4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Suspensie & Frane > De ce se blocheaza placutele p...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce se blocheaza placutele pe disc?

Buna seara domnilor.

Am si eu o problema daca m-ati putea ajuta...

Am un Ford Escort 1.4 din 1995 si urmatoarea problema:

acum ceva timp se auzea undeva la roata din fata un scartait la denivelari, daca viram de volan pe loc sau chiar si atunci cand miscam masina... Acest scartait a disparut dar dupa doua saptamani au ramas blocate placutele de frana pe disc, si din nou acel scartait!

Placutele de frana sunt de ceramica si sunt schimbate de nici 10mi km... Cand am schimat placutele discurile prezentau o usoara uzura.

Am fost cu masina la trei mecanici si fiecare mi-a spus lucruri diferite:

primul mi-a spus ca trebuie schimbate garniturile de la etrier

al doilea a spus ca trebuie schimbate discurile si placutele

si al treilea ca trebuie schimbat etrierul...

Voi ce ziceti? I s-a mai intamplat cuiva?

Multumesc anticipat.
A intrebat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani in categoria Suspensie & Frane
Distribuie pe Facebook

7 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns petri75 (26,570 puncte) acum 10 ani Salut
Acel scartait se datoreaza bucsilor de la bara stabilizatoare sau de la flansea amortizor.Problema cu blocatul placutelor se datoreaza faptului ca pistonasul de la etrier nu a fost curatat cand ai schibat placutele.(posibil avea acea garnitura de cauciuc rupta)Locashul unde stau ele de asemenea trebuia curatat sau poate sa fie si o usoara greseala de matrita la placute,depinde ce marca sunt

Comentarii:

A comentat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani Placutele nu tin minte ce marca sunt... Deci pistonasul acela cand calc frana iasa afara dar nu mai intra la locul lui de tot sau ramane afara...
A comentat petri75 (26,570 puncte) acum 10 ani nu mai intra inapoi oricum nu intra mult 2 mm cat sa elibereze palcutele de pe disc
+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Salut!
Cumpara un kit reparatii etrier pentru partea fata,1 litru de lichid de frana si o presa mica pentru etrier.
Desfaci etrierii si pistonasul trebuie prins cu o cheie tip cleste(cea cu 3 brate petnru filtre,un mox o sa iti zgarie etrierul.Se demonteaza postonasul,se curata bine cu benzina si se probaza la rece,fara lichid daca intra normal la loc si il poti extrage cu putin efort.
Apoi schimbi garnitura de la etrier si este ideal sa faci un schimb complet de lichid de frana,asta care il ai acum sigur si-a pierdut mare parte din proprietati.

Comentarii:

A comentat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani Aceste garnituri trebuie schimbate la ambele roti? Sau ajunge doar cea cu pricina? Multumesc.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Se schimba la toti etrierii,daca ai si pe spate.Daca nu doar pe fata si e bine de verificat si la celelalte roti sa nu ramana blocate.Lichidul de frana cati km are?Sau cati ani mai precis.
A comentat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani Pe spate am tamburi. Sincer nu stiu nimic de lichidul de frana si ma gandesc sa il schimb si ala. Eu am masina de doi ani si inainte nu stiu daca a fost schimbat pentru ca a fost adusa de dincolo. Sti cumva de cat lichid am nevoie pentru toata instalatia si de care?
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 10 ani Eu as cumpara preventiv 1,5litri(inplicit nu stiu sigur cat intra,cu tot cu aerisit etc se mai pierde) si cel mai sigur este DOT3.

Cel mai bun raspuns:

+4 voturi
A raspuns Bogdan_03 EXPERT (96,470 puncte) acum 10 ani Un kit de reparat etriere isi va face treaba pentru faza cu blocatul franei. Cel mai important lucru este sa scoti cilindrii afara si sa-i cureti de oricefel de urma de oxidare. Peste fiecare cilindru vin garnituri de etansare, care la tine este foarte probabil sa fie prea vechi pentru a-si mai face treaba calumea. La remontare se foloseste o presa de etriere pentru a forta fiecare cilindru in parte pana la capat. Pentru scartait, cel mai des intalnit lucru sunt bucsele de la bara de torsiune. Verifica-le tragand finut cu un levier de bara si daca ai cel mai mic joc, trebuie schimbate. Ca un sfat, nu mai pune de cauciuc ci cauta de poliuretan. Sunt mai scumpe dar rezista cu mult mai bine in timp.

Alte raspunsuri: (4)

+2 voturi
A raspuns petri75 (26,570 puncte) acum 10 ani toate bune si frumoase pana aici...  din fericire detin tot un ford escort 1,4 benzina din din 97.
Hai sa iti explic mai cu deamanauntul ce trebuie sa faci si cum.
Etrierul este tinut doar de un singur surub culisant in partea de sus,in partea de jos are un splint (bolt)si o siguranta.daca ai ceva cunostiinte te pot ajuta cu toate detaliile necesare pt a incerca sa remediezi problema.Inainte de toate asigurate ca etrierul culiseaza pe acel surub culisant ,cu siguranta mecanicul nu la curat si nici nu la uns mai ales pe acel splint din partea de jos care este foarte important,spatiul de culisare pe el fiind foarte fix.Un kit de reparatie pt, etrier ar fi bine venit nu mai ca nu o sa gasesti prea repede ..mai ales ceva bun.
Daca vrei sa te apuci sa cureti cilindri e foarte bine dar numai ca aici nimeni nu a spus si cu ce.....operatie de curatare se face cu o fashie de hartie de smirghel foarte fin dupa care la final se lustrueste cu o scandurica din lemn de brad uscat..

Restul a explicat colegi mai sus

PS.Asigurate ca si palcutele se misca usor in locashul lor

BAFTA

Comentarii:

A comentat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani Am cumparat un chit de reparatie etrier dar dupa cum am vazut eu garniturile nu se potrivesc. Cred ca sunt prea mici. Acum astept pana saptamana viitoare sa le schimb la cineva si voi vedea... Tu de ce zici ca nu o sa gasesc prea repede?
Si da etrierul culiseaza usor pe acel surub...
A comentat petri75 (26,570 puncte) acum 10 ani tocmai de aceea am zis ca nu o sa gasesti prea usor intra la mine in privat si o sa te ajut
A comentat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani nu stiu ce e cu masinile astea... nici o piesa nu se potriveste? toamna trecuta am comandat vreo 3 termostate doar ultimul s-a potrivit. La fel am patit si cu telescoapele spate!:|
O sa te contactez cand o sa ma apuc de treaba. Multumesc si Hristos a inviat!
A comentat petri75 (26,570 puncte) acum 10 ani Adevarat a Inviat...daca vanzatorul nu foloseste program original de piese in care sa introduca seria de caroserie niciodata nu o va nimerii din prima
0 voturi
A raspuns bau88g3 (15,780 puncte) acum 10 ani schimba culisele de la etrier...daca alea numai elibereaza iti tin placuta pe disc,chiar daca se retrage pistonasul dupa franare ...fapt patit,confirmat de mecanic si rezolvat astfel!
+2 voturi
A raspuns cristi_70 (3,840 puncte) acum 10 ani aceeasi problema am avuto si eu,am tot schimbat p placute ,etriere si garnituri si tot se bloca,uitate la furtunul aceela care intra in etrier ca acela a fost infundat la mine si imi ramanea frana blocata.de cand lam schimbat nu mai am probleme.aropo tot escort am di 97 1,6 16 valve

Comentarii:

A comentat SB66JKN (1,240 puncte) acum 10 ani Sa sti ca mi-a recomandat cineva sa schimb si furtunele ca e posibil sa se fi adunat mizerie pe peretii interiori ai furtunului... saptamana viitoare ma apuc de ea...
0 voturi
A raspuns dorel604 (140 puncte) acum 6 ani Schimbă furtunele. Si eu am patit la fel. Nici nu credeam ca e posibil. Ma gandeam ca daca intra lichid in etrier trebui sa si iasă. Lichidu intra chiar daca furtunul este infundat ca presiunea la apasare este foarte mare iar furtunul se dilata f putin lasand sa intre lichid dar la eliberarea pedalei presiunea nu mai vine inapoi pistonasul ramanand blocat.Deci schimbă furtunul. Oricum când se schimbă placuțele normal ar fi sa se schimbe si furtunele. Atentie furtunele sa fie noi.