Soferii romani bogati incaltati cu anvelopele chinezesti, un fenomen real

Soferii romani bogati incaltati cu anvelopele chinezesti, un fenomen real
Si-a luat omul masina de 135.000 de Euro minim, poate chiar de 150.000. Adica un S Class Coupe superb, nou-nout, impecabil, magnet de femei, aroganta suprema in materie de limuzina premium. Daca te uiti mai bine, limuzina care costa cat doua apartamente in Bucuresti are o problema...
Distribuie pe Facebook

Poza aceasta a fost facuta recent pe strazile din Bucuresti. E vorba de un S Class Coupe. Nu stim ce varianta, dar sa presupunem ca este cea mai ieftina, adica S400, o masina care are pret de pornire de 135.000 de Euro cu TVA. In general, cine isi cumpara S Class, mai arunca vreo 30.000 de Euro in medie pe dotari optionale sau isi cumpara variantele mai scumpe, fie 500, fie AMG. Cel din imagine sa zicem ca era cea mai ieftina varianta de 135.000 de Euro, fara nicio dotare extra. Chiar si asa, 135.000 de Euro sunt bani, fie ca sa-ti iei ditamai vila in Corbeanca, fie doua apartamente cu cate 2 camere sau unul bomba cu 5 camere in centrul capitalei. Altii aleg sa-si cumpere un S Class Coupe, o masina extrem de frumoasa care vine pe sufletul oricui...

Masina din aceasta poza am stabilit deja ca este extrem de scumpa, performanta, luxoasa, confortabila. Si nemtii s-au chinuit sa puna cele mai bune materiale posibile ca sa o faca, cele mai bune finisaje, cea mai scumpa piele pe scaune, ultima tehnologie cu mers autonom, senzori cu infrarosu care detecteaza pietonii noaptea, franare automata, parcheaza singura, apeleaza SOS in caz de accident, cate si mai cate. Iar cand intra pe mana soferului roman, primestei si un set de anvelope Jinyu.

Da, ai citit bine. Masina din imagini avea jantele pe 20 de inch echipate cu anvelope Jinyu, o marca no-name, chinezeasca, ultima speta de pneuri, cele mai ieftine pe care le gasesti pe piata. Mai pe romaneste, cea mai scumpa limuzina coupe din lume a primit cele mai ieftine anvelope din lume... Numai in Romania.

Jinyu

Ce inseamna anvelope no-name chinezesti marca Jinyu? Inseamna niste pneuri facute din materiale de calitate slaba. Inseamna anvelope netestate in conditii de drum sau laborator. Inseamna un profil pus la intamplare, zgomotos. Pe scurt, o anvelope no-name este o bataie de joc, se uzeaza repede, nu ofera pic de aderenta in caz de franare sau la o manevra brusca. Si cum un automobil capabil sa atinga 250 km/h repede, acolo fiind limitat, are nevoie de pneuri performante, soferul roman posesor de S Class cumpara Jinyu...

Cea mai scumpa masina cu cele mai ieftine si proaste anvelope. Pentru ca soferul roman, desi vrea sa epateze si sa se etaleze cu avutia lui, cumparand masini scumpe, habar nu are cat de importante sunt anvelopele auto. El si-a luat masina sigura, plina de sisteme active si pasive de siguranta, crede ca e nemuritor si ca nimic nu i se poate intampla, iar anvelopele nu conteaza deloc, pentru ca indemanarea lui si masina scumpa fac totul.

In realitate, o masina grea de peste 2 tone cum este acest S Class, are o inertie uriasa la franare violenta. Toata masina sta in contact cu asfaltul prin intermediul pneurilor pe o suprafata egala cu 4 palme. Atat calca anvelopa pe asfalt. Daca acel contact nu este cel mai bun, mai ales la o masina performanta de viteza, ne riscam viata la orice pas. Cand domnul cu S Class va fi nevoit sa franeze brusc atunci cand ii sare un caine in fata, se va duce ca sania pe anvelopele sale Jinyu. Cand va fi nevoit sa ia un viraj mai tare, niciun sistem de stabilitate nu il va ajuta, anvelopele se vor comporta ca 4 patine de gheata.

Asemenea anvelope sunt de vanzare in Romania, inclusiv pe PieseAuto.ro, atat marca Jinyu, cat si alte branduri de care nu a auzit nimeni, niciodata. Daca ai un Logan, poti spune ca nu ai bani de pneuri premium, ca Michelin, Bridgestone, Dunlop sau Pirelli. Dar de ce sa cumperi ultimele chinezarii ordinare, in loc sa iei pneurile din clasa medie, de la marci care sunt totusi cunoscute?

Cam asta e situatia parcului auto din Romania. Masini scumpe, intretinute penibil, cat mai ieftin, dotate cu cele mai ieftine piese posibile. Pentru ca siguranta rutiera nu intereseaza pe nimeni. Daca domnul cu S Class de 135.000 de Euro si anvelope de 300 de lei face accident, speram ca politia sa se uite si la cu ce era incaltata. Desi legea nu spune nimic cu privire la calitatea anvelopelor, macar asiguratorul va sti ce clauza sa treaca in contractul urmator: te despagubim, dar numai daca nu aveai masina incalcatata cu ultimele cotoroante.

Distribuie pe Facebook
mai multe