4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Ce poate fi dus pe linga turbi...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ce poate fi dus pe linga turbina la un Passat ?

Va salut...Daca ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat ii raman dator si recunoscator.Astazi dintr-o data m-a lasat turbina la un VW Pasat 1,9 ,AJM,116 CP.A inceput sa nu mai traga dupa care un fum negru-albastrui.Am oprit motorul,l-am lasat putin dupa care am luat decizia de a incerca sa ajung acasa incet fara s-o fortez.Dupa aproximativ 100 de metri,a-nceput adevarata problema...a-nceput sa se tureze ca nebuna,tin sa mentionez ca sa dat turometru pina la capat cu contact luat---deci cheie scoasa din contact...a mers asa aprox. 10-20 de secunde dupa care sa oprit.Sa nu mai zic ca a scos un fum in jurul meu de am zis ca ia foc masina si am ramas aproape fara ulei in motor.Am sunat la un service autorizat VW si mi-a spus care a fost cauza a ceea ce am patit eu...turbina defecta..a trecut motorul pe ulei...si este posibil sa fie un piston topit sau capetele de la injectoare din cauza supraturarii a motorului....

 

Crede-ti ca daca ii schimb turbo-suflanta am oarecare sanse sa scap doar cu atat???Dupa cum am mai spus,mi-a luat uleiul din motor...dar nu chiar tot....ceva mai este in el dar mi s-a spus sa nu mai completez ca oricum va trebui sa-l schimb pe tot si sa nu stric uleiul nou....

 Multumesc si astept raspunsuri.
A intrebat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani in categoria Motor

14 Raspunsuri

+5 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Ai avut un runaway de toata frumusetea. De multe ori, la un astfel de fenomen, motorul se opreste cand ramane fara ulei si incep diferite componente sa se topeasca pana cand se intepeneste. Inainte sa te apuci sa bagi bani in el, asigura-te ca se mai invarte.

Comentarii:

A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani corect, si nu imi vine sa cred ca nu l-ai oprit inainte sa se supratureze, daca mai citesc si altii comentariul sa ia aminte, cand o vedeti ca se tureaza singura, bagati repede treapta a 5-a sau a 6-a, piciorul pe frana si dat drumul la ambreiaj, am reusit sa salvez asa un motor de laguna 2, acum nu stiu daca te mai ajuta dar pe viitor cine stie.....
A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Exact acelasi lucru mi l-a spus si cel de la service,dar tot el a spus ca mai mult ca sigur pe moment a fost si panica...care sincer nu mi-a lipsit...
A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani da, panica ti-a cam distrus motorul, presupun ca e prima data cand ti se intampla, oricum e bine de stiut pe viitor si ar trebui sa afle cat mai multi ca din ce in ce mai multe masini sunt turbo-diesel si mai devreme sau mai tarziu o sa ajunga in situatia asta daca nu sunt verificate atent
A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Asa este,e prima data si sper sa scap cat mai ieftin din aceasta situatie...si sper sa fie si ultima patanie de acest fel.
A comentat Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani Are dreptate Robert in ceea ce spune. Totusi, daca nu esti pe faza, s-a dus baba cu colacii! Orice om are impulsul de a apasa ambreajul cand ceva nu corespunde normalului. In plus, daca masina este intr-o treapta inferioara chiar si cu frana "blana" este greu s-o ingenunchezi.
A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani De apasat am apasat ambreajul ,si eram in treapta 2-a,doar ce am plecat de pe loc si am incercat sa merg incet pina acasa.Si cand am zis ca abia am plecat,asta insemnand in jur de 100 m.
0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Pina acasa am fost tras cu funia...si fiind zone cu vai de coborat,am fost sfatuit in prima treapta de la contact s-o bag in treapta a-5-a,iar motorul se invartea,dar cel de la sevice spunea ca motorul se invarte chiar si cu un piston topit...nu stiu ce sa mai zic ...
0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Ce varianta ma sfatuiti sa aleg???Ma refer la faptul sa ma pregatesc pt achizitionarea unui alt motor...sau???

Comentarii:

A comentat Robert-323 (62,980 puncte) acum 11 ani daca nu te costa prea mult, desfa motorul sa vezi ce s-a intamplat desi daca zici ca s-a dus la 5000 si ceva nu-i de bine, poate mai ai sanse
+2 voturi
A raspuns petri75 (26,570 puncte) acum 11 ani alegi varianta cea mai ieftina pt inceput.....dai chiulosa jos si ai acces la toate cele din interior
-pistoane
-supape
-injectoare
ce ai patit tu se spune auto-aprindere din cauza uleiului    ma,si bucura sa scapi doar cu turbina


iti doresc numai bine
+1 vot
A raspuns codrinn1337 (3,610 puncte) acum 11 ani din toata povestea cam asta ai patit tu:
http://www.youtube.com/watch?v=WmkHTkmj2_U

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 11 ani In faza asta se anuleaza conducta tur ulei la turbina  si daca motorul se invarte la mana, se porneste pentru cateva secunde,dar numai dupa completare cu ulei..Daca se aud zgomote ciudate, se demonteaza in prima instanta injectoarele sau bujiile si se masoara compresia.Dupa care se demonteaza baia de ulei si se verifica cuzinetii bielelor.Daca sunt diferente de compresie , se demonteaza si chiulasa.
Functie de ce se gaseste defect , se face nota de plata.

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Ai primit cel mai bun raspuns din partea mea...si celelate mi-au fost de ajutor,dar acesta l-am considerat cel mai util....

 MULTUMESC TUTUROR...

Alte raspunsuri: (8)

0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Nu stiu daca are vreo importanta,dar si dupa ce s-a oprit motorul,apa era tot la 90 grade,dar ma gandesc ca era asa datorita termostatului,,,sau?Cum s-a supraturat...nu ar fi trebuit sa fie si apa mai mare de 90???
+3 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 11 ani In mod normal, este bine ca a ramas temperatura sub limita maxima, dar daca nu a existat ungere 100% in acel interval, tot pot exista urme majore de uzura. S-a mai scris, prima data, varianta cea mai ieftina. Se desface motorul si incep inspectiile.

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Uleiul nu l-a luat chiar tot din motor,mai este pe joja,dar e sub limita minima...
+1 vot
A raspuns radu_mihai (5,740 puncte) acum 11 ani http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=IcjNEyuhOsA&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88&feature=endscreen&NR=1

Eu unul zic ca iti convine sa cauti un alt motor, cu siguranta te costa mai putin.

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Ce sa zic,incarajatoare clipurile...:))) .Dar la mine nu a scos chiar in halul ala fum...si nici pe departe nu a durat atat actiunea,dupa cum am mai spus,maxim 20 sec.
A comentat radu_mihai (5,740 puncte) acum 11 ani pai la tine e motorul mai mic, la distrus mai repede...
+1 vot
A raspuns cristyyoo (27,820 puncte) acum 11 ani turbojack are dreptate inainte sa desfaci tot motoru anuleaza conductele la ulei si fai o pornire si vezi ce zice si daca nu mai colaboreaza dupa aia te apuci de desfacut ... poate ai noroc si in 10-20 sec nu a apucat sa faca stricaciuni pe acolo!

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani S-ar putea sa am noroc...am specificat in postarea de mai jos...
0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Fratilor...s-ar putea sa fi avut mare noroc...azi am urmat in mare parte sfaturile lui TURBOJACK...si ma refer ca nu am reusit sa desfac turul de la ulei ce intra la turbine.Nu am avut acces ca lumea,si nu m-am pus sa desfac prea multe.Dupa ce-am invartit motorul la mana,am mai bagat un Litru ulei si am pornit masina...timp de vreo 4-5 secunde.A pornit la fel de bine ca inainte,cum e o vorba prin lume---doar i-am arata cheia si a pornit :) .Dupa vreo 5 minute,i-am mai dat o cheie si l-am lasat cateva secunde bune...10-20 .Nu se aud zgomote ciudate...motorul toarce bine...doar ca este ceva mai uns pe la EGR...Am zis ca as cumpara si turbina si EGR-ul noi...voi ce spuneti...e o varianta buna?Si dupa inlocuirea acestora,am sa-i fac iar schimbul de ulei si toate filtrele...cu toate ca are doar 7-8 mii de cand sunt schimbate...si bineinteles ca o voi baga si la un tester...pt a fi verificat tot motorul...

Comentarii:

A comentat cristyyoo (27,820 puncte) acum 11 ani egr-ul se curata nu are rost sa il schimbi! orcum trebuie curatata toata instalatia ! sau macar interculerul si egr-ul!
+1 vot
A raspuns tm30amp (41,870 puncte) acum 11 ani Trebuie curatat circuitul de ungere/lubrifiere al turbocompresorului, colectorul de evacuare(poate si cel de admisie daca are corpuri straine prin el), spalat (desfundat)catalizatorul, curatat intercoolerul,curatate sau inlocuite conductele de intare-iesire ulei ale turbocompresorului+intercooler, curatare(nu neaparat inlocuire) EGR.
Pentru a elimina reziduurile rezultate din arderea uleiului in motor iti recomand ca primul ulei sa fie un anume ulei-detergent, adica un ulei care indeparteaza reziduurile de calamina si carbon de pe componentele motorului. Un astfel de ulei se foloseste de obicei doar vreo 500-1000 km dupa care se schimba cu tot cu filtre. verifica si injectoarele cu aceasta ocazie si, daca e cazul, fa-le si o regenerare (injectoarele pompa sunt o problema binecunoscuta la motoarele vw1.9 tdi)
Bafta multa cu reparatia masinii.
+1 vot
A raspuns diagnosticuri (160 puncte) acum 11 ani BUNA ZIUA ,voi incerca sa te ajut si eu putin in problema ta cu masina .Nu trebuie sa fii prea speriat,este un proverb ce spune -ai masina ai probleme,ai nevasta,ai probleme-Primul pas care trebuie facut este sa complectezi nivelul de ulei dupa care anuleaza tubul de ulei de la turbo,pune o cheie tubulara la surubul de polea de la arborele cotit si verifica daca motorul se invirteste si sigur se va invirti.Pornestel pt citeva secunde si asculti daca se aud sunete anormale la motor,dupa care il opresti de la cheie si daca nu cu ambreiaj-frina si ultima treapta care o are cv 5-6.Daca nu se aude nimic straniu.verifica compresia de la cilindri,daca este intre valorile admise,atunci schimba sau repara turbo.inainte de pornire motorului da i jos linia de esapament si scurgeo bine de ulei-o lasi de pe o zi pe alta in pozitie verticala cu catalizatorul in parte de sus.uleiul din motor trebuie schimbat  dupa schimbarea turbo deoarece este contaminat.la pornire va scoate fum alb din cauza arderii uleiului aflat in linia de esapament dar dupa cca 100km rulati acest fum dispare si va ok.daca fumul contiua atunci problema este in segmentii de ungere care trebuie schimbati.detin toate informatiile cit si toate schemele electrice de la tote tipurile de masini pina ia 2012,daca te pot ajuta in continuare trimite-mi email sau nr meu de tel 0765345210.un salut

Comentarii:

A comentat fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Am pornit motorul(fara a scoate turul ulei la turbo,nu am avut acces si nu am nici rampa sau ceva asemanator).Motorul porneste usor,la fel ca inainte,nu se aud zgomote ciudate si nici batai...am nevoie de-o turbina si va trebui s-o duc la service pt inlocuire turbo si schimburi ulei filtre plus curatare instalatie...Ms.
0 voturi
A raspuns fabian_tiberiu (9,820 puncte) acum 11 ani Va multumesc sincer tuturor,problema a fost rezolvata.Spre surprinderea unora si spre bucuria mea am scapat doar cu turbina defecta.Am inlocuit-o,schimbat ulei plus filtrele ulei si aer,curatat interculerul si ce a mai fost nevoie.Acum masina merge brici si nu mai scoate nici un fel de fum...nu are nici un fel de bataie la motor...

 Problema rezolvata...multumesc inca odata pt ajutor si sfaturi.