Opel Zafira Tourer ecoFLEX: un 'lounge' pe roti ce emite doar 119 g de CO2/km
La fel ca ceilalti membri ai familiei ecoFLEX, modelul Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX contrazice ideea preconceputa conform careia reducerea consumului de carburant si a emisiilor de gaze are un impact negativ inevitabil asupra performantelor de conducere. Modelul Zafira Tourer ecoFLEX cu motor turbodiesel de 130 cp, cu o cilindree de 2 litri, 4 cilindri si sistem de injectie common-rail, cu control optimizat al procesului de ardere si reducerea frecarii interne, consuma doar 4,5 litri de motorina la 100 km in cadrul ciclului mixt de testare.
Viteza maxima este de 193 km/h, modelul monovolum accelerand de la 0 la 100 km/h in 11,4 secunde. Combinatia dintre motorul diesel eficient si sistemul optimizat de transmisie manuala cu sase trepte de viteza si raporturi de transmisie mai mari contribuie, de asemenea, la succesul cu care este pastrat echilibrul dintre performante si consum.
Masuri cuprinzatoare pentru reducerea consumului si a emisiilor de gaze
Pentru reducerea consumului noului model Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX a fost adoptata o gama intreaga de masuri pentru motor si componentele din jurul acestuia, precum si pentru caroserie, acestea detinand rolul principal in obtinerea rezultatului. Pentru imbunatatirea caracteristicilor aerodinamice, caroseria a fost coborata cu 10 mm si in grila radiatorului a fost integrat un obturator activ pentru aer. Acesta ramane deschis pentru a mentine temperatura optima la viteze reduse si atunci cand motorul functioneaza la sarcina termica ridicata, cum ar fi pe drumuri in rampa sau in modul remorcare, inchizandu-se automat la viteze mai mari si directionand curentul de aer in jurul autovehiculului.
Acest fapt imbunatateste caracteristicile aerodinamice, reduce consumul de carburant si emisiile de CO2. Modelul Zafira Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX este echipat cu pneuri 225/50 R17 cu rezistenta redusa la rulare. Indicatorul pentru schimbarea treptelor de viteza - un cadran iluminat pozitionat intre vitezometru si tahometru - semnaleaza soferului momentul ideal pentru schimbarea intr-o treapta de viteza superioara si il ajuta sa adopte un stil de conducere care sa asigure reducerea consumului de carburant.
Eficient si dinamic: management optimizat al motorului si transmisiei
Sistemul optimizat de management al motorului, care a fost proiectat de inginerii de la Opel pentru unitatea de propulsie turbodiesel cu patru cilindri, cilindree de 2,0 litri si sistem de injectie common-rail, care dezvolta o putere de 96 kW/130 cp, garanteaza o eficienta maxima. Cuplul maxim, de 300 Nm, este disponibil la turatii intre 1.750 si 2.500 rpm. Noul sistem de injectie multipla, la o presiune de 1.600 bar, imbunatateste procesul de ardere si reduce consumul de carburant.
Pentru a reduce frecarea in cadrul motorului, arborele cu came se sprijina pe rulmenti cu ace. Senzorii pentru presiunea in cilindri din cadrul bujiilor incandescente (tehnologia de combustie Cleantech) asigura un control foarte precis al combustiei. O pompa de ulei cu debit variabil asigura cu exactitate presiunea necesara a uleiului. Aceasta este controlata de modulul de control al motorului si ajuta la reducerea emisiilor de CO2.
Inteligent: recuperarea energiei in modul de supraturare a motorului
Pentru a asigura managementul optim al energiei electrice, Opel a introdus un sistem de recuperare a energiei de franare care recupereaza energia cinetica prin intermediul generatorului in modul de supraturare a motorului, transformand-o in energie electrica pentru alimentarea bateriei. Aceasta se produce automat in momentul in care soferul elibereaza pedala de acceleratie sau apasa pedala de frana. Atunci cand bateria are un nivel suficient de incarcare, este redusa semnificativ cantitatea de energie electrica produsa de generator, consumatorii electrici fiind alimentati in modul de economisire a carburantului cu ajutorul energiei electrice stocate.
Astfel, motorul nu mai trebuie sa actioneze generatorul in momentul accelerarii, reducand astfel consumul de carburant si emisiile de gaze. In plus, la fel ca in cazul tuturor modelelor Zafira Tourer, compresorul sistemului de climatizare este activat prin intermediul unui cuplaj doar atunci cand este necesar.
Eficient: sistemul Start/Stop reduce perioadele de functionare la ralanti a motorului
Pana in primavara anului 2012, sistemul Start/Stop creat de Opel va fi disponibil pentru peste 30 de combinatii autovehicul - motor, ajutand la imbunatatirea pe termen lung a compatibilitatii cu standardele pentru protectia mediului. Sistemul Start/Stop asigura oprirea automata a motorului imediat ce soferul selecteaza pozitia neutra a schimbatorului de viteze, elibereaza ambreiajul si acul tahometrului se deplaseaza in pozitia speciala Autostop. Pentru a porni din nou, soferul trebuie doar sa comute in treapta intai de viteza.
O baterie puternica asigura fiabilitatea maxima a sistemului electric si pornirea imediata a motorului, in orice moment. Din motive de siguranta si pentru confortul pasagerilor, elementele de control al temperaturii si servofranei cu vacuum raman active in timpul fazei Autostop. Atunci cand considera ca este necesar, de exemplu in cazul unui trafic lent, cu opriri si porniri frecvente, soferul poate dezactiva manual sistemul, cu ajutorul comutatorului "eco".
Scurta prezentare a masurilor de reducere a emisiilor de CO2 pentru modelul Zafira Tourer ecoFLEX
- Pachet de tehnologii pentru motor ce include tehnologia "de combustie Clean Tech"
- Sistem inteligent Start/Stop cu recuperarea energiei de franare
- Sistem de transmisie cu sase trepte de viteza si reducerea fortelor de frecare, cu o configuratie optimizata a arborilor si pinioanelor
- Caracteristici aerodinamice imbunatatite, inclusiv un obturator activ pentru aer si garda la sol coborata
- Pneuri cu rezistenta la rulare optimizata
-
Carlig remorca 7h0803881b volkswagen vw transporter t5 [2003 -...
600 Lei
Carlig remorcare nissan qashqai j10 2007 2008 2009 2010 2011 2012
500 Lei
Capac buton geam electric opel astra h zafira b tigra b
20 Lei
-
Motoras reglare far xenon audi a6 c7, audi a6 4g, a7, s6, rs6...
100 Lei
Stop stanga dacia sandero 2008 2009 2010 2011 2012
100 Lei
Adaptor bec led volkswagen golf 7 / passat b7 / scirocco 386913
23 Lei
-
0 445 020 195 5801486599 bosch pompa inalta presiune iveco...
600 €
Pompa frana mercedes c-class w203 a0054303830
200 Lei
Fiting adblue încălzit cu filtru cod 98001230
300 Lei
-
Radio cd audi a5 a4 b8, 8t1035652g, 8t1035652d,
380 Lei
Jante audi a4 b9 a6 avant 4g/4g1 a6 f2 new a6 allroad q3 q5...
3600 Lei
A6510700587 28342997 delphi r00002d injector mercedes cdi 2.2...
100 €
-
Prag stanga tabla renault kadjar 1.2 benzina 2017
1089 Lei
Carcasa cutie sigurante dacia sandero 2 stepway 2013-2020 noua
160 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett...
5000 Lei
-
Dezmembram renault kangoo 1.5 dci an fabr. 2015
Bmw 320 2.0d 2007
3650 €
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new...
2000 Lei
-
Stop stanga aripa, fiat albea (178) (id:650991)
274 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta...
3000 Lei
Jante de aliaj 5x112 r18 originale audi a4 b9,(compatibile...
600 €
-
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite...
2900 €
Plasa rulou separare portbagaj originala vw touareg (7l)
299 Lei
Scrumiera skoda octavia ii fab. 2004 - 2013 ⭐⭐⭐⭐⭐
100 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa...
3000 Lei
Suport accesorii audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 - 2012...
50 Lei
Stop stanga / dreapta ford fiesta mk6 2010 2011 2012 2013
100 Lei
-
Jante noi 17 inch originale vw passat 3g b8 r17 nivelles
950 €
Motor iveco daily 2.8 hdi
2200 Lei
Furtun / conducta intercooler audi a3 8p 1.9 tdi fab. 2003 -...
80 Lei
-
G-g02085 macara pentru camionete 450kg
897 Lei
Bmw 520 2.0 d 2012
7500 €
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen...
500 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen...
500 Lei
Furtun apa 2.0 cdi mercedes a-class w169 a6402001452
70 Lei
Vw bora 1600 2000
1000 €
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
PieseAuto.ro
Importanta farurilor pentru masina ta