Ce se poate strica la masina ta odata cu venirea gerului?

  • Temperaturile foarte scazute afecteaza masinile
  • Acumulatorul este cel mai probabil sa cedeze pe timp de iarna
  • Nu te incapatana sa deschizi geamurile daca vezi ca nu merge din prima
Distribuie pe Facebook

Iarna si-a intrat de ceva vreme in drepturi, iar odata cu trecerea in noul an au venit si primele zile in care gerul ne da mari batai de cap. Insa, nu numai noi suntem afectati de aceste temperaturi foarte scazute, ci si masinile noastre. In randurile de mai jos vom povesti putin despre piesele sau accesoriile auto care sunt predispuse sa cedeze atunci cand temperatura o ia vertiginos in jos.

1. Acumulatorul

Deloc surprinzator, bateria masinii este probabil cea mai predispusa sa cedeze cand vine iarna serioasa si temperatura scade mult sub 0 grade. Acest lucru se intampla mai ales in cazul acumulatorilor vechi, ai caror lichid conductor isi schimba proprietatile. Din cauza vechimii, si a scaderii densitatii acidului, curentul nu mai este retinut eficient, iar cand vine frigul bateria se descarca mult mai repede. Iarna de iarna, aproximativ 80% dintre soferi se lovesc de aceasta problema, si asa cum stim deja, acest lucru se intampla cand ti-e lumea mai draga.

Masinile si gerul, o combinatie nepotrivita

2. Barele de protectie

Este important de stiut ca frigul are efecte grave si asupra caroseriei masinii, cu preponderenta asupra barelor de protectie construite din plastic. Cele mai afectate sunt barele aftermarket, ieftine, care atunci cand se incarca cu gheata de la drum si soferul vrea sa le curete aplicandu-le cateva suturi mai blande, se fisureaza repede.

3. Stergatoarele

O greseala pe care o fac majoritatea conducatorilor auto este sa dea drumul la stergatoare cu parbrizul inghetat si necuratat. Acestea nu sunt deloc raclete de gheata si nu pot sa inlature apa inghetata, oricat am incerca noi. Daca te trezesti cu stergatoarele inghetate bocna, ridica-le cu grija, curata parbrizul cu o racleta, lasa-le jos si abia apoi foloseste-le. Altfel, risti sa te trezesti cu lamelele franjuri.

Masinile si gerul, o combinatie nepotrivita

4. Macaralele geamurilor

Chiar daca afara sunt minus multe grade, unii soferi nu se pot abtine sa nu deschida geamurile, fie din greseala, fie ca se plictisesc prea tare. Din cauza frigului, chederele ingheata iar geamul nu se mai deschide. Daca te incapatanezi si apesi pe butoane in continuare, risti sa fortezi si intr-un final sa rupi piesele de plastic care prind macaraua de geam. Pe moment probabil nu iti vei da seama, pentru ca geamul sta la locul sau fiind inghetat, insa cand temperaturile incep sa creasca, acesta va cadea in usa, si vei sti ca nu e de bine.

5. Manerele portierelor

Acestea se regasesc in topul nostru tot din cauza incapatanirii oamenilor, combinata desigur cu graba. Datorita gerului, chederele ingheata iar usa se "lipeste" de acestea. Omul grabit, uita de acest detaliu, prinde de maner si trage cu putere, incercand sa intre in masina. Insa nu va intra nicaieri, ci mai mult, va ramane si cu manerul in mana.

Masinile si gerul, o combinatie nepotrivita

De cele mai multe ori, manerele portierelor sunt fabricate din plastic si nu sunt construite sa suporte o forta de tragere prea mare. Ca sa nu ai batai de cap, bate usor cu pumnul pe toata marginea portierei pana cand se deblocheaza.

6. Chederele usilor

Daca tot le-am mentionat mai sus, hai sa vorbim despre ele ceva mai pe larg. Atunci cand afara este foarte frig, umezeala si apa intra la ele, iar in final ajung sa se etanseizeze de usi, asa cum am spus in randurile trecute. Cand reusesti intr-un final sa deschizi portiera, iei si cate o bucata din materialul chederului.

Mai exista si posibilitatea de a intra niste gheata serioasa intre usa si prag, iar aceasta sa apese pe chedere si sa le taie ca o foarfeca. Pentru a nu te lovi de niciuna din scenariile de mai sus, inainte de venirea iernii unge chederele cu o vaselina incolora.

Masinile si gerul, o combinatie nepotrivita

7. Fustele si prelungirile barelor

Cu totii stim ca iarna de iarna, autoritatile sunt luate prin surprindere si chiar daca se mobilizeaza intr-un final, strazile raman mereu acoperite de sloiuri, santuri sau bucati mari de zapada. Ce-i drept, acest lucru se intampla mai des pe drumurile secundare, insa nu de multe ori ne-am lovit de ele si pe bulevarde sau drumuri principale.

Daca ai o masina mai joasa, risti ca bara fata sa atinga toate aceste "obstacole", iar in final, prelungirea sau fusta sa slabeasca din cleme si sa isi ia un binemeritat concediu pe undeva prin zapada.

8. Scuturile motor

In aceeasi situatie se afla si scuturile de protectie de sub unele masini, mai ales cele confectionate din plastic subtire. De la socurile luate atunci cand masina incaleca vreun sleau de gheata spre exemplu, acestea se slabesc din cleme, se indoaie si se fac pierdute. Deoarece nu poti tot timpul sa eviti obstacolele aparute pe drum, cel mai bine ar fi sa-ti montezi un scut din metal sau dintr-un material ceva mai dur.

9. Calculatorul

De cele mai multe ori, din cauza umezelii acumulate in unele mufe electrice odata cu venirea inghetului, instalatia electrica a masinilor ceva mai vechi nu mai functioneaza corespunzator. In acest caz, te poti trezi din senin cu vreun martor aprins in bord si dupa ce investighezi putin sa ajungi la concluzia ca ai nevoie de un alt calculator, in cel mai rau caz. Chiar daca principala cauza este inghetarea umezelii din interior si ruperea unor contacte, frigul afecteaza in diferite feluri un calculator de motor.

Masinile si gerul, o combinatie nepotrivita

10. Motorasul stropitoarelor

Daca iarna te ia si pe tine prin surprindere si ramai cu lichidul de vara in rezervorul lichidului de parbriz, atunci cand temperaturile o vor lua in jos, acesta va ingheta mai mult ca sigur. Tu te urci la volan, pornesti motorul si cand vezi ca iti este murdar parbrizul incepi sa apesi in repetate randuri pe buton sau sa tragi de levier.

Desigur, vei observa imediat ca nu iese niciun lichid si ca motorasul electric se aude cum se chinuie sa iti spuna sa incetezi. Insa tu nu vei asculta, si vei mai incerca de cateva ori, doar doar va merge intr-un final. Ei bine, daca te incapatanezi, risti sa arzi motorasul care se incinge foarte rapid daca se invarte pe loc, fara sa circule lichid.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (5) Poze Masinile si gerul, o combinatie nepotrivita
mai multe
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 10 Ianuarie 2017