Top 10 piese auto care se strica primele la BMW-uri

Debitmetrul
Exista foarte multe modele de BMW, noi sau mai vechi, la care pica debitmetrul. Adica acea piesa de pe admisia de aer care masoara cantitatea de aer care intra in motor, astfel incat sa ofere carburant pe masura. Debitmetrul de BMW are un senzor intern destul de sensibil, iar din cauza socurilor pe care masina le absoarbe, la gropi in general, senzorul cedeaza si debitmetrul nu mai masoara bine. Asa se intampla sa vedem masini care consuma extraordinar de mult sau care dau cu mult fum, deoarece nu se face bine concordanta intre aer si carburant.
Rulment cardan
Asa cum ii sta bine unei masini cu tractiune spate, BMW-ul are probleme la cardan. De fapt, la rulmentul de la cardan care este predispus la a se strica. In general vorbim de faptul ca incepe sa scoata un sunet obositor si cam atat. Pentru ca rulmentul, oricat de protejat ar fi el, ajunge sa fie influentat de praf, apa, sare de pe carosabil, iar in timp vaselina din interior dispare. Asa ca apare un zgomot permanent, extrem de obositor, care se face simtit prima oara la viteze de peste 60 km/h. Multi soferi cred initial ca e vorba de rulmentul de la roata, dar este cel de la cardan.
Bucse grup
BMW-urile ceva mai vechi, din generatiile E36-E90, adica pana in 2013, aveau si o problema cu bucsele de la grup. Atat masinile cu tractiune spate, cat si cele xDrive. Pentru ca diferentialul nu era prins rigid de caroserie, ci prin intermediul unor bucse. Si cum romanii isi cumpara BMW ca sa accelereze violent, bucsele cam picau. Nu de tot, ci destul incat sa se auda un bocanit atunci cand bagi in viteza si demarezi. Un zgomot care ulterior se poate transforma intr-o trepidatie mai violenta.
Simeringuri supapa
O problema specifica unor motoare pe benzina cu 4 si 6 pistoane de la BMW mai era faptul ca mancau ulei cand simeringurile de supapa se uzau prematur. Vorbim de niste motoare care aveau o ungere defectuoasa in acea zona, iar semeringul se usca si in timp facea joc. Aceasta este cea mai intalnita cauza a fumului alb la BMW-urile pe benzina. Asa ca daca masina ta sau a altuia scoate fum alb, ca si cum ar manca ulei, sunt sanse mari sa fie o rezolvare simpla, inlocuind toate simeringurile de supapa. Ca doar nu sti care dintre ele e dus...
Bucse "scartaite"
Fara indoiala ai vazut mai multe modele de BMW X5, Seria 5 sau X5, cu rotile din spate inclinate, de parca ar fi umblat soferii la "camber" ca sa impresioneze fanii curentului Stance. Ei bine, asta e o problema, nu un tuning sau moft. Pentru ca bratele spate au niste bucse mari care se strica primele de la socuri si de la demarajele violante in timp. Iar soferul nu isi da seama ca se schimba geometria rotilor spate pana cand scoate anvelopele si vede ca s-au uzat pe interior. Singurul semn ca bucsele alea sunt pe duca este scartaitul specific, de unde si numele dat de pasionati.
Rezistenta cu tepi
Poate cel mai cunoscut "calcai al lui Ahile" in randul BMW-urilor este celebra rezistenta cu tepi de la climatizare. Adica aca rezistenta care dicteaza treptele de nivel ale aerotermei. Rezistenta tinde sa se arda si sa functioneze doar pe ultima treapta, atat la modele mai vechi cum ar fi E36 sau E46, dar si la unele modele de F30. Cand climatizarea nu mai functioneaza decat pe o treapta, in general cea mai puternica, trebuie sa desfaci bordul si sa schimbi aceasta rezistenta pacatoasa.
Fulie vilbrochen
O alta boala a motoarelor de BMW, indiferent daca sunt diesel sau benzina, este fulia de la vilbrochen. Adica acea fulie care invarte totul in jurul sau, de la compresor de aer conditionat, la alternator si alte cele. Vorbim si de motoare mai noi, fabricate dupa 2010, dar care nu au reusit sa obtina o fulie de calitate, care sa reziste la vibratii si la accelerari. Asa ca fulia incepe sa aiba joc, scoate sunet, se descentreaza si in finaluzeaza prematur cureaua de accesorii.
Clapeta admisie
Mai multe motoare diesel, inclusiv M47, cu sau fara filtru de particule, de Seria 3, 5 sau X3, au fost dotate cu niste clapete de admisie. Nu vorbim de clapeta de acceleratie, ci de un set de clapete, cate una pentru fiecare piston, care blocheaza admisia aerului cand motorul este oprit, chipurile, pentru a proteja turbosuflanta. Insa aceste clapete tind sa se incarce cu depuneri si sa cedeze, micsorand puterea motorului deoarece raman intre-deschise. Unii le anuleaza si le inlocuiesc cu niste capace, altii le curata. Insa daca motorul tau e dotat cu asa ceva, sa te pregatesti pentru probleme.
Bobine inductie
Motoarele pe benzina de la BMW au avut mereu de suferit pe partea de bobine inductie. Bobinele erau puse direct pe motor si se pare ca in timp, caldura le juca feste. Motorul incepea sa nu mai mearga rotund, semn ca aprinderea pe unul sau doua pistoane nu se mai facea cum trebuie, cam ca atunci cand incepe sa pice un injector la diesel. Din fericire, iti dadeai seama repede ce bobina se strica si o inlocuiai cu bani putini. Aceasta problema se pare ca a fost remediata la motorizarile de generatie noua fabricate dupa 2014.
Turbine N54
Daca iti iei un motor 3.0 bi-turbo N54, sa te astepti sa pice turbinele. Nu degeaba dupa aia au renuntat la una si au ramas single-turbo, ca sa-i creasca fiabilitate. Chiar daca nu sunt asa de multe, aceste motoare au avut chiar si recall din partea companiei pentru problema asta, insa si cele care s-au dus sa rezolve, tot nu au scapa. Pur si simplu doua turbine erau prea multe pentru acel motor, nu reuseau sa se unga si sa se raceasca bine, asa ca la un moment dat cedau.
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
-
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
-
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8470 €
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei


