Savantii contrazic UE: "Masinile electrice polueaza mai mult decat credeti!" Green Cars 15 Ianuarie Savantii contrazic UE: "Masinile electrice polueaza mai mult decat credeti!"
Toate comentariile (39):
44 comentarii 152 puncte
Perfect! Deja li se implementeaza oamenilor cum ca masina electrica ar fi poluanta. Intradevar, poluanta indirect. Probabil ca in viitor nu vom fi taxati pentru "poluare indirecta"
15 ian 2015, 18:06
+6
2947 comentarii 2978 puncte
Îti garantez pe ce vrei tu ca daca PARANOIA POLITICA ECOLOGICA continua asa cum se practica la ora actuala, în 25 - 50 de ani ai sa umbli cu catalizator EURO 6 BAGAT ÎN CUR ca sa nu poluezi cînd besi si vei plati taxa ecologica per litrul de aer respirabil !
15 ian 2015, 23:19
+2
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
In sfarsit mi se confirma teoria, si inca de savanti, cum ca masinile electrice polueaza, din cauza ca obtinerea curentului electric genereaza poluare. :-DDD
15 ian 2015, 18:21
+4
512 comentarii 988 puncte
Depinde de tara, intr-o tara gen Norvegia unde cam toata energia e produsa in hidrocentrale, astea eco electrice chiar is ecologice. Nici Romania nu sta rau la capitolul hidroenergie.
15 ian 2015, 20:17
+5
badluks
1221 comentarii 3035 puncte
nu depinde de nicio tara, in conditiile in care se polueaza cu producerea bateriilor; in plus bateriile sunt poluante... ai vazut ca nu ai voie sa le arunci la containerul de gunoi. si hidrocentralele folosesc anumiti poluanti, asa ca tot aia e. in plus pana construiesti hidrocentralele se polueaza prin utilajele folosite; ca sa nu mai zic de vietuitoarele din apa ca sunt afectate.
15 ian 2015, 21:49
+1
2947 comentarii 2978 puncte
La peste 7 miliarde de suflete, fiecare miscare pe care o face omenirea e poluanta, indiferent ce produce sau ce consuma. Daca ar fi sa bagam toate mizilicurile în seama, ar trebui sa renuntam la tot si sa traim în scorburi sau colibe cum traiesc triburile izolate din jungla amazonului. :-) ))))
19 ian 2015, 10:38
+1
10 comentarii 8 puncte
Dar la capitolul RECICLARE cum stăm?
15 ian 2015, 22:58
+5
2947 comentarii 2978 puncte
Datorita stilului de productie, reciclarea e penibila. Se recicleaza prin separarea materialelor si COMPOSTARE. Dupa compostare se topeste materialul si se reutilizeaza în alte domenii. Cuvele de plastic se topesc si se fac PETURI pt. COCA-COLA Daca pe vremuri luai o baterie de masina terminata, decapai celulele în parte scotînd izolatia de smoala, taiai puntile între celule si schimbînd placile de plumb interne prin relipire dupa care bagai H2SO4 cu densitatea 1:28, le formatai si le mai foloseai 5 ani, cu bateriile capsate din ziua de azi, mai faci pe dra**.
15 ian 2015, 23:28
+1
512 comentarii 988 puncte
Asta ca diesel-ul polueaza mai putin se stia de mult, problema e ca cu ce polueaza e e cancerigen. Oricum acum masinile eco se orienteaza spre apa, pilecu hidrogen si faze dina stea. Personal visez sa conduc intr-o zi un motor cu ardere interna pe hidrogen. PS: Ca chestie cel putin la noi in tara, eolienele alea mari costa mai mult decat energia care o produc in intreaga lor durata de viata.
15 ian 2015, 20:13
+1
udreamarius
342 comentarii 398 puncte
Eu ma gandesc ,cum ar fi daca toate motoarele de pe planeta , inclusiv cele de avioane, vapoare, camioane, ar functiona pe curent....cine ar putea sustine o asemenea cerere de energie elctrica ??? Nimeni...asa ca se vor apuca ..usor usor...sa construiasca generatoare de energie electrica...hidro, termo...nucleo...etc.....cu care vor polua infinit mai mult si cu o inestimabila rata de poluare concetrata intr-o singura zona ...iar aceste zone unde se va produce energie electrica ,vor fi puncte de plecare ale gazelor in atmosfera, si prin urmare zone in care nu se va putea locuii .... Ganditi-va la treaba asta ...
15 ian 2015, 21:06
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Buna asta ! 1:0 pt. tine ! :-) )))) Tare asi vrea sa vad cîte baterii îi trebuie unui AIRBUS si oare se mai ridica de la sol cu ele :-) ))))))))) Poluarea globala s-ar putea diminua foarte usor daca omenirea si-ar pune creierul în functie. Asta de la producator pîna la consumator si asta fara a modifica sistemele de propulsie. Asa ca exemlu, daca IDIOTUL CONSUMATOR ar mînca rosiile, ceapa, fasolea, buretii, strugurii, lubenita, brînza, laptele, carnea si fragii produse în PROPRIA GRADINA (TARA) si nu plimbate cu cargoul în jurul planetei DIN PAMPA CHINEZEASCA, s-ar economisi MILIOANE DE LITRI DE PACURA si cîteva milioane de tone de funingine poluanta!
15 ian 2015, 23:36
+4
2947 comentarii 2978 puncte
Exceptînd anumite tari cu regim special ce-si iau energia electrica 99% din sisteme hidroenergetice, eoliene si termale (vezi Groenlanda), e clar si fiecare bou cu doua clase ca trenu stie ca electrica este scarpinare cu mîna stînga la urechia dreapta, ca ce nu iese pe esapament iese pe cosul termocentralei. Electrica este 100% avantajoasa NUMAI pt. bugetul posesorului ce nu da 1,60 Euro (+ / -) pe litru de benzina ci 0,19 Euro pe kilowatul de curent ramanîndui mai multi bani în buzunar. Restul e. FILOZOFIE - FRECTIE (ecologica) LA PICIORUL DE LEMN.
15 ian 2015, 20:48
+6
12 comentarii 2 puncte
O mizerie...O aberatie...O minciuna grosolana....O manipulare ordinara. Asa aberatii mai rar vezi. Cei mai mari poluatori din lume sunt rafinariile de combustibili care , culmea, sunt si printre cei mai mari consumatori de energie electrica. Nu stiu ce studiaza aia prin SUA dar cred ca fumeaza prea mult. Niciodata nu vor polua masinile electrice mai mult ca cele cu ardere interna...indiferent cum se obtine energia...chiar si daca s-ar obtine 100% doar din termocentrale, tot ar polua mai putin. Ganditi-va numai la randamentul celor 2 tipuri de motoare (electric fata de ardere interna), adaugati "carbon footprintul" de la rafinarii, etc. si electric clar e viitorul Motoarele cu ardere interna sunt depasite, sunt din epoca victoriana, sa fim seriosi. Vor exista si peste 100 ani, dar doar pentru agrement. In viata reala , chit ca au devenit mai eficiente, tot sunt depasite. Crede si nu cerceta, e o mare greseala.
16 ian 2015, 11:05
+4
rosia_mecanica
655 comentarii 1516 puncte
Perfect de acord!
16 ian 2015, 11:33
0
LAV77
81 comentarii 103 puncte
O fi viitorul electric dar deocamdata autonomia electricelor (asta daca nu vom conduce masini "imbracate" in panouri solare), costul inlocuirii acumulatorilor, etc. nu le face prea atractive.
16 ian 2015, 14:04
0
2947 comentarii 2978 puncte
Autonomia electricelor de + / - 500 km (vezi Tesla) e mai mult decît OK, mai ales în aceasta faza de pionerat iar bateriile tin suficient de mult si se vor mai ieftini cu timpul si daca e la o adica, prefer sa dau 3000 EURO pe un set nou de baterii decît sa dau 7000 EURO pe un motor termic nou. Pe lînga asta îmi pun întrebarea, cine tine o masina electrica 10 ani de zile sau mai mult? Nimeni! Nici România nu mai este în era cînd se cumpara o Dacia 1300 si se umbla 30 de ani cu ea darmite în alte tari.
16 ian 2015, 17:35
+1
LAV77
81 comentarii 103 puncte
http://evobsession.com/electric-cars-2014-list/ In cazul in care nu sterge 4t link-ul e acolo o lista a masinilor electrice in 2014 (e vorba de evobsession com) cu precizarea autonomiei, iar la electricele "populare", pe care ni le putem permite, autonomia se "zbate" intre 100 si 200 km. Pentru "muritorul de rand" autonomia si pretul acumulatorilor sau durata de viata a acestora sunt lucruri foarte importante. Iar daca vorbim de Tesla S sau I8 atunci viitorul acesta este prea scump pentru cea mai mare parte dintre noi.
16 ian 2015, 18:29
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Foarte de acord cu tine dar îmi pun întrebarea, la micro-cars gen Twizzy Smart electric etc pt. ce îti trebuie autonomia mare? Astea sînt masini de oras cu care mergi 5 - 10 km la locul de munca si retur, eventual la cumparaturi si nu masini cu care sa pleci cu familia în Italia sau Spania în concediu. Nici macar în România sa mergi cu ele de la Bucuresti la Mangalia vara în concediu nu sînt compatibile din punct de vedere confort si spatiu de stocare a bagajelor. Asta ar fi ca si cînd ai încerca sa mergi la VTM cu Dacia 500 Lastun. Eu sînt si foarte de acord cu tine în ceea ce priveste puterea de cumparare si standardul de viata în România care lasa de dorit enorm de mult dar nu asta este tema ci tema de baza este CURENT MAI SCUMP CA FOSIL În ceea ce priveste hibridele astea sînt alta poveste deoarece la astea esti dependent de energia fosila pîna la 60% dependent de tipul de masina si utilizarea ei La masini gen BMW i8, din start n-ai ce sa cauti la tema rentabilitate vs. familie ca asta e o masina hibrida sport pt. un holtei (sau fericit divortat ca mine) care îsi ia cu el cel mult o geanta de voiaj ca sa transporte 5 perechi de chiloti, 5 de ciorapi, un set de camasi, un pachet de prezervative si setul de barbierit :-) ))
16 ian 2015, 19:43
+1
LAV77
81 comentarii 103 puncte
Twizzy e doar o gluma buna :). Eu magandeam la (probabil cea mai populara) Nissan Leaf, sau mai aproape de noi un e-golf. Ai spatiu de depozitare, dar trebuie sa o incarci inainte de urmatorul oras sau undeva pe autostrada, iar fara sursa de incarcare rapida iti ia jumatate din viata sa parcurgi tara de la un capat la altul :). Indiferent de sursa de energie folosita masinile sunt si vor fi poluante, direct sau indirect. Cine vrea sa fie ecologist, nu are nici o scuza sa nu meraga pe bicicleta in loc de twizy (sigur ca acolo unde sunt si piste de biciclete - din nou Romania nu este locul in care sa incerci asta). Campaniile reale pro-ecologie trebuie sa se indrepte spre reducerea consumului de carburant/energie nu spre inlocuirea unuia cu altul.
17 ian 2015, 12:13
+1
2947 comentarii 2978 puncte
De acord si aici la ce spui. La capitolul POLUARE exista un anume aspect pe care multi îl omit sau îl ignora. Exista doua feluri e poluare: 1 - Poluarea INDIRECTA si 2 - Poluarea DIRECTA. La electrice vorbim dse poluare INDIRECTA deoarece mizeria ce iese pe cosul termocentralei este LA PERIFERIA ORASELOR sau în vreo pampa industriala si gazele emanate se duc naibi în sus prin cosuri înalte de peste 150 metri raspîndindu-se în atmosefera etc. si nu este asa de nociv comparativ cu poluarea DIRECTA unde gazele de esapament îti intra DIRECT ÎN NAS de la o înaltime de 30 cm de la sol din fiecare masina ce trece pe lînga tine, unde practic RESPIRI CANCERUL direct în plamîni pe drumul cel mai surt si exact aici este PUNCTUL CHEIE de diferenta între eletrica si fosila. Daca te duci la periferia unui oras mare /sau metropola, si te uiti în orizont peste oras, vezi O PÎCLA DE SMOG de zici ca-i ceata compusa 99% din gaze de esapament si în pîcla asta de smog, traiesti 24 de opre din 24. Daca de exemplu ar fi într-un oras numai masini electrice, aceasta pîcla de smog, n-ar exista. De aspectul asta nu tine nimeni cont.
17 ian 2015, 22:08
+1
2947 comentarii 2978 puncte
@ riso_ak Tot studiul asta american este un fel de politica a strutzului. Sa retinem ca america este TARA LUI V 8 care pe plan modial e CRITICAT si un SPIN ÎN OCHII ECOLOGISTILOR. Acum ca pretul de carburant e ÎN CADERE LIBERA, americanii DAU CU TIFLA ca sa-si vînda mai bine produsele. Tot studiul e O PORCARIE STRATEGICA DE MARKETING si nimic mai mult iar eletrica este CUM AM SPUS, un PLACEBO deoarece e nu iese pe esapament, iese pe cosul termocentralei. În ceea ce priveste masina cu hidrogen, emisiunea auto Germana "Auto & Mobiles" pe postul TV VOX a prezentat în luna 12.2014 un calcul oficial în urma unui studiu care arata ca masina cu hidrogen este la fel de costisitoare la capitolul combustibil ca un benzinar la care se mai adauga si costurile EXORBITATE si POLUAREA MEDIULUI din punct de vedere industrial pt. producerea hidrogenului lichid. În consecinta, o masina pe hidrogen, polueaza mediul la fel de mult ca o americana pe norma EURO 2 din anii 80 iar posesorul economiseste la pretul carburantului .... ZERO EURO. :-) )))
16 ian 2015, 17:27
+2
12 comentarii 2 puncte
Nici autonomia nu e o problema, nici viteza de top, cum spunea cineva mai jos, ci doar tehnologia de productie (a bateriilor), care deocamdata e scumpa , dar daca va avea sustinere (mai ales din partea noastra, a toturor) va permite fabricarea la un pret "normal". NU este nici-un placebo masina electrica, si poluarea indirecta , cum ai numit-o tu, este cel mult egala la cele 2 tipuri (se consuma foarte multe energie el ca sa FACI combustibil). In plus energia electrica poate veni din cu totul alte susre decat combustibili fosili (vezi panouri solare, hidrocentrale, centrale nucleare-acestea , chiar daca nu pare sunt foarte "verzi" , dar au risc foarte mare). Oricum, confortul zic ca e inegalabil. Motoarele electrice sunt cu mult peste M.A.I. Si gandeste numai asa, ca tot e iarna : diminata , te trezesti la circa 7, cand pui sa faci o cafea, apesi si pe butonul de la telecomanda, sa porneasca incalzirea de la masina ta electrica, care e inca in priza, si cand pleci , ai masina deja calca, incarcata maxim (spre deosebire de un sirocco, care iti consuma direct din rezeror). Si sa nu va aud ca infrastructura de alimentare a bateriilor e greu de pus in practica , ca nu va cred. Aveti exemplu infrastructura de fibra optica cu ajutorul careia puteti citi asta.
18 ian 2015, 09:48
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Pai chiar din cauza asta am spus ca e placebo. Productia bateriilor + prioductia energiei este comparativa cu fosila mai mare sau egala. Singurul ce trage avantaje este UTILIZATORUL / POSESORUL care nu are preturi asa mari la achizitionarea combustibilului iar în ceea ce priveste poluarea indirecta aici ma refer (CUM AM SPUS) la faptul ca nu primesti noxele DIRECT ÎN NAS ca la fosila. Termocentrala pt. producerea energiei, nu este în centrul sau pe artera principala orasului ci la periferie sau în vreo zona industriala în afara si noxele astea nu le primesti direct în nas. În ceea ce priveste încarcarea bateriilor, cei ce au de exemplu casa si în urte sau pe casa panouri solare si-si produc propria energie pt. uzul casnic, îsi pot încarca masina din propria energie produsa fara sa apeleze la sistemele externe. Asa ca idee si exemplu: Ai un salaj sau casa la sat pe lînga care curge un pîrîu, pune-ti o moara de apa si antreneaza cu ea un generator :-) ))) Ai curent gratis pt. masina atîta timp cît curge apa :-) ))
18 ian 2015, 12:19
+1
Old School
226 comentarii 413 puncte
Cat timp v-a exista motorul diesel il voi folosi cu cea mai mare placere...cine vrea sa nu mai polueze sa mearga pe jos sau cu bicicleta ca-i sanatos. Ca este buna o energie sau alta, nu ma intereseaza , important este cu ce imi permit eu sa merg...restul vrajeala, vrajeala si iar vrajeala
16 ian 2015, 11:21
-2
81 comentarii 81 puncte
voi nu vedeti ca de cate ori suntem pe cale sa facem ceva pentru a nu mai depinde de stapanire e clar nociv? pai curent pentru baterii il poti produce singur, prin varii metode, fara sa platesti 70% taxe la stat! si clar ca e mai putin poluant datorita randamentului motorului electric. Loganul prezentat aici pe 4tuning merge cu un motor de 11 kw si are performante similare cu cel de 1.4l benzina (57 kw). cred ca vom ajunge sa puna contuarele direct pe masina sa ne ia ceva taxe...
16 ian 2015, 12:17
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Hai sa nu exageram cu performante similare, este intr-adevar un motor mai eficient, dar vine cu limitarile lui, incepand cu viteza de varf si pana la autonomie
16 ian 2015, 14:07
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e vorba de exagerare! Daca stai sa te gîndesti, ca sa-l freci în oras în stop & go, sa mergi cu el zilnic la servici, e perfect. Nu te pune nimeni sa traversezi europa de la Bucuresti la Londra si nici sa faci înconjurul lumii cu loganul electric Pt. astfel de calatori ai suficiente linii aeriene la dispozitie cu preturi discount, unde chit ca zbori cu tot familionul îti pica mai ieftin decît cu masina facînd si o enorma economie de timp. În ceea ce priveste viteza de vîrf, esti cumva RACER la VTM sau om normal e merge cu masina la servici?
16 ian 2015, 17:43
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Nu era vorba de Londra Bucuresti prietene. Observ ca ai o tendinta de a exagera lucrurile si de a nu intelege nimic din ceea ce spun ceilalti. Deci pt tine inca o data o sa fiu mai explicit ca sa ma poti intelege. Viteza de varf ma refeream in regim de autostrada unde probabil ca vei dori sa mergi cu 120-130 pana la mare si inapoi, lucru pe care nu poti sa il faci in Loganul electric. Si sa ai 2 masini una pentru oras si una pentru drum intins nu este rentabil (ca sa numai zicem ca romanu nu are bani de 2 masini). Dc vrei sa fi econom intr-adevar, vara te duci la munca cu scooterul sau cu bicicleta. Iar la masinile clasice inca exista varianta second pt cei fara bani multi care este ieftina rau. Adica poti sa iti iei o masina decenta la cateva mii de euro cu care sa iti faci treaba si sa o folosesti in orice conditii. Cred ca despre subiectul asta putem sa vb pana maine si sa nu terminam ipotezele, calculele si asa mai departe. E clar ca fiecare are avantajul si dezavantajul lor. Numai bine
16 ian 2015, 22:19
-1
2947 comentarii 2978 puncte
Eu înteleg foarte bine ce vrei sa spui. Doar nu sînt tîmpit! Eu am generalizat LA NIVEL EUROPEAN si nu m-am referit strict la România si nici la posibilitatile românului. Vorbim aici de un STUDIU AMERICAN care INFLUENTEAZA politica în domeniul auto în mod ERONAT LA NIVEL MONDIAL si nu intereseaza pe nimeni de ce-si permite românul, neamtul, chinezul africanul, rusul si ce nu. În ceea ce priveste loganul electric, nu cred ca baiatul l-a facut sa goneasca în toata tara în lung si în lat ci la conceput PENTRU ORAS dupa posibilitatile lui SA ARATE ca SE POATE si daca BAIETI INTELIGENTI de la Renault si-ar pune CREIERUL DE BIBILICA în functie, ar face un logan electric care duce si 200 km/h pe autostrada si în EUROPA (poate chiar si în SUA) s-ar vinde ca piinea calda cu un suces mult mai mare ca cel cu motor termic.
17 ian 2015, 00:35
0
81 comentarii 81 puncte
viteza cu care eu am mers cu Loganul electric a fost de 135km/h (avantajul de a avea autostrada langa casa...)autonomia este de 150 km vara si 80 iarna(ai nevoie si de caldura )iar bateriile care au costat 6000 euro sunt garantate pentru 300 000 km.
17 ian 2015, 09:43
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Da, numai,............ uite ca RACERII NFS din România nu se multumesc cu 135 km/h :-) ))) Un om normal ce nu se crede racer NFS, NU are nevoie de mai mult si nu cred ca în România pe autostrada este no speed limit ca în Germania ca sa poti trage cu cît vrei. În România ai pe autostrada CONFORM LEGII limita de 130 km/h. Ma bucur ca faci act de prezenta aici si dai datele astea importante. Poate astfel reusesti sa-i readuci pe unii la realitate. MULTUMESC ! În alta ordine de idei: Cum le încarci? La 230 V sau 380 V (480 V)? Ce timpi de încarcare ai? Cît dureaza dependent de sursa de tensiune? În ce masura sa schimbat greutatea masinii dupa modificare comparativ cu fosilul standard? PS În ceea ce priveste caldura la baterii, la Tesla si chiar si la i8 unde bateriile sînt între scaune, sectorul este izolat termic în interior cît si pe exterior. Tu cum ai procedat?
17 ian 2015, 11:23
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
:)) ce ma amuzi CSX, si cat crezi prietene ca tine bateria la viteza maxima ? Daca tine in conditii ideale 150 de km. Adica in oras in momentul in care ridici piciorul de pe pedala la o masina electrica ea numai consum curent (motorul evident), doar consumatorii normali, radio ceasuri de bord etc. Astfel in oras ai o autonomie f buna, la drum intins unde stai cu piciorul pe pedala non stop autonomia iti scade, mai ales ca nu folosesti decat treapta a 2-a, pentru ca doar atat are. Nu poti sa schimbi sa zici ca reduci turatia motorului. Iar cand mergi f tare autonomie scade sub jumate. Doar asa ca fapt divers uita-te la acest clip si spune-mi ce parere ai https://www.youtube.com/watch?v=5gFGX43vubM
17 ian 2015, 11:46
0
2947 comentarii 2978 puncte
La electria în momentul cînd ai luat piciorul de pe acelkeratie si o lasi sa ruleze în gol, motorul preia functia de GENERATOR (DINAM PE ROMÂNESTE) si curentul astfel generat, se reintroduce în baterii. Asta e la toate asa, inclusiv TESLA, pîna si la i8, si se numeste RECUPERARE DE ENERGIE. Daca de ex. cobori transfagarasanul cu o electrica si o duci numai din frîna, pîna ai ajuns jos, ai bateriile încarate. Referitor la video, am sa ma uit cînd am timp si sincer sa fiu, nu prea am nevoie deoarece din 15.12.2014 posed si eu asa ceva si vad LIVE cum e cînd mergi pe curent si cum se comporta, chit ca a mea e hibrida si nu 100% electrica. PS La hibrida mea cînd am preluat-o avea 5 litri de benzina în rezervor. O am de o luna de zile, merg numai în oras cu ea si n-am alimentat pîna acum înca nici un strop de benzina. Merg cu ea numai pe curent. Cînd o fi sa ies cu ea distante mai mari, o s-o alimentez si cu benzina dar pîna atunci...... cred ca ma apuca luna Aprilie sau Mai 2015 :-) )))
17 ian 2015, 16:49
+1
2947 comentarii 2978 puncte
PS 2, REFERITOR LA VIDEO ! Credeam ca-mi arati ceva serios, ceva cu relevanta reala demna de bagat în seama si nu tîmpitii de show de la TOP GEAR ! Îti recomand, daca ai ocazia, ia-ti o TESLA (sau ceva asemanator - nu masina de oras) într-un drive test si vezi LIVE cum e, sa vezi ce face recuperarea energiei etc., fara aberatiile de la TOP GEAR, ce chinuie masinile într-un show idiotic.
17 ian 2015, 17:20
+1
AdrCos
1522 comentarii 2249 puncte
Pai asta spuneau si ei ca are recuperare de energie, in fine era un test cu o masina sport gen Tesla, de asta am considerat ca este relativ relevant. Cert este ca avem ce discuta pana maine fara sa ajungem la o concluzie finala bazata 100% pe realitate, fiecare foloseste ce crede de cuvinta dupa nevoi si ca cineva sa schimbe sisteul de propulsie, noul sistem de propulsie trebuie sa vina cu niste avantaje mari ca sa fie schimbat. Ma inclin si numai bine
18 ian 2015, 00:51
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Sistemul nou de propulsie are 2 avantaje mari: 1 - Economiile financiare în BUZUNARUL TAU la capitolul carburant 2 - Poluare INDIRECTA în loc de poluare DIRECTA care e mult mai nociva. Eu urmaresc chiestiile astea ceva mai atent în ultima vreme si crede-ma a s-au schimbat multe. Masinile electrice de PIONERAT de acum 5 sau 8 ani, sînt deja pur si simplu depasite. Pîna si Tesla ce au venit pe piata cu un Roadster în caroserie de Lotus a facut un pas tehnologic enorm. Diferentele între roadsterul vechi si cu ce fac acum este ca între cer si pamînt. De hibride nici nu mai vorbesc. Primele serii de Prius erau niste catastrofe fata de priusurile actuale iar în segmentul de hibride low cost (Toyota Yaris si Auris) esti servit perfect. Mai bine nici nu se poate. Pt.numai 16.000 EURO pret de baza pt. o Yaris ai o hibrida cu autonomie electria de 60 km si cînd sînt bateriile goale si intra benzinarul, asta îti si încarca bateriile în timp ce te deplasezi si o Yaris din asta deserveste o familie mica la fel ca o dacie Sandero. Renault de ex. îti da o electrica la pret de aproape discount (pret de benzinar) si bateriile montate în masina le închiriezi de la ei cu garantie pe viata. Ti-a pocnit o celula sau pica bateriile, ti le schimba gratis, fara sa platesti nici macar manopera de lucru, indiferent cît de vechie e masina sau cîti km rulati are. Singuri mari codasi la electrie sînt nemtii care bat apa-n piua cu suprapret nejustificat, scotînd pe piata aberatii în lant.
18 ian 2015, 01:14
+1
81 comentarii 81 puncte
masina o incarca la 220 v, nu are optiune de 380v, si dureaza 6 ore. intrucat bateriile sunt Litiu ion nu a fost modificata greutatea masinii, ea fiind omologata pentru aceleasi conditii de utilizare ca un logan normal(5 persoane +bagaje) .cat despre autonomia la viteza maxima aceasta creste intrucat motoarele electrice au consum scazut de curent atunci cand atinge turatia nominala. motorul folosit este unul de 7000rpm si atunci pana ajunge aceasta tuartie va consuma mai mult . viteza maxima nu se obtine intr-a 5-a ci intr-a 3-a. masina apartine francezului ce apare in video-ul de pe 4tuning dar ea a fost construita de un inginer roman. care o si testeaza zi de zi.
18 ian 2015, 08:36
0
RoCriDo
1703 comentarii 275 puncte
Cand am deschis polemica asta acum cateva luni cu cyber... m-ati umplut de minusuri. Asta arata cat sunteti de inteligenti... :))
17 ian 2015, 11:16
+1
2947 comentarii 2978 puncte
Nu e vorba de polemica. E o chiestie care ne priveste pe toti. Tehnica evolueaza. Nu sta pe loc. Din pacate nu se poate purta o discutie NORMALA fara interventi a unora care cunosc astfel de masini numai din auzite si citite, persoane cu mentalitati eronate, persone care PERMANENT trebuie sa scoata în evidenta posibilitatile finaniare românesti (" vai cît sîntem de saraci si nu ne putem permite.... blablabla") chit ca se discuta de niste treburi la nivel EUROPEAN care nu au treaba cu puterea de cumparare si statuturi soiale din România nici cît negru sub unghie.
17 ian 2015, 11:38
+1
Comentează şi tu:
Pentru a comenta trebuie să te loghezi. Login »