Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo
Dupa dobandirea titlului "Car of the Year 2012", Opel Ampera a castigat si a 13-a editie a Raliului International Monte Carlo pentru automobile electrice si propulsie alternativa, la care a participat pentru prima oara. Patru Ampera s-au clasat intre primele 10 vehicule.
Distribuie pe Facebook

Duoul francez Bernard Darniche si Joseph Lambert au reusit sa bata orice concurenta. Duminica, ultima zi de concurs, vehiculul electric revolutionar a ajuns la linia de sosire in capitala provinciei Coasta de Azur. Au participat in jur de 130 de competitori de la 30 de producatori, printre care sapte Ampera, inclusiv o echipa privata. Ceilalti competitori au fost Renault Fluence Z.E., o masina sport Tesla Roadster, un Mitsubishi I-MiEV si un Peugeot Ion.

Dincolo de victoria la general, echipele Ampera cu Charlotte Berton si Olivier Sussot s-au clasat pe locul 3, Jean-Claude Andruet si Patrick Lienne au venit pe 7, iar Hanns Werner Wirth si Daniel Riesen au ajuns pe locul 8, completand fantasticul rezultat.

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

"Succesul Ampera in acest concurs de versatilitate in conditii de maxima provocareii demonstreaza echilibrul dintre anduranta si eficienta a consumului de combustibil. Acest lucru subliniaza rolul de lider pe care il avem in domeniul propulsiei altenative," spune Directorul pentru E-mobilitate al Opel, Enno Fuchs. Competitia "Rallye Monte-Carlo Des Energies Nouvelles" a avut loc pentru a 13-a oara si s-a impus drept cel mai vechi eveniment motorsport pentru vehicule cu propulsie alternativa. Automobil Club Monte Carlo organizeaza competitia din 1995.
Test de anduranta pentru propulsie alternativa
Raliul a debutat in trei orase, Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand si Lugano, pe o distanta de 550 kilometri prin Digne-les-Bains, capitala districtului Alpes-de-Haute-Provence, spre Monaco. A doua zi, echipele au trebuit sa concureze pe o distanta de 272 de kilometri, ce i-a dus prin Monaco si ruta originala a Raliului Monte Carlo Rally. In aceste doua zile, echipele au fost supuse la adevarate teste de regularitate si au trebuit sa-si demonstreze calitatile de soferi prin impingerea masinilor la limita.

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

Dincolo de testele de regularitate, focusul a fost pus pe consumul de combustibil. Cu ajutorul unei proportii derivate din greutatea vehiculului, emisiile CO2, densitatea energetica a combustibilului si consumul acestuia, organizatorii au putut calcula o comparatie intre valori si sa realizeze un clasament general. "Tehnologia sofisticata a Ampera a fost permanent de baza si ne-a permis acest succes enorm," a spus copilotul francey Joseph Lambert, ce a celebrat victoria alaturi de pilotul Bernhard Darniche. Darniche a castigat deja legendarul Raliu Monte Carlo in 1979 si a reusit de mai mult de 10 ori sa iasa castigator din etapa speciala de pe faimosul Col de Turini.

Opel Ampera este primul autovehicul electric care se poate deplasa oriunde, oricand. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimenteaza motorul electric de 111 kW/150 cp. In functie de stilul de conducere si de conditiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distanta cuprinsa intre 40 si 80 km fara a produce emisii poluante, functionand numai pe baza energiei furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrica Voltec al modelului Ampera genereaza un cuplu instant de 370 Nm, ce propulseaza autovehiculul de la zero la 100 km/h in aproximativ noua secunde si asigura o viteza maxima de 161 km/h.

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo

Opel Ampera Castiga Raliul Monte Carlo



Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Opel Ampera castiga Raliul Monte Carlo
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 27 Martie 2012