Cum este mai bine? Sa incalzim motorul masinii pe loc sau in mers?

Cum este mai bine? Sa incalzim motorul masinii pe loc sau in mers?
  • De ce nu este bine sa incalzim motorul pe loc?
  • Ce se poate intampla daca pornesti cu motorul rece?
  • Care este cea mai buna varianta?

Odata cu venirea iernii si a temperaturilor scazute, soferii se lovesc de mai multe dileme in ceea ce priveste masina lor. Una dintre acestea, de care probabil te-ai lovit si tu este cea specificata in titlu: cum e mai bine? Sa incalzesti motorul masinii pe loc sau in mers?

Ei bine, deoarece multi soferi considera ca trebuie sa incalzeasca motorul cateva minute bune pe loc, inainte sa se puna in miscare, iar altii care sunt de parere ca masina se incalzeste mai bine in mers, ne-am hotarat sa incercam sa aflam cea mai buna solutie.

Asadar, de ce nu este bine sa incalzim motorul pe loc?

In primul rand, deoarece polueaza mai mult. In unele tari precum Germania sau Austria, este interzis sa lasi motorul pornit tocmai din aceasta cauza. Expertii canadieni sustin aceasta ipoteza si in urma mai multor teste au ajuns la concluzia ca motorul se incalzeste mult mai repede in mers, din cauza turatiei mai mari, iar asta inseamna ca si catalizatorul se incalzeste mai repede si filtreaza optim noxele. Daca tu alegi sa lasi motorul sa mearga minute bune, acesta dar si catalizatorul vor urca mai greu in temperatura, ceea ce va duce la o poluare mai mare.

Tot aici putem invoca motivul consumului de carburant. Cu cat incalzesti motorul mai repede, cu atat el va consuma mai putin. Daca masina ta iti arata consumul instant, poti sa vezi in aceste zile cifre exotice atunci cand motorul este rece.

Nu in ultimul rand, o alta explicatie ar fi ca la masinile de generatie mai noua, fluidele se incalzesc mai greu. Daca functioneaza cu fluide mai dense pentru o perioada lunga de timp, motorul are uzura mai mare in timp.

Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece, imediat dupa pornire?

Aici, problema sta cam asa: daca plecarea rapida este in avantajul consumului, plecarea dupa cateva minute de asteptare este in avantajul uzurii motorului. Depinde de tine ce alegi: sa pui cu 10 lei mai multa benzina cand este frig, sau sa bagi in vreo 2-3 ani cateva sute sau zeci de mii de lei in reconditionarea motorului?

Tot aici trebuie sa vorbim putin si despre uleiul din motor, care atunci cand temperaturile scad cu mult sub zero grade, se ingroasa, are o vascozitate crescuta. Daca plecam cu masina imediat cum am pornit motorul, uleiul mai solid nu are timp sa ajunga in partea superioara si sa unga bine camasile, tachetii sau axele cu came.

Care este cea mai buna varianta?

Ideal ar fi sa lasi motorul sa mearga 1 minut sau 1 minut si jumatate la ralanti, pana cand uleiul ajunge peste tot, si incepe sa unga toate piesele importante. Astfel nu chinuim nici pompa de ulei, si nici nu vom avea in timp pierderi de ulei, vizibile pe joja.

Pentru un rezultat si mai eficient poti sa pornesti si aerul conditionat, deoarece in acest fel motorul angreneaza si compresorul. Avand sarcina mai mare, se incalzeste mult mai repede. In plus, cu aerul conditionat pornit, se vor dezgheta si geamurile mult mai repede.

Acum ca am ajuns la final, te intrebam si pe tine care este parerea ta?

mai multe