Lotus revine in forta cu un hypercar 100% electric. EVIJA devine cea mai puternica masina de strada

Lotus revine in forta cu un hypercar 100% electric. EVIJA devine cea mai puternica masina de strada
  • Hypercar full-electric
  • Patru motoare si pachet de baterii litiu-ion
  • Va fi cea mai puternica masina de serie
Distribuie pe Facebook

Cel mai nou si extrem model Lotus de pana acum este acest hypercar full-electric botezat Evija. Productia va fi limitata la doar 130 de exemplare iar asamblarea primelor unitati este programata pentru anul viitor.

Lotus este unul dintre cei mai reprezentantivi producatori pentru industria auto britanica. Infiintata in 1948 de Colin Chapman, compania s-a remarcat prin masinile sport nu foarte puternice, dar extrem de manevrabile, dezvoltate dupa aceeasi reteta inca de la inceput.

Lotus Evija

Dar de o perioada buna de timp, britanicii au cam intrat intr-un con de umbra si nu au mai dezvoltat vreun model de serie nou, singurele lansari fiind cateva versiuni si editii speciale pentru modelele actuale.

Lotus Evija

Aceasta "vacanta" fortata se termina acum pentru ca Lotus tocmai a publicat primele informatii si imagini cu noua sa creatie: un hypercar full-electric, botezat Evija.

Lotus Evija

Masina este construita pe un sasiu de tip monococa confectionat din fibra de carbon iar din punct de vedere al design-ului nu seamana cu nimic din ce am vazut pana acum in gama Lotus.

Lotus EvijaLotus Evija

Printre cele mai notabile detalii estetice amintim jantele din magneziu, farurile Laser inguste, lipsa oglinzilor conventionale (toate trei au fost inlocuite cu camere video), elementele aerodinamice active, forma neobisnuita a stopurilor LED sau difuzorul de aer generos.

Lotus Evija

Interiorul futurist se evidentiaza printr-un volan dreptunghiular, multifunctional, ceasuri de bord digitale, scaune scoica din carbon imbracate in Alcantara, centuri in trei sau patru puncte si o consola centrala cu design deosebit si plina de butoane "touch".

Lotus Evija

Lotus Evija este propulsat de patru motoare electrice care dezvolta echivalentul a 2.000 de cai putere si 1700 Nm. Cu o masa proprie de 1680 kg, masina atinge 100 de km/h in mai putin de 3 secunde iar viteza maxima trece lejer de 320 km/h.

Lotus Evija

Sistemul de propulsie integreaza si un pachet de baterii litiu-ion, autonomia electrica fiind de maxim 400 de kilometri. Inginerii Lotus sustin ca avem de-a face cu un pachet de baterii revolutionar, cu cea mai rapida incarcare din lume.

Lotus Evija

Teoretic, acesta poate fi incarcat de la statii cu o capacitate de 800 kW, caz in care bateriile ajung la 100% in doar 9 minute. Am spus teoretic pentru ca un astfel de echipament nu exista inca pe piata.

Lotus Evija

Atunci cand sunt conectate la cea mai puternica statie disponibila in prezent, bateriile noului Evija se incarca la 80% din capacitate in 12 minute si complet in 18 minute.

Lotus Evija

In ceea ce priveste folosirea masinii pe circuit, britanicii au instalat patru radiatoare care sa raceasca pachetul de baterii. Astfel, masina poate fi condusa la limita, in modul Track, pentru cel putin sapte minute, sustin inginerii.

Lotus Evija

Lotus a anuntat ca productia va fi limitata la doar 130 de exemplare iar lista de comenzi a fost deja deschisa. Cei care vor sa se inscrie in cursa pentru ceea ce va fi cea mai puternica masina de serie din lume trebuie sa depuna un avans de 276.718 euro. Pretul final al masinii se ridica la 1.9 milioane de euro.

Lotus Evija

Lotus Evija

Lotus Evija

Lotus Evija

Lotus Evija

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze Lotus Evija
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 17 Iulie 2019