Top 10 piese auto care se strica primele la BMW-uri

Debitmetrul
Exista foarte multe modele de BMW, noi sau mai vechi, la care pica debitmetrul. Adica acea piesa de pe admisia de aer care masoara cantitatea de aer care intra in motor, astfel incat sa ofere carburant pe masura. Debitmetrul de BMW are un senzor intern destul de sensibil, iar din cauza socurilor pe care masina le absoarbe, la gropi in general, senzorul cedeaza si debitmetrul nu mai masoara bine. Asa se intampla sa vedem masini care consuma extraordinar de mult sau care dau cu mult fum, deoarece nu se face bine concordanta intre aer si carburant.
Rulment cardan
Asa cum ii sta bine unei masini cu tractiune spate, BMW-ul are probleme la cardan. De fapt, la rulmentul de la cardan care este predispus la a se strica. In general vorbim de faptul ca incepe sa scoata un sunet obositor si cam atat. Pentru ca rulmentul, oricat de protejat ar fi el, ajunge sa fie influentat de praf, apa, sare de pe carosabil, iar in timp vaselina din interior dispare. Asa ca apare un zgomot permanent, extrem de obositor, care se face simtit prima oara la viteze de peste 60 km/h. Multi soferi cred initial ca e vorba de rulmentul de la roata, dar este cel de la cardan.
Bucse grup
BMW-urile ceva mai vechi, din generatiile E36-E90, adica pana in 2013, aveau si o problema cu bucsele de la grup. Atat masinile cu tractiune spate, cat si cele xDrive. Pentru ca diferentialul nu era prins rigid de caroserie, ci prin intermediul unor bucse. Si cum romanii isi cumpara BMW ca sa accelereze violent, bucsele cam picau. Nu de tot, ci destul incat sa se auda un bocanit atunci cand bagi in viteza si demarezi. Un zgomot care ulterior se poate transforma intr-o trepidatie mai violenta.
Simeringuri supapa
O problema specifica unor motoare pe benzina cu 4 si 6 pistoane de la BMW mai era faptul ca mancau ulei cand simeringurile de supapa se uzau prematur. Vorbim de niste motoare care aveau o ungere defectuoasa in acea zona, iar semeringul se usca si in timp facea joc. Aceasta este cea mai intalnita cauza a fumului alb la BMW-urile pe benzina. Asa ca daca masina ta sau a altuia scoate fum alb, ca si cum ar manca ulei, sunt sanse mari sa fie o rezolvare simpla, inlocuind toate simeringurile de supapa. Ca doar nu sti care dintre ele e dus...
Bucse "scartaite"
Fara indoiala ai vazut mai multe modele de BMW X5, Seria 5 sau X5, cu rotile din spate inclinate, de parca ar fi umblat soferii la "camber" ca sa impresioneze fanii curentului Stance. Ei bine, asta e o problema, nu un tuning sau moft. Pentru ca bratele spate au niste bucse mari care se strica primele de la socuri si de la demarajele violante in timp. Iar soferul nu isi da seama ca se schimba geometria rotilor spate pana cand scoate anvelopele si vede ca s-au uzat pe interior. Singurul semn ca bucsele alea sunt pe duca este scartaitul specific, de unde si numele dat de pasionati.
Rezistenta cu tepi
Poate cel mai cunoscut "calcai al lui Ahile" in randul BMW-urilor este celebra rezistenta cu tepi de la climatizare. Adica aca rezistenta care dicteaza treptele de nivel ale aerotermei. Rezistenta tinde sa se arda si sa functioneze doar pe ultima treapta, atat la modele mai vechi cum ar fi E36 sau E46, dar si la unele modele de F30. Cand climatizarea nu mai functioneaza decat pe o treapta, in general cea mai puternica, trebuie sa desfaci bordul si sa schimbi aceasta rezistenta pacatoasa.
Fulie vilbrochen
O alta boala a motoarelor de BMW, indiferent daca sunt diesel sau benzina, este fulia de la vilbrochen. Adica acea fulie care invarte totul in jurul sau, de la compresor de aer conditionat, la alternator si alte cele. Vorbim si de motoare mai noi, fabricate dupa 2010, dar care nu au reusit sa obtina o fulie de calitate, care sa reziste la vibratii si la accelerari. Asa ca fulia incepe sa aiba joc, scoate sunet, se descentreaza si in finaluzeaza prematur cureaua de accesorii.
Clapeta admisie
Mai multe motoare diesel, inclusiv M47, cu sau fara filtru de particule, de Seria 3, 5 sau X3, au fost dotate cu niste clapete de admisie. Nu vorbim de clapeta de acceleratie, ci de un set de clapete, cate una pentru fiecare piston, care blocheaza admisia aerului cand motorul este oprit, chipurile, pentru a proteja turbosuflanta. Insa aceste clapete tind sa se incarce cu depuneri si sa cedeze, micsorand puterea motorului deoarece raman intre-deschise. Unii le anuleaza si le inlocuiesc cu niste capace, altii le curata. Insa daca motorul tau e dotat cu asa ceva, sa te pregatesti pentru probleme.
Bobine inductie
Motoarele pe benzina de la BMW au avut mereu de suferit pe partea de bobine inductie. Bobinele erau puse direct pe motor si se pare ca in timp, caldura le juca feste. Motorul incepea sa nu mai mearga rotund, semn ca aprinderea pe unul sau doua pistoane nu se mai facea cum trebuie, cam ca atunci cand incepe sa pice un injector la diesel. Din fericire, iti dadeai seama repede ce bobina se strica si o inlocuiai cu bani putini. Aceasta problema se pare ca a fost remediata la motorizarile de generatie noua fabricate dupa 2014.
Turbine N54
Daca iti iei un motor 3.0 bi-turbo N54, sa te astepti sa pice turbinele. Nu degeaba dupa aia au renuntat la una si au ramas single-turbo, ca sa-i creasca fiabilitate. Chiar daca nu sunt asa de multe, aceste motoare au avut chiar si recall din partea companiei pentru problema asta, insa si cele care s-au dus sa rezolve, tot nu au scapa. Pur si simplu doua turbine erau prea multe pentru acel motor, nu reuseau sa se unga si sa se raceasca bine, asa ca la un moment dat cedau.
-
Compresor ac clima 13124752 wm opel astra h zafira b 1.9cdti 400 Lei
Senzor presiune gaze 227701177r 1.5 k9k626 dacia duster... 100 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
0445110520 5801594342 0986435248 5801483286 injector fiat... 600 Lei
Comanda volan opel astra g 1998-2009 1.4 16v z 14 xe benzina... 80 Lei
Pompa injectie inalta presiune 0445010799 1.7 dci 167006205r... 1500 Lei
-
Usa / portiera spate stanga kia rio 2 [2005 - 2009] sedan 300 Lei
Cablu timonerie opel astra h facelift 2007-2010 1.9 cdti 24467437 300 Lei
Biela cu piston, opel corsa c (f08, f68) 1.2 b, z12xe (id:457331) 210 Lei
-
Janta aliaj, cod 13259254, opel astra j (id:466103) 224 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
Cheder geam usa fata stanga bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007]... 59 Lei
Senzor parcare valeo skoda yeti 5l 2009-2017 890019 365 Lei
Grila bara fata centrala, cod gm13266577, opel astra j combi... 749 Lei
-
Generator / alternator renault symbol i (lb0/1/2) (1998 -... 669 Lei
Protectie inox suport picior ford focus iii, caroserie... 174.9 Lei
Turbina fara actuator 9835855380 citroen grand c4 spacetourer... 1000 Lei
-
Set garnituri, chiulasa (0310043 trucktec) renault trucks,volvo 1026.35 Lei
Rola ghidaj curea transmisie ina audi a4 b6 2000-2004 532 0468 10 85 Lei
Vascocuplaj 11522249372 doar paleta 2.0 150 cp bmw 3 e46... 50 Lei
-
0445010799 167006205r pompa inalta renault grand scenec iv... 1500 Lei
Garnitura, capac supape (jm7152 payen) renault trucks,volvo 270.79 Lei
Disc frana puntea spate (18142 abs) ford 143.46 Lei
-
Suport,trapez peugeot partner (2008 - 2016) delphi td390w... 46 Lei
Carlig de remorcare auto nissan juke suv 2x4 2010-2019 hakpol 659 Lei
Set cablaj aprindere peugeot 106 i (1a, 1c) (1991 - 1996)... 109 Lei
-
Usita rezervor bmw x3 x3 - - (2010 2017) 185 Lei
Kit pornire volkswagen lt 2004 van 2.5 tdi 700 Lei
Bare transversale menabo delta black pentru citroen berlingo... 910 Lei
-
Electromotor 9662854080, citroen ds3, 1.6hdi, 9hp 265 Lei
Cap de bara axa fata dreapta (til017r japanparts) ford,land... 90.46 Lei
Suport accesorii 7619250 bmw seria 4 f32 420dx b47 (4p92) 250 Lei
-
Conducta / teava turbina ssangyong rexton 2.9 td 88kw 120cp... 80 Lei
Pompa rezervor vw jetta (1b) 2011-2019 cod: 1k0919050ad 500 Lei
Sonda lambda 1.6 hdi tci euro 5 t1da 9hr 9683265480 citroen c4... 100 Lei


