Masinile electrice primesc 6 vouchere Rabla de la Borbely!
Chiar daca in prezent nu exista nicio masina electrica pe strazile din Romania si nici vreo statie speciala de reincarcare a acumulatorilor, ministrul mediului Laszlo Borbely a spus ca cei care isi vor cumpara o masina electrica vor primi 6 tichete in Programul Rabla, in loc de 3 tichete cum primeste o masina normala.
Ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely, a declarat miercuri, ca a lucrat la o Ordonanta de Urgenta prin care cei care vor cumpara masini electrice prin Programul Rabla vor primi sase vouchere a cate 3.800 lei fiecare.
"Avem o Ordonanta de Urgenta pe teava care acorda unele facilitati in cazul in care cineva va avea posibilitatea sa cumpere masini electrice. m propus sa introducem in Programul Rabla, inca din acest an, o facilitate, in cazul in care cineva o institutie publica, un cetatean (dar in prima faza vor fi instiutiile publice) participa la Programul Rabla si preda o masina, sa primeasca un numar de pana la sase tichete valorice (a cate 3.800 lei fiecare voucher) pentru fiecare autoturism vechi predat spre casare, daca va cumpara masini electrice, si nu un voucher. Pentru o masina hibrid insa va primi mai putine vouchere", a declarat Laszlo Borbely.
Acesta estimeaza ca aceasta OUG va fi aprobata in doua saptamani.
"Se analizeaza posibilitatea ca, in cazul in care aceste autoritati care achizitioneaza cu prioritate autovehicule hidrid si electrice, o cota de 25% din valoarea tichetului sa fie suportat de Fondul de Mediu pentru autovehicule electrice si de pana la 25% pentru cele hibride, dar inca nu s-a stabilit cat anume. Este o diferenta intre pretul unui autovehicul normal, deci nu electric, si cel electric de circa 5.000 euro, fiind mai scump cel electric. Potrivit calculelor facute, aceasta facilitate trebuie sa acopere diferenta de pret", a mai spun ministrul.
O alta problema, in opinia lui Borbely, este cea a bateriei, care costa 7-8.000 euro. Aceasta baterie poate fi si inchiriata.
"Problema de fond este infrastructura. Va trebuie sa vedem cum facem cu infrastructura. Pentru ca aceste baterii se incarca precum un acumulator, timp de opt ore. Si atunci trebuie sa existe borne unde sa le pui la incarcat timp de opt ore. Sunt si unele incarcatoare rapide care incarca in 30 de minute, dar mai scumpe. Va trebui sa discutam foarte urgent si cu acele companii, Enel, Electrica, sa vedem cum pot fi parteneri in a facilita acest proiect", a adaugat Laszlo Borbely.
Potrivit acestuia, pana nu ai infrastructura creata, nu poti veni cu autovehicule electrice.
"Ceea ce e foarte clar este ca, noi, guvernul Romaniei, evident ca trebuie sa sprijinim aceste tipuri de transporturi nepoluante. Si le vom sprijini si nu este numai o decizie a mea, ci este sustinuta si de Guvern. Si in alte tari exista asemenea facilitati, in Franta, Spania si alte tari din UE. Dar trebuie sa cream acea infrastructura care sa fie accesibila si cetateanului. El va cumpara aceste masini daca va avea unele facilitati. Si el trebuie sa aiba si unde sa incarce bateria", a explicat ministrul Laszlo Borbely.
Reprezentantul Ministerului Mediului si Padurilor spune ca "pompele" in care se incarca bateriile masinilor electrice timp de opt ore costa 350-400 euro si ca in cinci ani poti recupera diferenta de 5.000 euro si intri in avantaj, iar costul energiei electrice este mai scazut.
Grupul Renault comercializeaza doua modele de masini electrice, iar in 2012 va lansa cel de-al treilea model.
"A fost initiativa lor de a ne intalni si initiativa noastra de a ajuta aceste vehicule, care au de fapt zero emisii de carbon si sunt cele mai ecologice. Este vorba de masinile electrice", a spus ministrul Mediului si Padurilor.
Borbely a subliniat totodata ca Grupul Renault nu vrea sa fabrice masini electrice in Romania, "cel putin deocamdata", ci intentioneaza sa comercializeze masini electrice in Romania, "pentru ca este in intereesul nostru si al producatorilor de masini ca aceste masini sa fie prezente si in Romania, ca tara membra a UE".
"Avem o Ordonanta de Urgenta pe teava care acorda unele facilitati in cazul in care cineva va avea posibilitatea sa cumpere masini electrice. m propus sa introducem in Programul Rabla, inca din acest an, o facilitate, in cazul in care cineva o institutie publica, un cetatean (dar in prima faza vor fi instiutiile publice) participa la Programul Rabla si preda o masina, sa primeasca un numar de pana la sase tichete valorice (a cate 3.800 lei fiecare voucher) pentru fiecare autoturism vechi predat spre casare, daca va cumpara masini electrice, si nu un voucher. Pentru o masina hibrid insa va primi mai putine vouchere", a declarat Laszlo Borbely.
Acesta estimeaza ca aceasta OUG va fi aprobata in doua saptamani.
"Se analizeaza posibilitatea ca, in cazul in care aceste autoritati care achizitioneaza cu prioritate autovehicule hidrid si electrice, o cota de 25% din valoarea tichetului sa fie suportat de Fondul de Mediu pentru autovehicule electrice si de pana la 25% pentru cele hibride, dar inca nu s-a stabilit cat anume. Este o diferenta intre pretul unui autovehicul normal, deci nu electric, si cel electric de circa 5.000 euro, fiind mai scump cel electric. Potrivit calculelor facute, aceasta facilitate trebuie sa acopere diferenta de pret", a mai spun ministrul.
O alta problema, in opinia lui Borbely, este cea a bateriei, care costa 7-8.000 euro. Aceasta baterie poate fi si inchiriata.
"Problema de fond este infrastructura. Va trebuie sa vedem cum facem cu infrastructura. Pentru ca aceste baterii se incarca precum un acumulator, timp de opt ore. Si atunci trebuie sa existe borne unde sa le pui la incarcat timp de opt ore. Sunt si unele incarcatoare rapide care incarca in 30 de minute, dar mai scumpe. Va trebui sa discutam foarte urgent si cu acele companii, Enel, Electrica, sa vedem cum pot fi parteneri in a facilita acest proiect", a adaugat Laszlo Borbely.
Potrivit acestuia, pana nu ai infrastructura creata, nu poti veni cu autovehicule electrice.
"Ceea ce e foarte clar este ca, noi, guvernul Romaniei, evident ca trebuie sa sprijinim aceste tipuri de transporturi nepoluante. Si le vom sprijini si nu este numai o decizie a mea, ci este sustinuta si de Guvern. Si in alte tari exista asemenea facilitati, in Franta, Spania si alte tari din UE. Dar trebuie sa cream acea infrastructura care sa fie accesibila si cetateanului. El va cumpara aceste masini daca va avea unele facilitati. Si el trebuie sa aiba si unde sa incarce bateria", a explicat ministrul Laszlo Borbely.
Reprezentantul Ministerului Mediului si Padurilor spune ca "pompele" in care se incarca bateriile masinilor electrice timp de opt ore costa 350-400 euro si ca in cinci ani poti recupera diferenta de 5.000 euro si intri in avantaj, iar costul energiei electrice este mai scazut.
Grupul Renault comercializeaza doua modele de masini electrice, iar in 2012 va lansa cel de-al treilea model.
"A fost initiativa lor de a ne intalni si initiativa noastra de a ajuta aceste vehicule, care au de fapt zero emisii de carbon si sunt cele mai ecologice. Este vorba de masinile electrice", a spus ministrul Mediului si Padurilor.
Borbely a subliniat totodata ca Grupul Renault nu vrea sa fabrice masini electrice in Romania, "cel putin deocamdata", ci intentioneaza sa comercializeze masini electrice in Romania, "pentru ca este in intereesul nostru si al producatorilor de masini ca aceste masini sa fie prezente si in Romania, ca tara membra a UE".
Pana in prezent, au fost casate 8.000 de masini in primele doua saptamani, de la demararea Programului Rabla 2011.
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
PieseAuto.ro
Cand dai drumul la aerul conditionat se aud zgomote? Iata ce piese se strica
StiriPeSurse.ro
Afacerea care a bubuit în România: Încasări uriașe în 2024
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars
DATA PUBLICĂRII: 7 Aprilie 2011