BMW dezvaluie data la care va prezenta primul model din noua serie Neue Klasse

BMW dezvaluie data la care va prezenta primul model din noua serie Neue Klasse
Productia de serie a modelului Neue Klasse va incepe la sfarsitul anului 2025. Primul automobil de productie al acestei noi generatii de modele BMW va avea numele de model BMW iX3. Productia de serie a acestui model SAV, care a fost prefigurata anul trecut de BMW Vision Neue Klasse X, va incepe la sfarsitul acestui an la uzina din Debrecen - prima fabrica din reteaua de productie BMW Group care construieste exclusiv automobile electrice. De la sfarsitul anului 2024, uzina produce automobile de preserie pentru teste.
Trimite unui prieten

BMW iX3 da startul unei ofensive de modele fara precedent pana in 2027: lansarile a peste 40 de modele din toate variantele de propulsie vor urma intr-o succesiune rapida; inclusiv un sedan sport, esential pentru marca BMW, care va fi lansat in 2026.

Odata cu lansarea de serie a BMW iX3, noile pachete tehnologice vor fi integrate, de asemenea, in intregul portofoliu de produse BMW, pe baza principiului de modularitate definit deja. Cu aceasta dezvoltare, BMW Group a atins un nivel ridicat de inovatie: numeroase brevete au fost inregistrate cu succes - de exemplu, pentru componentele motoarelor electrice, tehnologiile de proiectie a afisajului si functiile de control al dinamicii de condus. Aceasta inseamna ca toate modele BMW viitoarele vor beneficia de inovatiile Neue Klasse - precum si de noul limbaj de design.

Sistem nervos digital pentru “Software-Defined Vehicle”

BMW Vision Neue Klasse X

Pentru urmatoarea etapa a experientei de client si de condus, BMW Group a reproiectat complet componentele, functionalitatea si conectivitatea “Software-Defined Vehicle”. Rezultatul este un sistem nervos digital complet restructurat - constand dintr-un nou sistem electric cu arhitectura locala, o arhitectura software rafinata si patru "superbrains". Aceste computere de inalta performanta grupeaza puterea de calcul pentru functionalitatile cheie in jurul a patru grupe: infotainment, condus autonom, dinamica si functiile de baza, cum ar fi accesul la automobil, aer conditionat si confort. In acest fel, BMW Group centralizeaza si reduce semnificativ numarul de unitati de control electronice, oferind in acelasi timp de peste 20 de ori mai multa putere de procesare in automobil. Acest lucru asigura deja ca unitatile electronice de control vor fi capabile, de asemenea, sa gazduiasca actualizari viitoare de software si functii, inclusiv functii AI.

Arhitectura locala, grupata in patru zone, va creste substantial eficienta automobilului: pe de o parte, acest lucru simplifica radical sistemul electric - cablajele reduse cu 600 de metri scad si masa cu 30%. Pe de alta parte, utilizarea "smart eFuses" permite dezactivarea in anumite situatii a consumului de energie inutil, cum ar fi atunci cand automobilul este parcat sau se incarca. Dezvoltatorii lucreaza la peste 1.000 de module software cu peste 500 de milioane de linii de cod pentru a imbunatati si mai mult arhitectura software a noului "sistem nervos" digital.

Per total, reproiectarea arhitecturii electronice permite un salt masiv in performanta, capacitate de integrare si eficienta. Noile inovatii pot fi transmise automobilului mult mai rapid prin upgrade-uri over-the-air, astfel ca automobilul ramane actualizat - chiar si atunci cand urmatoarea generatie de modele este deja pe piata. Pe parcursul acestui an, BMW Group isi propune sa creasca numarul de automobile capabile de "actualizare over-the-air" existente pe sosele la peste 10 milioane.

BMW Vision Neue Klasse X

Experienta de condus de nivel urmator

De 10 ori mai rapid decat sistemele anterioare, dezvoltate intern in intregime si oferind integrare maxima - cu "Heart of Joy" si noul "BMW Dynamic Performance Control", BMW Group este pregatit sa realizeze un salt masiv in experienta de condus: pentru prima data, noua unitate de control compacta, care va fi folosita in viitor in fiecare BMW electric, combina functiile de propulsie si dinamica a condusului. Controlul integrat al sistemului de propulsie, franarea si recuperarea duce eficienta la urmatorul nivel: in 98% din situatiile de condus, frana mecanica nu trebuie sa intervina - puterea de franare prin recuperare este suficienta. Ca rezultat, "Heart of Joy" creste eficienta generala cu pana la 25%.

Capacitatile de performanta si potentialul "Heart of Joy" sunt prezentate in BMW Vision Driving Experience. In acest nou automobile de testare de inalta performanta, functionalitatea unitatii electronice de control este testata in conditii extreme: Vision Vehicle dezvolta un cuplu de pana la 18.000 Nm. Logica din spatele acestui lucru: daca sistemul poate face fata unui automobil atat de puternic si de inalta performanta, va fi capabil sa gestioneze si cerintele viitoarelor modele de productie. BMW Vision Driving Experience va prezenta capacitatile "Heart of Joy" in aprilie la Auto Shanghai 2025.

Accent pe orientarea catre conducator: noul BMW Panoramic iDrive

BMW Vision Neue Klasse X

Cu mai bine de 20 de ani in urma, BMW Group a stabilit standardul pentru orientarea catre conducator si operabilitatea intuitiva prin sistemul iDrive. Incepand cu noul BMW iX3, compania face urmatorul pas prin lansarea unui ecran complet nou si a unui nou sistem de operare inteligent. Obiectivul clar este acela de a reinterpreta abordarea marcii "mainile pe volan, ochii pe drum" si de a o dezvolta in viitor.

Cu "BMW Panoramic iDrive", interfata centrala pentru interactiunea conducator-automobil este complet reproiectata. In centrul acestui nou sistem se afla BMW Panoramic Vision - un concept complet nou dezvoltat, care proiecteaza continut pe toata latimea parbrizului. Acesta este completat de alte trei componente noi: BMW Head-Up Display 3D, ecranul central si volanul multifunctional. Intregul sistem este operat fie prin control tactil, fie prin control vocal prin Asistentul Personal Inteligent BMW, care este dus la un nou nivel printr-un model de limbaj mare (LLM).

Baza inteligenta a noului Panoramic iDrive este formata din noul sistem de operare BMW X, care a fost dezvoltat intern in intregime si se bazeaza pe un pachet de software Android Open Source Project (AOSP), oferind capacitati semnificative de actualizare si upgrade. Noul sistem de operare permite coordonarea si distributia optima a continutului in automobil prin cele patru elemente ale Panoramic iDrive. In acelasi timp, ofera clientilor personalizare maxima, adaptata preferintelor si nevoilor lor individuale.

BMW Vision Neue Klasse X

Tehnologia BMW eDrive de a sasea generatie

BMW Group lanseaza cea de-a sasea generatie a tehnologiei eDrive in modelele electrice ale Neue Klasse. Sistemul cuprinde trei componente imbunatatite semnificativ: bateria de inalta tensiune, motorul electric si "BMW Energy Master" - acesta din urma functioneaza ca unitate de control pentru intregul sistem de propulsie electric, a fost dezvoltat complet intern si va fi fabricat in uzina BMW Group din Landshut.

In viitor, BMW Group va folosi celule cilndrice si un sistem 800V pentru bateria de inalta tensiune. Aceasta combinatie anunta un progres major atat la nivel de celule, cat si la nivel de automobil: densitate de energie cu 20% mai mare, incarcare cu 30% mai rapida si cu cel putin 30% mai multa autonomie. Celulele cilindrice sunt integrate si conectate direct in carcasa bateriei. Cu acest nou concept, BMW Group isi propune o reducere a costurilor pentru bateria de inalta tensiune cu 40 pana la 50%.

Pentru motoarele electrice, BMW Group se bazeaza pe un sistem modular extrem de flexibil si scalabil. Baza pentru acest lucru este furnizata de motoarele sincron cu curent continuu (SSM) care sunt dezvoltate si produse intern. Automobilele cu xDrive vin cu optiunea de motoare asincron (ASM) instalate pe puntea fata, reducand pierderile de energie cu 40% si masa cu 10%. Pe viitor, clientii vor putea alege intre modele cu unul, doua, trei sau patru motoare electrice.

BMW Vision Neue Klasse X

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (81) Poze BMW Vision Neue Klasse X
BMW
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 19 Martie 2025