Revolutia uleiurilor de motor: de ce sa NU ne ferim de lubrifiantii foarte subtiri
- YACCO, pe piata uleiurilor de performanta din 1919
- Uleiul OW20, special conceput pentru motoarele moderne
Toata lumea stie ca uleiul de motor are o anumita vascozitate, in functie de motorul folosit. Dar nu putini sunt cei care stiu ca, in ultima perioada, tendinta in domeniul auto al zilelor noastre este sa se foloseasca uleiuri de motor cat mai subtiri, cat mai fluide. Dar soferii se feresc de uleiul foarte subtiri...
Tendinta in tehnologia lubrifiantilor este de folosire a unor vascozitati tot mai mici: 0W20, 0W16. Acest lucru este rezultatul evolutiei tehnologiilor in domeniul constructiei de motoare: tehnica moderna are ca rezultat etanseitati tot mai bune, jocuri tot mai mici intre piesele in miscare, ceea ce face ca uleiurile recomandate sa fie tot mai fluide.
In Romania insa, se observa o teama de uleiurile subtiri. Chiar exista numerosi posesori de automobil care se simt confortabil doar daca aud ca se recomanda un 5W-40. Cum au auzit de 0W, ii cuprinde o neliniste si au impresia ca motorul lor urmeaza sa aiba zile negre. Care sa fie adevarul?
Trebuie bine inteleasa notiunea de vascozitate. S-a ajuns la aceste valori scazute, de zero, deoarece scara nu s-a schimbat de cand societatea inginerilor constructori de automobile din SUA, SAE (American Society of mecanical Engineering) a definit pentru prima oara notiunea de vascozitate.
Simplificand, pentru o mai usoara intelegere, putem spune ca 0W fata de 5W arata cat de mult au scazut jocurile intre piesele in miscare, acest lucru fiind exprimat in vascozitatea uleiului (0W e mai subtire ca 5W, un 5W e mai subtire ca 10W si asa mai departe). In aceeasi logica, nu excludem ca in viitor sa apara chiar valori negative (- W).
YACCO - marca dedicata performantei inca din 1919, propune un amestec savant de traditie si inalta tehnologie. YACCO creeaza mereu produse noi, conforme cu noile norme ale diferitilor producatori: Volkswagen (VW 508.00/509.00 - YACCO LUBE W 0W - 20, Jaguar si Land Rover ST JLR51.5122, YACCO LUBE J 0W-20 si multe eltele.
Exista la YACCO mai multe uleiuri cu vascozitatea la rece 0W. Fiecare dintre aceste uleiuri are un comportament la rece diferit de celalalt, acest lucru fiind reflectat de norma. Se intelege ca fiecare cifra dinainte de W ca si dupa W - este de fapt o plaja de valori si nu o valoare fixa.
Trebuie sa ne mai gandim si la faptul ca la conceperea unui motor cu performante noi, superioare, lucreaza un numar mare de specialisti, si daca acesti specialisti recomanda un anumit grad SAE, acest grad SAE al uleiului trebuie respectat. Daca nu-l respectam pentru ca nu-l cunoastem, sau ne e teama, o facem pe riscul nostru. Motorul s-ar putea sa nu functioneze la parametrii pentru care a fost conceput si sa piarda prematur din putere.
De exemplu, YACCO LUBE J SAE 0W-20 este un ulei sintetic pentru motor, care propune economie de carburant, fiind foarte fluid, testat si OMOLOGAT de JAGUAR - LAND ROVER, primind norma ST JLR.51.5122. Vascozitatea foarte redusa a acestor uleiuri (grad SAE 0W-20) permite lubrifiantului sa circule cu viteza mare in motor, asigurand o protectie excelenta impotriva uzurii, in special la temperaturi scazute.
Asta nu inseamna ca Yacco va lasa balta posesorii de masini mai uzate. Pentru acestia, Yacco creeaza in permanenta produse in acord cu noile tehnologii, avand grija si de motoarele mai vechi, cu uzura. Pentru acestea, Yacco a creat gama VX 300 in doua variante SAE: SAE 15W50 si SAE 10W40. Aceste uleiuri aditivate cu magneziu protejeaza mai bine motorul, adera mult mai bine pe piese, creeaza o pelicula permanenta si efectul de micsorare a uzurii, a jocurilor dintre piese, diminuand zgomotele tipice motoarelor uzate.
- LUBE J 0W20: OMOLOGARE Jaguar Land Rower ST JLR. 51.5122
- LUBE W 0W20: OMOLOGARE VW 508.00/509.00 / SPECIFICATIE VW TL 52577
- LUBE V 0W20: OMOLOGARE VOLVO VCC RSSO-2AE 0W-20 / SPECIFICATIE ACEA A1/B1
- LUBE HY 0W20: SPECIFICATIE API SN; API-RC (Resourcw conserving); ILSAC GF-5
- LUBE FE 0W16: OMOLOGARE API SN
- VX 300 10W40: SPECIFICATII ACEA A3/B4; API SL-CF MB 229.1; VW 501.01 / 506.00
- VX 300 15W50: SPECIFICATII ACEA A3/B3-04; API SL-CF
Magazin: Soseaua Mihai Bravu, Nr. 473, Bucuresti
Telefon: 0722 320 725; 0723 602 922;
Magazin online pe www.yacco-lub.ro
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Opel corsa 1.2i 2003 599 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €