Masina second-hand a saptamanii: BMW Seria 5 E39 (1995-2003)

- BMW E39 a fost a doua generatie care a avut si o varianta M5
- Motorizari intre 2 si 5 litri pe benzina si motorina
- Acest model s-a fabricat numai cu propulsie (tractiune spate)
Un automobil ce nu mai are nevoie de nicio prezentare. Un BMW considerat de multi drept cel mai atragator Seria 5 din toate timpurile si fara indoiala un model extrem de fiabil. Iata ce trebuie sa stii daca vrei sa-ti cumperi un BMW E39 la mana a doua.
Doua variante de caroserie pentru BMW E39
De cand s-a pus in vanzare, BMW E39 era disponibil cu o singura varianta de caroseria, dupa care, un an mai tarziu, si o varianta break. Un sedan cu 4 portiere a aparut in 1995 si un estate (break) cu 5 usi in 1996. Masina a fost mult inspirata de generatia de Seria 7 E38 si se bucura de o caroserie sigura, ce era practic un fel de rollcage pentru pasageri. Tehnologia germana a permis ca toata caroseria lui E39 sa fie sudata folosindu-se de masuratori laser, precise, asigurand o rigiditate uniforma. De fapt, E39 se bucura de o cariserie atat de bine realizata, incat generatia urmatoare, BMW Seria 5 E60, avea exact acelasi coeficient de torsiune in sarcina. Cu alte cuvinte, caroseria lui E39 era bine gandita si foarte dezvoltata pentru vremea respectiva. Nu este de mirare ca si in ziua de azi, BMW E39 este renumit pentru tinuta sa de drum exemplara.
17 motorizari diferite in 8 ani
BMW E39 a inceput sa fie vandut numai cu motoare pe benzina. Primele modele inca din 1995 si 1996 erau numite 520i, 523i, 528i, 535i si 540i. Ulterior, au mai fost si motorizarile care numeau masina 525i, 530i, 520d, 525d, 525td, 530d sau chiar M5. Au existat insa si cateva evolutii ale motoarelor cu acelasi nume, fiind insa diferente de putere.
Cel mai slab motorizat model era BMW 525tds, o masina care avea sub capota acelasi motor de la generatia anterioara, E34, si se bucura de numai 116 cp. La polul opus, se afla BMW 540i care avea si 291 cp sau chiar BMW M5, o masina cu 400 cp.
Benzina
Model | Putere | Cuplu | 0–100 km/h | Fabricatie |
---|---|---|---|---|
520i | 110 kW (150 PS; 148 bhp) @ 5900 | 190 N·m (140 ft·lbf) @ 3500 | 10.2/11.5 (MT/AT) | 1996–2000 |
520i | 125 kW (170 PS; 168 bhp) @ 6250 | 210 N·m (150 ft·lbf) @ 3500 | 9.1/10.2 (MT/AT) | 2000–2003 |
523i | 125 kW (170 PS; 168 bhp) @ 5500 | 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 | 8.5/9.7 (MT/AT) | 1995–2000 |
525i | 141 kW (192 PS; 189 bhp) @ 6000 | 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 | 8.1/8.9 (MT/AT) | 2000–2003 |
528i | 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 3500 | 7.5/8.8 (MT/AT) | 1995–2000 |
528i SE | 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 5500 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 3500 | 7.1 (MT) | 1998 |
530i | 170 kW (231 PS; 228 bhp) @ 5900 | 300 N·m (220 ft·lbf) @ 3500 | 7.1/7.4 (MT/AT) | 2000–2003 |
535i | 180 kW (245 PS; 241 bhp) @ 5800 | 345 N·m (254 ft·lbf) @ 3800 | 6.9/7.6 (MT/AT) | 1996–2003 |
540i | 210 kW (286 PS; 282 bhp) @ 5400 | 440 N·m (320 ft·lbf) @ 3600 | 6.0/6.3 (MT/AT) | 1996–1998 |
540i | 217 kW (295 PS; 291 bhp) @ 5400 | 460 N·m (340 ft·lbf) @ 3600 | 5.4/5.6 (MT/AT) | 1999–2003 |
M5 | 294 kW (400 PS; 394 bhp) @ 6600 | 500 N·m (370 ft·lbf) @ 3800 | 4.8 (MT) | 1998–2003 |
Diesel
Model | Putere | Cuplu | 0–100 km/h | Fabricatie |
---|---|---|---|---|
520d | 100 kW (136 PS; 134 bhp) @ 4000 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 1750 | 10.6 (MT) | 2000–2003 |
525d | 120 kW (163 PS; 161 bhp) @ 4000 | 350 N·m (260 ft·lbf) @ 2000 | 8.9/9.1 (MT/AT) | 2000–2003 |
525td | 85 kW (116 PS; 114 bhp) @ 4800 | 230 N·m (170 ft·lbf) @ 1900 | 11.9 (MT) | 1997–2000 |
525tds | 105 kW (143 PS; 141 bhp) @ 4600 | 280 N·m (210 ft·lbf) @ 2200 | 10.4/11 (MT/AT) | 1996–2000 |
530d | 135 kW (184 PS; 181 bhp) @ 4000 | 390 N·m (290 ft·lbf) @ 1750 | 8.1/8.4 (MT/AT) | 1998–2000 |
530d | 142 kW (193 PS; 190 bhp) @ 4000 | 410 N·m (300 ft·lbf) @ 1750 | 7.8/8.3 (MT/AT) | 2000–2003 |
Celebrul BMW M5
Una din cele mai ravnite masini ale prezentului in randul pasionatilor de viteza este un M5 din generatia E39. Este singurul model din aceasta generatie care a fost fabricat doar in varianta sedan cu 4 usi. Masina era integral modificata de divizia Motorsport si se bucura de un propulsor V8 de 5 litri aspirat care oferea 400 cp. Acelasi motor era instalat si pe BMW Z8 sau cateva modele Wiessmann.
Toate BMW-urile M5 erau dotate cu o transmisie manuala Getrag in 6 trepte, aveau suspensii intarite cu 23 mm mai joase decat la Seria 5 obisnuita, jante pe 18 inch, diferential autoblocant, sistem Servotronic, mod de conducere M, evacuare cu 4 iesiri, discuri ventilate pe toate cele 4 roti, ceasuri de bord gradate pana la 300 km/h, scaune profilate si o sumedenie de alte dotari de lux si confort exclusiviste, precum bord imbracat in piele, navigatie sau altele.
Un BMW M5 avea niste performante uluitoare: 4.8 secunde de la 0 la 100 km/h si o viteza maxima limitata electronic de 250 km/h sau 305 km/h fara limitare.
Exista in depozitul de sub Muzeul BMW din Munchen si un M5 E39 cu o caroserie touring. Insa acest prototip a ramas unic, compania luand decizia sa nu fabrice M5-ul intr-o forma break.
Motorizari populare
In Romania, fara indoiala, cele mai multe BMW-uri E39 sunt dotate cu motoarele M52 pe benzina in 6 pistoane. Mai precis, motoarele de 2.0i care produc 150 cp si 2.2 de 170 cp, motoarele de 2.5 care ofera 170 si 192 cp si propulsorul de 2.8 de 193 cp. In cadrul motorizarilor pe motorina, cel mai popular este cel de 2 litri cu 4 pistoane si 136 cp, acelasi motor montat si pe BMW Seria 3 generatia E46, intre anii 2000 si 2003, dar si motorul 525d de 163 cp.
Exista insa si cateva BMW-uri dotate cu motoarele de 3 litri, atat pe benzina cat si pe motorina, in timp ce motorizarile V8, care au fost mai mult fabricate pentru Statele Unite, sunt intr-un numar foarte restrans.
Probleme des intalnite la BMW E39
Din fericire, putem spune cu mana pe inima ca acest model a fost de departe cel mai fiabil dintre masinile prezentate de noi la aceasta rubrica. BMW E39 nu a avut probleme specifice, asa cum se intampla in zilele noastre cu anumite produse marca VAG. Au existat cateva probleme la motorizarile pe benzina cu debitmetrele iar la motoarele pe motorina cu injectoarele, dar vorbim de probleme care apareau la peste 150.000 de kilometri efectuati.
Preturile din Romania pentru BMW E39
Din pacate, acest model de masina vine cu o mare problema: cu greu gasesti un exemplar in stare perfecta, bine ingrijit. Majoritatea, fiind masini fiabile, au multi kilometri la bord si au fost alergate si hartanite in toate modurile posibile. Cine spune ca BMW-ul lui are cat indica ceasul, adica 100.000 sau 125.000 de kilometri parcursi, minte cu nerusinare. Dar nu trebuie sa ne speriem de un numar urias de kilometri ai acestor masini. Motoarele acestei generatii erau gandite sa tina peste 500.000 de kilometri fara nicio revizie capitala.
Un BMW E39 520i incepe in Romania de la 1800-2000 de Euro, inscris in tara noastra. Insa cine doreste un exemplar mai ingrijit, trebuie sa scoata din buzunar intre 3500 si 4000 de Euro. Un BMW M5 costa aproximativ 9000-12000 de Euro inscris in Romania, in timp ce un M5 "bulgaresc" ajunge si la 6000 de Euro.
Recomandarea 4Tuning
Daca ar fi sa gandim cu sufletul, am alege un M5. Sau, daca nu ne permite bugetul, am alege o motorizare mare, cum ar fi un 530i sau 540i, pentru ca nimic nu-i sta mai bine unui BMW cu tractiune spate decat o multime de cai furiosi.
Daca insa am gandi cu capul, am alege fara indoiala un 525d. Este o motorizare care ofera o putere mare, de 163 cp, un cuplu zdravan de 350 Nm si performante decente in orice conditii. Cat despre consum, apropiatii nostri care detin asa ceva ne-au spus ca limuzina Seria 5 dotata cu acest motor consuma in jur de 8 litri in mediul urban cu climatizarea pornita si numai 6,2 la drum intins.
Avantaje
- pret accesibil
- foarte multe dotari de lux
- fiabilitate
- forme moderne eterne
- performanta
Dezavantaje
- motorizari mari
- multe exemplare second-hand in stare proasta
-
Bara spate ford kuga 2 st-line facelift an 2016-2017-2018-2019... 600 Lei
Carcasa oglinda pregatita pentru vopsit - ford puma 2000-2001,... 105.14 Lei
Trager (panou frontal) bmw x3 f25 1400 Lei
-
Coloana directie renault clio 1 1991 1998 80 Lei
Aripa dreapta opel frontera b 1999 2004 350 Lei
Tub / furtun / racord aer admisie audi a6 c5 2.5 tdi 4x4 fab.... 30 Lei
-
Grila dreapta proiector ceata bara fata audi a4 b8 2012-2015... 235 Lei
Difuzor bara spate audi a4 b9 (2016-2019) cod 8w0807521g 300 Lei
Injectoare hyundai i30 / kia ceed 1.6 crdi 2007 2008 2009 2010 200 Lei
-
Dacia logan benzina 2020 7300 €
Bara fata grunduita vw jetta 05/10 200 Lei
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
Bandou bara fata - renault captur 2017 , 620722890r 183.3 Lei
Compresor clima citroen c5 2 1.6 hdi 2007-2017 9800839580 750 Lei
Camera video marsarier oe mercedes-benz vito w639 2003-2014... 2910 Lei
-
Senzor presiune ac volkswagen touran (1t1, 1t2) [ 2003 - 2010... 100 Lei
Armatura superioara bara fata toyota prius 2016-2017-2018 noua... 730 Lei
Caseta directie land rover freelander (ln) (1998 - 2006)... 1483 Lei
-
Panou sigurante bsm ab4 peugeot 508 i 2.0 hdi rxh hybrid4 163... 500 Lei
Coloana directie renault clio ii 1998 2012 100 Lei
Ventilator racire motor volvo v40 350 Lei
-
Toba finala sport audi a4 b5 friedrich motorsport 400 Lei
Ulei transmisie fatcom valvolina-f 1l 16 Lei
Faruri bi-xenon hummer h3 cu lupa 3750 Lei
-
Set ornamente crom grila radiator suzuki vitara (2015-2018) 200 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Roata janta tabla rezerva 185 60 15 r15 seat ibiza 2009 - 2014... 249.99 Lei
-
5801569141 0445110540 bosch injector case ih / new holland... 650 Lei
Elevator auto cu 2 coloane pe surub 4500 Lei
Dezmembram mercedes-benz clk-class c209 [2002 - 2005]...
-
Grila radiator audi a4 b9 8w 2016 2017 2018 2019 350 Lei
Diagnoza motor suzuki marine jet boat - outboard - wave runner... 660 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
-
Electrovalva 3.0 tdi cdu cdud audi a6 c7 4g audi q5 a5 8f a6... 100 Lei
Grila radiator neagra cu rama cromata audi a3 2008-2012 537 Lei
Cablaj bara spate oe dacia logan 2 2012→ 240153297r 510 Lei


