Incalzirea motorului pe loc inainte de plecare: buna sau inutila?

- De ce nu este bine sa incalzim motorul pe loc?
- Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece, imediat dupa pornire?
- Varianta ideala pe care trebuie sa o aplice orice sofer
Soferii din zilele noastre se lupta cu o dilema atunci cand vine frigul peste ei: atunci cand ma urc in masina sa plec, e bine sau nu sa incalzesc motorul pe loc? Ei bine, ne-am hotarat sa aflam raspunsul la aceasta intrebare.
In timp ce multi soferi considera ca trebuie sa incalzeasca motorul cateva minute bune pe loc, inainte sa se puna in miscare, exista un numar la fel de mare de persoane care spun ca cel mai bine automobilul se incalzeste in mers si ca nu e nevoie de incalzire pe loc. Exista insa argumente pro si contra ambelor cazuri, dar la final se pare ca balanta se inclina in favoarea uneia din metodele de incalzire.
De ce nu este bine sa incalzim motorul pe loc?
In primul rand, pentru ca pierdem vremea. E clar ca daca nu mai stam cateva minute sa incalzim motorul ne punem in miscare si ajungem la destinatie mai rapid. In plus, un motiv ECO pentru care cica nu ar trebui sa lasam motorul sa se incalzeasca pe loc este poluarea excesiva. Expertii canadieni au facut niste teste si au ajuns la concluzia ca motorul in mers se incalzeste mult mai repede datorita turatiei mari, iar asta inseamna ca si catalizatorul se incalzeste mai repede ajungand la temperatura optima pentru a filtra noxele. In schimb, daca incalzim motorul pe loc, la ralanti, atat motorul cat si catalizatorul se vor incalzi mai greu, ceea ce duce la o poluare mai mare. Si ultimul motiv se refera la consum: cu cat incalzim motorul mai repede, cu atat el va consuma mai putin. Adica daca asteptam mult timp sa se incalzeasca masina, vom creste consumul.
Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece, imediat dupa pornire?
Daca mai sus sunt prezentate avantajele plecarii imediate, permitand motorului sa se incalzeasca pe drum, acum va vom spune ce probleme pot aparea. In timp ce plecarea rapida este in avantajul consumului de benzina, plecarea dupa cateva minute de asteptare este in avantajul uzurii motorului. Nu uitati ca discutam de perioada rece, cand temperaturile pot ajunge si la -20 de grade, ceea ce inseamna ca si uleiul de motor din baie are o temperatura foarte scazuta. Ceea ce inseamna o vascozitate scazuta, adica devine mai solid cand e rece. Daca plecam cu masina imediat cum am pornit motorul, uleiul mai solid nu are timp sa ajunga in partea superioara si sa unga bine camasile, tachetii si axele cu came.
Daca plecam imediat cu masina rece si mai si turam motorul tare, riscam sa ii producem o uzura prematura a pieselor interne. Nu este ceva grav sau care se va manifesta repede, ci in timp, dupa multe porniri pe timp de iarna si plecari in tromba. Ideal este sa lasam motorul cateva minute sa mearga la turatie mica, de ralanti, pana cand uleiul ajunge peste tot si incepe sa aiba o ungere buna. Astfel, nu chinuim nici pompa de ulei si nici nu vom avea in timp pierderi de ulei, vizibile pe joja, intrebandu-ne de ce motorul consuma ulei.
Varianta ideala pe care trebuie sa o aplice orice sofer
Daca plecarea rapida cu motorul rece uzeaza motorul, daca asteptarea pe loc minute in sir sa se incalzeasca duce la consum mai mare, e clar ca trebuie sa gasim un compromis. Acesta este incalzirea pe loc a motorului timp de numai 1 minut, cu aerul conditionat pornit, inainte sa ne punem in miscare. Cu aerul conditionat pornit, motorul angreneaza compresorul si avand sarcina mai mare se incalzeste mult mai repede. In plus, cu aerul pornit, vom dezgheta mai rapid geamurile daca acestea sunt inghetate. Ulterior, dupa ce ne punem in miscare si acul de la temperatura a inceput sa urce, putem decupla aerul conditionat. Pe care, oricum, indiferent ca este vara sau iarna, trebuie sa-l pornim din cand in cand...
Concluzia este ca cel mai bine este sa asteptam putin pe loc cu AC-ul cuplat. Asa nu trebuie nici sa stam 5-10 minute pe loc si nici nu trebuie sa plecam imediat, riscand sa uzam motorul. Parerea ta care este?
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
-
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
-
Vw golf 1,4 tsi 2015 8450 €
12709880235 5801964543 5801630965 borgwarner turbosuflanta... 3500 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
-
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
-
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei


