4Tuning.ro > 4Tuning Help > Tuning > Tuning motor > Limitator viteza / turatie cen...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Limitator viteza / turatie centrifugal?

Buna ziua, am si eu o mica problema, am cautat peste tot si am intrebat prieteni mecanici si nu au mai vazut asa ceva... Stie cineva cum se poate indeparta / anula un limitator de viteza (speed governor) situat pe axul cu came, sub axul rotii zimtate antrenata de cureaua de distribitie...este un dospozitiv rotund cu 4 greutati montate lateral...nu stiu exact cum functioneaza, dar in principiu cand axul cu came capata un anumit numar de turatii limiteaza cantitatea de motorina injectata (probabil datorita greutatilor laterale antrenate de forta centrifuga "apasa" pe parghia de acceleratie in sens invers). Are si un reglaj care determina raportul acestuia cu parghia de acceleratie. Intrebarea mea este, cum as putea modifica acest dispozitiv pentru a nu avea nici un fel de limitare la acceleratie indiferent de numarul de turatii, pentru a atinge potentialul maxim al motorului ( in afara de insurubarea completa a surubului de reglaj lateral, am facut-o deja :D ) Mentionez ca masina este un Bellier Atoll din 1995, motorizare Diesel 505 cmc (Lombardini FOCS LDW 502), turbosupraalimentat prin turbina electrica universala, transmisie automata (CVT), filtre aer, motorina si ulei performance instalate. Manual service: http://service.lombardinigroup.it/documents/Manuali%20Officina/English/1_5302_727_MO_502_GB.pdf Detaliile despre limitator la paginile 35 si 72 din manual. Ma gandesc sa elimin dispozitivul cu greutatile sisa dau o tura sa vad daca e vreo diferenta...sau sa elimin doar greutatile sau sa mai tai eventual din ele...ce parere aveti? Va multumesc mult! Cu respect
A intrebat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani in categoria Tuning motor
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 11 ani Eu zic sa stai cuminte...si asa sunt motoarele astea destul de slabe...daca ii mai dai turatii o sa fie si mai slabe...vrei sa aduni pistoanele de pe jos?Nu o sa iti fie greu ca are doar 2.

Daca vrei sa ii faci ceva ii scoti limitarea de la parghia acceleratiei,delimitezi variatorul si dai putin debit la pompa...dar putin.Risti sa rupi arborele cotit la pornire cand face detenta.

Comentarii:

A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani

editat de TurboRacer1990 acum 11 ani

Mersi mult de raspuns, parhgia de acceleratie era delimitata cand am cumparat masina, si variatorul la fel, cureaua mi se pare un pic cam subtire dar urca pana sus pe variator... Pompa de motorina nu e reglabila, doar cele 2 injectoare au fiecare cate un surub de avans.

Parghia de acceleratie are un mecanism de ajustare care functioneaza in tandem cu limitatorul asta centrifugal, are un surub (flow limiter adjustment screw in manual) de unde pot sa-i reglez turatiile si in acelasi timp si debitul (cu cat surubul este mai mult insurubat, cu atat limitatorul are "atributii" mai restranse, poate limita mai putin turatiile), motorul e facut pentru 3600 rpm iar eu am insurubat de tot surubul si ar trebui sa am 3800 rpm conform manualului de service.

Am cumparat o pompa electrica externa de motorina performance second-hand, asta stock mecanica cu membrana actionata de axul cu came baga vreo 70 l/h la o presiune de 0,50 bar si nu e reglabila, cea performance baga 225 l/h cu presiune adjustabila pana la 6 bar http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro/tuning-motor/sisteme-alimentare/pompa-benzina-exterior-universala-pentru-bmw-10476217.html urmeaza sa o montez zilele astea (cu regulator de presiune normal, ca nu vreau sa-mi plesneasca tevile din coliere), si o sa o reglez la vreo 0,60 - 0,80 bar, dar asta dupa ce sudez in argon o piesa de aluminiu de la acceleratie care s-a rupt :( .

La avans la injectoare trebuie sa maresc usor avansul pentru un plus de putere ?
A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 11 ani Degeaba ii pui acea pompa...ea isi ia motorina doar cat are nevoie...degeaba ii pui aia ca o sa dea surplusul pe retur.
A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani Stiu de faza cu returul...dar fostul proprietar (omul e mecanic) a fost istet si a ingustat progresiv returul cu 3 furtune din ce in ce mai mici prinse cu coliere, pana la grosimea furtunului de la pompa stergatorului, iar apoi l-a inodat si pe ala si l-a prins cu un soricel ca sa nu mai treaca nimic :) .

Alte raspunsuri: (2)

0 voturi
A raspuns TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani Pana la urma am aflat ca limitatorul centrifugal este integrat in sistemul de acceleratie si nu poate fi inlaturat pur si simplu, trebuie facut un "workaround" complet. Intregul ansamblu este de fapt un regulator de debit al pompelor de injectie.

Practic injectoarele sunt reglate sa dea debit maxim la pornire, un arc tine pompele de injectie deschise la maxim, iar limitatorul centrifugal apasa pe o parghie care la inchide in functie de turatiile axului cu came. Din pedala de acceleratie se actioneaza o alta parghie care contracareaza presiunea exercitata de limitator, dar doar pana la un punct, astfel incat motorul sa nu depaseasca niciodata un anumit numar de turatii. Daca inlatur doar limitatorul, motorul va ramane turat la maxim in permanenta.

Am inlaturat greutatile de pe limitator, acum urmeaza sa montez in directie inversa arcul de la pompele de injectie, astfel incat sa fie inchise si sa le deschid doar cand accelerez, si sa tensionez mai mult cablul de la pedala.

Va multumesc tuturor mult pentru raspunsuri si va urez Sarbatori Fericite si La Multi Ani !

Comentarii:

A comentat alex.sparco EXPERT (141,340 puncte) acum 11 ani Nu te supara...dar daca tot te-ai apucat...sa iti iei si un set motor...eventual un motor.
A comentat TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani Sper sa fie ok motorul...in principiu e destul de solid, in manual scrie ca e de grad industrial, pentru generatoare si motostivuitoare heavy-duty, oricum are el ceva de nu merge la putere maxima...e 505 cmc Diesel si abia poate sa impinga caroseria aia de 400 kg cu 40 km/h, deci clar e subalimentat undeva...
Chestia naspa e ca azi m-am uitat sub masina si e dezastru...e ruginit tot sasiul pana la gradul de descompunere :(( , cand mergeam mai tare se ducea de spate rau spre stanga si acum am vazut ca bieleta de la roata dreapta e rupta de sasiu si roata sta practic in aer.

Ar fi bun un motor de rezerva, dar nu unul stock :) .In cazul in care o sa cedeze am in plan sa-i pun un motor benzinar 800 cmc (de Tico / Matiz, am gasit la dezmembrari cu tot ce are pe el la 700 RON) sau de 1 litru de motocicleta, pe caroseria aia de 400 kg sigur o sa prinda 150-200 la ora.
0 voturi
A raspuns TurboRacer1990 (1,100 puncte) acum 11 ani Pana la urma nu o sa-i mai bypassez limitatorul de turatie (desi e foarte usor de facut). Cum zice si Alex, ii sar pistoanele la motorasul ala de 500 cc daca il turez in draci, si asa e destul de uzat pe deasupra, din 1995 de cand e masina, nu i-au fost curatate injectoarele si nu i s-a facut o revizie calumea. O sa o las asa cum e si o sa o ingrijesc cum se cuvine...sunt o gramada de lucruri de reparat la ea deci marirea vitezei nu e prima prioritate.

I-am luat un set nou de greutati (original Lombardini) pentru limitatorul de turatie, am tras cablul de acceleratie asa cum era inainte si saptamana viitoare trebuie sa vina si filtrele de schimb pentru ulei si motorina.

Din pacate am niste probleme la cureaua de distributie, parca "aluneca" dintii din lacasele lor, ca si cum ar fi prea larga, trebuie sa trec pe la un service...