De ce este bine sa eviti sa circuli cu becul aprins la benzina?
- Pot aparea probleme cu pompa de benzina
- Se acumuleaza prea multi vapori in rezervor
- Poti intampina probleme pe timp de iarna
Am intalnit multi soferi care atunci cand vine vorba de cantitatea de benzina din rezervor si de indicatorul din bord au o singura replica: "Mai merge, imi cunosc masina." Aceasta probabil ca a si functionat de cateva ori, sau poate de fiecare data, insa ceea ce nu stiu multi este ca mersul cu becul aprins la benzina sau cu putin combustibil in rezervor nu este prea indicat. De ce, vei afla in randurile de mai jos, daca nu stiai deja.
Consum ridicat de combustibil
Atunci cand rezervorul este aproape gol, masina are un consum putintel mai crescut decat ar fi normal, pentru ca lichidul ramas in rezervor se volatilizeaza mai usor si se evopora mai repede. In plus, de la accelerari si franari, benzina din rezervor se plimba mai mult pe peretii acestuia, si se transforma in vapori pe care motorul nu ii poate consuma.
Vapori acumulati in rezervor
Ca tot veni vorba de vapori, cantitatea acestora este influentata direct de cantitatea de combustibil pe care o ai in rezervor. Cum stii ca ai prea multi vapori in rezervor? Nu de putine ori s-a intamplat ca atunci cand ai deschis busonul ai auzit un suierat, cam ca si cel facut la deschiderea unei sticle de apa minerala. Asta nu inseamna altceva decat ca in rezervor si pe conducta de alimentare s-a creat o presiune, care in timp poate duce la slabirea garniturilor, la umflarea sau chiar craparea rezervorului, iar mai apoi la scurgeri de carburant.
Probleme cu pompa de benzina
Cele mai multe pompe de benzina sunt in rezervor, submersibile direct in carburant, care are si rol de racire. Daca mergi timp indelungat cu putina benzina in rezervor, pompa ramane suspendata (asta depinde desigur si de pozitia ei) si nu mai este racita corespunzator. In timp, pompa va ceda din cauza uzurii premature si a surplusului de efort pe care trebuie sa-l faca pentru a trage carburant si a-l impinge in circuitul de alimentare.
Circuit infundat
Nu toata lumea alimenteaza de la benzinariile "premium" precum OMV, Petrom, Rompetrol, etc, asa ca niciodata nu stii cat este de curata benzina pe care o iei de la pompa (nu ca in cazul celor dintai ai putea sti cu siguranta). Cand vorbim de "combustibil curat" ne referim la cel fara sedimente, impuritati sau rugina luata de pe peretii rezervoarelor unde este depozitat.
Acestea se lasa la fundul rezervorului, insa atunci cand rezervorul masinii este plin, ai sanse mai mici sa fie trase de pompa si bagate in sistemul de alimentare. Desigur, ai fi tentat sa spui ca sunt filtre de la rezervor si pana la pompa, insa experienta ne-a invatat ca intotdeauna este mai bine sa previi un lucru. Daca acestea trec de filtrele de care tu esti atat de sigur si intra in sistem pot bloca conductele de alimentare, dar si injectoarele.
Pana prostului
Probabil cu totii ne-am lovit cel putin o data de situatia stanjenitoare in care am ramas fara benzina in mijlocul drumului. La masinile ceva mai vechi, indicatorul de carburant de la bord este relativ, pentru ca depinde de un plutitor din rezervor care arata informatii in functie de inclinatia sa. Daca ai carburant putin si o masina mai veche, poti observa ca in curbe sau in pante acul de la benzina se tot misca, si poti fi usor pacalit.
Daca ai o masina mai noua cu indicator de ultima generatie, care iti arata cat de cat corect nivelul de carburant, gandeste-te ca te poti lovi de alte probleme. Poti ajunge in zone care nu au benzinarii sau, pe timp de iarna te-ai putea trezi blocat in trafic, inzapezit, si din pricina frigului, trebuie sa stai cu motorul pornit.
Probleme mari pe timp de iarna
Ca tot veni vorba de iarna, si mai ales pentru ca suntem in luna decembrie, cel mai riscant este mersul cu putin carburant in rezervor atunci cand afara este frig. Carburantul are in compozitia sa si apa, care daca mergi mereu cu becul aprins, se plimba prin rezervor si cand este absorbita de pompa poate ingheta. Un alt risc este acumularea de apa din cauza condensului rezultat de diferentele de temperatura. Acesta se transforma in vapori de apa care in final devin picaturi, si se acumuleaza in rezervor. In acest caz vei observa ca pentru putin timp, dupa ce pornesti pentru prima data cu masina din parcare, motorul va intrerupe.
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Ford focus cabrio 2007 3500 Lei Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €