Top 10 piese auto care se strica primele la BMW-uri

Debitmetrul
Exista foarte multe modele de BMW, noi sau mai vechi, la care pica debitmetrul. Adica acea piesa de pe admisia de aer care masoara cantitatea de aer care intra in motor, astfel incat sa ofere carburant pe masura. Debitmetrul de BMW are un senzor intern destul de sensibil, iar din cauza socurilor pe care masina le absoarbe, la gropi in general, senzorul cedeaza si debitmetrul nu mai masoara bine. Asa se intampla sa vedem masini care consuma extraordinar de mult sau care dau cu mult fum, deoarece nu se face bine concordanta intre aer si carburant.
Rulment cardan
Asa cum ii sta bine unei masini cu tractiune spate, BMW-ul are probleme la cardan. De fapt, la rulmentul de la cardan care este predispus la a se strica. In general vorbim de faptul ca incepe sa scoata un sunet obositor si cam atat. Pentru ca rulmentul, oricat de protejat ar fi el, ajunge sa fie influentat de praf, apa, sare de pe carosabil, iar in timp vaselina din interior dispare. Asa ca apare un zgomot permanent, extrem de obositor, care se face simtit prima oara la viteze de peste 60 km/h. Multi soferi cred initial ca e vorba de rulmentul de la roata, dar este cel de la cardan.
Bucse grup
BMW-urile ceva mai vechi, din generatiile E36-E90, adica pana in 2013, aveau si o problema cu bucsele de la grup. Atat masinile cu tractiune spate, cat si cele xDrive. Pentru ca diferentialul nu era prins rigid de caroserie, ci prin intermediul unor bucse. Si cum romanii isi cumpara BMW ca sa accelereze violent, bucsele cam picau. Nu de tot, ci destul incat sa se auda un bocanit atunci cand bagi in viteza si demarezi. Un zgomot care ulterior se poate transforma intr-o trepidatie mai violenta.
Simeringuri supapa
O problema specifica unor motoare pe benzina cu 4 si 6 pistoane de la BMW mai era faptul ca mancau ulei cand simeringurile de supapa se uzau prematur. Vorbim de niste motoare care aveau o ungere defectuoasa in acea zona, iar semeringul se usca si in timp facea joc. Aceasta este cea mai intalnita cauza a fumului alb la BMW-urile pe benzina. Asa ca daca masina ta sau a altuia scoate fum alb, ca si cum ar manca ulei, sunt sanse mari sa fie o rezolvare simpla, inlocuind toate simeringurile de supapa. Ca doar nu sti care dintre ele e dus...
Bucse "scartaite"
Fara indoiala ai vazut mai multe modele de BMW X5, Seria 5 sau X5, cu rotile din spate inclinate, de parca ar fi umblat soferii la "camber" ca sa impresioneze fanii curentului Stance. Ei bine, asta e o problema, nu un tuning sau moft. Pentru ca bratele spate au niste bucse mari care se strica primele de la socuri si de la demarajele violante in timp. Iar soferul nu isi da seama ca se schimba geometria rotilor spate pana cand scoate anvelopele si vede ca s-au uzat pe interior. Singurul semn ca bucsele alea sunt pe duca este scartaitul specific, de unde si numele dat de pasionati.
Rezistenta cu tepi
Poate cel mai cunoscut "calcai al lui Ahile" in randul BMW-urilor este celebra rezistenta cu tepi de la climatizare. Adica aca rezistenta care dicteaza treptele de nivel ale aerotermei. Rezistenta tinde sa se arda si sa functioneze doar pe ultima treapta, atat la modele mai vechi cum ar fi E36 sau E46, dar si la unele modele de F30. Cand climatizarea nu mai functioneaza decat pe o treapta, in general cea mai puternica, trebuie sa desfaci bordul si sa schimbi aceasta rezistenta pacatoasa.
Fulie vilbrochen
O alta boala a motoarelor de BMW, indiferent daca sunt diesel sau benzina, este fulia de la vilbrochen. Adica acea fulie care invarte totul in jurul sau, de la compresor de aer conditionat, la alternator si alte cele. Vorbim si de motoare mai noi, fabricate dupa 2010, dar care nu au reusit sa obtina o fulie de calitate, care sa reziste la vibratii si la accelerari. Asa ca fulia incepe sa aiba joc, scoate sunet, se descentreaza si in finaluzeaza prematur cureaua de accesorii.
Clapeta admisie
Mai multe motoare diesel, inclusiv M47, cu sau fara filtru de particule, de Seria 3, 5 sau X3, au fost dotate cu niste clapete de admisie. Nu vorbim de clapeta de acceleratie, ci de un set de clapete, cate una pentru fiecare piston, care blocheaza admisia aerului cand motorul este oprit, chipurile, pentru a proteja turbosuflanta. Insa aceste clapete tind sa se incarce cu depuneri si sa cedeze, micsorand puterea motorului deoarece raman intre-deschise. Unii le anuleaza si le inlocuiesc cu niste capace, altii le curata. Insa daca motorul tau e dotat cu asa ceva, sa te pregatesti pentru probleme.
Bobine inductie
Motoarele pe benzina de la BMW au avut mereu de suferit pe partea de bobine inductie. Bobinele erau puse direct pe motor si se pare ca in timp, caldura le juca feste. Motorul incepea sa nu mai mearga rotund, semn ca aprinderea pe unul sau doua pistoane nu se mai facea cum trebuie, cam ca atunci cand incepe sa pice un injector la diesel. Din fericire, iti dadeai seama repede ce bobina se strica si o inlocuiai cu bani putini. Aceasta problema se pare ca a fost remediata la motorizarile de generatie noua fabricate dupa 2014.
Turbine N54
Daca iti iei un motor 3.0 bi-turbo N54, sa te astepti sa pice turbinele. Nu degeaba dupa aia au renuntat la una si au ramas single-turbo, ca sa-i creasca fiabilitate. Chiar daca nu sunt asa de multe, aceste motoare au avut chiar si recall din partea companiei pentru problema asta, insa si cele care s-au dus sa rezolve, tot nu au scapa. Pur si simplu doua turbine erau prea multe pentru acel motor, nu reuseau sa se unga si sa se raceasca bine, asa ca la un moment dat cedau.
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
-
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
-
Smart fortwo 1 2011 3500 €
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
-
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
Vw golf benzina 2010 3350 €
-
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
-
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
-
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
Ford focus benzina 2014 4650 €


