Masini care tin cu casa in Romania: cum trebuie sa arate o masina cu costuri minime

- Taxe cat mai mici
- Consum redus
- Intretinere ieftina
Romania este o tara plina de surprize neplacute in domeniul auto. Niciodata nu stii cand apare si dispare o TAXA AUTO. Niciodata nu stii cum se gandesc politicienii sa majoreze impozitele auto. Si niciodata nu stii cat de mult se va scumpi asigurarea. Sau alte taxe si impozite. Nu mai spunem de pretul carburantului care incepe sa fie inexplicabil de mare. Iata ce masini putem sa cumparam care sa tina cu casa.
Taxe cat mai mici
O masina ideala pentru soferul roman trebuie sa raspunda la cateva criterii. Aici vorbim despre soferul de rand, nu cel arogant cu 5 masini, ahtiat dupa viteza sau doar snob. Ci de soferul roman care utilizeaza un autoturism ca sa se deplaseze, nu sa faca impresie, si care doreste sa cheltuie cat mai putin pe masina. Iar primul criteriu este sa aiba o masina cu taxe cat mai mici.
Un automobil are costuri cu impozitul anual, asigurarea RCA, ITP-ul, taxe de drum sau de pod. Cele mai costisitoare cheltuieli sunt cele cu impozitul si cu asigurarea obligatorie. In cazul impozitului anual, o masina trebuie sa aiba motor cu o capacitate mai mica de 2.0 litri ca sa aiba costuri decente. Ideal ar fi sa avem o masina cu motor de sub 1200 cmc, daca vrem sa avem costuri minime. Insa niciodata peste 2000 cmc.
Ca sa avem o asigurare cat mai ieftina, trebuie ca posesorul sa aiba varsta cat mai inaintata. In cazul in care cumparatorul are pana in 30 de ani, ideal ar fi sa treaca masina pe numele unui parinte sau bunic. Varsta este mai importanta decat capacitatea cilindriica a motorului in modul de calcul a asigurarii. Asadar, o varsta cat mai inaintata a proprietarului din acte duce la un RCA foarte ieftin. Daca mai adaugam o cilindree mica si o greutate maxima admisa redusa, o sa dam pe RCA anual circa 250-300 de lei.
Consum redus
O masina care tine din plin cu casa este masina care consuma foarte putin. De fapt, nu consumul conteaza in realitate, ci cati bani cheltuim lunar pe carburant. Varianta ideala nu este o masina diesel, asa cum ai crede, din cauza costurilor ridicate de exploatare, despre care vom discuta mai jos, ci una "hibrida", benzina cu GPL.
Chiar daca o masina pe GPL va consuma mai mult ca una pe motorina, dupa ce tragi linie, datorita pretului mai mic al gazului, vei observa ca la sfarsit de luna ai cheltuit mult mai putini bani ca in cazul unei masini diesel. Asadar, cine doreste costuri cat mai mici cu benzina, isi va lua o masina cu motor mic, pe benzina, echipata cu GPL. Instalatia GPL este de preferat sa fie montata de fabrica. De exemplu, dealerii Dacia ofera modele de benzinare cu GPL din fabrica, ceea ce iti ofera garantie.
Motor aspirat
Felul motorului masinii pe care o cumparam contribuie mult la bugetul alocat cheltuielilor cu masina. Un motor fara pretentii, care sa necesite numai benzina si revizii periodice, este unul aspirat, pe benzina. Spre deosebire de un motor turbo, pe benzina sau motorina, un motor aspirat nu are turbo-compresor cu sistem complex de ungere, nu are valve EGR, filtru de particule, supapa wastegate si asa mai departe. Mai putine piese in miscare inseamna o fiabilitate crescuta.
Multi soferi sustin ca un motor aspirat nu este performant, ceea ce este adevarat. Dar daca ne preocupa foarte mult cheltuielile, nu trebuie sa ravnim la performanta. Nu se poate sa ramanem si cu banii in buzunar, dar si sa fugim de zor pe sosele. Un motor aspirat este mai lenes, nu are cuplu la turatie mica si nici putere uriasa, iar daca mai adaugam si GPL, este de-a dreptul lent. Insa aici vorbim doar despre costuile de exploatare, iar aceasta e cea mai buna varianta.
Intretinere ieftina
Cine are o masina performanta, una clasica sau una foarte tehnologizata are cheltuieli mari cu intretinerea. Piese scumpe, manopera scumpa, revizii dese si la costuri ridicate. Asadar, cine vrea cheltuieli minime cu intretinerea isi va lua o masina ieftina si simpla. Una cu motor aspirat, fara multe sisteme electronice, va avea costuri mici.
De exemplu, statistic vorbind, un motor supraalimentat are cu 45% mai multe sanse sa se strice. Si aici ne referim la defecte ale anexelor, de la turbina la senzori. Un motor aspirat natural este si mai usor de reparat, dar si mai ieftin. Manopera pentru interventii la un motor aspirat e mai mica deoarece exista mult loc de manevra sub capota si schimbul unei distributii dureaza cam 1 ora, in loc de 3 cat este la un TDI.
Valoare la revanzare
Desi romanii se gandesc ca o masina urmeaza sa o tina multi ani, valoarea la revanzare este foarte importanta. De exemplu, sunt cateva marci care, desi trec anii peste ele, valoarea ramane destul de sus. Luam ca exemplu o Dacia Duster veche de 5 ani, fabricata in 2013. O masina care si-a pierdut foarte putin din valoarea de noua, tocmai, datorita cautarii in randul oamenilor care vor o masina buna, care sa tina cu casa.
Sunt si modele de la Volkswagen, Hyundai sau Skoda de masini accesibile care, desi sunt vechi de 3-6 ani, pretul este apropiat de cel pe care l-au avut cand erau noi. Nu strica niciodata sa cumperi o masina a carei pret rezista la proba timpului. Nu stii cand ai nevoie de bani sau, pur si simplu, nu mai poti sustine un credit, asa ca esti nevoit sa o vinzi. La polul opus sunt masinile italienesti sau britanice, ale caror valoarea se injumatateste de cum ai iesit din reprezentanta.
Pentru noi, romanii, conteaza fiecare ban economisit. Asa ca trebuie sa fim atenti la consum, fiabilitate, taxe si cheltuielile in timp, daca nu vrem sa avem probleme. De ce sa cumparam o masina second-hand la care sa ne lase turbina si sa platim 3000 de lei pe una noua? Nu mai bine suntem putin atenti si cautam informatii online despre masinile care necesita cheltuieli minime si ne lasa bani multi in buzunar?
-
Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
Ford puma full led motorizare 1,5 diesel ecoboost consum 4... 13500 €
Mercedes a 160 benzina 2010 2899 €
-
Mitsubishi outlander 4g63t 2006 4000 €
Dezmembrez skoda octavia iv 1.0 tsi 110 cai cutie manuala 6...
Dezmembrez ford tourneo connect 1.0 ecoboost sfcf 100 cai...
-
Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei
Dezmembrez peugeot boxer 3 maxi frigorific 2.0 hdi ahn euro 6
Droser,calculator,balast, modul led mercedes cod a2479003403 700 Lei
-
Dacia duster 1,5 dci , 110 cp 2013 6400 €
Vw golf 1.6 tdi 2013 2999 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10200 €
-
Opel insignia diesel 2014 5399 €
Dezmembrez mercedes-benz w167 gle 350 de 4matic hybrid...
Renault fluence 1.5diesel euro 5 a/c geamuri+oglinzi electrice... 3700 €
-
Mini cooper s countryman all4 2014 9990 €
Nissan leaf tekna special 2019 18900 €
Smart fortwo 1 2011 3500 €
-
Bmw f10 xdrive 528i defect (nu porneste) m-paket 2.0 benzina... 11500 €
Bmw 520 diesel 2009 8200 €
Vw amarok 2.0 tdi 2011 10700 €
-
Bmw 118 118i ~ benzina euro 5 ~ a/c senz park scaune incalzite... 3300 €
Dacia pick up benzina+gpl 2008 5500 €
Mazda 6 diesel 2013 6500 €
-
Opel astra 1.7diesel euro 5 ~ clima scaune incalzite senz park... 4400 €
Dezmembrez fiat talento/renault trafic 3/opel vivaro b 1.6 dci...
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3000 €
-
Droser calculator modul far led mercedes w247,glc w253,gle... 500 Lei
Vw golf benzina 2010 2901 €
Jeep grand cherokee 159000 km ~ diesel euro 5 ~ 4x4 automata 2013 10990 €
-
Chevrolet aveo base 56 2009 1990 €
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3000 €
Vw golf 1,4 tsi 2015 8500 €
-
Pachet exterior compatibil cu mercedes vito / v class w447... 3999 Lei
Citroen ds5 2.0bluehdi 2015 7050 €
Citroen c-elysée 1.6diesel euro 6 ~ clima pilot senz park 2016 4500 €


