A raspuns
stefan.angelo
EXPERT
(267,040 puncte)
acum 11 ani
Salut!
In primul rand,evacuarea prin aripa e egala cu 0,traseul de evacuare are 3 elemente importante:contrapresiunea,care o da diametrul,de aceea se pun calculate,apoi turbina,care e de fapt cel mai mare obstacol,catalizatorul,are si el acolo un minus pentru gaze.
De la catalizator in spate,nu mai e presiune care afecteaza sau imbunatateste mersul motorului,e doar un burlan de fum si atat.
Deci,nu prea se merita cu evacuarea,e altfel conceputa pentru un alt motor si pentru alta generatie.
Admisia,adica clapeta de acceleratie?Galerie de admisie?Si astea sunt calculate si calibrate,deci pentru cate ai de adaptat nu se merita,slabe sanse sa fie si fiabile.
Injectoarele sa zicem ca ar merge,asta in cazul in care ii pui turbo sau maresti presiunea sau alte modificari de aer mai mult,altfel nu faci decat sa ametesti motorul cu benzina in plus de care nu are nevoie.La fel si pentru rampa,daca te-ai referit la rampa de injectoare.
debitmetrul e si el calculat pentru acel traseu de admisie,daca le pui pe toate,e o alta problema si anume ca valorile debitmetrului de la motorul tau nu coincid cu cele de pe cel nou,automat resoftare.
Sonda lambda e important sa mearga bine,nu trebuie sa iei de pe alt motor.
Daca vrei sa modifici mult si bine la motor,vezi ca sunt de cumparat un fel de lambda false,care transmit o valoare predefinita,il fac pe Ecu sa creada ca e bine asa.
Per total eu zic ca nu se merita,ar merge daca ai aduce si alte plusuri adica aer mai mult si etc.,pe deasupra nu e 100%sigur ca reusesti cu resoftarea sa reincadrezi in parametri toate piesele noi.