4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > Dece imi merge in 3 pistoane ?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

0 voturi

Dece imi merge in 3 pistoane ?

Salut , am un bmw e30 316i  , merge in 3 pistoane , am verificat fise , bobina, delcou , precizej ca , bujia 4 e neagra , daca il turez peste 2000 se aude un tacanit , da nu incontinuu , cam la 4-5 secunde , e un zgomot mecanic, inca nu am dat capacu de la distributie jos , inainte sa-l duc la mecanic , ce ar putea fi? e ceva grav?
A intrebat robi1995 (310 puncte) acum 9 ani in categoria Motor

5 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns Ranko (1,750 puncte) acum 9 ani

editat de Ranko acum 9 ani

Salut,
Tacanitul pe care il auzi este 99 % sigur scanteia pierduta, care iese pe undeva din circuit. Cu toate ca ar trebui sa se auda si sub 2000 rpm. Parerea mea este ca ar trebui reverificat traseul.
Ce am facut eu cand am avut problema asta ( nu era bmw ) : seara, sau oricum cand e putin mai intuneric afara, pornit, capota ridicata si fii cu ochii pe fise,capac delcou, intrari fise - bujii. Ar trebui sa vezi scanteia undeva pe traseu - da,se poate vedea cu ochiul liber. Daca nu se vede nimic, ia-o "babeste" : scoate pe rand cate o fisa, iar in momentul in care scoti una din fise si motorul se comporta la fel, vei stii ca acolo este problema. Bineinteles, este foarte probabil sa iti moara motorul cand scoti o fisa sanatoasa, pentru ca atunci motorul va merge in 2, dar trebuie putina rabdare.
Tu ai mai spus ca bujia 4 este neagra, daca vrei confirmarea ca asta e problema, poti incepe de acolo, scos fisa si vezi ce se intampla, daca motorul inca functioneaza la fel cu fisa scoasa ,e  clar - schimbat bujii.
Sfat : asigura-te ca stii ordinea de aprindere ( schema de aprindere) in pistoane, daca vrei sa scoti mai multe fise in acelasi timp.  Fisele sunt puse asa pentru ca fiecare masina are o schema de aprindere, care difera la fiecare model.Adica amestecul nu este aprins ,de ex. , in ordinea cilindrilor, 1-2-3-4, ci sunt intr-o anumita ordine care trebuie obligatoriu respectata.

Sper sa te ajute, poate mai are cineva idei :)
Spor si drumuri fara incidente !
0 voturi
A raspuns robi1995 (310 puncte) acum 9 ani Deseara am sa il pornesc sa vad daca se vede scanteia , am scos fisele pe rand cum ai spus , la cilindru de langa volanta adica 4 nu e nici o schimbare , tacanitul e unul ascutit ca si cum ar da undeva o scanteie , dar nu se aude incontinu , se aude rar , ma poti contacta? Sa iti dau un video cum face , cu toate ca in video nu se aude sunetul ala ascutit

Comentarii:

A comentat Ranko (1,750 puncte) acum 9 ani Ok, daca motorul functioneaza la fel cand scoti fisa respectiva, raman 2 posibilitati : bujia sau fisa.
Ca sa gasesti vinovatul acum, ia-o prin eliminare : fa schimb intre 2 fise. Adica o iei pe cea de la cilindru care scapa scanteia si o pui la alt cilindru ( si invers ). Dupa ce ai facut mutarea intre cele 2, pornesti masina si incerci sa scoti iarasi fisa pe cilindru problema .
Rezultate posibile :
1. Se comporta la fel => e clar bujia
2. Problema se muta pe cilindrul unde ai mutat fisa => e clar fisa
0 voturi
A raspuns robi1995 (310 puncte) acum 9 ani Am omis ceva , cand deschid capacul pe unde bag ulei miroase puternic a benzina , cand scot joja picura de pe ia si nu e la fel de vascuos , si miroase uleiul a benzina , are vreo legatura cu cilindrul care nu merge? Fum alb nu scoate , fumul e normal..

Comentarii:

A comentat Ranko (1,750 puncte) acum 9 ani Aici nu stiu ce sa zic.. mirosul de benzina, logic, cred ca ar trebui sa vina de la faptul ca 25% amestecul bagat in cilindri ramane nears ( adica scanteia pierduta ). Acum, eu nu stiu sa-ti zic legatura cu uleiul, aici poate intervine altcineva. Ma gandesc si ca poate daca ai ulei 5W este mai putin vascos, si poate d-aia pare mai apos. Dar oricum, eu zic sa iei problemele pe rand.
Rezolva aprinderea si vedem cu ce ramanem dupa :)
Zi buna !
0 voturi
A raspuns robi1995 (310 puncte) acum 9 ani Mersi mult , o zi buna asemenea
0 voturi
A raspuns robi1995 (310 puncte) acum 9 ani Am rezolvat , am dat capacul jos, era un culbutor sarit , si ala tacanea , pistonul 4 nu mai mergea ca nu mai avea cine sa impinga supapa , a zgariat putin culbutoru si axu cu came cativa milimetri ciobit , a zis mecanicu ca mai merge , o sa-l schimb si ala , da momentan merge ok