Savantii contrazic UE: "Masinile electrice polueaza mai mult decat credeti!"

Savantii contrazic UE: "Masinile electrice polueaza mai mult decat credeti!"
Rasturnare de situatie pentru politicienii europeni care cer cu inversunare scoaterea totala din circulatie, pana in 2050, a masinilor cu motoare diesel. Un nou studiu dat publicitatii de Academia Nationala de Stiinte a Statelor Unite demonstreaza ca ne indreptam pe o cale gresita daca ne inchipuim ca masinile electrice sunt salvarea in fata poluarii.
Distribuie pe Facebook

Studiul a fost prezentat la inceputul acestei saptamani, iar dintre europeni, britanicii par sa il ia in serios, in Regatul Unit fiind o intreaga dezbatere pe efectul pe care masinile electrice il pot avea asupra mediului.

Pozitii diferite

Comisia Europeana si-a anuntat deja intentia de a elimina total masinile diesel de pe sosele pana in 2050 argumentand politica sa cu studii furnizate de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Insa acestea sunt destul de vagi, facand referire la o dublare a numarului de decese cauzate de poluarea atmosferica fara a analiza in parte care este influenta automobilelor. Pana acum, Germania si Franta par sa respecte ritmul de limitare a productiei de masini diesel, companiile auto si soferii din aceste doua tari beneficiind de avantaje la productia, respectiv achizitionarea masinilor electrice. O politica asemanatoare pentru proprietarii de masini se intalneste in Norvegia, in timp ce Marea Britanie a crescut accizele pentru carburanti in scopul de a incuraja cumpararea masinilor electrice.

Toata aceasta schema este data peste cap de studiul americanilor de la Institutul Carnegie pentru Stiinta din Washington care vad masinile electrice ca principalii poluatori de pe sosele.

Poluare indirecta

Americanii s-au concentrat asupra influentei fiecarui tip de carburant asupra mediului, iar rezultatul a fost aproape inspaimantator. Masinile electrice au o rata a mortalitatii prin poluare cu 86% mai mare decat motoarele clasice prin simplul fapt ca energia electrica folosita la reincarcarea lor provine din surse poluante. Aceasta, intr-o tara unde doar 39% din energia electrica este produsa in termocentrale pe carbune. Pe intreg continentul european sistemul energetic este tinut la cote normale de gaz, carbune, centrale nucleare, hidrocentrale si abia apoi de parcurile eoliene sau solare ridicate in ultimul deceniu.

"Din nefericire, cand un cablu este conectat intr-un capat la o masina electrica si la celalalt capat la o termocentrala pe carbune sau gaz efectele asupra mediului sunt mai grave decat daca ai conduce o masina pe benzina sau motorina", a explicat profesorul Ken Caldeira de la Institutul Carnegie.

"Este greu sa gasesti in acest moment un carburant care sa inlocuiasca in mod eficient benzina si motorina si sa nu fie periculos pentru populatie si pentru mediu. Am crezut intr-o gramada de noi tehnologii ca vor fi mai curate si s-au dovedit ca pot fi mai periculoase decat motoarele diesel", explica un alt cercetator american.

Electrica, de 3,6 ori mai poluanta

Cu alte cuvinte, nu esti deloc eco daca te fatai prin oras intr-o masinuta electrica. Din contra, masinile electrice sunt de 3,6 ori mai periculoase decat motoarele clasice din cauza poluarii industriale rezultate in urma producerii energiei electrice, se mai arata in studiu.

Culmea este ca, indiferent de modificarile aduse in sistemul energetic, masinile electrice raman tot factori de poluare. Daca energia electrica ar fi produsa numai in termocentrale pe gaz natural, nivelul de poluare al masinilor electrice tot ar fi la jumatate din emisiile actualelor masini pe benzina. Chiar si din surse regenerabile, apa, soare, vant, energia consumata e o masina electrica ar produce un sfert din poluarea unui motor clasic pe benzina. La acesta s-ar adauga apoi si poluarea produsa de acumulatorii uzati si de procesul de reciclare al acestora.

Soc: dieselele mai putin poluante!

Tot americanii vin si cu o concluzie menita sa dea o palma peste ochi europenilor. Motoarele hibrid si diesel sunt, de fapt, mai putin poluante decat motoarele pe benzina. Acestea de fapt emana mai putine gaze periculoase pentru sanatatea omului si contribuie mai putin la efectul de sera.

Distribuie pe Facebook
mai multe