4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Temperatura prea mica la apa l...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+3 voturi

Temperatura prea mica la apa la GOLF Mk3

Motor 1.4 ABD.Nu dadea caldura deloc si temperatura la apa nu crestea peste 70 nici dupa mult timp de functionare. Am schimbat termostatul, am schimbat tot lichidul de racire si in final am schimbat si radiatorul de caldura si am am aranjat inapoi buretii la locul lor pe canalele ce vin inspre interiorul masinii.

Cand am schimbat termostatul a inceput sa imi bage ceva ceva caldura dar temperatura la apa tot nu se ridica mai mult de 70. Dupa ce am schimbat si radiatorul de caldura cu unul nou fiindca returul era mereu rece si am observat ca era cam infundat a inceput sa imi bage mult mai bine caldura dar temperatura la apa in mers nu trece de 70 de grade. Pe loc daca o turez bine creste si la 90.

De ce nu creste temperatura la apa mai repede si de ce nu creste la 90 de grade?
A intrebat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani in categoria Probleme tehnice
Distribuie pe Facebook

31 Raspunsuri

–1 vot
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ca sa creasca temperatura la 90 pe vremea asta, tre' sa mergi mai multisor numai prin oras. La drumuri scurte sau la drumuri in afara, nici vorba. Mai sus de 80 nu se ridica, la motorul despre care vorbim.

Deci, atata timp cat iti baga caldura, n-ai de ce sa-ti faci griji.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Azi cand au schimbat baietii radiatorul am lasat masina pornita vreo 15 min pana a urcat cu greu la 90 dar a urcat. Pe urma am mers prin oras vreo 10 min si a ramas la 70 de grade.
Temperatura afara era pe la 0 grade... zici sa nu imi fac griji ca e normal?
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani La ralanti, motorul pe benzina se incalzeste tare. Ai sa vezi ca dac-o tii mai mult, ajungi sa-ti porneasca si ventilatorul secundar, asa de tare se incalzeste.

In 10 minute de mers n-are cum sa se incalzeasca mai tare de 70.

Eu zic ca nu ai vreo problema.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Unii au zis ca noul termostat s-ar putea sa fie modelul ce se inchide mai tarziu. Eu l-am luat dupa codul motorului si era identic cu cel vechi.
Unii au zis ca e ceva senzor de temperatura si altii au zis sa schimb ceasurile cu unele de dupa 95:D
Sper sa ai tu dreptate. Ms de sfaturi. Acu sa vedem daca fac vreun drum mai lung cum se comporta
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Nu e niciun senzor si nici nu tre' sa schimbi vreun ceas. E perfect normal. N-are cum sa se incalzeasca peste 70 de grade in numai 10 minute,  decat daca are sistem de incalzire auxiliar, gen Webasto.

La fel si la drum lung, in afara orasului, nu va trece de 80. De asta multi isi pun cartoane pe grila.
Pe vremea asta, doar la ralanti si in oras si dupa mai mult timp, se ridica temperatura la 90.
0 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani eu am tot golf 3 ,in 15 min ajunge apa la 90 de grade si nu mai scade indiferent ca merg la drum intins sau prin oras,daca ar fi -20 de grade as intelege  la -4 ,-5 grade ar trebuie sa urce la 90 si acolo sa ramana

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani asa zic si eu... asa era la alte masini ce am avut dar uite ce zice dadi_t  ca e normal sa nu urce asa repede
Acuma nici nu stiu ce sa mai cred.... sau ce sa ii mai fac :))
0 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani bun...ok....nu urca repede sa zicem ca dureaza 20 de minute...dar nu are voie sa  se raceasca dupaia....cel putin la mine asa e....si am mers 200 km drum intins alaltaieri la -3 grade si nu a scazut apa....

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Cum sa nu se raceasca pe vremea asta apa, ma? Tu te auzi ce zici? Este cat se poate de logic. La drum lung, viteza este mult mai mare si automat, aerul rece patrunde mult mai puternic la motor si il raceste.
De ce crezi ca-i vezi pe aia cu cartoane pe grile?

Eu zic sa fii mai atent la indicatorul apei din bord si ai sa vezi ca asa-i si la tine.
+1 vot
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Altii se plang ca le fierbea apa in motor si tu te plangi ca nu se incalzeste?
Daca iti baga caldura nu ai dc sa iti faci griji....
In mers normal ca nu se mai incalzeste pt ca vine aer rece in radiator.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Pai dupa ce am stat juma de zi in frig ca sa demontez bordul cu inca cineva si rezultatul nu e pe masura asteptarilor iti dai seama ca nu imi convine.
Inainte sa plec cu ea erau 80 si ceva de grade si in mers a scazut la 70 unde a si ramas. Hai sa zicem ca merg jumate de ora cu ea... tot la 70 e normal sa ramana pe frigul asta?
Cred ca am sa incerc si eu varianta cu, cartonul:D. Sunt chiar curios ce efect are ca dupa 10 min tot nu am murit de caldura. nah poate e veche si nu nu pot avea asteptari nush
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 12 ani Baga carton :D
–1 vot
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani omu am masina de 4 ani si stiu unde sa ma uit la apa,si nu am de ce sa vorbesc aiurea,daca ai mai multe comenturi ca mine la alte topicuri nu inseamna k is fraier sau mincinos,eu ziceam de masina mea....si nu am nici un carton bagat :)

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ce motor ai? Ca tu zici ca ai aceeasi masina, dar nu zici daca e si acelasi motor.
–2 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani nu aici ai dreptate nu e acelasi motor, ii 1.8

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Motoarele pot sa difere mult. Unele se incalzesc mai repede, altele mai greu.

Ceea ce zice el am intalnit la mai mult motoare, deci nu este nimic anormal. Exact la fel este si la motorul meu de 1,6 16 valve de Vectra B.

Nici la tine nu este anormal, pt. ca am vazut si motoare care se incalzesc mult mai repede, cum ar fi un rupt de motor( 1,7 benzina) de Renault de prin '89, care in 5 minute era deja la temperatura optima de functionare, dar la care ii porneste ventilatorul suplimentar chiar si iarna, deci se incalzeste puternic si repede.
–2 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani nah la mine acum daca o las pornita 15 min ajunge la 90 apa.....si pe oriunde ma plimb nu scade....e minus 1 grad in tm acum....daca as merge cu 150 km/h atunci sunt convins ca ar scadea undeva la 70 de grade...dar cum am tinut-o eu constant la 130km/h(pt un consumu mai bun nu de alta:)) nu mi-a scazut apa....

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Consumul cel mai bun il ai la 85-90 km/h, la orice masina si la orice motor de pe lumea asta. La 130 deja este marit cu mult consumul.
 Deci te grabesti degeaba, daca doar asta vrei, un consum bun.
0 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani

editat de alexu89 acum 9 ani

si vara asta am facut prelungire la capota si e foarte ok in sezonu rece....si nici vara nu am avut treaba...uite si o poza(nu am postat-o sa ma laud)
–4 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani da la 90 km/h mi-a scos 9 % la 120-130 ,7 jumate:p

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Mda, esti printre singurii de pe lumea asta.

Aia e viteza de autostrada. La toate masinile pe care le-am condus, consumul crestea cu vreo 2 litri % la viteza aia. Pana si constructorul iti da consum mult mai mare la viteza aia.
Asta e un lucru arhicunoscut, dar tu esti ceva special.

Mai am cunostinte(mincinoase sau care habar n-au sa-si calculeze consumul) care au consumat 6% la 200 :)), asa ca nu esti singurul.
–2 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani ti-am zis si mai sus ,daca ai mai multe posturi ca mine nu inseamna ca esti mai mecanic ca mine sau ca restu,dar nu cred ca are rost sa mai continuam discutia ca nu il ajutam cu nimic pe baiatu asta

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Baiete, asta e un lucru stiut de toata lumea. Tu acum spui pur si simplu ca zapada este neagra. Intelegi?
Mai uita-te si tu la datele tehnice ale masinilor si ai sa vezi cat de tare aberezi.
Eu stiu din experienta, pe care tu nu o ai si-mi dau seama foarte usor de lucrul asta. Dar daca nu o ai, macar informeaza-te, ca sunt atatea metode.
Ca sa zici ca ai consum mai bun la 130 decat la 90, este rasul curcilor, este o aberatie extrema.
+1 vot
A raspuns bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani e ok sa fie asa..ai si motorul mic( 1.4 cm)...sa fi atent sa nu ai tubulatura de la aerisiri infundata si cam atat..daca ai schimbat si radiatorul de habitaclu cu unul nou e ok...
OFF Topic: pe asta cu "daca e frig afara scade temperatura motorului" nu am mai auzit-o pana acum....poate doar la motoarele cu racire pe aer dar la cele cu racire pe apa nici gand!!!!

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani De unde apareti oare?

Te-ai gandit mult inainte sa scoti ineptia asta? Si daca e racit cu apa care-i treaba, nu depinde de temperatura exterioara??
Sau un motor se incalzeste la fel de repede la -20 ca unul la +20, nu?

Au inventat astia Webasto sau marirea turatie din buton pt. incalzire pt. sezon rece( la unele modele) degeaba, nu?

Cum sa spui asa ceva :))?
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Nu cred ca are cum sa fie infundate tuburile de la aerisiri ca doar am dat jos bordul astazi si am luat fiecare chichita in parte. Bine eu nu ma pricep dar l-am ajutat pe omul care s-a ocupat de asta.
Daca furtunele de tur si retur de la radiatorul de incalzire sunt calde si da si caldura masina ma gandesc si eu ca doar de la aerul rece ce intra la radiator nu se incalzeste la 90 asa usor. Oricum o voi scoate la plimbare mai tarziu sa vad ce si cum si va dau detalii.
–3 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani multe sti tu baiete....

Comentarii:

A comentat PH-93-NIM (3,220 puncte) acum 12 ani mai taci drac
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani prietene du-ti masina la remat si dupaia iti dai cu parerea aici
–3 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani deci pana la urma e normal sa-i stea apa la baiat la 70 de grade nu???? consumu nu creste???? hai ca vad ca sti multe

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Daca citesti cu picioarele si nu cu ochii, nu-ti mai raspund.
Am spus ca in 10 minute n-are cum sa se ridice temperatura mai mult de 70.
Da? Deci in 10 minute. Nu ca tre' sa stea acolo. Daca esti in stare sa citesti, citeste cum trebuie din nou si nu-mi rastalmaci cuvintele, ca putem trece repede si la cuvinte de "dulce", decat sa-mi bat capul degeaba.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Iarna oricum creste consumul stiu si eu... dar apa asta ce nu ajunge la 80-90 in mers ma dispera
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani si vara daca ar sta apa la 70 ar consuma mai mult
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Evident. 70 nu e temperatura normal in niciun caz, nici nu am spus asta. Am spus ca e normala dupa DOAR 10 minute de functionare, SI NU ca tre' sa stea acolo.
–3 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani da si baiatu s-a plimbat in oras 10 minute si apa a revenit la 70 de grade...ce e asa normal????

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Mai citeste o data ce spune el. Nu a spus ca a urcat la 90, iar apoi a scazut de la 90 la 70 . A vorbit de temperaturile astea, dar in momente diferite si in situatii diferite
Citeste cu ochii ti-am spus.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Si inainte sa montez radiatorul daca o turam bine pe loc ajungea la 90 cumva cumva dar nu dadea caldura. Acum da caldura
–3 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani bun atunci,sa ne zica baiatu daca mai e pe forum. cand iti ajunge apa la 90 si dai o tura in oras ramane tot la 90 sau scade la 70???????

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Nu a testat asta. A spus foarte clar.

Daca a incalzit motorul pana la 90 si apoi a plecat prin oras si numai prin oras, evident ca nu e normal sa scada.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Daca o pornesc si o las vreo 15 min ajunge aproape la 90. Daca dau sa plec si incep sa merg cu ea dupa cateva sute de metrii scade la 70 din nou
Iar evident daca nu o las sa mearga cele 15 min... mai mult de 70 de grade nu am
Mie nu mie nici de consum nici de caldura din habitaclu ci mie de sanatatea motorului
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Cu ma? O incalzesti pana la 90, iar dupa cateva sute de metri scade la 70??
Pai ce nu zici asa de la inceput?
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Pai n-am scris in al doilea post?
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ai spus tu ceva in al doilea post, dar nu se intelege ca ai plecat cu ea dupa ce s-a incalzit la 90 si tot atunci ai ajuns la 70..
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Nah scuze.... asa a fost. Am plecat cu ea dupa ce a fost aproape la 90.
–2 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani deci uite ca a testat si eu zic ca nu e ok deloc....eu m-am gandit ca asa a facut si el proba doar ca nu a postat...

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Odata ce creste temperatura la 80 si ceva nu cred ca ar fi voie sa scada la 70.... ca doar nu am mers cu 150km la ora. Am mers si eu legal pe la 60km/h.
–2 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani si dadi_t intelege ca eu nu vreau sa ma cert cu tine sau sa ma dau destept....eu doar m-am contrazis la ceea ce am inteles eu din posturile baiatului

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Concluzii avem ca nu e ok. Dar ce sa fac? Doar varianta cu ,cartonul?:)):))
Si nu ar fi problema ca a-si merge la mai multi experti, doar ca dupa Craciun a-si vrea sa fac un drum pana in Austria si deja toate service-urile sunt inchise.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Da, ma, nici el nu a explicat foarte exact ce a facut, cand a plecat.

Evident ca nu-i normal sa-ti ajunga apa de la 90 pana la 70, plimbandu-te prin oras si mai ales in cativa km sau sute de metri, cat zice el.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Ideal ar fi sa afli problema. Sincer, nu prea imi pot da seama ce poate fi, daca caldura iti baga Ma gandesc sa nu arate eronat in bord, dar n-am mai auzit.
Posibil totusi o problema la termostat.

Mai ateapta alte interventii de la turbojack, julaikos...
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Eronat imi arata in bord si la combustibil. defapt acolo nu imi arata deloc. Defapt o data s-a ridicat acul pana la sfert cand am bagat de 100 de lei si s-a lasat la scurt timp la loc si de atunci tot mort.
Sunt ceasurile fara turometru si oricum a-si vrea sa le schimb cu modelul de dupa 95 dar inca nu sunt bani si nici nu e prioritar la masina.
–3 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani aceasi chestie am patit si eu ,dar cand am schimbat termostatul n-am mai avut treaba...cine stie cum ti-au montat mecanicii aia termostatu:)))

Comentarii:

A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani deci pana la urma o dam la pace dadi_t nu?:))))
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani si minusurile cu ce ocazie???
+1 vot
A raspuns Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani L-am montat eu in prima faza... iar in a 2-a faza mi l-a montat mecanicul ca imi picura corpul ala de apa de sub delcou de la care pleaca furtunele ca era lipit cu silicon. Mi-a prins capacul termostatului mai bine cu niste suruburi mai calumea... de aceea l-a dat jos.
Am cumparat si un corp de apa nou si l-am si schimbat atunci. Mecanicul se pricepe f bine la golfuri. Are golful 1 ala albastru de la intalnirea Golfistilor de anul asta.
0 voturi
A raspuns alexu89 (900 puncte) acum 12 ani bine ca ii dati la bau 88 plusuri:)))) vai de p..a voastra de mecanici care va duceti la service sa schimbati becu

Comentarii:

A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani ai vorbit cand trebuia sa dormi...putin imi pasa ca imi iau "+" sau "-"..e o aberatie faza cu scaderea temperaturii apei...eu am tot Golf 3 dar e 1.8 si eu in 5 minute de la pornire am sauna in masina,la el e 1.4 si se incalzeste mai greu dar se incalzeste...si ai grija cum vorbesti de mecanici pentru ca eu nu m-am legat de meseria ta!
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani a deci sa inteleg ca esti si mecanic....vai de capu tau copile.ai avut si tu 200 de euro si ti-ai luat diploma de mecanic de la auto...du-te tare
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani nu fratioru,am terminat un liceu de zi si nu scoala profesionala sau seral si am un atestat pe meseria asta,am si ceva vechime,poate si niste experienta dar un lucru nu il am sigur si nici nu imi trebuie: arfele tale de NFS-ist si figurile tale care le ai cand te tii de bara in tramvai...si cu aia 200e. mai bine iti platesc tie scoala sa nu iesi un prapadit rupt in C ot(UR) care nu stie sa bata doua cuie.
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani prietene am scoala stai linistit si  nu stiu ce legatura au cuiele cu mecanica,poate asa iti repari tu termostatu
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani si al meu e tot 1.8 motoru la golf....si in 5 minute cam greu sa fie sauna, ai sirocou si noi nu stim
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani invata sa scrii corect si dupa vorbim...faceam risipa sigur cu aia 200e.
A comentat alexu89 (900 puncte) acum 12 ani nu ma inveti tu k doar ai studii
+1 vot
A raspuns Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani

editat de Razor1 acum 12 ani

Daca iti scade temperatura in mers este de la termostat100%.
Ori e belit termostatul ori nu e montat corect, poate a uitat o garnitura,sau a pus alta(sunt termostatruri care vin cu mai multe garnituri).
Apa in mers n are  voie sa scada...nu conteaza ca mergi cu 80 sau cu 200, ba din contra s ar putea sa  creasca temperatura la apa(ma rog  asta e  se intampla vara).
Tocmai d aia e termostatul ca sa mentina motorul la o anumita temperatura.
Faza cu cartoane e o prostie, degeaba sta cartonul ala acolo daca termostatul e inchis ca nu circula nimic prin radiator.
Asa ca nu mai puneti cartaone si prostii ca poate se supraincalzeste motorul si veti cheltui o gramada de bani degeaba.
Cumpara un termostat  marca whaler si monteaza l corect,ai sa vezi ca iti v a sta apa la 90 de grade.
Era sa uit  sub 90 de grade consuma mai mult....

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

Pai cica e nou termostatul....si whaler e parca cu o garnitura ca cel de dinainte. La mine la 90 de grade fix termocupla porneste electroventilatorul..deci nu se poate mentine la 90 sau sa treaca de 90.. nu asa e normal?. Totusi la cate grade ar trebui sa intre termocupla?
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani si Razor de obicei se pun cartoane la motoarele diesel(stii ca pe capote mai toate diesel-urile au tapiteria aia pentru a tine motorul cald spre deosebire de benzinare care se incing imediat)
0 voturi
A raspuns Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Intre timp un test. Am facut acum seara o plimbare cu masina prin oras si putin prin afara lui. Afara erau -3 grade. Temperatura la apa statea constant intre 77-79 de grade. La un moment dat am oprit si am accelerat-o pe loc mai bine si a ajuns temperatura la 90 fix exact cand a intrat termocupla. Am plecat imediat si in cateva sute de metrii era deja la 70 si ceva din nou mentinandu-se intre 77 si 79 de grade. Mai opream din cand in cand si crestea repede la 90 si intra termocupla si scadea din nou. Furtunele erau toate fierbinti.Caldura ce pot sa spun a dat ok.... dar cel mai bine dadea cand se apropia de 90.
Daca o iau asa incepe sa mi se para normal... e ok?
0 voturi
A raspuns Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Termostatele deschid de la diferite temperaturi....cele ma des intalnite is cele care deschid la 87 grade celsius.Termocupla intra peste 90 grade in functiune....pe ceas nu poti citi  chiar exact(vezi ca arata fix 90 dar defapt e peste sau sub cu cateva grade...depinde de situatie).
La tine e problema cu termostatul,nu are voie sa scada atat de mult temperatura.
Daca zici ca e ok termostatul atunci nu e garnitura pusa bine si trece lichidul si pe langa termostat.
–1 vot
A raspuns bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani @Maniak22 eu ma refeream la tubulatura de sub bord prin care circula aerul cald/rece spre grilele din bord sau sa nu ai probleme si cu aeroterma de sub bord....in mod normal antigelul trebuia sa se incalzeasca pana la 90grade dupa care "pleaca" GMV-ul(electroventilatorul) si incepe sa il raceasca.daca ai schimbat antigelul e bine sa folosesti G12,cel recomandat de VW(roz-rosu).nu are cum sa scada temperatura.drept exemplu ce faci daca ajungi cu Golful in Scandinavia???iei un ciocan,spargi motorul,scoti gheata si o combini cu alcool si te vezi in Ibiza :)) ?asta e o prostie cu scaderea temperaturii...si cartoanele se pun ca sa nu se piarda caldura din motor la diesel pentru ca astea se incalzesc mai greu si e bine sa le "infofolesti" ca sa ai parte de ceva caldura in masina!
bafta

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Mai copacule, cate masini ai condus tu, ma? Ca ma disperi cand vad ce balarii scoti.
La drum lung si mai ales la diesel, motorul se raceste. Nu pui carton pt. ca se incalzeste mai greu, ci pt. ca se raceste un pic la drum lung, iar microbuzele care fac drmuri interjudetene patesc asta frecvent si de asta au cartoane, ca se raceste la drum lung.

Am patit asta si la microbuz diesel, dar si la masini pe benzina.

Ce vomitit tu acolo de Scandinavia si gheata?! Nu e vorba de inghetat. E vorba ca timpul de incalzire al unui motor depinde de temperatura de afara si ca pe parcursul unui drum lung, la temeperaturi scazute, un motor se poate raci, adica sa coboara un pic sub temperatura optima de functionare.
La multe masini se intampla...pana si cartea tehnica iti spune, asa ca daca habar n-ai ce-i cu tine, nu mai vorbi in necunostinta de cauza.

In topicul asta e clar ca totusi nu-i vb. de asa ceva si ca cel mai probabil este o problema la termostat, pt. ca la el se raceste prea repede si prea tare si in oras.
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani in primul rand vorbeste frumos ca sunt satul de smecherasi de net si arfe de coltu' strazii...eu asta iti explicam,ca se pun cartoane si ca diesel-urile au tapiterii pe capota motor ca sa nu se raceasca dar tu esti pe alta unda.ar trebui sa ma inveti si treaba cu "Mersul pe jos" si "Apa calda" si deja esti as in gastronomie la cate mamaligi prepari.

hai sa iti pun o intrebare:

daca iarna cand e frig afara scade temperatura din motor la cate grade debitezi tu acolo,vara nu ar fi logic sa treaca de 90 si sa vedem motoare facute praf pe toate drumurile,ca dehhh,avem si 50 de grade la umbra vara???astept raspuns(prin posta)
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Pai aici se vede cat n-ai nicio treaba cu masinile si vorbesti de pe campii.
Evident ca trece de 90, la multe masini. De exemplu, la 1,6 16 valve, la 100 abia declanseaza termostatul si porneste ventilatorul suplimentar, vara. Exact cum scrie si in cartea tehnica a masinii
Dupa ce ajunge la 100, declanseaza ventilatorul si scade la 90. La mai multe masini e asa

Saracu' de tine. Se vede ca n-ai o treaba.

Zona rosie incepe abia de la 110-115 grade. E antigel cu apa distilata, baietel. Temperatura de fierbere e abia la 130 de grade.
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani tu o dai pe 1.6 16v..eu ma refer direct la subiectul nostru...zimi ceva de 63AMG..las-o balta
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani 1,6 16 valve nu e AMG, lol! Motor de pe Vectra B, cam din aceiasi ani.
Tocmai cautam niste date tehnice de la producatori, ca sa-ti arat exact, cu dovezi, ca acul de temperatura poate creste sau poate scadea in functie de modul de exploatare al masinii sau temperatura.
Revin cand am timp si daca gasesc prin calculator, ca stiu ca am.
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani E adevarat ce zici in legatura cu opel.Da vara urca si la 100 grade sau chiar peste depinde de situatie.
Dar nu e la fel la toate marcile asta este foarte clar.
On topic: un motor cu cat sta mai mult sub 90 de grade cu atat  consuma mai mult, e mai mare uzura si evident consuma mai mult. p.s. polueaza mai tare,dar asta nu ma intereseaza.
Daca e data incalzirea  pe mediu(la ventilatie) si cald maxim nu are voie sa se raceasca motorul daca e in sarcina,daca se raceste atunci problema e de la termostat.
In aceasta situatie  se poate raci doar daca mergi in frana de motor,in alte cazuri nu are voie sa scada temperatura.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani La temperaturi scazute, la drum lung, scade pana la 80, te asigur. Probat la mai multe masini...si diesel si benzina. Nu zic ca la toate, dar la multe.
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Te asigur si eu atunci ca au probleme cu termostatul!
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani :)) Da, ma, asa-i! Toate aveau probleme cu termostatul. Care destul de noi, care mai vechi, dar le-am nimerit pe toate cu aceeasi problema.
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani daca am vazut ca sari de la 1.4 de pe Golf 3 la 1.6 16v de pe nu stiu ce masina am zis sa imi zici si ceva de 6300cm adica 63AMG pentru ca vad ca nu ramai la subiect si deviezi pe alte motorizari....eram doar ironic...tu nu esti ca laptele,te prinzi mai greu!
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani @ dadi_t Posibil... asa ca adaugare in caz  ca nu stiai termostatul se schimba odata la 2 ani.
Nu te supara dar eu asa am impresia ,asa gandesti ca tu ai dreptate orice ar fi, la ce rasunsuri lasi..... daca te contrazice cineva ala e fra**r....
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Hai gata, ca deja ma plictisesti cu aberatiile!
 Nu se schimba niciun termostat o data la 2 ani. Stii tu ceva, dar e vorba de lichidul de racire.
Am avut masini in garantie, iar interventiile se efectuau dupa plan service. Evident ca de termostat nu se spune nimic.

In alta ordine de idei, chiar daca ar fi asa, nu s-ar strica toate exact dupa 2 ani, cum nu se strica nicio piesa exact dupa data stabilita de producator, ca doar nu-s programate, LOL!

La unele piese este recomandata schimbarea lor dupa un anumit timp, dar nu inseamna ca dupa acel timp se strica. Sunt care merg si dublul perioadei recomandate, fara absolut nicio problema.

Asa ca nu mai fi culmea absurdului, sa-mi zici ca toate aveau probleme, ca am condus zeci de masini, fara sa mai pun la socoteala si masinile prietenilor. Ca nu e flagel national de termostate.
Defectarea termostatului este o problema relativ rara si care are loc la masini destul de vechi.
Cand stiu ca am dreptate si stiu clar pe probate ca asa e, normal ca ma deranjeaza atunci cand sunt contrazis si nu-i vorba de altceva.
Am incheiat discutia.


@Maniak22

O sa schimbi termostate pana o sa vinzi masina, cautand o problema care nu exista :).
0 voturi
A raspuns Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Si daca fac asa cum e acum masina.... un drum pana in Austria dupa Craciun de 1200 km dus intors cu temperatura sa stea pe la max 80 de grade ce se poate intampla rau ?
Nu de alta dar nu prea lucreaza nimeni intre sarbatori si Anul Nou sa imi pot remedia problema si intre timp trebuie neaparat sa fac acest drum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Daca ar sta la 80, ar fi ok, dar daca zici ca ajunge pe la 70, nu e prea ok.
Eu am facut cateva drumuri in afara orasului saptamana asta si mai sus de 80 nu s-a ridicat. Doar prin oras ajungeam pe la 90, iar cand ieseam, dupa un timp ajunge la 80 si acolo sta.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani In testul de aseara a stat la 77-79 de grade.. la 70 nu sta. Nu am de ales ma voi duce cu cartonul :)).  Sper sa nu stric motorul...pana dupa anul nou cand o bag pe tester
0 voturi
A raspuns Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Din ce an e golful? Daca e mai vechi de 95 nu prea ai ce sa vezi la el cu tester.
Si daca faci drumul mentionat de tine  nu pateste nimic masina,ar fi bine sa remediezi problema  ca sa nu fie frig in masina pe drum, +ca sa o repari e mai ieftin in Ro.
O sa consume cu vre o 1-3L mai mult si nu v a baga caldura cum ar trebui, s ar putea sa ti abureasca geamurile,chiar sa inghete daca e frig si alte neplaceri mai ales daca vor fi sub -10 grade.
Vezi de termostat ca acolo e problema!

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani E din 93. Frig in masina nu cred ca va fii ca de bagat caldura baga ceva nu poti spune ca e f cald dar merge. Am observat ca in treapta a 4-a parca nu era asa cald ca si pe 1-a sau a 2-a la caldura. Ciudat.
Acum si cu termostatul cand l-am comandat mi-a zis tipul de la magazin ca sunt 2 modele... unul tot negru de alta forma si cel normal de care am avut. Deci eu am pus termostat exact cum a fost inainte. Sa mai cumpar unul nou? Sau sa il testez pe asta cu apa calda daca se deschide?
Acum fara suparare am scris pe mai multe forumuri si fiecare mi-a spus altceva fara exagerare. Mi se pare aiurea sa mai cumpar un termostat ca numai ce am luat unul nou acu 3 saptamani.
Uite alte exemple:
nu ai nicio problema la masina...in proportie de 99% ii de vina acu indicator,mai mult ca sigur ii pe parghie nu pe motoras.Fix acceasi problema am avut-o si eu si am schimbat termostatu dar tot asa...iar cand ma pus alt bord mergeam maxim 5 min si apa urca la 90(vara) acuma iarna dureaza un pic mai mult.daca ai un prieten zi sa iti imprumute un pic un bord cu ace pe motoras si o sa vezi schimbare.eu am facut testul am pus bordul cu ace pe motoras apa a urcat la 90 si dupa aia am pus bordul vechi si mai sus de 75 nu urca...deci nu iti fac griji asta o problema la majoritatea golfurilor...bafta si sarbatori fericite!

daca iti baga caldura in masina, si sta apa la 70 care e problema? mergi asa......
altfel mergi pana se incalzeste bine motorul, scoate capacul de la vasul de expansiune si pune acolo un termometru alimentar (d"la metalic care se pune la alimentele din cuptor), sau orice alt termometru pentru temperaturi mari.Astfel vei vedea exact cat are lichiidul ca poate e vreun senzor de temperatura dus!

aceasi problema am avut si eu la un golf 2 motor 1.3,problema era de la o bucata de plastic care intra in motor acolo unde e termostatul,vezi si termostatul sa fie original nu porcarii(eu am schimbat fro 4 pana am gasit unu bun,sfatul meu nu pune nimic italienesc sau danez pe ea,termostatul original trebe sa deschida la peste 90,la unele motoare si 100 grade,vezi ce zice in cartea lui...bafta!si vezi si daca clapeta de aer automata 8-) rece/cald de la filtru de aer mai functioneaza

Si ar mai fi multe exemple......
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Uite vezi a schimbat 4  asa  a scris pana a remediat problema.
Pe 1 da caldura mai bine pt. ca nu baga ventilatorul asa debit de aer rece prin calorifer si nu se raceste  atat de tare=vine caldura cat de cat.
Daca era indicatorul defect(sau senzorul) atunci iti baga caldura calumea,mai ales ca ai schimbat si radiatorul.
E problema de termostat 100%
Iti dau un exemplu cum sa verifici daca e dus termostatul;
Pornesti masina , lasi sa mearga cateva minute  pana incepe sa iti urce acul la indicatorul de temp. apa.
pui mana pe radiator(cel de racire) in zona in care intra furtunul in el(furtunul de sus) daca e caldut radiatorul atunci nu iti inchide termostatul sau nu lucra corect.
Daca e bun termostatul, atunci pana ajunge acul la 90 grade radiatorul trebe sa fie GHEATA!!!!.
Verifica asta si revino cu un raspuns.
Voi intra mai tarziu sau probabil maine seara.
Craciun fericit tuturor membrilor 4tuning
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

Am facut cum ai spus. Am pornit masina in garaj si am deschis capota intre timp.
In 8 minute a ajuns apa la 60 de grade. Erau calde deja furtunele de tur si retur de la radiatorul de caldura.

In 10 min a ajuns la 70 de grade( adica dupa 2 min dupa ce a ajuns la 60).
A inceput sa se incalzeasca partea de sus a furtunului ce intra in partea de sus a radiatorului. Pe urma s-a incalzit cam tot furtunul. cel de jos ce iese din termostat si merge in partea de jos a radiatorului era inca rece gheata. Partea de sus a radiatorului nu era f rece dar nici calda.

In 16 min a ajuns la 80 de grade( adica dupa 6 min dupa ce a ajuns la 70). De la radiator printre elicele electroventilatorului parca scoate putin de tot aburi dar putin de tot, iar furtunul ce intra in partea de jos a radiatorului s-a incalzit si el si partea de sus a radiatorului parca se incalzise putin de tot.

In 18 min( adica dupa aprox 1 min jumate)  era deja la 90 de grade cand a si pornit electroventilatorul si a scazut in nici 1 minut la 80 de grade unde a si ramas, electroventilatorul oprindu-se

Mentionez ca nu am turat deloc masina... am lasat-o singura sa se incalzeasca.

P.S. De ce crezi ca a schimbat ala 4 termostate? ca le-a cumparat de noi si nu era bun nici unul????

Pot face asa drumul de 1300 si ceva de km? 650 dus si dupa o pauza de 1-2 zile iar dupa returul.
+1 vot
A raspuns Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Deci cum ti am zis  problema ta vine de la termostat.Ziceai ca atunci cand arata 80 grade era cald si furtunul de jos, e clar a deschis termostatul deja.Fiind benzinar si pe loc urca la 90 de grade chiar daca  e belit termostatul iar in mers scade.
Da este foarte posibil sa cumperi termostat nou si sa fie varza.
Mai exista varianta ca tremostatul tau sa deschida pe la 80 de grade sau 84.Am vazut ca pt. modelul tau sunt 3 variante:de 80 grade, de 84 si de 87.
Al tau probabil e de 80,adica deschide la 80 de grade, de aici se trage tot necazul.Cel care ti a adus termostatul a fost batut in cap si se credea in kuweit unde e foarte cald.
Scoate termostatul si vezi ce scrie pe el...dupa spusele tale  e  varianta ce deschide la 80 de grade,iar daca nu atunci e belit sigur.
Dupa sarbatori te duci si iti cumperi alt termostat care sa deschida la 87 de grade(sa ii zici ca poate iara ti aduce unul de 80) marca WHALER cum ti am mai zis sau BEHR dai un ban(vre o 50 -70 lei) dar stii o treaba.
Asa vei remedia problema si vei avea si caldura in masina,cand dai ventilatia pe 2 sau 3 cu motorul cald trebuie sa fie foarte cald aerul, aproape arde la mana.
Si da cum ti am mai zis poti face drumul acela, dar  s ar putea sa ingheti pe drum sau sa iti provoace neplaceri(gen aburit si inghetat geamuri).
Vei avea consumul marit cu cativa litrii, 2-3 vei vedea.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

Magazinul de unde am luat termostatul e un magazin vechi pe care toata lumea il stie la mine in oras si toti m-au trimis acolo pt piese. M-au prostit si cu Antigelul ca mi-au dat ceva romanesc ieftin albastru in loc de G11 ce am comandat dar trecem peste. Inainte m-am uitat pe autokarma si am vazut termostat de la 34 la 67 de lei pentru motorul meu. Daca era dupa mine eu l-as fi ales pe cel la 91 ca probabil e mai de calitate Vernet decat Febi Bilstein sau Wahler, dar aveau forma diferita si nu am stiut daca se va potrivi sau nu asa ca am mers la magazin unde nici aia nu au stiut ce model am eu pe masina. Am dat eu jos termostatul si m-am dus cu el sa il comand ca cica doar modelul ala se potriveste.
Acu am vazut ca modelul cu forma asta inchide la 84  sau 80 iar celalalt model mai scump la 87. Dar au forma diferita nu conteaza ?? Ca daca tot iau alt termostat macar sa iau unul mai scump.... ca daca ma duc iar la magazin imi vor spune ca doar asta mi se potriveste. Da chiar difera formele la termostate!!!!!! Si ei aveau doar 2 modele care se puteau comanda.... pentru motorul meu.
+++++ Vad acum ca la motorul meu ABD termostate doar ce inchid la 80 si 84 apar. La AEX se gaseste si la 87... Nah cum sa iau termostat pt 87 de grade atunci?:))))) Intra te rog si tu pe siteul ala si vezi.
Si de unde pot stii ca e ABD? Doar din talon?
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani

editat de Razor1 acum 12 ani

Da asa e m am uitat si eu... antigelul ce ti au dat e g11,e bun si ala  pt. motorul tau. g12 e roz iar g12 plus e violet.La tine poti pune de care vrei.
Mai mult ca sigur ca se potrivesc si acelea, nu le au pus degeaba.
p.s  da in talon scrie codul motor
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Deci pana la urma termostatul e de vina.
M am uitat si pe alt site si cele de la AEX se potrivesc si la ABD, si termostatele si pompele de apa se potrivesc de pe unul pe celalalt.
A comentat bau88g3 (15,780 puncte) acum 12 ani bravo Razor....
@Maniak vezi ca s-ar putea sa nu ai in talon modelul motorului ci doar codul acestuia.Deobicei e (la al meu) AAM(unde AAM este modelul motorului)urmat de un cod de 5 sau 6 cifre acestea fiind seria motorului.Bafta!
Craciun fericit tuturor!
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani

editat de Maniak22 acum 12 ani

Acum nu stiu ce sa zic cu termostatul daca se potriveste sau nu. Mai astept pareri si de la altii si probabil si tu ai face la fel sa nu arunci din nou banii pe fereastra ca mine. Ms mult de ajutor..apreciez
Iar cu tipul motorului nu am gasit in talon doar in CIV scris la TIP MOTOR ABD
Oricum nu stiu cat de ABD sau AEX este pentru ca, cand am mers la RAR cu ea pt transcriere m-au intrebat daca am pus alt motor pe ea ca in talonul vechi nu aveam trecuta nici o serie de motor si cica pe motor exista defapt serie. L-am sunat pe fostul proprietar atunci pe moment si a zis ca nu a schimbat nici un motor, probabil in Timisoara la RAR nu au vazut seria de nu au trecut-o in talon. La RAR mi-au spus ca e acelasi tip de motor.... acu nu stiu daca e alt motor sau nu sigur dar cert e ca mi-au trecut acum seria in talon din pacate.
Sigur e tot 1.4 dar nu stiu daca cei de la RAR stiu sa faca diferenta intre ABD si AEX :)) ca sa stiu si eu sigur ce am acolo, ca daca e AEX sigur nu am luat termostat bun.
Totusi stie careva cum pot sa imi dau seama vizual daca e ABD sau AEX? Fara sa ma uit in talon sau CIV evident
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Intre timp am mai primit niste pareri iar una dintre ele este destul de interesanta...

eu zic sa rogi un coleg de pe forum de la tine din oras sa iti imprumute 5 min un bord si o sa vezi ca de acolo vine problema,nu iti mai da banii pe alte chestii,iar ceasuri noi nu gasesti numai la dezmembrari...si inca ceva la intalnirile golf-club din cluj am vazut la mai multi colegi care tot asa apa le sta undeva la 70-75 apa tot cu ceasuri din alea vechi pe parghie...pot sa zic ca bag mana in foc ca aia ii problema
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Pai odata ce nu vine caldura calumea degeaba schimbi bordul....de venea caldura calumea  si arata indicatorul mai putin atunci da merita sa incerci.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Asa ma gandeam si eu... un sfat de unde sa iau termostat de ala de 87 mai de calitate stii? Am scris la mai multe magazine online de piese dar si aia is habarnisti.
Ca in felu asta ma duc iar pe la magazine si imi vor spune ca nu se potriveste doar modelul de 80 si 84 de grade si aceeasi firma de cacat de termostat mi-o vand.
+1 vot
A raspuns Svasti88 (1,550 puncte) acum 12 ani @Maniak22  uite ce ti-a raspuns un coleg dincolo:

am acelasi motor ca si tine,si pana si acelasi an de fabricatie.aceeiasi problema am si eu.am luat anul trecut termostat de pe cel original cu deschidere la 84 de grade si surpriza:nici vara nu vroia sa stea la 90.poate daca intram in oras si prindeam cateva semafoare+un trafic infernal...in general statea undeva pana in 80.acum vre-o luna in urma am facut un drum de vre-o 30km(in afara+oras) si surprza....temperatura pe ceas nu se mai ridica de pe gradatiile alea de jos si nici caldura nu mai dadea.am mers la un magazin de piese si am luat un termostat de 87 de grade,cu toate ca vanzatorul i-mi tot spunea ca in programul lui pentru 1.4 ABD trebuie termostat de 84.l-am montat si imediat s-a vazut o scimbare...daca o las pornita in jur de 5 min si apoi plec dupa aproximativ6 km apa se apropie de 80 de grade.maine am un drum mai lung si o sa vad mai bine cum se va comporta.si caldura e alta+ca acul de la indicatorul de apa nu se mai plimba cand la 80 cand la 60 de grade.ce mi-sa parut ciudat e ca dupa ce am schimbat termostatul am vrut sa o aerisesc.dar dupa aproximativ 15 min de functionat la relantiu termocupla nu a plecat,asa ca am lasat-o asa.din cate am inteles punand termostat de 87 or sa apara probleme vara...dar macar sa o vad eu ca trece de 90.... :D.oricum o sa te tin la curent cum se comporta masina.bafta
+1 vot
A raspuns Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Foarte corect.

Comentarii:

A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani La mine in 16 minute stand pe loc neaccelerata ajunge la 80 de grade.La el dupa 15 min nu a pornit termocupla si la mine stand pe loc a pornit dupa 18 min. Nu am autodata dar pe un print am vazut ca motorul de 1.4 ABD cel de 60 de cai, ca termostatul deschide la 84°C. Poate mi-a dat termostat de 80. Da nah incercam cu totul ca vara nu cred ca va fii indicat cel de 87, sau?
Un prieten mi-a spus ca la motorul lui 1.8 GT ca la el in max 10 min acul urca la 90 grade si acolo sta tot timpul nu conteaza ca o fugareste sau ca stau in aglomeratie sau orice ar face.
A comentat Razor1 (2,390 puncte) acum 12 ani Il poti pune linistit pe cel de 87.Vara poate sa urce si la 100 de grade la benzinar ceea ce e normal.
Cu cat sta motorul sub 90 grade cu atat  consuma mai mult,uzura e mai mare, polueaza mai mult.
A comentat Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Numai sa se potriveasca!!!
A comentat Svasti88 (1,550 puncte) acum 12 ani Ai rezolvat ceva pana la urma ???

Cel mai bun raspuns:

0 voturi
A raspuns Maniak22 (11,000 puncte) acum 12 ani Dupa ce am schimbat radiatorul de incalzire, antigelul si termostatul am schimbat si ceasurile de bord cu unele de facelift fara parghie si ghici ce ???
De atunci in maxim 5 minute imi urca apa la 90 de grade si ramane acolo iar cand e foarte foarte frig sta pe la 89 de grade. Parca da si caldura mai bine de cand am schimbat ceasurile. Ciudat dar adevarat.
Multumesc de sfaturi tuturor

Comentarii:

A comentat andreibazatu00 (140 puncte) acum 7 ani Poți te rog să-mi trimiți o poza cu noul ceas sa vad cum arata? E cu kilometraj de la 0 nu?

Alte raspunsuri: (1)

0 voturi
A raspuns andreibazatu00 (140 puncte) acum 7 ani Salut Maniak.ai rezolvat problema cu temperatura? Ajută-mă te rog și pe mn. Nici la mn nu îmi urca mai mult de 70 în mers. Pana la 80 pe loc și se pornește și termocupla.la 80 de grade ceea ce nu cred ca e normal. Căldura nu baga fierbinte cum ar trebui sa fie. E doar călduț. Toate furtunele sunt fierbinți de la apa. E motor 1.6 Abu. Ms mult