Daimler, BMW si Audi se bat cu Uber si Apple pentru hartile Nokia HERE

Daimler, BMW si Audi se bat cu Uber si Apple pentru hartile Nokia HERE
  • HERE, cel mai valoros activ al Nokia
  • O batalie a ofertelor
  • Uber a ofertat 3 miliarde de dolari
Distribuie pe Facebook

Hartile digitale in care compania Nokia investeste de ani de zile sunt la mare cautare. Producatorii auto se bat cu marile companii IT pentru achizitionarea lor, iar sansele nu par a fi de partea lor. Chiar daca nu dispun nici pe departe de resursele financiare ale Apple, cei din industria auto sunt dispusi sa intre intr-un razboi al ofertelor.

HERE, cel mai valoros activ al Nokia

Microsoft a cumparat divizia de telefonie mobila de la Nokia, insa cea mai de pret tehnologie a lor, HERE, a fost pastrata pentru un cumparator mai cu dare de mana, iar acum finlandezii culeg roadele pentru ca ea este la mare cautare zilele acestea. Valoarea de piata Nokia HERE este de 2 miliarde de dolari, insa expertii estimeaza ca finlandezii ar putea obtine pe ea intre 4,4 si 6,9 miliarde de dolari.

HERE are harti pentru 200 de tari, ofera navigatie ghidata in 94 de tari, informatii live despre trafic in 33 de tari si harti de interior pentru 49.000 de cladiri din 45 de tari, fapt ce o face extrem de atractiva pentru clienti.

Google Maps il eclipseaza pe HERE cand vine vorba de tablete si smartphone-uri, dar in industria auto peste 80% din sistemele de navigare sunt bazate pe sistemul de cartografiere digitala a celor de la Nokia, ei fiind preferati datorita actualizarii mult mai frecvente a hartilor.

In octombrie 2007, Nokia a cumparat Navteq, principalul furnizor de harti digitale de inalta definitie pentru industria auto si aeronautica, cu 8 miliarde de dolari. Hartile Nokia sunt esentiale pentru dezvoltarea si operarea masinilor autonome. Cu acest sistem lucreaza cei de la BMW, Daimler, Fiat-Chrysler, Ford, General Motors, Honda, Jaguar Land Rover, Nissan, Peugeot, Renault, Volkswagen si Volvo. Asadar, e limpede ca producatorii de masini sunt direct interesati de aceasta achizitie, mai ales ca un alt cumparator le-ar putea bloca accestul la aceasta tehnologie.

Realizarea acestor harti este extrem de greoaie si totodata costisitoare, asa ca Nokia este dispusa sa vanda pretiosul sau HERE, iar cumparatori exista din plin. Anul trecut Nokia HERE a inregistrat vanzari de 970 milioane de euro, in crestere cu 6% fata de anul precedent, insa si pierderile au fost pe masura, 1,24 de miliarde de euro.

Nokia HERE

O batalie a ofertelor

Daimler, BMW si Audi vor sa-si uneasca fortele cu Baidu, cel mai mare motor de cautare din China pentru a cumpara tehnologia celor de la Nokia, insa achizitia va fi una dificila, pentru ca in joc au intrat si gigantii IT.

Se estimeaza ca cei trei jucatori de pe piata auto vor putea contribui fiecare cu aproximativ 750 de milioane de dolari, insa cum printre interesati se numara Apple, Alibaba Group, Amazon, Facebook si Uber, s-ar putea ca automobilistii sa nu-si permita sa se bata in oferte cu ceilalti cumparatori.

Cei de la Apple, ramasi mult in urma la acest capitol, ar putea deveni potentiali clienti pentru HERE, spun multi experti din piata. Ar fi o veste extrem de proasta pentru producatorii de masini din cauza ca, aminteste Business Insider, cu o capitalizare de 721 miliarde dolari, Apple valoreaza mai mult decat Daimler, Volkswagen, Renault, Peugeot, Fiat Chrysler, Ford si General Motors la un loc.

Si Facebook ar parea sa fie in carti pentru cumpararea Nokia Here. Saptamana trecuta reteaua de socializare a inceput sa foloseasca serviciul de harti al finlandezilor in cadrul interfetelor web pentru desktop si smartphone-uri si a inceput testarile pe varianta de mobil a aplicatiilor Instagram si Messenger, renuntand astfel la parteneriatul de aproape cinci ani pe care il aveau cu Microsoft pentru Bing Maps.

Cu o oferta clara a venit insa Uber, companie interesata de un serviciu care sa-i reduca dependenta de Google Maps. Compania americana de ride-sharing disponibila incepand cu luna februarie si in tara noastra, a lansat o oferta de 3 miliarde de dolari pentru hartile Nokia. Totusi, expertii din domeniu sunt de parere ca oferta Uber este prea mica.

Pana la finalul lunii mai vom avea raspunsul cu privire la destinatia finala a hartilor Nokia HERE.

Nokia HERE

Distribuie pe Facebook
mai multe