Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori 30 de zile

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

La ce turatie trebuie sa schimbam vitezele pentru un demaraj perfect?

Salut! Sa luam exemplu o masina pe benzina care intra pe rosu de la 6300 rpm, are cuplu maxim la 2000 rpm si puterea maxima la 5100 rpm (datele sunt reale, nu sunt inventate, motorul respectiv exista). Intrebarea mea este: la ce turatie ar trebui sa se schimbe vitezele pentru a demara in forta maxima(liniute, intreceri la semafor, etc)?? Eu am observat ca cel mai bine e sa le schimbi in zona rosie, dar ma contraziceam cu un prieten. Daca luam pe grafic, eu stiu ca parabola creste, atinge maximul in 5100 rpm, iar dupa ce trecem de 5100 puterea scade (corectati-ma daca nu scade ci ramane constanta).

Bun, acum sunt 2 cazuri (valorile sunt estimative, tot pentru exemplul de mai sus):

1) schimband in viteza a 2-a la 6500 de turatii, in treapta a 3-a vom avea in jur de 4700 rpm(adica aproape de puterea maxima).

2) pe de alta parte, schimband viteza a 2-a in punctul unde motorul are puterea maxima, in cazul nostru in 5100 rpm, in treapta a 3-a vom avea in jur de 3300 (deci mult mai departe de puterea maxima).

Daca luam cazul 1, avem parte de o scadere(sau stagnare) a puterii in momentul in care depasim 5100 de turatii(in cazul nostru), dar cand schimbam treapta de viteza, suntem mult mai aproape de valoarea puterii maxime decat in al 2-lea caz.

Totusi, accelerand dupa al 2-lea caz, nu avem parte deloc de o scadere(sau stagnare) a puterii, ci pe toata durata accelerarii ea creste, dar cand schimbam treapta de viteza, suntem semnificativ mai departe de turatia puterii maxime.

PS: in timp ce puneam intrebarea aici, m-am gandit sa dau un exemplu de grafic:   http://www.cartodrive.com/pa/tg/88/39.jpg   ( aici nu sunt valorile pe care le-am dat eu in exemplul de mai sus, dar am pus poza asta ca sa intelegeti cam la ce ma refer ).

PPS: intrebarea este mai mult in scopul satisfacerii unei curiozitati, deci daca aveti raspunsuri de genu "nu te mai intrece la semafor" sau "cel mai bine e sa schimbi la 2500" sau alte comentarii inutile, hai sa nu ne pierdem timpul aiurea, tineti-le pentru voi.. eu vreau raspunsuri, idei, pareri concrete sau experimentate.

PPPS: daca nu m-am exprimat prea bine, dau vina pe oboseala :d

O zi buna!
A intrebat Lancer1 (960 puncte) acum 5 ani in categoria 4Tuning.ro
Distribuie pe Facebook

3 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns DjVip3r (11,920 puncte) acum 5 ani Scuze ca intreb, dar ce motor ciudat e de are puterea la 5100 si se mai tureaza pana la 6400 ? Al meu e limitat cam la 6700 si puterea o are la 6500..

Legat strict de intrebarea ta, a 1-a niciodata nu merita pornit cu ea turata maxim, ca oricum rupi aderenta.. de la a 2-a incolo poti sa-i dai pana la limitare..

Comentarii:

0 voturi
A raspuns hexis86 (9,020 puncte) acum 5 ani sunt curios despre ce masini vorbim?Logan?

Comentarii:

A comentat Lancer1 (960 puncte) acum 5 ani audi, 2.0 tfsi, 2008, 200 cai
0 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 5 ani Mai intai te rog sa ne prezinti acel motor benzinar care are cuplu maxim la 2000rpm. In al doilea rand pentru un demaraj perfect pe tine te intereseaza ca turatia in momentul plecarii de pe loc sa nu scada sub limita cuplului maxim asta ar insemna ca turatia sa fie undeva la 3500-4000rpm la plecare. Cuplul reprezinta forta aplicata la demarare iar noi stim ca un demaraj bun ajuta. In mers e cam aceeasi treaba doar ca cifrele variaza in fuctie de cutia de viteze sau dupa caz de grupul diferential

Comentarii:

A comentat Lancer1 (960 puncte) acum 5 ani Inteleg, motorul respectiv il am pe masina, audi tt 2.0 tfsi 2008 :) are cuplu maxim la 1800 rpm dar am aproximat la 2000, si puterea maxima o are la 5100.
http://www.cars-data.com/en/audi-tt-coupe-2.0-tfsi-specs/4679
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 5 ani Antonio, degeaba esti pe cuplul maxim ca nu te folosesti de el.. daca-l aplici la roti intr-a 1-a si nu ai niste roti late si cauciucuri bune, tot patinezi si pierzi tot cuplul.. mie cu cauciucuri de iarna si intr-a 2-a imi mai rupe aderenta..
A comentat DjVip3r (11,920 puncte) acum 5 ani Asta la masinile mai vechi, normal, ca la cele cu 1 milion de sisteme, nu prea te doare capul..la cele vechi, te inveti.