Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori 30 de zile

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Nu trage motorul si scoate fum alb!Audi a6 motor 2.5 tdi 150 cp,ce poate fi ?

Salutare,am un prieten cu un audi A6 motor 2.5 150 cp si  are cateva probleme :

1 nu trage motorul,masina e lesinata de tot...e mai rau ca motorul ala de Isuzu de 1.7 de pe astra F (75 cp)

2 scoate fum alb pe toba,i se aprind in bord acolo martorul ala si scrie "service" cu toate astea a pus-o pe tester si arata ca totul e in regula!

3 se aude un clantanit ,dar numai la relanti...probabil ceva de la ambreiaj ca daca ar fi de la cutie s-ar auzi cand schimba vitezele,parerea mea!

Vi s-a mai intamplat?ce poate fi,si cam cat trebuie bagat in ea...ca sa stie daca o mai repara sau nu!

multumesc,numai bune!
A intrebat IF-88-MDL (1,440 puncte) acum 7 ani in categoria AUDI
Distribuie pe Facebook

16 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns mc rada (17,220 puncte) acum 7 ani Daca a pus-o pe tester, presupun ca i-a verificat nivelul de ulei.  Cel mai probabil e turbina praf.  Iti recomand sa duci masina urgent la un mecanic bun, sa o verifice.
+1 vot
A raspuns IF-88-MDL (1,440 puncte) acum 7 ani are uleiul la nivel,masina a cumparat-o de vreo saptamana si a cumparat-o pe fuga ...abia cand a ajuns acasa si-a dat seama ca motorul e praf si ca si-a cam luat teapa..i-a luat ochii ca avea trapa si era alba :)) in fine.. cel de la care a luat masina a zis ca are in ea 15W40 uleiul,sa zicem ca treaba cu fumul e de la ulei dar nu cred ca era asa mort motorul numai din cauza asta :|

Comentarii:

A comentat mc rada (17,220 puncte) acum 7 ani 15w40 intr-un motor de A6  e ca si cum ai incerca sa inoti in marmelada :)

Sa faca un test de compresie dupa ce schimba uleiul si toate filtrele, si sa treaca pe un ulei mai subtire, de preferat cel care e scris in cartea tehnica, mi se pare ca are specificatia 505.00 sau 505.01

Eu recomand castrol edge 5w40 sau valvoline 5w40,  astea le-am incercat in diferite motoare, si sunt uleiuri bune.
A comentat IF-88-MDL (1,440 puncte) acum 7 ani si lipsa de putere sa fie tot din cauza uleiului?
A comentat mc rada (17,220 puncte) acum 7 ani uleiul necorespunzator pus in motor poate cauza defectiuni majore, de asta ti-am spus mai intai de turbina.  Pune uleiul recomandat de producator, si apoi fa un test de compresie neaparat, e posibil sa trebuiasca sa il segmentezi, verifica furtunele de vacuum sa nu fie unul crapat sau fisurat, apoi demonteaza turbina si verifica daca ai joc la ax, bineinteles, daca o dai jos si e buna, sa nu uiti sa o cureti putin inainte sa o montezi.  Daca a pus ulei asa gros, inseamna ca motorul ala consuma ulei. Consumul de ulei inseamna uzura mare a motorului (segmenti, semeringuri supape, etc.. )  Posibil ca reparatia sa coste ceva banuti.  Intreaba-l pe turbojack, el probabil ca s-a mai intalnit cu cazuri de astea si poate sa iti dea mai multe detalii
A comentat IF-88-MDL (1,440 puncte) acum 7 ani eu stiam ca fumul albastru inseamna ca iti consuma ulei....poate nu stiam eu bine...o sa verific! multumesc!
A comentat liviomg (100 puncte) acum 7 ani Pe langa ulei, incearca sa golesti rezervoru si sa alimentezi de la un rompetrol,petrom,omv,fumul alb reprezinta apa in combustibil.Lipsa de putere ar fi explicata de combustibilul prost
A comentat mirel_tuning (5,810 puncte) acum 6 ani mare prostie...cand cumperi o masina sunt tre sa fii atent la sasiu ,motor cum se aude cum se tureaza cum suna ,nu sunt expert dar cred ca mai bine pe viitor sa privesti marfa nu ambalajul bafta multa :)
+4 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 7 ani de verificat turbina,injectoare,furtune turbo,filtre
0 voturi
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 7 ani amatori sunt multi putini cunosc ....fumul alb semnifica prezenta unui avans mare la injectie de aici si lipsa de putere .....fumul care are tenta de albastru se datoreaza arderii de ulei la tine nu e cazul.. probabil a dereglat injectia cand a schimbat distributia sau din alte cauze ..pune un mecanic sa verifice cu vag com daca are avansul prea mare !

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 7 ani Eu stiam ca e fum negru la avans mare :)...in nici un caz alb.
Motorina prea multa,nu o arde,si rezulta fum negru(motorina nearsa).
In majoritatea cazurilor cand am vazut fum alb era turbo "lesinat".... Odata am vazut si piston spart(o ditai gaura in mijloc)....motorul pornea...mergea in 3 .....si scotea un fum alb de nu vedeai nimic pe o raza mai mare de 30 cm.....deci uleiul intra pe gaura aia in camera de ardere...
+1 vot
A raspuns daviangiurca (13,880 puncte) acum 7 ani

editat de daviangiurca acum 7 ani

atunci cand avansul este prea mare nu se injecteaza o cantitate mai mare de motorina ci injectia se produce prea devreme ;)) cand avansul este mic arderea este incompleta si rezulta o cantitate mai mare de fum negru ! probabil ai vrut sa zici ca uleiul ce aluneca prin lagarele turbinei datorita uzurii este purtat de aer prin tubulatura si ajunge in colectorul de admisie si in cilindri nu prin 'gaura aia'
0 voturi
A raspuns nat04u (22,630 puncte) acum 7 ani Clantanitul la relanti este de la volanta cu masa dubla e dusa...pierderea de putere poate fi din debimetrul de aersau injectoare ...fumul alb poate fi din injectie defectoasa.la 1.9 tdi un singur injector defect scoate un fum ALB de neimaginat...De verificat injectoarele sa mearga bine si pompa injectie sa fie cu avansul la punct...
0 voturi
A raspuns IF-88-MDL (1,440 puncte) acum 7 ani multumesc tuturor pentru raspunsuri,s-a rezolvat cu fumul alb,era epuratorul de gaze,s-a schimbat si-am rezolvar problema! dar in continuare motorul nu trage...mentionez ca inca nu i s-a schimbat uleiul ( repet are in ea 15w40) si a mai aparut o problema : uneori nu mai urca mai mult de 3000 de ture...alteori nu urca peste 2500 de ture,adica apas pedala la maxim si ea nu mai are putere sa urce mai mult de atat,nu taie alimentarea...pur si simplu parca ar fi dacie si nu mai trage,cum nu trage dacia cand bate vantu din fata :))
0 voturi
A raspuns eu.shumy (180 puncte) acum 7 ani si al meu la fel numai ca al meu nu trage am verificat si turbina si toate partile legate de turbina dar tot nu trage fum nu scoate gram nici negru si nici alb si nici albastru motoru merge bine nu tacane nu face nici o figura dar inschimb nu trage din ce cauza nu stiu ....... daca stie cineva si ma poate ajuta ii raman dator....
0 voturi
A raspuns Bsamyr (140 puncte) acum 7 ani vezi poate ai probleme la debitmetrul de aer.vreun furtun fisurat ceva :)
0 voturi
A raspuns valy693 (450 puncte) acum 6 ani ar putea sa fie plosca de la variatia geometrica de la turbo

Comentarii:

0 voturi
A raspuns swampi (140 puncte) acum 6 ani e de la turbina daca scoate fum alb pe teava de esapament.
0 voturi
A raspuns lordpiranda (210 puncte) acum 5 ani salut, scuzati-ma ca intervin peste acest topic dar am cam aceeasi problema , inafara de fumul alb , un audi a6, 2.5 150 cai an2002 , demarajul de la 0-35 este mai rau decat la dacie , si cand este in sarcina adica atunci cand isi ia demaraj tremura ca naiba , iar cand bagi piciorul in ea are un moment de 2-3 secunde mort...nu face nimic...aveti idee ce ar putea sa fie?:) motoru este facut recent , tot , cap coada , ce a mai ramas din el este numai carcasa , din cauza asta am facut motoru ca multa lume a zis ca din cauza lui tremura dar... nu afost asta...pe tester nu da nimic...
0 voturi
A raspuns ctlaur (220 puncte) acum 5 ani Salut. Am audi la fel. Nu sare de 2500 3000 turbina Nu intra defect vacumu de pe turbina masina nu are putere injectorul cu fir e defecta electronica din el masina trepideaza si isi schimba sunetu la relanti tacheti supape uzati . scoate fum alb injector defect nu mai pulverizeaza motorina ci o pisa in piston si pistonu fin incins motorina se face gaz alb. Legat de ulei bagati ulei daca aveti peste 200 mi 10 w40 castrol magnatec si foarte important doar din italia germania acolo bidonu e 50 e ala de 4 litri si la noi e 30 e diferenta de pret e calitatea. La mai multi km si nu uitati sa iesim in strada daca scumpes astia motorina.
0 voturi
A raspuns radumihail5m (180 puncte) acum 2 ani Uleiul 15w40 nu se Mai folosește demult . Foloseste 5w40 pt motoare cu uzura fără DPF sau 5w30 la motoare cu DPF. Lipsa de putere e din turbina. E posibil ca motorul sa aibă uzura mare. Iti recomand XADO.
0 voturi
A raspuns nicoli89 (680 puncte) acum 2 ani turbina si bagai un intaritor in ulei
0 voturi
A raspuns filipcosmin9 (180 puncte) acum 1 an Frate așa am eu nu trage scoate fum se se aude ceva in fata de la ce sa fie