Motorina invadeaza Europa! Peste 70% dintre masini sunt diesel

Motorina invadeaza Europa! Peste 70% dintre masini sunt diesel
Mai multe tari Europene au facut studii privind tipul de combustibil cu care merg masinile. Se pare ca in ultima vreme, datorita poluarii, majoritatea statelor din UE sunt constiente de pericolul pe care il aduc noxele masinilor si se indreapta spre masini mai ecologigice. Prin urmare, conform studiilor, 70% dintre masini merg pe motorina.
Distribuie pe Facebook

Chiar daca cele mai ecologice masini sunt cele electrice si cele care merg cu GPL, nu putem spune ca aceste doua segmente de piata sunt demne de luat in considerare. Daca adunam toate masinile electrice si pe GPL inmatriculate in 2010 si 2011 abia reusim sa obtinem 1% din totalul autovehiculelor inmatriculate in toata Europa. Asadar ne limitam sa facem imparteala intre masinile pe benzina si cele diesel.

Daca pana in anul 2000 proportia era inversa, cu o majoritate ocupata de masinile pe benzina, in proportie de 80%, timp de cativa ani, intre 2000 si 2004 s-a pastrat o oarecare egalitate. Insa de cativa ani, masinile diesel au recuperat puternic teren si au ajuns sa ocupe nu mai putin de 70% din totalul masinilor inscrise in circulatie, in toata Europa.

Un exemplu concret il luam de la "amicii" nostri francezi, care nu ne primesc in spatiul Schengen. Se pare ca aici, CO2-ul este vazut ca un dusman de moarte, ce se gaseste din plin in emisiile masinilor pe benzina. Iar francezii sunt constienti de asta si au luat masuri. Acestia se ingrijesc de stratul de ozon, de ploile acide si de sanatatea plamanilor, asa ca incet-incet uita de masinile care merg pe benzina, fie ele si Euro 6. Prin urmare, in ianuarie 2011, 70,7% dintre toate masinile noi inmatriculate erau diesel. Iar aceasta crestere se pastreaza se pare tot anul, ceea ce face ca procentul initial sa creasca semnificativ.

In schimb, francezii nu prea au inteles rostul masinilor electrice. Chiar daca cei care isi cumpara o astfel de masina primesc o prima de poluare de la stat, pentru ca nu dauneaza deloc mediului inconjurator, numarul masinilor electrice inscrise s-a pastrat de 2 ani incoace constant. E vorba de doar 0,5% din totalul pietei, monopolizat pana acum de Toyota in acest segment. Aceeasi poveste si la masinile pe GPL, care primeau si ele prima de mediu de la stat, dar e criza si la ei, asa ca nu o mai dau. Deci masinile pe GPL isi pastreaza procentul de 2,3% din piata franceza.

Masinile pe benzina inmatriculate in Franta sunt tot mai putine. Ele ocupa doar 26,3% din piata auto. Insa o veste buna vine pentru producatorul autohton Dacia: modelul Sandero a insfacat pana acum 37,5% din piata masinilor pe benzina din Franta, fiind lider in acest segment, iar pe locul doi se afla Renault Clio, cu 31,4%. Nu-i rau deloc!

In concluzie, aerul european este tot mai curat si respirabil, datorita masinilor diesel. Cu siguranta, in cativa ani, domeniul masinilor hibride si electrice va creste exponential. Pesemne ca masinile pe benzina sunt cele mai poluante in ziua de azi, asa ca viitorul lor este pecetluit.

Distribuie pe Facebook
mai multe