Sondaj: cel mai bun mijloc de deplasare in Bucuresti, atunci cand ninge

Sondaj: cel mai bun mijloc de deplasare in Bucuresti, atunci cand ninge
  • Firea ne promite tramvaie suspendate
  • Parcarile ilegale, principala cauza a aglomeratiei
  • Infrastructura capitalei a ramas cea din anii '80
Distribuie pe Facebook

Pentru ca nu trebuie sa ne bazam pe ce a promis d-na Firea si nu a facut nimic, atunci cand vine zapada noi, soferii, trebuie sa ne descurcam cum putem. Insa traficul din capitala a ajuns la un asa nivel, incat folosirea automobilului personal este cea mai proasta alegere. Dar cu ce altceva putem circula cand ninge?

Nu stim cum este in alte orase, dar in Bucuresti, atunci cand ninge, odata cu zapada se asterne si haosul. D-na Firea promitea inainte sa fie aleasa la conducerea capitalei ca prioritatea ei absoluta este traficul rutier si ca in 6 luni de cand devine lider traficul devine lejer, ca in tarile civilizate. Au trecut vreo doi ani de la promisiune si traficul este mai crunt. Chiar daca, aceeasi d-na Firea a inaugurat un centru de control si monitorizare trafic despre care se lauda ca va face, din nou, traficul o placere, controland semafoarele in intersectiile aglomerate de la distanta. Nimic nu s-a intamplat, din pacate, promisiunile fiind, de fapt, niste minciuni fara acoperire, asa cum ii sta bine unui politician de la pesede. Trist este faptul ca aceiasi soferi care astazi fac cate 2 ore in trafic pe o ruta care trebuie normal strabatuta in 30 de minute o vor vota si data viitoare...

Trecand peste frustrarile unui bucurestean condus de incompetenta si minciuni, ca bani de infrastructura si parcari nu se gasesc, dar de statui inutile ale unor necunoscuti sunt berechet, sa revenim la situatia capitalei atunci cand ninge. De ce se circula atat de prost in Bucuresti acum, in luna martie?

In primul rand, fara doar si poate, din cauza ca Bucurestiul are mai putina suprafata carosabila ca acum 30 de ani, dar mult mai multe masini. Soselele sunt aceleasi, poate doar cu borduri noi, insa doua benzi sunt blocate de masinile parcate. Asta ne lasa noua, celor care circula, doar jumatate din sosea ca sa ne inghesuim. De fapt, principalul motiv pentru care se circula atat de prost este stationarea si parcarea ilegala a sute de mii de autoturisme pe care nu le ridica nimeni si pentru ai caror soferi nu se dau amenzi.

Soferii care parcheaza ilegal si blocheaza traficul o fac pentru ca primarul general si primarii de sector, cei care cheltuie miliarde din banii platiti de noi, nu se sinchisesc sa construiasca locuri de parcare. Nu sunt locuri de parcare, pui masina unde apuci, e simplu.

Halucinant este faptul ca politicienii, adica primarii si consiliile locale, nu se gandesc ca exista cartiere pline de blocuri cu 10 etaje, cu 40 de apartamente pe fiecare scara, cu mii de locatari si sute de autoturisme in proprietate. Cu toate astea, exista cam 10 locuri de parcare pentru fiecare scara, in cazurile fericite. Insa exista si zone in care nu exista niciun loc de parcare, iar soferii sunt obligati sa parcheze pe stradute, pe trotuare, unde apuca.

Un alt motiv pentru care este aglomeratie in Bucuresti este ca nimeni nu se sinchiseste sa sincronizeze semafoarele. Si nimeni nu vrea sa traseze liniile de pe carosabil cum trebuie. Si pentru ca politia rutiera nu isi face treaba. Si pentru ca politia locala doarme in izmene si nu da amenzi pentru parcare ilegala. Si pentru ca centrul de control si monitorizare trafic este fictiv, acolo lucreaza doar fantome si camerele din intersectii sunt degeaba. Motive sunt multe, le stie toata lumea, inclusiv d-na Firea, dar, cu toate astea, nu face nimic.

Iarna, acest haos dirijat de primarul general se multiplica. Pentru ca utilajele de deszapezire sunt luate prin surprindere si apar prea tarziu. Iar atunci cand o fac, dau toata zapada pe marginea drumului in loc sa o adune, iar zapada blocheaza masini si ocupa locurile de parcare. Asa ca acea banda care deja este blocata de masini parcate in mod normal, se dubleaza, pentru ca pe a doua banda opresc masinile pe avarii si zace zapada, soferii circuland doar pe o singura banda pe sens pe ditamai bulevardele precum Iuliu Maniu sau Mihai Bravu.

Acum, in luna martie, traficul este si mai haotic inclusiv din cauza prostiei soferilor. Am vazut zeci de TAXI-uri care, dupa zilele calduroase cu 15-20 de grade, au crezut ca vine primavara si si-au montat deja anvelopele de vara. Si acum, cand zapada are 30 cm, ii vezi la semafor cum invart rotile pe loc, in timp ce coloana asteapta dupa ei. Ii recunosti in trafic si pentru ca merg cu 10 km/h, iar toti cei din spate care sunt echipati cum trebuie stau dupa ei vrand-nevrand. Si uite asa, din N motive, traficul din Bucuresti este un cosmar care se amplifica atunci cand ninge?

Atunci cu ce sa mergem cand ninge? Cu siguranta, nu cu TAXI-ul, pentru ca riscam sa nu mai ajungem acasa. Si nici cu alde UBER, pentru ca tot ce inseamna masina foloseste aceleasi sosele aglomerate si blocate descrise mai sus, deci nu are nicio logica. Nici nu autobuzul sau troleibuzul nu este o varianta. Poate doar cu tramvaiul care are propria sina merita sa mergem la suprafata, dar cu nimic altceva daca ne grabim. Sau pe jos...

Cea mai buna solutie existenta, testata si verificata de toate orasele mari ale lumii, este metroul. Din pacate, in Bucuresti, metroul este praf... Putine trenuri, sute de mii de calatori, aglomeratie infernala si un pericol urias in caz de incendiu sau accident, trenurile fiind incarcate mult peste capacitatea lor. Nu mai adauga minciunile tuturor primarilor generali care ne-au promis magistrale noi care trebuiau finalizate acum 5 ani, dar inca sunt in santier...

Daca Bucurestiul ar avea o retea de metrou bine pusa la punct, tot ce inseamna trafic ar disparea. Dar nu avem asa ceva. Ci avem doar promisiuni si planuri fanteziste cu tramvaie suspendate marca Firea.

TU CE PREFERI SA CIRCULI IN BUCURESTI ATUNCI CAND NINGE?

Distribuie pe Facebook
mai multe