A raspuns
ms99ass
(5,440 puncte)
acum 12 ani
Oricare ai lua-o, ai de bagat bani daca vrei sa circuli linistit, fara teama ca te poate lasa in drum.
Am avut 320i pt o perioada scurta de timp, dar m-a impresionat indeosebi motorul, care are un sunet extraordinar si un cuplu mai mare decat 1.8is de 140 cai.
Intretinerea e mai scumpa decat la un E36 obisnuit, in 4 cilindri (intra mai mult ulei - 6litri, ai mai multe bujii etc etc).
Caroseria de E36 e foarte predispusa ruginii. In schimb, la A4 nici vorba de asa ceva, cu conditia sa nu existe elemente aftermarket de caroserie (aripi).
La A4 B5 e mai complicata directia decat la E36, fiind 8 brate principale si inca 4 brate mici. Dar daca sunt in stare buna, iar amortizoarele nu sunt prea uzate, e o masina foarte comoda, nu prea simti gropile si denivelarile. Repet, daca directia si suspensia sunt in stare buna. Daca nu, cu maxim 500 de lei schimbi toate bucsele de la brate. Amortizoarele pe fata pe gaz costa aproximativ 350 de lei. Si cel putin 20k de km nu mai umbli la directie, in conditii normale de folosinta.
Interiorul la A4 e cu mult peste cel de E36. E totusi vorba de o masina aparuta in 1995, vs. una aparuta in 1990. Acei 5 ani se simt, chiar si in prezent (un mare minus pt A4 ca nu are clima, dar la fel e valabil si pt E36 daca nu e functionala).
Ambele masini au puncte slabe, cu componente predispuse uzurii dupa o anumita varsta. La A4 e turbina, iar la 320i e vanosul . Cu turbina e destul de simplu de rezolvat (reconditionare sau alta), dar cu vanosul e ceva mai complicat, nu stiu cati mecanici se pricep la asa ceva.(cam la toate 320urile ce le-am vazut le suna urat vanosul - iti recomand sa cauti un 320i fara vanos, ai o grija in minus). Nu iti doresc sa cumperi un 2.0 cu vanos defect!
La aspect, conteaza foarte mult starea masinii. De exemplu, mie mai mult imi place un A4 stoc decat un E36 stoc. Insa, daca E36 are un pachet M complet, se schimba radical situatia, nici nu m-as mai uita la A4 (glumesc, amandoua sunt masini frumoase).
La consum pot sa ma refer doar la 320i vanos (functional, cu o usoara ,,bataie'' la peste 2000rpm): urban, ziua, schimbat 3000-6000rpm, acceleratii in forta, consum 14-15%. Mers ceva mai normal, fara demaraje in forta, consum 12%. La drum intins, cu AC pornit non-stop, viteze 80-160km/h, consum 8 - 8,5%. Mers la consum (fara AC, fara depasiri multe, viteza constanta 90-100km/h), consum 7%.
La 1,8turbo tractiune fata, consumul ar trebui sa fie in jurul acelorasi valori. Consum de 10% in oras, la o masina de 15 ani cu 150 de cai, e exact ca si consumul de 6% la 1,9 tdi, indiferent de varsta: IMPOSIBIL.
In concluzie, iti recomand sa faci o alegere isteata. Cumpara masina care e cea mai intretinuta, in care nu ai de bagat prea multi bani in elementele mecanice (cu esteticul se mai rezolva destul de usor). Daca nici A4 si nici 320i nu sunt in stare buna, nu cumpara nici una! Mai sunt destule masini care asteapta sa fie cumparate.