A raspuns
ghost9391
(1,780 puncte)
acum 14 ani
ramai la mtoru asta!
modificari: motor/accesori
-regulator presiune benzina(Folosit la motoarele ce au suferit schimbri majore in ce a ce priveste puterea, cea mai mare problem este debitul de benzin. In cazul in care nu este proportional presiunea de benzin cu puterea dorit, nu se va ajunge la performanta dorit si pe deasupra e posibil ca motorul sa aiba de suferit din aceasta cauza. Se poate folosi la toate sistemele care au retur, special proiectat pentru sisteme de alimentare, mentine presiunea reglat de utilizator cu posibilitate de reglare intre 0-10bari in functie de sistemul de alimentare si de debitul dorit.)
-pompa de benzina(Pompa de benzina este responsabila cu alimentarea cu combustibil a motorului. Inlocuirea unei pompe de benzina cu una cu debit marit nu duce intodeauna la o crestere de putere fara a se intervenii si asupra elemenetelor de admisie si soft. Este necesara schimbarea pomepei de benzina cu una mai performanta, in momentul in care masina a suferit o serie de modificari ale motorului, iar pompa veche da semene de insuficienta in alimentarea cu combustibil a motorului)
-izolatori termici(Rolele de azbest au scopul de a izola termic, elementele generatoare de temperaturi inalte din cadrul complexului motor, sau evacuare. Izolarea compartimentului motor si mentinerea unor temperaturi cat mai joase duce la o mai buna functionarea a motorului si obtinerea unui randament mai bun, mai ales pentru partea de admisie de aer. Conform teoriei aerul din admisie este bine sa aiba temperaturi cat mai joase, de aceea se incearca prin diferite metode amplasarea filtrului de aer in zone cu mai putini curenti de aer cald. Sistemul pentru protejarea galerie de evacuare , a luat nastere acum 20 de ani, inventat de Termotech. Are ca scop mentinerea unei temperaturi scazute sub capota masinii, si pastrarea unei temperaturi mai ridicate a gazelor de evacuare. Debitul gazelor fiind mai mare la densitati mai mici, evacuare se va realiza mai repde obtinand astfel o crestere de putere cu circa 2-3 cp.)
-kit aprindere(Kiturile racing de aprindere au o putere mai mare decat cele stock si ajuta bujiile sa produca o scanteie mai puternica. Astfel, se obtine o explozie corecta si completa a carburantului in camera de ardere. Aceste kituri sunt necesare in momentul in care motorul este modificat)
admisie
-inductie directa(Kitul de inductie directa de aer este compus din conducte siliconice sau de aluminiu ce permit pozitionarea filtrului intr-o zona optima a motorului (zona cu temperaturi scazute) si un filtru conic universal. Conducte siliconice permit pozitionarea filtrului fara alte modificari ale motorului fiind livrate impreuna cu coliere necesare. Exista kituri de inductie directa deschise (filtru conic) si inchise (conul filtrului fiind pozitionat in interiorul unui cilindru de carbon sau aluminiu).)
-filtre conice(Filtre de aer universale sunt regasite in comert de obicei sub forma conica, deoarece este una din cele mai practice si aerodinamice forme. Designul difera de la producator la producator, dar rolul lor practic este acela de a introduce o cantitate mai mare de aer filtrat in camera de ardere. Deosebirea fata de cel in carcasa ar fi un debit mai mare de aer, posibilitatea de a-l pozitiona cu ajutorul conductelor in diferite locuri cu aer rece, si un zgomot specific filtrelor sport, numit zgomot de inductie. Este recomandnat achizitionarea acestora impreuna cu kitul de inductie directa ce consta in conducte de inox sau silicon ce permit pozitionarea lui si adaptarea senzorilor originali pe aceste conducte. Necesita montaj in service autorizat)
evacuare(Sistemul de evacuare ajuta motorul sa scape de gazele de esapament si de caldura produsa in timpul functionarii. Alegerea unui sistem de evacuare poate fi destul de grea luand in considerare avantajele sau dezavantajul care pot fi create. In cazul masinilor aspirate, diametrul evacuarii joaca un rol important in cresterea sau mentinerea puterii date de fabricant pentru ca un diametru mult prea mare va poate face sa pierdeti din putere si cuplu. In cazul masinilor turbo, diametrul evacuarii nu are un rol important, evacuare gazelor din motor fiind fortata pe un singur cana)
-serpisori(
Asa numitii serpisori sunt galerii de evacuare sport ce aduna gazele fiecarui piston separat, le colecteaza in acelasi punct si le evacueaza mai departe pe un singur traseu. Aceste galerii de evacuare sporesc reactia motorului si aduc o crestere de putere in cazul motoarelor aspirate. Acest tip de galerie se regaseste si la motoarele supraalimentate cu turbo compresor, ajutand turbina sa ajunga la turatia de functionare mult mai repede.)
-tobe intermediare(Tobele intermediare au un important rol in filtrarea gazelor de evacuare, in racirea lor si in reducerea zgomotului produs de sistemul de evacuare. Puteti opta intre intermediare originale sau intermediare sport ce permit o evacuare mai rapida.)
-Tobe sport finale(Toba finala este ultima componenta a sistemului de evacuare. Aceasta filtreaza gazele inainte de a fi evacuate in atmosfera. In plus, tobele finale ajuta atat la reducerea sau amplificarea zgomotului produs de evacuare cat si la evacuarea mai rapida a gazelor.)