Break sau berlina: ce caroserie este mai buna?

Break sau berlina: ce caroserie este mai buna?
  • Pretul de achizitie este similar
  • Greutate mai mare la break, dar nu cu mult
  • Performante ceva mai ridicate la acceleratie pentru sedan
Distribuie pe Facebook

Daca detii o masina, sansele sa fie sedan sau break sunt destul de mari. Evident, mai sunt numeroase si cele hatchback sau cele SUV, insa, de departe, majoritatea sunt berline sau break. Mai exact, sedan sau touring... Sau cum vreti voi sa le ziceti.

Indiferent ca se numesc break, touring, wagon sau estate, automobilele cu o caroserie in doua volume si plafon alungit pana la luneta, se cheama in limbajul nostru romanesc, pur si simplu masini break. Si sunt, de fapt, niste berline cu portbagaj mai mare, daca o gandim la rece... Nu degeaba, majoritatea automobilelor de azi care se vand cu o caroserie sedan, adica in 3 volume, se fabrica si in varianta break.

De cele mai multe ori, in ceea ce priveste greutatea, pretul de achizitie si lungimea, o masina sedan va fi similara cu una break, aceeasi marca si acelasi model. Diferentele sunt insa la capacitatea de transport si la dimensiunea portbagajului. De asta aceste automobile spatioase sunt preferate de cei care au nevoie de spatiu, adica de cei cu copii, sau de cei care stiu ca au mereu de carat ceva mai voluminos care nu incape intr-un portbagaj de sedan.

Break vs sedan

Un lucru e clar: la capitolul spatiu, mereu va iesi castigator breakul. In unele cazuri, chiar si pe partea de aspect. Nu sunt deloc putini cei care spun ca un Mercedes Shooting Brake este mult mai aratos si mai atragator decat unul sedan sau ca la diverse modele de Alfa Romeo, Peugeot sau Renault, variantele break sunt mult mai reusite, cel putin din punct de vedere estetic.

Dar putem spune ca si la alte modele variantele sedan pot fi mai reusite decat cele break. Vezi Honda Accord, generatia anilor 2003-2005, care in varianta break arata ca un cos de rufe murdare. Asa ca putem trage o singura concluzie: in ceea ce priveste aspectul exterior, totul depinde de gustul fiecaruia, nu exista una mai urata sau una mai frumoasa...

Dar sunt alte capitole la care diferentele sunt clare. Pe langa spatiu, acolo unde am spus si mai sus ca iese castigatoare caroseria break, se pare ca si pe partea de stabilitate la viteze mari o masina break sta mai bine. Specialistii spun ca plafonul alungit ofera o forta de apasare mai mare decat in cazul unei caroserii sedan, poate ca nu degeaba Audi a tot cochetat cu RS4 si RS6 in variante Estate... Dar, la fel, nu prea am vazut alte masini performante cu aceasta caroserie. In schimb, avem Subaru Impreza WRX STi si Mitsubishi Lancer EVO care sunt sedan, la fel si M3 si muuuulte alte masini rapide. Deci inca un capitol la care discutia ramane deschisa...

Break vs sedan

Ce altceva ar mai fi? Pretul am zis ca e similar, consumul de carburant la fel, dotarile identice, la fel si detaliile tehnice. Poate ca in unele cazuri masinile sedan au performante mai bune in ceea ce priveste acceleratia de la 0 la 100 km/h, dar nimic semnificativ. Probabil din diferenta de greutate, una destul de neglijabila in general, dar totusi vorbim de doua geamuri laterale in plus pentru break si doi stalpi de sustinere a plafonului. Chiar si asa, nu sunt diferente de secunde, ci doar de zecimi de secunda.

In concluzie, ce masina este mai buna? Ce caroserie este mai potrivita pentru tine, break sau sedan? Totul se rezuma la nevoile tale. Daca vrei spatiu mai mult, iei break. Daca nu ai nevoie de spatiu sau nu ai multi membri in familie care sa aiba bagaje in vacanta, iei sedan. Sau, pana la urma urmei, ce este rau daca totul se rezuma la preferintele personale? Poate ca unii au alergie la masinile break, cine stie...

Sondaj

Ce masina preferi?

Break vs sedan

Distribuie pe Facebook
mai multe