Revolutia uleiurilor de motor: de ce sa NU ne ferim de lubrifiantii foarte subtiri

  • YACCO, pe piata uleiurilor de performanta din 1919
  • Uleiul OW20, special conceput pentru motoarele moderne
Distribuie pe Facebook

Toata lumea stie ca uleiul de motor are o anumita vascozitate, in functie de motorul folosit. Dar nu putini sunt cei care stiu ca, in ultima perioada, tendinta in domeniul auto al zilelor noastre este sa se foloseasca uleiuri de motor cat mai subtiri, cat mai fluide. Dar soferii se feresc de uleiul foarte subtiri...

Tendinta in tehnologia lubrifiantilor este de folosire a unor vascozitati tot mai mici: 0W20, 0W16. Acest lucru este rezultatul evolutiei tehnologiilor in domeniul constructiei de motoare: tehnica moderna are ca rezultat etanseitati tot mai bune, jocuri tot mai mici intre piesele in miscare, ceea ce face ca uleiurile recomandate sa fie tot mai fluide.

In Romania insa, se observa o teama de uleiurile subtiri. Chiar exista numerosi posesori de automobil care se simt confortabil doar daca aud ca se recomanda un 5W-40. Cum au auzit de 0W, ii cuprinde o neliniste si au impresia ca motorul lor urmeaza sa aiba zile negre. Care sa fie adevarul?

Trebuie bine inteleasa notiunea de vascozitate. S-a ajuns la aceste valori scazute, de zero, deoarece scara nu s-a schimbat de cand societatea inginerilor constructori de automobile din SUA, SAE (American Society of mecanical Engineering) a definit pentru prima oara notiunea de vascozitate.

Vascozitate YACCO

Simplificand, pentru o mai usoara intelegere, putem spune ca 0W fata de 5W arata cat de mult au scazut jocurile intre piesele in miscare, acest lucru fiind exprimat in vascozitatea uleiului (0W e mai subtire ca 5W, un 5W e mai subtire ca 10W si asa mai departe). In aceeasi logica, nu excludem ca in viitor sa apara chiar valori negative (- W).

YACCO - marca dedicata performantei inca din 1919, propune un amestec savant de traditie si inalta tehnologie. YACCO creeaza mereu produse noi, conforme cu noile norme ale diferitilor producatori: Volkswagen (VW 508.00/509.00 - YACCO LUBE W 0W - 20, Jaguar si Land Rover ST JLR51.5122, YACCO LUBE J 0W-20 si multe eltele.

Exista la YACCO mai multe uleiuri cu vascozitatea la rece 0W. Fiecare dintre aceste uleiuri are un comportament la rece diferit de celalalt, acest lucru fiind reflectat de norma. Se intelege ca fiecare cifra dinainte de W ca si dupa W - este de fapt o plaja de valori si nu o valoare fixa.

Vascozitate YACCO

Trebuie sa ne mai gandim si la faptul ca la conceperea unui motor cu performante noi, superioare, lucreaza un numar mare de specialisti, si daca acesti specialisti recomanda un anumit grad SAE, acest grad SAE al uleiului trebuie respectat. Daca nu-l respectam pentru ca nu-l cunoastem, sau ne e teama, o facem pe riscul nostru. Motorul s-ar putea sa nu functioneze la parametrii pentru care a fost conceput si sa piarda prematur din putere.

De exemplu, YACCO LUBE J SAE 0W-20 este un ulei sintetic pentru motor, care propune economie de carburant, fiind foarte fluid, testat si OMOLOGAT de JAGUAR - LAND ROVER, primind norma ST JLR.51.5122. Vascozitatea foarte redusa a acestor uleiuri (grad SAE 0W-20) permite lubrifiantului sa circule cu viteza mare in motor, asigurand o protectie excelenta impotriva uzurii, in special la temperaturi scazute.

Vascozitate YACCO

Asta nu inseamna ca Yacco va lasa balta posesorii de masini mai uzate. Pentru acestia, Yacco creeaza in permanenta produse in acord cu noile tehnologii, avand grija si de motoarele mai vechi, cu uzura. Pentru acestea, Yacco a creat gama VX 300 in doua variante SAE: SAE 15W50 si SAE 10W40. Aceste uleiuri aditivate cu magneziu protejeaza mai bine motorul, adera mult mai bine pe piese, creeaza o pelicula permanenta si efectul de micsorare a uzurii, a jocurilor dintre piese, diminuand zgomotele tipice motoarelor uzate.

  • LUBE J 0W20: OMOLOGARE Jaguar Land Rower ST JLR. 51.5122
  • LUBE W 0W20: OMOLOGARE VW 508.00/509.00 / SPECIFICATIE VW TL 52577
  • LUBE V 0W20: OMOLOGARE VOLVO VCC RSSO-2AE 0W-20 / SPECIFICATIE ACEA A1/B1
  • LUBE HY 0W20: SPECIFICATIE API SN; API-RC (Resourcw conserving); ILSAC GF-5
  • LUBE FE 0W16: OMOLOGARE API SN
  • VX 300 10W40: SPECIFICATII ACEA A3/B4; API SL-CF MB 229.1; VW 501.01 / 506.00
  • VX 300 15W50: SPECIFICATII ACEA A3/B3-04; API SL-CF

Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro

Vascozitate YACCO

Vascozitate YACCO

Vascozitate YACCO

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (9) Poze Vascozitate YACCO
mai multe