In sfarsit un articol frumos pe care sa il citesc cu drag , chiar nu stiam ca au venit cei de la Daewoo si Ford la Oltcit si asa a ramas Ford acolo si bla bla bla...frumos si interesant , bravo ! Eram curios daca e adevarat , am auzit cum ca Vitara ar fi fost facuta dupa Oltcit pt ca a fost facut un model 4x4 pt offroad , dar nu a fost facut in serie , asa ca cei de la Suzuki au facut Vitara dupa acel model sau ceva de genul ?
Da,e adevarat.Proprietarul Olcitului 4x4 este vecin cu mine,fost inginer la Aro.Mi-a spus personal ca la o intalnire la Bucuresti cei de la Suzuki au vazut masina lui si i-au spus ca vor face o masina dupa acest principiu,si asa a aparut Vitara
Clar, japonezii de la Suzuki au avut nevoie de un Oltcit sa faca Vitara....Faptul ca construiau Samuraiul de 20 de ani nu I-a ajutat deloc. :))))
Referitor la motoare, am condus si eu unul cu motorul mic, de 650 cmc parca, racit cu aer si cu aprindere electronica. Era incredibila masina aia. Avea treptele atat de scurte incat sa pleci de la semafor trebuia sa te chinui sa nu rupi aderenta cu anvelopele alea de 145 sau 155 cat erau. Si pornea nu "la sfert", pornea instant, ziceai ca explodeaza in viata direct la 2000 rpm. As vrea un motor de-ala sa il pun pe un cart. Ar fi nebunie.
Ma indoiesc ca mai gasesti motoare de Special. Erau ele si inainte destul de rare. Insa un astfel de proiect merita efortul de a cauta prin REMAT-uri.
Succes.
Am avut placerea de a conduce o vreme un TRS...fata de Dacie era incredibil de placut de condus din toate punctele de vedere..avea o stabilitate foarte buna, era fasnet si parea destul de rapid. Era OK chiar si in comparatie cu majoritatea masinilor care umblau in acei ani in RO...ce vremuri!
Articolul, desi prezinta in mare totul despre Oltcit, mi se pare cam sec, comparativ cu articolul destinat daciei, sau ARO.
Cei de la Dacia(chiar si la ARO am vazut butoane de Oltcit) au folosit de la Oltcit: faruri, oglinzi, lampi iluminat numar, carburator, butoane pt aeroterma/avarii, si cam atat cred....
Oltcitul a fost construit pe baza unui concept specific celor de la Citroen din acea perioada.
Interior OZN....consola bord, sateliti comanda iluminat/stergator, volan cu o spita, lampa iluminare langa contact, consola climatizare iluminata, oglinzi reglabile din interior, suspensie moale specifica citroen, discuri de frana ventilate pe fata (montate la cutia de viteze), discuri de frana spate, stergator luneta, scaune mega confortabile, centuri retractabile, etc.
Foarte multe chestii de la Oltcit erau SF-uri pentru noi la vremea aia...incluzand motorul boxer racit cu aer.
Din pacate, pe langa capusarea firmei, bla bla....problema nasoala a fost la intretinerea motorului, lipsa pieselor de schimb, lipsa meseriasilor.
Oltcitul nu era o masina care sa o repari cu sarma si patent....
Nu o sa uit niciodata sunetul facut de usi cand le inchizi....si nici sunetul unui motor boxer in mintile lui.....
Cand stau si imi amintesc ca pe vremea cand existau rivalitati intre cei cu Dacia si Oltcit...eu priveam OLTCIT-ul ca pe o masina "straina".Mi se parea foarte interesant sa ai un Oltcit, ori poate ca erau mai putine ca Daciile, ori poate ca mi-a placut foarte mult cum merge, in calitate de pasager evident.Avea o suspensie mai moale, parea mai confortabila si cu siguranta era mai sprinten ca Dacia.Chiar si motorul imi placea cum suna.Acum privesc in urma si imi dau seama ca cei care isi cumparau Oltcit erau firi mai boeme:)) vroiau sa iasa din tipare.Dar daca privim la rece, in perioada aceea eram vai steaua noastra...cu masinile noastre sovietice si productie proprie, comparativ cu Europa.Sa mai spuna cineva ca era bine in Comunism.
O masina cu un demaraj bun, dar care ne lasa atunci cand ploua si se strangea apa pe sosea ... cureaua de la alternator arunca apa pe delcou si gata. O masina buna pentru vremea ei ... imi amintesc filmul "examen la dirigentie" (daca bine stiu) ... Mihaela demara in tromba cu un exemplar alb.
Esti informat gresit apropo de aruncat cureaua de la alternator apa pe delcou, delcoul era montat in spatele motorului pe stanga iar cureaua de la alternator trecea prin calandru de racire in fata motorului, apa intra datorita faptului ca delcoul era montat foarte jos din cauza configuratiei motorului ... sunt fost proprietar de 15 Oltcit-uri ... :)
Am detinut un 11 RM, pe care l-am indragit foarte mult si pe care l-am ingrijit dupa cartea lui Canţă (pe care o am si acum). A fost o masina, desi Romaneasca Modernizata, cu un caracter aparte si un temperament foarte puternic, chiar catârist. De mic copil visam la un Oltcit cand il vedeam prin revistele/almanahurile romanesti.
In ciuda miturilor, stupide dealtfel, ce o catalogau ca fiind o masina muuult prea complexa ca s-o poti repara (citez mecanici auto) nu-ti trebuia multa inginerie, citind carti despre ea, ca sa-i poti deslusi tainele tehnice si sa ti-o poti repara singur.
Ce-mi pare rau?! Este ca marca s-a dezintegrat intrun mod stupid/prostesc, si ca a fost blamata si injosita de catre foarte multi neavizati (tehnic), chair si din fabrica de la Craiova.
Intrun prezent ipotetic, stiri in mass media:
"_ Marca de lux romaneasca, de la Craiova, a prezentat un concept nou[...], astfel competitorii directi de la Pitesti au declarat ca vor scoate si ei un model, dar imbunatatit, avand ca dotari in plus [...]!"
Asfalt uscat!
Hahaha, mi-ai amintit de Mr. Canță, un țepar ordinar, care se ocupa dupa Revolutie cu plasarea de muncitori in...Noua Zeelanda. M-am dus cu 3 prieteni si am dat sume mari de bani sa ne duca la munca, dupa 2-3 intalniri a disparut cu banii. Sper sa-l fi calcat vreun Oltcit !
referitor la vitezele maxime. Eu am avut un oltcit club 11 RT. (cred,nu mai sunt sigur ce model a fost,a trecut ceva timp de atunci ) motor 1.1 , 4 trepte,si am reusit(nu stiu cum) sa prind 160 cu el. Nu avea nici o modificare(in afara de stickere) :)) . La viteza aia f instabil e putin spus :)) Imi aduc aminte cu placere de el ... a fost prima mea masina. Parca imi e dor sa conduc un oltcit.
in realitate maxim vreo 135-140, vitezometrul era mai mitoman ca Ponta. Eu aveam in 1995 o Lancia Prisma 1.6 ie si un prieten avea un Oltcit visiniu care imi spunea ca ia 170 si chiar 180 pe ceas, am mers cu el in masina lui si intr-adevar s-a dus cu chinuiala undeva intre 165 si 170, dar facea ca MIGul biata masina,urla din toti rarunchii apoi am luat Lancia si m-am dus eu la 130, lui deja ii arata 160 :))) ce imbufnat si amarit a fost dupa aceea, nu si-a mai iubit masina, mandria lui de ""170 la ora"".
la 50-60 ...70 /h (nu mai tin minte exact ) stiu sigur ca arata bine, am testat cu un prieten cu un WV T4.Acum .. dupa 100 .. poate crestea din 2 in 2 .. asta nu mai stiu :))
eu nu impartasesc nostalgia colegilor detinatori, dar recunosc ca-mi placea la nebunie sa stau in scaunul soferului si sa privesc cum este facut bordul si cum erau dispuse toate controalele masinii....
dar nu pot sa nu ma gandesc la cum ar fi aratat un oltcit al zilelor de azi... sau cum ar fi evoluat marca in sine...
Draga autor al acestui articol, mai documenteaza-te putin in privinta istoriei acestui model de masina.
Citeste aici:
http://autosworld.eu/forum/index.php?topic=4133.0