Diesel vs. benzina: ce masina este mai buna pe timp de iarna?

Diesel vs. benzina: ce masina este mai buna pe timp de iarna?
  • Dieselul are cuplul la turatie mica
  • Masina pe benzina se incalzeste mai repede
Distribuie pe Facebook

Lumea este la lopata, copiii stau cuminti acasa si autobuzele se lupta cu taximetristii parcati aiurea. Cam asta este situatia de azi in Bucuresti. Iar in trafic soferii sunt impartiti in doua: cei care au masina pe motorina si cei care o au pe benzina. Unii injura mai mult ca ceilalti... De ce?

Cine are masina diesel are cateva avantaje, dar si dezavantaje fata de cel care conduce o masina pe benzina. Primul avantaj ar fi ca motoarele diesel au cuplu la turatie mica, asta inseamna ca daca vrei sa te desptomolesti, o poti face mai usor, fara sa chinui motorul ca la benzinare. Unde mai pui ca si consumul este mai redus, ceea ce e mare lucru, deoarece iarna toate consumurile cresc simtitor. Cam astea ar fi avantajele clare ale unui dieselar pe timp de iarna.

Dezavantajul principal al unei masini pe motorina este incalzirea foarte grea. Motorul porneste, dar vei avea parte de caldura si geamuri dezaburite complet abia la destinatie. Sunt unele automobile mai vechi pe motorina care trebuie sa circule vreo doua ore inainte ca acul de la ceasul de temperatura sa atinga pragul optim.

Cine are masina pe benzina are ceva avantaje, dar si dezavantaje. Primul avantaj, si cel mai mare, este ca motorul pe benzina se incalzeste foarte repede si iti da caldura in habitacul de obicei dupa vreo 5 minute de functionare. Ceea ce este binevenit, mai ales daca masina ta nu este echipata cu scaune incalzite sau cu un dispozitiv de incalzire auxiliar, precum Webasto.

Insa si automobilele benzinare au ceva minusuri, ca inca nu s-a inventat masina perfecta. Minusul principal este ca in conditii de iarna, un motor pe benzina va consuma ceva mai mult. Daca la un diesel diferenta este nesemnificativa, la benzinare se vede clar, crescand chiar si cu 2-3 litri la fiecare 100 km parcursi.

Un alt dezavantaj al masinilor pe benzina este ca au puterea si cuplul la o turatie mare. Si iti vei da seama de chestia asta daca vei ramane impotomolit. Adica va trebui sa turezi masina destul de zdravan si va trebui sa chinui mult ambreiajul, in timp ce, daca aveai diesel, aveai toate sansele sa iesi la o turatie de pana in 2000 rpm.

Spune-ne si tu parerea ta cu privire la cele doua motorizari si care ti se pare mai buna iarna, acum cand zapada este destul de mare!

Distribuie pe Facebook
mai multe