Avantajele unei masini cu motor mare si multi cilindri
- Sunetul motorului
- Placerea condusului
- Fiabilitate crescuta
Dupa ce va anuntam ca sunt sanse sa avem de la anul impozit foarte mic pentru automobilele cu motoare mari, lumea a inceput sa se bucure, semn ca puterea inca este preferata de multi soferi. Dar de ce sa ne cumparam un autoturism cu motor mare si multi cilindri?
Sunetul motorului
Fara doar si poate, multa lume isi doreste un V8 sau un V12 pentru sunetul sau unic pe care nicio masina turbo din ziua de azi nu-l poate reda. Sunetul acela clasic de muschi, de forta bruta, de animal cu 4 roti. Nu degeaba, multi posesori de automobile puternice le tureaza si pe loc, pentru a auzi simfonia cilindriilor care canta la unison. Pana la urma, o masina cu motor mare ti-o cumperi pentru ca iti place din diferite puncte de vedere. Iar sunetul e unul din ele.
Acceleratia
Chiar daca in zilele noastre toate masinile cu adevarat puternice sunt supra-alimentate, e clar ca un motor V6-V12 este ceva special. Are un cuplu de la turatie mica, iar acest lucru se simte si in acceleratie. De fapt, orice motor cu peste 4 pistoane are putere mare, cuplu mult si accelereaza foarte violent. Pana la urma, cui nu-i place acceleratia serioasa? Oricat te-ai minti ca nu ai nevoie de putere mare, atunci cand accelerezi si simti cum te baga in scaun, cu siguranta vei zambi involuntar.
Siguranta
Ai sa razi, dar de multe ori se dovedeste ca o masina puternica e mai sigura ca una de putere mica. De exemplu, cand depasesti un TIR si ai doar 75 cp, o faci cam cu morcovul bagat... Adica trebuie sa ai grija sa nu fie nimeni pe contrasens pe o distanta mare, sa vii cu avant si asa mai departe. Daca ai sub capota 300 cp, faci depasirea imediat, scurt si la obiect. Unde mai pui ca o masina performanta are si frane serioase, dar si o stabilitate mult mai buna ca una de familie?
Nu simte greutatea
In general, cand umpli Loganul cu 5 persoane plus bagaje ca sa ajungi la munte, pe serpentine abia mai trage micul motor de 1.4, iar acest lucru este destul de enervant. Nu si intr-o masina cu motor de la V6 in sus, care are cuplu din plin si, oricat de mult ai incarca-o, nu are nicio treaba sa traga precum un cal. La fel si cand e vorba de scos o alta masina impotmolita la sufa sau la urcat o rampa inclinata, mai ales pe timp de iarna cand aluneca.
Fiabilitate crescuta
Un motor aspirat va fi mereu mult mai fiabil ca unul turbo. Si unul V8 mult mai fiabil ca unul cu 4 pistoane. In primul rand, pentru ca are mai putine piese in miscare care se pot strica, precum turbina, waste-gate, furtune, senzori sau intercooler. In al doilea rand, pentru ca motoarele mari, avand cuplu la turatie mica, nu vor fi niciodata turate asa ca cele mici. Adica uzura in timp va fi minima. Nu degeaba au americanii inca pe strazi muscle-cars cu sute de mii de kilometri pe ceas care functioneaza ca noi...
Echipamente mai bune
Toate automobilele cu motoare mari sunt echipate din fabrica mult mai bine, cu mai multe optiuni, fata de cele cu motoare mici. Asta poti vedea si azi, la cei care inca mai vand masini V6 sau V8, aceste motorizari fiind oferite doar pe echiparile de varf. Daca acum cumperi la mana a doua astfel de vehicule, o sa le gasesti dotate, cu multe optiuni, asa ca primesti un pachet complet care vine impreuna cu cei 6 sau 8 cilindri.
Se conduc mai bine
Orice masina mai performanta ii ofera soferului o mai buna experienta a condusului. Are putere multa, frane bune, directie precisa si suspensii rigide care ofera manevrabilitate sporita. Pe langa asta, o masina cu motor mare ofera infinit o mai mare placere la volan. Cand calci pedala de acceleratie, nu neaparat ca sa demarezi in tromba sau sa participi la curse, se aude un zgomot demential din evacuare. Si mereu te va tine cu zambetul pe buze cand o conduci. Iar acest lucru te va face, atunci cand cobori din ea si te indepartezi, sa te intorci si sa mai arunci o privire la ea ca la o adevarata iubita.
VOM REVENI CU UN ARTICOL SI DESPRE AVANTAJELE UNEI MASINI CU MOTOR MIC.
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Mercedes a 160 a160cdi 2010 2900 €
- Audi q5 quatro 2017 23800 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Vw golf 7 facelift 1.4 tsi 150 cp (distributie curea) rulaj... 12500 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Ford s-max 2.0 2011 6200 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Vw passat gmo 2017 11900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Kia carens euro 5b 2015 7950 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €