Piese auto pe care sa le verificam inainte de venirea caldurii

Cand ziua temperatura ajunge sa aiba si 25 de grade, e clar ca intram tot mai repede in vara. Scapam de frig, de anvelopele de iarna, de portiere inghetate si de mizeria de pe sosea. Insa nu strica sa aruncam un ochi asupra masinii noastre inainte de venirea verii, ca sa fim siguri ca vor lipsi cu desavarsire evenimentele neplacute, mai ales pe perioada vacantelor.
1. Freonul
De obicei, iarna soferii nu prea dau drumul la aerul conditionat. Dar asta e o greseala, deoarece cu AC-ul pornit, motorul se incalzeste mai repede, dar si parbrizul se dezabureste mult mai rapid. Insa majoritatea nu dau drumul la AC, iar asta poate duce la uscarea o-ringurilor, adica a garniturilor, deoarece freonul amestecat cu ulei nu mai circula prin circuit si nu le lubrifiaza. Sunt mari sansele ca dupa o perioada de cateva luni in care nu am pornit aerul conditionat sa ne trezim fara freon. O garnitura s-a fisurat si tot gazul s-a evaporat. E usor sa verificam daca mai avem freon bun sau nu: daca porneste compresorul cand apasam butonul cu fulg, avem freon, ca fara presiune nu ar porni compresorul. Si, evident, ne dam seama si daca simtim aer rece venind pe aerisiri.
2. Antigelul
Nivelul antigelului tinde sa scada in sezonul rece. Deoarece schimbarile de temperatura, de la -20 de grade, la +80 cand motorul este la temperatura maxima, fac ca unele garnituri sa cedeze. Nu mult, nu cat sa ne dam seama, dar cedeaza. Adica incepe sa se scurga usor antigelul, care se prelinge in general pe blocul motor si se evapora, fara sa vedem o balta sub masina. Asa ca e bine sa aruncam un ochi asupra antigelului, atat la nivel, cat si la eficienta, verificand capacitatea sa de a rezista la inghet si la fierbere. Asta se face cu un aparat pe care il are orice service sau pe care il poti cumpara de oriunde, chiar si dintr-un Supermarket.
3. Placutele de frana
Cand circulam iarna prin umezeala, zapada topite amestecata cu sare si solutii de deszapezire, franele au de suferit. Intra apa murdara intre discuri si placute, iar particulele incep sa roada din suprafata lor. Mai mult, exista si riscul de a se bloca etrierele, mai ales la masinile vechi la care ruginesc arcurile care deblocheaza frana de mana. Putem sa ne uitam singuri la sistemul de franare, atunci cand facem schimbul de anvelope acasa sau la vulcanizare. Daca vedem placutele uzate, discurile cu santuri adanci sau rugina la etriere, e bine sa vizitam un service. Nu am vrea sa plecam intr-o vacanta si, desi masina franeaza bine, sa ne trezim ca un etrier se blocheaza si scoate fum.
4. Farurile
Din cauza iernii si a nisipului si sarii ridicate de masinile care circula in fata noastra, farurile se matuiesc. Mai ales cele care au sticla din plastic si nu de sticla, adica... majoritatea masinilor mai noi. Nisipul amestecat cu zapada topita functioneaza ca un smirghel pe geam, iar daca avem parte de o iarna lunga, sigur o sa avem si farurile cu probleme. Si cum nu vrem sa ne prinda noaptea pe undeva la vara si sa nu avem vizibilitate buna, trebuie sa luam masuri. Adica sa ne uitam la faruri si, daca suprafata de sticla e matuita, fie la schimbam fie la ducem al un centru de reconditionare sau ni le reconditionam singuri cu un kit care le face ca noi, de exemplu Visbella. Au fost multe cazuri de accidente care puteau fi evitate daca soferul ar fi avut faruri mai bune ca sa vada biciclistul din fata lui...
5. Uleiul
Nu doar iarna, sau la sfarsit de iarna, dar uleiul e bine sa fie verificat destul de des. Se pare ca peste 50% din totalul de soferi care circula in Romania o fac cu nivelul scazut la ulei, adica sub semnul indicat pe joja. Iar asta poate duce oricand la stricarea totala si iremediabila a motorului. Pe timp de iarna, unele garnituri pot ceda si scurgerile de ulei pot sa creasca, asa ca inainte de venirea caldurii e bine sa mai verificam uleiul o data. In primul rand, uleiul se verifica la cald. Adica dupa ce venim de la un drum, cand motorul este cald, lasam masina sa stea pe loc, pe carosabil drept, cu motorul oprit, in jur de 10-20 de minute. Dupa care putem verifica nivelul de pe joja. O putem face si dupa ce masina a stat mai mult timp, dar cand uleiul este rece si daca nu suntem pe drept, fiind mai putin vascos poate sa arate mai putin pe joja. La nevoie, completam, iar daca nivelul este negru si contaminat, il schimbam impreuna cu filtrul de ulei.
6. Scutul de la motor
In Romania, cand vine iarna, autoritatile sunt surprinse de zapada si uita sa mai curete strazile. Asta inseamna ca masinile noastre sterg zapada de pe carosabil, unele scuturi de motor se rup, la fel si bare sau prelungiri de bare. Mai ales cand autobuzul din fata ta circula si la o groapa scapa in urma un ditamai bolovanul de zapada inghetata pe care il iei din plin. Ca sa fii sigur ca scutul tau a ramas la locul lui, e bine sa arunci un ochi pe sub masina si sa vezi daca are toate prinderile bune. Cand o sa circuli la vara pe autostrada, nu ai vrea sa cedeze si sa il pierzi, eventual sa zboare pe parbrizul altei masini din spate. Uita-te la el, sa nu fie spart sau rupt, dar si la prinderile care il tin pe loc.
Pe langa aceste lucruri pe care le poti face singur in spatele blocului sau in curtea casei, e recomandat sa dam o fuga si la un service auto pentru o revizie totala, adica sa se uite la masina, pe sub ea, pe la motor, etc. Nu este niciodata prea mare grija pentru masina ta, mai ales in Romania unde oricum are de suferit serios de la gropi, aglomeratie, carburant de calitate proasta, praf si asa mai departe.
-
650 euro db-608 bemi germany 0km 125cc lichidare stoc 670 €
Atv nitro dragon 502t, motor de 49cc , pentru copii, nou cu... 400 €
Bemi ro comercializeaza midi moto cbr55 copii speed bike... 560 €
-
Atv 125cc kxd grizzly 006c- roti 8 import germania, garantie 1 an 849 €
Moto cross bemi nitro 250cc off road new janta 19 1500 €
Moto cross bemi 110cc dirt bike - db-502 j10" electrostarter 362 €
-
Motocicleta cross nitro 14/12 nrg65 gtr 599 €
Comercializam cross 607 noi 125cc kxd moto ro 545 €
Atv kxd motors pro warrior lemon 3g8-3 viteze+revers 1200 €
-
Atv 150cvt bemi ro mania 0 km plus carlig remorca pret real ! 1449 €
Atv nitro motors warrior rs-8 led 3g8-3 viteze+revers 1200 €
Motocicleta cross alfarad 250cc tornado 1900 €
-
Atv-uri pentru adulti si copii fara permis import germania,... 700 €
Atv 125cc 2wd hummer2bmw 7 automatic revers nou 459 €
Atv nitro 49cc avenger prime 6 miniquad cu agatatoare de remorca 499 €
-
Lichidare stoc 2020 atv bemi 125 m7 automat germany 0km pret real 630 €
New hummer junior 50 automatic bemi livrare gratis ! 339 €
Sistem de evacuare vw golf 5 (2003-2007) golf 6 (2008-2013)... 969 Lei
-
Downpipe vw golf 5, golf 6 gti 2.0 k03 (03-12) 799 Lei
Atv nitro madox 49cc pentru copii produs nou 599 €
Atv 125cc 2wd supercover 7 automatic + revers 630 €
-
Super moto cross noi 0km bemi orion 200cc off road 2020 pret... 999 €
Atv copii pe benzina cu si fara mansalier 800 €
Motocicleta nitro 250cc dirtbike hurricane v2 19/16 599 €
-
New hummer 8 grizzly cutie cu 3 trepte forta +revers automat 750 €
Atv kxd python 502t pentru copii 400 €
Atv 125cc bemi 0km new grizzly automatic 2wd 4x2 680 €
-
Motocicleta loncin 125cc automata livrare rapida 700 €
Cros db-609 125cc j17 telescoape inversate noi germania 720 €
Cros bemi gt-k 125 pro j17 telescoape inversate model 2020 720 €
-
New db 608 limited cross atv bemi kxd-moto pret real ! 670 €
Motocros bemi 609 enduro 125cc noi 2021 720 €
Moto cross 125cc dirt bike db-612a junior j14 e-starter pret... 500 €
-
Atv bemi 0km poket speed 199eur livrare gratis 199 €
Bemi 608 kxdmoto 125cc neu aus germany 670 €
Sc comercializeaza moto db orion noi 125cc noi cu factura 670 €


