Masinile cu volan pe dreapta ar putea fi interzise in Romania. Ce zici?

Masinile cu volan pe dreapta ar putea fi interzise in Romania. Ce zici?
  • Soferii care conduc masini cu volan pe dreapta implicati in accidente sunt si vinovati
  • RAR-ul ar putea obliga masinile cu volan pe dreapta la un ITP la 12 luni
  • Asigurarile pentru masinile cu volan pe dreapta s-ar putea scumpi
Distribuie pe Facebook

Am scris in repetate randuri despre automobilele care au volan pe dreapta si care sunt conduse in Romania, o tara in care se circula invers decat in Anglia. Mai exact, am semnalat in repetate randuri de ce masinile cu volan pe dreapta sunt un pericol foarte mare pentru siguranta rutiera. Iata ca legea e pe cale sa se schimbe in acest sens.

Intr-un articol mai vechi va prezentam pericolele intalnite in cazul conducerii unui autoturism care are volanul pe partea dreapta. Si lucrurile sunt destul de clare pentru toata lumea: soferul care conduce pe partea dreapta a carosabilului un automobil care are volanul tot pe dreapta nu va avea vizibilitate buna in cazul depasirilor si pe timp de noapte pericolul creste exponential. Mai trist este ca in accidentele produse de masinile cu volan "englezesc" isi pierd viata oameni nevinovati...

Iata ca acum lucrurile sunt pe cale sa se schimbe. In bine! Daca pana acum cei de la Registrul Auto Roman aveau manile legate si nu aveau cum sa interzica circulatia si inmatricularea acestor masini, cativa politicieni se gandesc sa introduce noi reglementari care ar putea duce la disparitia acestor masini din trafic. Mai precis, soferii care detin un automobil cu volan pe dreapta ar putea fi obligati sa urmeze un curs special de conducere defensiva al acestora. In plus, masinile ar putea fi obligatoriu dotate cu niste oglinzi de tip periscopice, care confera un plus de vizibilitate.

Ideile nu sunt deloc rele, dar mai greu este punerea lor in aplicare. Deoarece majoritatea masinilor care au volan pe dreapta si circula in Romania sunt fie cu numere de Bulgaria, inmatriculate ulterior, fie direct cu numere din Marea Britanie. Or, in cazul acestora, politistii nu ii pot identifica pe proprietarii de drept, astfel incat sa-i poata obliga la urmarea unui curs... Singura metoda de punere in aplicare este o noua lege care il obliga pe orice sofer care se urca la volanul unei masini "englezesti" sa aiba un act ce demonstreaza ca a urmat un curs special.

Din nefericire, credem ca aceste idei se vor dovedi a fi destul de ineficiente. O oglinda periscopica costa circa 150 de lei, adica si-o poate permite oricine. Cat despre un curs special, nu prea ai cum sa-l obligi pe un sofer care conduce o asemenea masina sa urmeze acel curs... Unde mai pui ca in Romania nu exista nicio autoritate sau scoala de sofer sau de conducere defensiva care sa poate fi capabila sa dea asemenea cursuri???

Poate ca niste masuri mai putin ortodoxe, dar mai clare si concrete, ar fi mult mai eficiente. De exemplu, obligativitatea masinilor cu volan pe dreapta sa faca ITP-ul la fiecare 12 luni, costul asigurarilor sa fie de 3 ori mai mare ca in cazul unei masini normale si modificarile constructive ale masinii sa fie mai numeroase (faruri, oglinzi, etc.). Cat despre masinile bulgaresti sau englezesti, care, din pacate, sunt foarte numeroase, acestea ar putea fi puse la punct simplu, cu niste limitari ale circulatiei de 30 de zile pe teritoriul Romaniei sau cu anularea automata a asigurarii din Anglia odata ce masina a parasit tara... Poate doar asa, in timp, soferii vor mai renunta la aceste masini si vietile unor oameni nevinovati vor putea fi salvate.

Distribuie pe Facebook
mai multe