A raspuns
dadi_t
(37,630 puncte)
acum 13 ani
Ba poate afecta si putina lume stie lucrul asta. Uite un articol:
O toba sport achizitionata din comert poate constitui un minus de performanta pentru masina daca aceasta nu este bolt-on (dedicata pe tipul respectiv de masina) sau daca, in cazul in care este model universal, nu este optimizata pentru motorizarea pe care o aveti. De regula comerciantii nu ofera prea multe informatii privitor la aceste detalii, fiind in special interesati sa-si vanda marfa de pe stoc.
Legat de termenul universal, putem spune ca de fapt nu exista tobe universale ci mai corect ar trebui sa se numeasca tobe sport pe tipuri de motorizari, fara teava profilata. Pentru ca in speta un sistem de esapament bolt-on este format din tobe specifice „universale” si teava profilata.
Ceea ce da eficienta tehnica este dimensionarea corespunzatoare a formei, structurii interioare, volumului si diametrului interior al tobelor pe de-o parte si optimizarea traseului de tubulatura pe de-alta parte.
Ca exemplu, o toba universala sport eliptica inlet Ø57 pentru motorizare 2.0, 110-150 CP care merge pe BMW 320 E46 se poata monta si pe golf IV motorizari similare, diferind in special suportii de prindere si teava de mufara. Bineinteles ca ornamentul final al tobei depinde de forma decupajului spoilerului si de preferintele clientului. Insa din acest aspect nu rezulta ca aceasta toba este universala. Pentru ca pusa de exemplu pe skoda fabia 1.4 sau renault megane 1.6 este un kitch atat din punct de vedere al efectului tehnic (se pierde cuplu pe turatii mici) cat si al variantelor de montaj si al design-ului
Din aceste considerente este bine sa consultati mai multe surse tehnice, prieteni mai priceputi sau specialisti din service atunci cand va hotarati sa dati banii pe niste tobe de inox sport indiferent ce marca sunt ele.