Transformarea viziunii in realitate: noul BMW iX3, primul model Neue Klasse promoveaza dezvoltarea durabila pe întreg ciclul de viata

Transformarea viziunii in realitate: noul BMW iX3, primul model Neue Klasse promoveaza dezvoltarea durabila pe întreg ciclul de viata
Noul BMW iX3 demonstreaza abordarea holistica a BMW Group privind dezvoltarea durabila a produsului pe intregul ciclu de viata. In timpul dezvoltarii produsului, au fost implementate masuri ample de-a lungul lantului de aprovizionare, in productie si in fazele de utilizare, cu un accent in mod explicit pe conservarea resurselor si reducerea amprentei de mediu a modelului. Prin urmare, Neue Klasse marcheaza o etapa importanta catre atingerea obiectivelor companiei privind emisiile de CO₂e pentru 2030 si 2050.
Trimite unui prieten

Beneficii CO₂e realizabile dupa doar un an de utilizare

Masurile extinse de decarbonizare din lantul de aprovizionare au ca rezultat un prag de rentabilitate timpuriu: atunci cand este incarcat cu electricitate din mixul energetic european, amprenta de CO₂e a noului BMW iX3 50 xDrive este mai mica decat cea a unui model comparabil cu motor termic dupa aproximativ 21.500 de kilometri (ciclu WLTP combinat). Cand este incarcat exclusiv cu electricitate din surse regenerabile, BMW iX3 50 xDrive depaseste modelul comparabil cu motor termic dupa doar 17.500 de kilometri (ciclu WLTP combinat), permitand clientilor sa obtina potential beneficii de emisii CO₂e reduse in doar un an.

Decarbonizarea in lantul de aprovizionare

Parghiile-cheie pentru reducerea emisiilor de CO₂e in lantul de aprovizionare sunt utilizarea materialelor secundare si a energiei regenerabile, alaturi de inovatiile de produs si proces. Aceasta combinatie de masuri a dus la o scadere a emisiilor de CO₂e in lantul de aprovizionare cu 35% in timpul dezvoltarii produsului.

Celulele de baterii Gen6 ale sistemului de stocare de inalta tensiune BMW iX3 sunt fabricate din 50% materiale reciclate de cobalt, litiu si nichel. In plus, energiile regenerabile sunt valorificate in materialele anodice si catodice si in productia de celule. Astfel, emisiile de CO₂e pe watt-ora au fost reduse cu 42% fata de celulele Gen5 ale modelului anterior.

BMW Group se concentreaza din ce in ce mai mult pe utilizarea materialelor inovatoare si secundare si in alte componente. De exemplu, 30% din materia prima secundara¹ utilizata pentru capacul compartimentului motorului si compartimentul de depozitare de sub capota fata este plastic maritim reciclat. Acest material postconsum consta din plase de pescuit si franghii vechi, impiedicand ca aceste materiale sa fie potential aruncate in ocean. Aluminiul secundar reprezinta 80% din suporturile de roti si lagarele pivotante, precum si 70% din jantele din aluminiu turnat.

"Design pentru circularitate": implementare consecventa in Neue Klasse

Transformarea viziunii in realitate: noul BMW iX3, primul model Neue Klasse promoveaza dezvoltarea durabila pe întreg ciclul de viata

BMW Group a aplicat in mod consecvent abordarea "Design pentru circularitate" in dezvoltarea BMW iX3. Abordarea se bazeaza pe conceptele "secondary first" (utilizarea prioritizata a materialelor secundare), selectia strategica a materialelor si optimizarea dezasamblarii. Drept urmare, materialele secundare reprezinta o treime din totalul materialelor utilizate in noul BMW iX3 50 xDrive.

Un exemplu de implementare a acestor trei concepte este husa de scaun Econeer, disponibila in echiparea interioara Essential, ale carei tesatura, adeziv si fleece sunt toate fabricate din PET. Aceasta alegere de monomaterial creste capacitatea de reciclare. Mai mult, firul textil utilizat consta in intregime din PET reciclat.

Alte componente a caror dezvoltare a urmat abordarea "Design pentru circularitate" sunt consola centrala, panoul de bord si tapiteria podelei interioare.

Eficienta semnificativ imbunatatita in faza de utilizare

BMW EfficientDynamics implica identificarea si valorificarea constanta a potentialului de eficienta in toate subsistemele automobilului. Aplicand aceasta abordare, consumul de energie al noului BMW iX3 este cu 20% mai mic decat la modelul predecesor (ciclu WLTP combinat).

Aceasta imbunatatire semnificativa se bazeaza in principal pe proprietati aerodinamice optimizate, rezistenta la rulare redusa si consum de energie la bord, precum si pe combinatia inegalabila de eficienta si dinamica a sistemului de propulsie.

Productie centrata pe dezvoltare durabila la uzina BMW Group din Debrecen

Proiectata si construita conform principiilor BMW iFactory, noua uzina BMW Group din Debrecen (Ungaria) este axata complet pe eficienta, digitalizare si dezvoltare durabila. Este prima fabrica auto a BMW Group care functioneaza si produce automobile fara a utiliza combustibili fosili, cum ar fi petrolul si gazele, in conditii normale de functionare.

Singura sursa de energie pentru alimentarea operatiunilor de la fata locului este electricitatea. Conform planificarii actuale, pana la 25% din necesarul anual de energie electrica al uzinei poate fi acoperit de sistemul fotovoltaic situat in incinta. Restul energiei electrice este obtinuta din alte surse de energie regenerabila. Surplusul de energie solara este stocat intr-o unitate de stocare a caldurii si este utilizat pentru incalzirea cuptoarelor de vopsitorie, dupa cum este necesar.

Doar 0,1 tone de CO₂e sunt emise in productia unui automobil BMW iX3, cu aproximativ doua treimi mai putin decat productia de la alte uzine BMW Group.

Obiectivele de dezvoltare durabila ale BMW Group

Angajamentul BMW Group fata de Acordul de la Paris privind schimbarile climatice si de a atinge zero emisii net pana in 2050 sau mai devreme este o parte integranta a abordarii vaste 360° de dezvoltare durabila incorporata in strategia corporate. Compania urmareste obiective ambitioase de CO₂e, evaluate stiintific, pentru urmatorii ani. De exemplu, BMW Group intentioneaza sa isi reduca emisiile de CO₂e cu cel putin 40 de milioane de tone in 2030 (referinta: 2019).

Amprenta de emisii de gaze cu efect de sera a produsului, accesibila publicului, verificata de TÜV

De mai multi ani, BMW Group a publicat amprenta automobilele, care include un raport privind gazele cu efect de sera pentru modelele sale, verificat de Asociatia de Inspectie Tehnica TÜV din Germania. Raportul pentru noul BMW iX3 50 xDRIVE poate fi descarcat aici si este disponibil si in aplicatia My BMW. Acesta ofera o transparenta sporita in ceea ce priveste materiile prime utilizate si emisiile de CO₂e pe intregul ciclu de viata al automobilului.

BMW Vision Neue Klasse X

Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (23) Poze Transformarea viziunii in realitate: noul BMW iX3, primul model Neue Klasse promoveaza dezvoltarea durabila pe întreg ciclul de viata
BMW
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 11 August 2025