4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Nivelul la ulei se verifica cu...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Nivelul la ulei se verifica cu motorul cald sau rece?

Salut! Ma tot contrazic cu lumea si nu prea mai inteleg cum e bine..Eu stiu ca in mod normal verificarea nivelului la ulei se face cu motorul cald, adica dupa ce a ajuns la 90 de grade, il opresc, astept 2-3 minute, apoi scot joja, o curat cu un servetel, o introduc iar si cand o scot a 2-a oara ma uit la nivel. E corect asa, sau trebuie sa fie motorul rece?
A intrebat Lancer1 (960 puncte) acum 9 ani in categoria Intretinere auto
Distribuie pe Facebook

14 Raspunsuri

+4 voturi
A raspuns robert11111 EXPERT (122,180 puncte) acum 9 ani Cu motorul rece..
+1 vot
A raspuns BrownBear (41,320 puncte) acum 9 ani

editat de BrownBear acum 9 ani

Salut! Si eu stiu ca se verifica nivelul uleiului cu motorul rece. O zi buna!
+3 voturi
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 9 ani de fapt motorul trebuie sa fie odihnit (in jur de o ora), ca uleiul sa coboare in intregime sau , ma rog, aproape in intregime, in baia de ulei, loc de unde joja ,,isi face treaba''. Deci motorul trebuie sa fie pe o suprafata plana, fara inclinare si sa fie cat de cat rece... Dupa ce l-ai oprit (el fiind in regim normal la 90 de grade Celsius), astepti pana ajunge la vreo 40-50 de grade, daca nu chiar mai putin (30-40 de grade) si dupa aceea masori nivelul de ulei di baie, cu joja.
–9 voturi
A raspuns Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani uleiul se verifica cu motorul cald, dupa ce l-ai scos la o plimbare, il lasi cateva minute, 2-3-5(asa scrie in manualele de la VW, BMW, OPEL, MAZDA si altele), se scoate joja, se sterge, se baga inapoi, se asteapta cateva secunde si se scoate, acela fiind nivelul corect, voi verificati uleiul cu motorul rece cand este coborat aproape tot in baie si ziceti ca e bun nivelul, cand colo odata pornit si ajuns la temperatura de regim si uleiul urca in motor, nivelul e de fapt mai mic si nu stiti...degeaba a scris producatorul in manual ce a scris? asa am patit si cu un baiat cand a venit sa-mi cumpere masina, a verificat uleiul nefiind pornita de 4 zile, cica e mult peste full, cum merg asa cu ea.....acum astept minusurile

Apoi, odata ce geniile de pe 4tuning care scriu astfel de lucruri http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/50-din-masinile-care-circula-in-romania-merg-cu-nivelul-de-ulei-scazut-tu-l-ai-9142.html  , cum se mai mira ca 50% din masinile din romania circula cu uleiul sub nivel? au mai scris si ingrosat, sa vada tot prostul...tineti-o tot asa

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Colegii care umfla negative ca asa stiu ei,citira-ti vreo data un manual de servisare sau se merge pe probabilitatea multipla?
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani spiritul de turma
+2 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 9 ani La rece este cel mai ok, deoarece uleiul este tot ``scurs`` ca sa spun asa in bazin.
Altfel poate sa-ti indice mai putin decat este.
Deci la rece !

Comentarii:

A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani pe tine te intereseaza cat ulei ai cand mergi cu masina sau cand e oprita in parcare, asa ca fapt divers? spuneti-le si producatorilor sa isi modifice procedura
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 9 ani Cand se schimba uleiul si se uita ce nivel e.............. il pune cu motorul pornit si nu stiu eu ?
Daca e mijloc spre maxim, stai linistit ca are arhisuficient.
pct.
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani ai zis bine, cand pune uleiul il pune de jos in sus sau de sus in jos? te contrazici singur
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 9 ani Una e sa se invarta si sa faca baie absolut tot din ``bloc`` si una este sa pui intr-un singur pct.
Nu te mai atata si intreaba un mecanic.... unu` bun nu geo` de la coltz.
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani bine, geniilor, verificati voi la rece cand manualul zice la cald, nu imi mai bat capul cu voi ca nu are niciun rost
+1 vot
A raspuns ambasador (1,970 puncte) acum 9 ani Din batrani stiu ca se verifik uleiul la motor dupa cateva minute(10 )de la oprirea motorului, cand deja datorita fluiditatii pe care o are ar trebui sa fie tot in baie....

Comentarii:

A comentat LEONARDGL (6,080 puncte) acum 9 ani batranii mergeau cu caruta...uleiul se verifica cel mai bine atunci cand masina a stationat o buna bucata de timp,ca sa aiba timp uleiul sa se decanteze in baia de ulei...se verifica ''la rece''!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani Uleiul nu se decanteaza(aia e la bazine de acumulare industriale),coboara in baie ce e pe canalul de scurgere din chiuloasa si ce e biela/piston,100 de grame per total.Faptul ca masinile sunt atat de complexe incat putini le inteleg,nu inseamna ca mecanica e schimbata.Un otto,va ramane otto chiar daca e fsi de la vw fie ca e fara bujii de la mazda.Ever.
+1 vot
A raspuns yceboi EXPERT (113,920 puncte) acum 9 ani Uleiul se verifica cu motorul rece
+4 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani

editat de stefan.angelo acum 9 ani

Salut!
Eu am desfacut o data o baie de ulei si a curs ulei vreo 3 zile dupa.TRebuie sa lasi masina minim 80 de ore ca sa curga tot.
Un ulei bun si de calitate in maxim 10 minute coboara complet in baie(exaceptand oil cooler,turbina,tuburi etc) si nivelul se face la cald dupa 5-10 minute de la oprit.Daca vrei deja-vu ca ai ulei destul,il lasi 3 ore sa se scurga si esti 'mai sigur'.
Ps:Pentru corcotasi,atasez o poza cu un manual despre schimb de ulei(90% din mecanici nu mai folosesc asa ceva,sunt prea experimentati),masina in cauza fiind Sls Amg Gt Roadster.
Edit:Poza 2,ML 350.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani degeaba, tot la rece il verifica :))
A comentat ambasador (1,970 puncte) acum 9 ani Te sustin stefan angelo, am o gramada de ani de soferie,sunt mai nou pe forumul asta,am  condus fel de fel de masini de la raba + sovietice pana la cele performante din zilele noastre. De verificat uleiul se face si la rece si la cald, insa un sofer adevarat sau  un mecanik il verifica dupa ce a oprit motorul  si dupa ce fumeaza o tigare...suta de grame care ramane in rampa e neglijabila....dak s-ar  scurge tot si nu pornesti masina o luna inseamna k ar rugini dreaq toate piesele !!!
0 voturi
A raspuns italianjob07 (40,360 puncte) acum 9 ani maine o sa verific uleiul si la rece si la cald ! tare curios sunt sa vad diferentele !!!!

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani 100 grame diferenta,depinde de motor.Nu e apa sa se umfle:))
0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 9 ani Pe receeee numai vb. Aiurea. Manuale..... Aha.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 9 ani De obicei urasc contrazicerile,dar mecanicii vechi il verifica cu motor cald,orice manual de service pentru orice model recomanda verificarea si ajustarea nivelul de ulei la cald.Or fi asa de importante cele 100 de grame de ulei cat mai curg(de pe canalele uleiului din bloc motor,nu coboara tot uleiul de pe instalatie daca o lasi 3 zile).
Deci,in timp(3 ore sa zicem) va cobora doar uleiul din canalele spre chiuloasa si cel depus pe biele/pistoane.E asa de important sa ai 100 de grame in plus sau cum faci sa sustii 'e aiurea manualele de service,stiu eu'.Bun,de unde stii si esti sigur(admit si o evetuala greseala de a mea).
A comentat ambasador (1,970 puncte) acum 9 ani Fac pariu k tot omul care isi completeaza uleiul pt ai verifica nivelul porneste motorul si nu mai are rabdare sa scoata joja imediat (5 min) sa vada  cum este desi  l-a verificat si dupa completare inainte de pornire...
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 9 ani lasa-i ma stefan, nu-ti mai bate capul cu toti prostii ca tot pe a lor o tin
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 9 ani Ba dute tu in m......m cn pm tea jignit? De mă faci, ne faci prosti? Se vede ce gândire de copil ai. Hai la revedere ca ai dat dovada de muuuuult caracter
0 voturi
A raspuns TheSketchulator (19,850 puncte) acum 9 ani Ce conteaza? Tocmai de aia folosim ulei special pentru masina si nu de floarea soarelui, ca nu-si schimba proprietatile la cald/rece. Singurul factor care te intereseaza e sa lasi sa se scurga uleiul in baie daca aveai motorul pornit.
+2 voturi
A raspuns antonio.carsa (58,300 puncte) acum 9 ani nivelul uleiului in baie poate fi verificat "la rece" cand motorul a stationat pe plan orizontal mai bine de 2-3 ore sau "la cald" dupa 5-10 minute de la oprirea motorului cu conditia ca acesta sa aiba temperatura nu mai mica de 80 de grade pentru ca uleiul sa poata sa se scurga in baie in timp util. Deci nu prea conteaza. Oricum masinile sunt prevazute cu un senzor de presiune al uleiului, cele mai noi avand chiar si senzor de nivel. Deci cand uleiul lipseste o sa aveti martorul aprins in bord. De obicei nivelul scazut face ca becul de la ulei sa stea aprins cateva secunde la pornire
0 voturi
A raspuns oloiezperteala (420 puncte) acum 8 ani La urmatoarele marci VW BMW MERCEDES PORSCHE OPEL la 5-10 minute dupa oprirea motorului cald ( la temperatura antigel de 90grd Celsius) pe o suprafata plana . Este specificat exact cum se verifica uleiul la cald sau rece inclusiv timpul de asteptare in fiecare manual de utilizare al vehiculului .
 Restul sant consideratii de soferache doar.. fara cunostinte tehnice si mecanice.