Mai merita sa-ti cumperi Dacia Spring in 2024? Cu cat s-ar putea scumpi masina romaneasca de anul viitor, dupa ce Guvernul Ciolacu a redus la jumatate prima pentru modelele cu propulsie pur electrica

Mai merita sa-ti cumperi Dacia Spring in 2024? Cu cat s-ar putea scumpi masina romaneasca de anul viitor, dupa ce Guvernul Ciolacu a redus la jumatate prima pentru modelele cu propulsie pur electrica
  • Mai merita sa-ti cumperi Dacia Spring in 2024?
  • Cu cat s-ar putea scumpi masina romaneasca de anul viitor, dupa ce Guvernul Ciolacu a redus la jumatate prima pentru modelele cu propulsie pur electrica
Distribuie pe Facebook

2024 va aduce nenumarate schimbari in ceea ce priveste programul Rabla Plus.

Conform unui Ordonante de urgenta publicate, zilele trecute, in Monitorul Oficial, de anul viitor "nu se mai acorda ecobonusuri, iar cuantumul ecotichetelor, indiferent de numarul de autovehicule uzate predate spre casare, se acorda astfel:

a) 25.500 lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pila de combustie cu hidrogen, exceptand motocicleta;

b) 13.000 lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptand motocicleta, care genereaza maximum 80 g CO2/km in sistem WLTP;

c) 13.000 lei pentru achizitionarea unei motociclete electrice".

Astfel, comparativ cu 2023, cand subventia pentru masini cu propulsie pur electrica urca pana la 54.000 de lei, respectiv 10.866 de euro la cursul zilei de 21 decembrie, ei bine, de anul viitor, prima pentru aceste modele nu va mai depasi 25.500 de lei, respectiv 5.132 de euro.

Dacia Spring va fi cea mai afectata de modificarea programului Rabla Plus.

Pe piata locala, primul model cu propulsie pur electrica din istoria companiei de la Mioveni porneste de la 20.800 de euro, pret de lista.

Multumita subventiilor acordate prin intermediul programului Rabla Plus, nota de plata a celei mai accesibile versiuni Dacia Spring scadea, in 2023, pana la o suma de aproape 10.000 de euro. De anul viitor, aceeasi masina va costa, presupunand ca nu se va schimba nimic intre timp, peste 15.000 de euro.

45 de cai putere pentru ~15.700 de euro?

In varianta de baza, Dacia Spring ofera un motor electric cu numai 45 de cai putere. Astfel, acceleratia de la 0 la 100 de kilometri pe ora dureaza 19.1 secunde.

Totodata, viteza de top nu depaseste 125 de kilometri pe ora, in timp ce autonomia maxima a bateriei litiu-ion de doar 26.8 kWh se invarte in jurul unei valori de 230 de kilometri.

O singura stea la testele Euro NCAP.

Exista si alte aspecte de luat in seama atunci cand vine vorba despre Dacia Spring. De exemplu, modelul romanesc nu a obtinut decat o singura stea la testele marca Euro NCAP, obtinut urmatoarele punctaje:

- 18.9 puncte (49%) pentru protectia acordata adultilor de la bord;

- 27.5 puncte (56%) pentru protectia acordata copiilor de la bord;

- 21.3 puncte (39%) pentru protectia acordata pietonilor si biciclistilor;

- 5.2 puncte (32%) pentru performantele sistemelor de asistenta.

Versiunea de baza a lui Dacia Spring dispune, in standard, si de lumini de zi cu LED, de jante Flexwheel cu diametrul de 14 inch, dar si de un numar de sase airbag-uri. Fara costuri suplimentare mai sunt oferite si tapiteria din TEP, limitatorul de viteza, aerul conditionat manual, geamurile electrice fata, bancheta spate rabatabila sau radio-ul cu USB, Bluetooth si doua difuzoare.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 21 Decembrie 2023