4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Putere mai mare a motorului

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+4 voturi

Putere mai mare a motorului

Pot duce motorul de 1,4 16V si 86 de caluti  la 100 de caluti sau mai mult ? (benzinar) 

A intrebat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 13 ani in categoria Tuning

editat de bogdan1305 acum 13 ani

Distribuie pe Facebook

14 Raspunsuri

–19 voturi
A raspuns mecarm (10,840 puncte) acum 13 ani Cu un soft si un filtru de aer sport fara sa mai faci si altceva cred ca ajungi la 100 cp fara probleme.Dar totusi ce masina ai??

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 13 ani fabia 2 1.4 16v benzina model 2008
A comentat TurboPenguin (330 puncte) acum 12 ani asta pentru 4 cai... pt. restul de 10 mai este nevoie de un sticker cu NFS!
A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani :))))))))))))) buna asta :))))))))) eventual most wanted ! :)))))))))
+29 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani

editat de turbojack acum 13 ani

Din soft obti 7-8 CP ,iar din filtru 1-2 CP in cazul cel mai fericit.Toate astea sunt penalizate de evacuarea stock.
CP suplimentari sunt dati cu adevarat de axele cu came,injectoare cu debit marit cu pompa de alimentare aferenta si softul de gestiune motor adecvat.
Restu-i can-can.

Despre ce model/motor/an de fabricatie este vorba?

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 13 ani fabia 2 1.4 16v benzina model 2008
+8 voturi
A raspuns ghost9391 (1,780 puncte) acum 13 ani

editat de ghost9391 acum 13 ani

foloseste un compresor deoarece nu necesita nici multe modificari si ai un rezultat foarte bun si merge perfect pe benzinare http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro/tuning-motor/turbo-compresor/compresor-g60-10036217.html
 si poti sa.i schimbi fulia sa pui mai mare dak vrei si obti o turatie mai mare deci mai mult aer

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani Poate o fulie mai mica pentru o turatie mai mare a compresorului....
A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 13 ani si compresorul se monteaza greu ? cand strang ceva banuti am sa fac chestia asta :)
A comentat ghost9391 (1,780 puncte) acum 13 ani foarte usor!!
am pus niste poze k sa vezi unde se monteaza dar trebuie sa ai grije cu electronica!
dar sincer nu cred k ar fi bine sa montezi un compresor o sa ai prea multi caluti,dak reusesti sa-l montezi tu ai tactiune fata deci o sa-ti scartie la fiecare schimbare de viteza,mai bine ii schimbi toata evacuarea,izolezi serpisori si o sa mai scoti si de aici cativa caluti!
0 voturi
A raspuns NBY.SYS (7,900 puncte) acum 13 ani Cel mai simplu e sa-ti pui un motor mai mare....la ala nu-i trebuie doar un filtru...eventual umblat putin la soft si atat....daca ai o caroserie micutza...obtii performante foarte bune.

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 13 ani m-am gandit la chestia asta dar daca il schimb mi-as pune un TDI  acum nu stiu daca mi-l accepta astia de la rar sau itp sau nu stiu exact cum se procedeaza :D dar si asta e o idee :)
A comentat Caesaro (12,320 puncte) acum 13 ani TDI?
Pai tu ce vrei pana la urma? Putere sau cuplu? Viteza sau consum?
Esti destul de nehotarat...

Cel mai bun raspuns:

+8 voturi
A raspuns ghost9391 (1,780 puncte) acum 13 ani ramai la mtoru asta!
modificari:       motor/accesori
-regulator presiune benzina(Folosit la motoarele ce au suferit schimbri majore in ce a ce priveste puterea, cea mai mare problem este debitul de benzin. In cazul in care nu este proportional presiunea de benzin cu puterea dorit, nu se va ajunge la performanta dorit si pe deasupra e posibil ca motorul sa aiba de suferit din aceasta cauza. Se poate folosi la toate sistemele care au retur, special proiectat pentru sisteme de alimentare, mentine presiunea reglat de utilizator cu posibilitate de reglare intre 0-10bari in functie de sistemul de alimentare si de debitul dorit.)

-pompa de benzina(Pompa de benzina este responsabila cu alimentarea cu combustibil a motorului. Inlocuirea unei pompe de benzina cu una cu debit marit nu duce intodeauna la o crestere de putere fara a se intervenii si asupra elemenetelor de admisie si soft. Este necesara schimbarea pomepei de benzina cu una mai performanta, in momentul in care masina a suferit o serie de modificari ale motorului, iar pompa veche da semene de insuficienta in alimentarea cu combustibil a motorului)

-izolatori termici(Rolele de azbest au scopul de a izola termic, elementele generatoare de temperaturi inalte din cadrul complexului motor, sau evacuare. Izolarea compartimentului motor si mentinerea unor temperaturi cat mai joase duce la o mai buna functionarea a motorului si obtinerea unui randament mai bun, mai ales pentru partea de admisie de aer. Conform teoriei aerul din admisie este bine sa aiba temperaturi cat mai joase, de aceea se incearca prin diferite metode amplasarea filtrului de aer in zone cu mai putini curenti de aer cald. Sistemul pentru protejarea galerie de evacuare , a luat nastere acum 20 de ani, inventat de Termotech. Are ca scop mentinerea unei temperaturi scazute sub capota masinii, si pastrarea unei temperaturi mai ridicate a gazelor de evacuare. Debitul gazelor fiind mai mare la densitati mai mici, evacuare se va realiza mai repde obtinand astfel o crestere de putere cu circa 2-3 cp.)

-kit aprindere(Kiturile racing de aprindere au o putere mai mare decat cele stock si ajuta bujiile sa produca o scanteie mai puternica. Astfel, se obtine o explozie corecta si completa a carburantului in camera de ardere. Aceste kituri sunt necesare in momentul in care motorul este modificat)

                   admisie
-inductie directa(Kitul de inductie directa de aer este compus din conducte siliconice sau de aluminiu ce permit pozitionarea filtrului intr-o zona optima a motorului (zona cu temperaturi scazute) si un filtru conic universal. Conducte siliconice permit pozitionarea filtrului fara alte modificari ale motorului fiind livrate impreuna cu coliere necesare. Exista kituri de inductie directa deschise (filtru conic) si inchise (conul filtrului fiind pozitionat in interiorul unui cilindru de carbon sau aluminiu).)
-filtre conice(Filtre de aer universale sunt regasite in comert de obicei sub forma conica, deoarece este una din cele mai practice si aerodinamice forme. Designul difera de la producator la producator, dar rolul lor practic este acela de a introduce o cantitate mai mare de aer filtrat in camera de ardere. Deosebirea fata de cel in carcasa ar fi un debit mai mare de aer, posibilitatea de a-l pozitiona cu ajutorul conductelor in diferite locuri cu aer rece, si un zgomot specific filtrelor sport, numit zgomot de inductie. Este recomandnat achizitionarea acestora impreuna cu kitul de inductie directa ce consta in conducte de inox sau silicon ce permit pozitionarea lui si adaptarea senzorilor originali pe aceste conducte. Necesita montaj in service autorizat)
              evacuare(Sistemul de evacuare ajuta motorul sa scape de gazele de esapament si de caldura produsa in timpul functionarii. Alegerea unui sistem de evacuare poate fi destul de grea luand in considerare avantajele sau dezavantajul care pot fi create. In cazul masinilor aspirate, diametrul evacuarii joaca un rol important in cresterea sau mentinerea puterii date de fabricant pentru ca un diametru mult prea mare va poate face sa pierdeti din putere si cuplu. In cazul masinilor turbo, diametrul evacuarii nu are un rol important, evacuare gazelor din motor fiind fortata pe un singur cana)

-serpisori(
Asa numitii serpisori sunt galerii de evacuare sport ce aduna gazele fiecarui piston separat, le colecteaza in acelasi punct si le evacueaza mai departe pe un singur traseu. Aceste galerii de evacuare sporesc reactia motorului si aduc o crestere de putere in cazul motoarelor aspirate. Acest tip de galerie se regaseste si la motoarele supraalimentate cu turbo compresor, ajutand turbina sa ajunga la turatia de functionare mult mai repede.)

-tobe intermediare(Tobele intermediare au un important rol in filtrarea gazelor de evacuare, in racirea lor si in reducerea zgomotului produs de sistemul de evacuare. Puteti opta intre intermediare originale sau intermediare sport ce permit o evacuare mai rapida.)

-Tobe sport finale(Toba finala este ultima componenta a sistemului de evacuare. Aceasta filtreaza gazele inainte de a fi evacuate in atmosfera. In plus, tobele finale ajuta atat la reducerea sau amplificarea zgomotului produs de evacuare cat si la evacuarea mai rapida a gazelor.)

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 13 ani Ai facut un copy-paste frumos.
Dar realitatea este ca invetitia cu toate astea este enorma comparativ cu valoarea masinii ,iar castigul infim.
Nici un eleron sau spoiler fata nu este eficace sub 150 km/h ca sa nu maresc bariera spre 200....ce masina ruleaza contatnt in tara ata cu acea viteza decat masinile de raliu in campionate?
Conversie la TDI se exclude,nu accepta RAR-ul si decat o asemenea conversie de kko,mai bine vanzare si cumparare alt auto.

Alte raspunsuri: (9)

+4 voturi
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 12 ani NUi o masina de facut modificari fara suparare;) numai bine.

Comentarii:

A comentat bogdan1305 (38,120 puncte) acum 12 ani de ce nu ? fiecare cu nebunia lui :)
–6 voturi
A raspuns AlexSpeed (20,510 puncte) acum 12 ani o admisie sport , un filtru , o galerie de evacuare cu traseu cap coada si ai sarit de 100 cp

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Ai probat asa ceva pe stand dyno?
O asemenea performanta ar fi notabila.
A comentat sLi4bmw (3,330 puncte) acum 12 ani co modificarile tale cred ca o da spre 200.. omul vroia doar 100 .. :))
+4 voturi
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 12 ani

editat de L!V!U acum 12 ani

Daca ai lua 100 din ce spui tu...ai vedea numai "bolizi" .
P.S:poti sa-mi spui si mie ce masina ai vazut tu cu aceste modificari aduse care sa ridice  puterea in halul asta? nu te lua dupa ce scrie in brosuri(numai prostii),oricum numai bn.
–4 voturi
A raspuns AS25 (90 puncte) acum 12 ani da, depinde ce sistem de injectie monteaza
–5 voturi
A raspuns satanaca (530 puncte) acum 12 ani da. pui chip
+4 voturi
A raspuns sir_sanjei (1,900 puncte) acum 12 ani daca aveai un tdi era simplu sa castigi cei 14 cai de care ai fi avut nevoie.
dat fiind faptul ca tu ai un 1,4 benzina proiectat sa consume putin(terotic) cam orice modificare minora de genul unui filtru de aer, remapare, poate chiar si o evacuare, nu te vor duce la o marire a cailor putere semnificativa.
cum zicea si un coleg mai sus, cu un soft vei castiga 7-8 cai iar cu un filtru eu personal cred ca vei obtine doar un zgomot mai sportiv cu motorul mai sus in ture si nimic mai mult.

daca vrei ceva mai multa putere trebuiesc investitii majore(eu as estima undeva pe la 3000 euro doar piesele pt o putere undeva pana la 110-120 de cai cu internele stock) si asta doar pt putere fara manevrabilitate sporita, franare eficienta etc...

asa ca un simplu sfat. decat sa incerci sa obtii acei 100 de cai cu ceva costuri, mai bine de banii aia bagi benzina si te plimbi.
0 voturi
A raspuns reddan_ty (350 puncte) acum 12 ani da foarte usor deaja ai raspuns la intrebare da ai face fffffffffff bine dupa ce mai pui cai in masina sa modifici si franele  Modificaryle  de maidan modifica doar motoru ii intereseaza doar putere si viteza da nu se intreaba cum o si opreste si daca se opreste intr-o situatye limita asa cum ar trebui      ----sper sa ty cont de parerea mea -----

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns asalt_ini (140 puncte) acum 12 ani ford focus 1.6 16v, stock 115cp. cu evacuare (borla parca), admisie (k&n) si soft, pus pe dyno... arata 136cp.

Comentarii:

A comentat AG 80 BBI (140 puncte) acum 12 ani ceva dovezi clare? un filmuletz? o fisa dyno? imposibil sa nu existe vre-o dovada!
A comentat asalt_ini (140 puncte) acum 12 ani da, cred ca are si film si poza cu fisa. daca fac rost de ea o sa ti-o arat. ceea ce pot sa-ti zic cu siguranta este ca am fost de fata la test.
A comentat workaholic_ro (19,270 puncte) acum 12 ani

editat de workaholic_ro acum 12 ani

Presupun ca cel care a montat admisia si evacuarea si a facut "hipnoza" creierasului este si proprietarul si operatorul generatorului de masurat puterea.
Varianta 1: are un buton sub masa ruletei de la dino care face ca bila sa sara pe 0 sau pe 36 de fiecare data cand este actionat. Cand apasa cu un deget - pe 0, cand apasa cu doua - pe 36 (ca la Mac Pro). 1 e de la al treilea deget pe care-l tine ridicat.
Varianta 2: stie unde a pus Ford cartoful care obtureaza jumatate din evacuare si l-a scos. Pacat ca nu vrea sa impartaseasca din stiinta lui.
Varianta 3: A pus o roata in plus la dino ca sa mareasca proportional puterea de iesire a motorului si pe urma a franat putin sa o reduca la 136 de cai, asa ca sa nu bata la ochi daca-i prea mult.
Varianta 4: A strecurat doi hamsteri in convertizorul de cuplu si a strecurat cateva picaturi de hormoni de cal (sau cal putere) in ulei (valabil numai pentru cutiile automate). Se spune ca steroizii "de sala" dau  rezultate chiar mai bune.
Varianta 5: (cea mai simpla si mai probabila) Dino e instalat intr-o camera hiperbarica ceea ce duce la un volum mai mare de aer aspirat, iar pe teava de esapament a fost pus furtunul unui aspirator Ceaika.
0 voturi
A raspuns bysconty EXPERT (109,230 puncte) acum 12 ani e destul de ok la 1.4 86 cp, si nu e un motor din care ai putea scoate cine stie ce decat cu un kit turbo care nu isi are rostu,daca vroiai masina cu peste 100cp de ce ai luat fabia de 1.4,si la masina de 2008 tu deja vrei sa schimbi motoru cu unu diesel ? :) chiar ca esti nehotarat