Top 10 piese auto care se strica primele la BMW-uri

Debitmetrul
Exista foarte multe modele de BMW, noi sau mai vechi, la care pica debitmetrul. Adica acea piesa de pe admisia de aer care masoara cantitatea de aer care intra in motor, astfel incat sa ofere carburant pe masura. Debitmetrul de BMW are un senzor intern destul de sensibil, iar din cauza socurilor pe care masina le absoarbe, la gropi in general, senzorul cedeaza si debitmetrul nu mai masoara bine. Asa se intampla sa vedem masini care consuma extraordinar de mult sau care dau cu mult fum, deoarece nu se face bine concordanta intre aer si carburant.
Rulment cardan
Asa cum ii sta bine unei masini cu tractiune spate, BMW-ul are probleme la cardan. De fapt, la rulmentul de la cardan care este predispus la a se strica. In general vorbim de faptul ca incepe sa scoata un sunet obositor si cam atat. Pentru ca rulmentul, oricat de protejat ar fi el, ajunge sa fie influentat de praf, apa, sare de pe carosabil, iar in timp vaselina din interior dispare. Asa ca apare un zgomot permanent, extrem de obositor, care se face simtit prima oara la viteze de peste 60 km/h. Multi soferi cred initial ca e vorba de rulmentul de la roata, dar este cel de la cardan.
Bucse grup
BMW-urile ceva mai vechi, din generatiile E36-E90, adica pana in 2013, aveau si o problema cu bucsele de la grup. Atat masinile cu tractiune spate, cat si cele xDrive. Pentru ca diferentialul nu era prins rigid de caroserie, ci prin intermediul unor bucse. Si cum romanii isi cumpara BMW ca sa accelereze violent, bucsele cam picau. Nu de tot, ci destul incat sa se auda un bocanit atunci cand bagi in viteza si demarezi. Un zgomot care ulterior se poate transforma intr-o trepidatie mai violenta.
Simeringuri supapa
O problema specifica unor motoare pe benzina cu 4 si 6 pistoane de la BMW mai era faptul ca mancau ulei cand simeringurile de supapa se uzau prematur. Vorbim de niste motoare care aveau o ungere defectuoasa in acea zona, iar semeringul se usca si in timp facea joc. Aceasta este cea mai intalnita cauza a fumului alb la BMW-urile pe benzina. Asa ca daca masina ta sau a altuia scoate fum alb, ca si cum ar manca ulei, sunt sanse mari sa fie o rezolvare simpla, inlocuind toate simeringurile de supapa. Ca doar nu sti care dintre ele e dus...
Bucse "scartaite"
Fara indoiala ai vazut mai multe modele de BMW X5, Seria 5 sau X5, cu rotile din spate inclinate, de parca ar fi umblat soferii la "camber" ca sa impresioneze fanii curentului Stance. Ei bine, asta e o problema, nu un tuning sau moft. Pentru ca bratele spate au niste bucse mari care se strica primele de la socuri si de la demarajele violante in timp. Iar soferul nu isi da seama ca se schimba geometria rotilor spate pana cand scoate anvelopele si vede ca s-au uzat pe interior. Singurul semn ca bucsele alea sunt pe duca este scartaitul specific, de unde si numele dat de pasionati.
Rezistenta cu tepi
Poate cel mai cunoscut "calcai al lui Ahile" in randul BMW-urilor este celebra rezistenta cu tepi de la climatizare. Adica aca rezistenta care dicteaza treptele de nivel ale aerotermei. Rezistenta tinde sa se arda si sa functioneze doar pe ultima treapta, atat la modele mai vechi cum ar fi E36 sau E46, dar si la unele modele de F30. Cand climatizarea nu mai functioneaza decat pe o treapta, in general cea mai puternica, trebuie sa desfaci bordul si sa schimbi aceasta rezistenta pacatoasa.
Fulie vilbrochen
O alta boala a motoarelor de BMW, indiferent daca sunt diesel sau benzina, este fulia de la vilbrochen. Adica acea fulie care invarte totul in jurul sau, de la compresor de aer conditionat, la alternator si alte cele. Vorbim si de motoare mai noi, fabricate dupa 2010, dar care nu au reusit sa obtina o fulie de calitate, care sa reziste la vibratii si la accelerari. Asa ca fulia incepe sa aiba joc, scoate sunet, se descentreaza si in finaluzeaza prematur cureaua de accesorii.
Clapeta admisie
Mai multe motoare diesel, inclusiv M47, cu sau fara filtru de particule, de Seria 3, 5 sau X3, au fost dotate cu niste clapete de admisie. Nu vorbim de clapeta de acceleratie, ci de un set de clapete, cate una pentru fiecare piston, care blocheaza admisia aerului cand motorul este oprit, chipurile, pentru a proteja turbosuflanta. Insa aceste clapete tind sa se incarce cu depuneri si sa cedeze, micsorand puterea motorului deoarece raman intre-deschise. Unii le anuleaza si le inlocuiesc cu niste capace, altii le curata. Insa daca motorul tau e dotat cu asa ceva, sa te pregatesti pentru probleme.
Bobine inductie
Motoarele pe benzina de la BMW au avut mereu de suferit pe partea de bobine inductie. Bobinele erau puse direct pe motor si se pare ca in timp, caldura le juca feste. Motorul incepea sa nu mai mearga rotund, semn ca aprinderea pe unul sau doua pistoane nu se mai facea cum trebuie, cam ca atunci cand incepe sa pice un injector la diesel. Din fericire, iti dadeai seama repede ce bobina se strica si o inlocuiai cu bani putini. Aceasta problema se pare ca a fost remediata la motorizarile de generatie noua fabricate dupa 2014.
Turbine N54
Daca iti iei un motor 3.0 bi-turbo N54, sa te astepti sa pice turbinele. Nu degeaba dupa aia au renuntat la una si au ramas single-turbo, ca sa-i creasca fiabilitate. Chiar daca nu sunt asa de multe, aceste motoare au avut chiar si recall din partea companiei pentru problema asta, insa si cele care s-au dus sa rezolve, tot nu au scapa. Pur si simplu doua turbine erau prea multe pentru acel motor, nu reuseau sa se unga si sa se raceasca bine, asa ca la un moment dat cedau.
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Calculator motor / ecu volkswagen polo 9n 1.4 bby 2002 - 2009... 249.99 Lei
-
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
-
Jante de aliaj 5x112 pe 18 originale audi q3 f3 din2019 /... 1000 €
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
-
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Panou comanda aer conditionat ac clima climatronic skoda... 199.99 Lei


