4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Suspensie & Frane > Cum rezolv vibratiile in volan...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Cum rezolv vibratiile in volan?

Am o vribratie in volan de ceva timp, azi am rezolvat eventuale probleme dar nu reusesc sa scap de aceasta vibratie care se simte doar la viteze mai mari de 60 si doar cand  pun frana.

am schimbat

-telescope/flanse cu rulment amortizor

-discuri frana

roti de la alta masina

Nimic dince am enumerat nu a imbunatatit starea masinii, nu am nici un fel de joc, verificat si in service, nu imi pot explica ce are, nu mai stiu ce sa schimb ce sa inlocuiesc!

Ajutor!!!!!!!

COMPLETARE

In momentul in care am facut proba cu alt disc(era un disc pe care eu l-am dat jos pt ca era uzat) acesta fiind ruginit a facut ca placutele sa lase o urma cum puteti vedea in imaginiile de mai jos.

unde este colorat era lucios, restul era ruginit

poza 2 e urma lasata pe exterior, care era mult mai mare decat cea de pe interior

poza 1 e urma lasata pe interior(nu am poza cu discul din interior, am folosit aceeasi poza)

un lucru important este ca acele urme erau diametral opuse exact cum le-am desenat.

Imagini atasate

A intrebat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani in categoria Suspensie & Frane

editat de asandulescu acum 11 ani

Distribuie pe Facebook

10 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Vibratia poate fi din discuri ovalizate(ovaliate mica care se simte doar cand discul de invarte de mai multe ori in acelasi interval de timp),jante neechilibrate.
Daca imi aduc aminte bine,ai schimbat acum putin timp discurile de frana,ideal pe astea noi sa le verifici cu un comparator(nu stiu cat e abaterea maxima pentru masina ta),verifica si directia sa nu aiba jocuri.

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani am facut inceracare cu alt disc uzat, dar care nu e ovalizat si fiind ruginit am observat ca lasa o urma de franare doar pe 20% din disc, inexplicabila situatie, ca si cum discul e ovalizat dar stiu sigur ca nu e, era un disc mai vechi care l-am schimbat din cauza uzurii. am schimbat deja doua seturi de discuri in 6 000km, nu pot sa cred ca trebuie sa il schimb si pe cel de-al treilea, trebuie sa gesesc cauza.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Daca zici ca urma de franare era foarte putin si inegala pe disc,cu mai multe seturi de discuri,atunci problema vine de la etrieri,pot fi ei prinsi aiurea,sau placutele sa fie prinse aiurea in fuzeta si sa nu calce bine.
Am intalnit de cateva ori defectul,dar nu imi dau seama cum se poate stramba pe acolo.
+1 vot
A raspuns julaikos (47,330 puncte) acum 11 ani Rulmentii poate...
+2 voturi
A raspuns BV98ERI (54,990 puncte) acum 11 ani Inainte de a monta discurile curata foarte bine suprafata de asezare a discurilor.Poate asa nu o sa mai vibreze  volanul la franare.

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani discul nou, rulmentu a fost schimbat si el cu ceva timp in urma si nu e ruginit, doar daca nu sa deformat sau s-a intamplat vreo ciudatenie.
0 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Care este probabilitatea sa fie culisele de la etrier? sa fie starambe sau descentarate? cat de impoartanta este precizia lor avavd in vedere ca ele vin printr-un cauciuc(o garnitura de cauciuc).

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
culisele nu pot influenta foarte mult deoarece daca ar avea joc mare ar fi flexibile dupa disc nu ar juca stanga dreapta.
Problema e prinderea etrier fata de disc,daca calca drept cum s-ar spune sau culisele strambe,un joc in ele nu e relevant.
Am intalnit la un focus partea fixa care tine placutele(la masina ta nu stiu sigur cum e,placutele sunt foarte asemanatoare cu cele de la focus mk1)si o placuta nu culisa,era la propriu oprita,masina facand stanga dreapta din acest motiv.
Verifica daca etrierul care drept,daca placutele culiseala si daca etrierul nu are joc mare fata de disc.
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Culisele nu au joc deloc, asta nu inseamna ca nu pot fi strambe, nu imi pot da seama la ochi. Acele bolturi(culise) vin oricum printr-un cauciuc, ele nu stau fixe pe etrier.

cu masina ridicata daca roata se invarte cu echivanlentul vitezei de 80 si pun frana incepe sa vibreze tot ansamblul rotii cu tot cu etrier/disc, vibreaza tot si destul de tare, cum eliberez frana nu mai vibreaza, face exact ca si cum discul ar fi stramb, dar nu e. am facut proba cu doua discuri face exact la fel.

ce sa mai schimb?
fuzeta(portetrierul)?
rulmentu?
etrierul?

care e probabilitatea ca discul sa nu se aseze bine pe rulment?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Deci iti vibreaza doar o roata sau ambele?
Daca e de la o roata,poti sa te uiti la bucsaraie sa fie in regula,iar probablitatea disc-rulment se masoara cu un comparator,fixezi comparatorul si abaterea nu are voie sa fie mai mare de 3,5mm la exteriorul discului(partea de sus sau de jos extrema).
Nu imi aduc aminte bine sistemul de la masina ta,(am facut doar un schimb de placute),ai cumva discurile care se fixeaza cu prezoanele de la roata?
Din moment ce ai facut proba cu alte discuri,discurile ies din discutie(doar asezarea si fixarea lor e o problema).Daca discurile sunt fixate cu prezoanele,atunci ce fel de jante ai si utilizezi prezoane speciale pentru jante?
A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani se fixeaza cu cele 4 prezoane si mai au un suribel de ghidaj si orinetare. Jantele sunt noi, originale opel, prezoanele au venit inpreuna cu jantele. am incercat si cu alte jante tot de opel pe 15 si cu prezoanele lor si nu s-a schimbat nimic
+2 voturi
A raspuns mihainstef (21,110 puncte) acum 11 ani La mine s-a rezolvat in proportie de 80% prin schimbarea placutelor. In mod clar am si discurile usor ovalizate, dar schimbarea placutelor a redus foarte mult fenomenul.

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani cum erau placutele? erau uzate neuniform sau erau de slaba calitate. la mine nu e niciuna din aceste doua cauza, nu imi imaginez cum ar putea placutele sa infleunteze vibratia. ele stau fixe.
A comentat mihainstef (21,110 puncte) acum 11 ani Nici eu nu stiam ca placutele pot cauza vibratia volanului, dar erau aproape pe fier, foarte uzate, dar nu neuniform.
+1 vot
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani In momentul in care am facut proba cu alt disc(era un disc pe care eu l-am dat jos pt ca era uzat) acesta fiind ruginit a facut ca placutele sa lase o urma cum puteti vedea in imaginiile de mai jos.

unde este colorat era lucios, restul era ruginit

poza 1 e urma lasata pe exterior, care era mult mai mare decat cea de pe interior

poza 2 e urma lasata pe interior(nu am poza cu discul din interior, am folosit aceeasi poza)

un lucru important este ca acele urme erau diametral opuse exact cum le-am desenat.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Pff destul de ciudata urma aia,adica vrei sa zici ca doar atat iti prinde frana?
Daca ai verificat ca discurile sa fie drepte,atunci ramane prinderea lor,fie in fuzeta(sa nu cada drept) fie au un joc din montaj si se plimba de colo colo.Eu garantez ca e problema de prindere discuri si centrarea acestora.
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
In legatura cu update,eu unu cred ca problema se limiteaza doar la rulment sau pozitionare disc.
Abia acum am inteles cum erau urmele facute,deci cand se face urma din stanga pe disc acesta e spre stanga,cand se face aia din dreapta e pe partea din dreapta.
Asadar,ori e discul putin ovalizat,ori e o problema din butuc rulment.
Asa cum am spus mai sus,cauta un ceas comparator si verifica abaterile in partea extrema a discului si pozitioneaza acul in partea unde ar veni etrierul.
Altceva nu are cum sa fie,ori e discul stramb ori e butucul.
Spor la rezolvarea problemei.

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani OK, multumesc.
0 voturi
A raspuns asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Intre timp am reusit sa fac cateva poza la unul dintre discurile de incercare, era un disc uzat pe care il dadusem cu ceva timp in urma jos, dar nu am avut probleme cu vibratiile.

Se poate observa cum rugina sa curatat de la frecarea cu placutele si se poate observa si acea "pata" lucioasa, semn ca acolo freaca mai mult.
In momentul de fata ma gandesc ca singura varianta e asezarea discului pe rulment, dar nu imi explic de ca s-ar fi strabat sau descentrat acel rulment, nu am lovit nimic, rulmentul este FAG si are mai putin de 50 000km de cand este pus pe masina, nu are zgomot sau joc.

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns aleks_bc (1,770 puncte) acum 11 ani Salut .  Asa ceva am patit si eu si am inceput sa schimb pe rand cate ceva sa vad daca se amelioreaza  ...si am inceput sa schimb rulmenti  , bucse , pivoti , discuri  , placute si pana am ajuns la caseta de directie ...si aia a fost problema am schimbat-o si mergea perfect fara nici o vibratie ..sper sa nu ai si tu aceeasi problema ca e cam scumpa ...la mine la ford e 8 milioane sh .

Comentarii:

A comentat asandulescu (70,190 puncte) acum 11 ani Cum se manifesta? iti facea doar cand puneai frana?
A comentat aleks_bc (1,770 puncte) acum 11 ani incepea sa vibreze peste 80km/h fara sa calc frana sau ceva ...asta la drum intins...iar daca calcam si frana ...facea ca dracu ... iar daca scadea viteza cub 60 ..50 km/h nu mai avea nimic , mergea perfect .
0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani Pozitionarea discurilor. Degeaba sunt noi, daca nu sunt cum trebuie.
.

Salut
!

Comentarii:

A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani Daca nu sunt din cauza discurilor ....... sau ... rareori din cauza rulmentului, dar 99,98% sunt discurile ..... 00.01% rulmentul...... iar 00.01% din 100% las spatiu pentru lada de bere pe care o beau daca nu sunt aceste 2...... crima pe langa cele 2 lazi in programul normal ^_^

Salut
!