Top 10 piese auto care se strica primele la BMW-uri

Top 10 piese auto care se strica primele la BMW-uri
BMW este marca cea mai populara in randul tinerilor. Majoritatea isi doresc o masina bavareza si foarte multi ajung sa-si cumpere una la un moment dat. Chiar daca majoritatea BMW-urilor care circula in Romania sunt mai vechi si cumparate la mana a doua, vorbim de masini bune, premium, dar care cateodata mai dau rateuri. Iata ce piese se strica la BMW-uri.
Trimite unui prieten

Debitmetrul

Exista foarte multe modele de BMW, noi sau mai vechi, la care pica debitmetrul. Adica acea piesa de pe admisia de aer care masoara cantitatea de aer care intra in motor, astfel incat sa ofere carburant pe masura. Debitmetrul de BMW are un senzor intern destul de sensibil, iar din cauza socurilor pe care masina le absoarbe, la gropi in general, senzorul cedeaza si debitmetrul nu mai masoara bine. Asa se intampla sa vedem masini care consuma extraordinar de mult sau care dau cu mult fum, deoarece nu se face bine concordanta intre aer si carburant.

Boala lor BMW

Rulment cardan

Asa cum ii sta bine unei masini cu tractiune spate, BMW-ul are probleme la cardan. De fapt, la rulmentul de la cardan care este predispus la a se strica. In general vorbim de faptul ca incepe sa scoata un sunet obositor si cam atat. Pentru ca rulmentul, oricat de protejat ar fi el, ajunge sa fie influentat de praf, apa, sare de pe carosabil, iar in timp vaselina din interior dispare. Asa ca apare un zgomot permanent, extrem de obositor, care se face simtit prima oara la viteze de peste 60 km/h. Multi soferi cred initial ca e vorba de rulmentul de la roata, dar este cel de la cardan.

Boala lor BMW

Bucse grup

BMW-urile ceva mai vechi, din generatiile E36-E90, adica pana in 2013, aveau si o problema cu bucsele de la grup. Atat masinile cu tractiune spate, cat si cele xDrive. Pentru ca diferentialul nu era prins rigid de caroserie, ci prin intermediul unor bucse. Si cum romanii isi cumpara BMW ca sa accelereze violent, bucsele cam picau. Nu de tot, ci destul incat sa se auda un bocanit atunci cand bagi in viteza si demarezi. Un zgomot care ulterior se poate transforma intr-o trepidatie mai violenta.

Boala lor BMW

Simeringuri supapa

O problema specifica unor motoare pe benzina cu 4 si 6 pistoane de la BMW mai era faptul ca mancau ulei cand simeringurile de supapa se uzau prematur. Vorbim de niste motoare care aveau o ungere defectuoasa in acea zona, iar semeringul se usca si in timp facea joc. Aceasta este cea mai intalnita cauza a fumului alb la BMW-urile pe benzina. Asa ca daca masina ta sau a altuia scoate fum alb, ca si cum ar manca ulei, sunt sanse mari sa fie o rezolvare simpla, inlocuind toate simeringurile de supapa. Ca doar nu sti care dintre ele e dus...

Boala lor BMW

Bucse "scartaite"

Fara indoiala ai vazut mai multe modele de BMW X5, Seria 5 sau X5, cu rotile din spate inclinate, de parca ar fi umblat soferii la "camber" ca sa impresioneze fanii curentului Stance. Ei bine, asta e o problema, nu un tuning sau moft. Pentru ca bratele spate au niste bucse mari care se strica primele de la socuri si de la demarajele violante in timp. Iar soferul nu isi da seama ca se schimba geometria rotilor spate pana cand scoate anvelopele si vede ca s-au uzat pe interior. Singurul semn ca bucsele alea sunt pe duca este scartaitul specific, de unde si numele dat de pasionati.

Boala lor BMW

Rezistenta cu tepi

Poate cel mai cunoscut "calcai al lui Ahile" in randul BMW-urilor este celebra rezistenta cu tepi de la climatizare. Adica aca rezistenta care dicteaza treptele de nivel ale aerotermei. Rezistenta tinde sa se arda si sa functioneze doar pe ultima treapta, atat la modele mai vechi cum ar fi E36 sau E46, dar si la unele modele de F30. Cand climatizarea nu mai functioneaza decat pe o treapta, in general cea mai puternica, trebuie sa desfaci bordul si sa schimbi aceasta rezistenta pacatoasa.

Boala lor BMW

Fulie vilbrochen

O alta boala a motoarelor de BMW, indiferent daca sunt diesel sau benzina, este fulia de la vilbrochen. Adica acea fulie care invarte totul in jurul sau, de la compresor de aer conditionat, la alternator si alte cele. Vorbim si de motoare mai noi, fabricate dupa 2010, dar care nu au reusit sa obtina o fulie de calitate, care sa reziste la vibratii si la accelerari. Asa ca fulia incepe sa aiba joc, scoate sunet, se descentreaza si in finaluzeaza prematur cureaua de accesorii.

Boala lor BMW

Clapeta admisie

Mai multe motoare diesel, inclusiv M47, cu sau fara filtru de particule, de Seria 3, 5 sau X3, au fost dotate cu niste clapete de admisie. Nu vorbim de clapeta de acceleratie, ci de un set de clapete, cate una pentru fiecare piston, care blocheaza admisia aerului cand motorul este oprit, chipurile, pentru a proteja turbosuflanta. Insa aceste clapete tind sa se incarce cu depuneri si sa cedeze, micsorand puterea motorului deoarece raman intre-deschise. Unii le anuleaza si le inlocuiesc cu niste capace, altii le curata. Insa daca motorul tau e dotat cu asa ceva, sa te pregatesti pentru probleme.

Boala lor BMW

Bobine inductie

Motoarele pe benzina de la BMW au avut mereu de suferit pe partea de bobine inductie. Bobinele erau puse direct pe motor si se pare ca in timp, caldura le juca feste. Motorul incepea sa nu mai mearga rotund, semn ca aprinderea pe unul sau doua pistoane nu se mai facea cum trebuie, cam ca atunci cand incepe sa pice un injector la diesel. Din fericire, iti dadeai seama repede ce bobina se strica si o inlocuiai cu bani putini. Aceasta problema se pare ca a fost remediata la motorizarile de generatie noua fabricate dupa 2014.

Boala lor BMW

Turbine N54

Daca iti iei un motor 3.0 bi-turbo N54, sa te astepti sa pice turbinele. Nu degeaba dupa aia au renuntat la una si au ramas single-turbo, ca sa-i creasca fiabilitate. Chiar daca nu sunt asa de multe, aceste motoare au avut chiar si recall din partea companiei pentru problema asta, insa si cele care s-au dus sa rezolve, tot nu au scapa. Pur si simplu doua turbine erau prea multe pentru acel motor, nu reuseau sa se unga si sa se raceasca bine, asa ca la un moment dat cedau.

Boala lor BMW

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (10) Poze Boala lor BMW
Publicat în categoria: Ghidul soferului DATA PUBLICĂRII: 25 Octombrie 2018