GM prezinta primul airbag frontal central din industria auto

General Motors va prezenta primul airbag frontal central din industria auto: un sistem proiectat pentru a asigura protectia soferului si a pasagerilor din fata in cazul unui impact lateral in care ocupantul scaunului de pe partea opusa impactului este cel afectat.
Trimite unui prieten
Airbagul frontal central va fi montat pe autovehiculele crossover de dimensiuni medii Buick Enclave, GMC Acadia, si Chevrolet Traverse, an model 2013. Aceasta noua functie de siguranta va fi inclusa in dotarea standard a modelelor Acadia si Traverse prevazute cu scaune cu reglare electrica, precum si pentru toate modelele Enclave.
Airbagul frontal central este declansat din partea dreapta a scaunului soferului si este amplasat intre scaunele din fata, aproape de partea centrala a autovehiculului. Acest airbag tubular are rol de retinere in cazul impacturilor laterale atunci cand soferul este singurul ocupant din fata, absorbind in acelasi timp energia de impact dintre sofer si pasagerul din fata in cazul unor impacturi laterale din ambele parti. Airbagul poate asigura, de asemenea, o protectie optima in cazul accidentelor soldate cu rostogolirea autovehiculului.
Analiza GM cu privire la baza de date a Sistemului de raportare a victimelor accidentelor rutiere apartinand Administratiei nationale a sigurantei traficului pe autostrada a indicat faptul ca impacturile laterale, situatii pentru care a fost proiectat airbagul frontal central, au produs 11% din numarul total al victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta, in cazul accidentelor care nu s-au soldat cu rasturnarea autovehiculului, in perioada 2004 - 2009, in care au fost implicate autovehicule an model 1999 sau mai recente. Victimele coliziunilor laterale, in care pasagerul in cauza se afla pe partea opusa impactului, reprezinta 29% din totalul victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta in momentul coliziunii.
"Montarea airbagului frontal central nu reprezinta o prevedere a legislatiei federale si niciun alt airbag din dotarea autoturismelor existente in prezent pe piata nu asigura nivelul de retinere si protectie oferit de acest airbag pasagerilor din fata," a declarat Scott Thomas, inginer sef in cadrul departamentului Sisteme avansate al GM.
Se estimeaza ca airbagul frontal central va contribui la cresterea performantelor autovehiculelor in cadrul testelor de impact in care este implicata si o a treia persoana. Editiile an model 2012 ale modelelor crossover de dimensiuni medii au obtinut punctajul maxim de 5 stele pentru impacturile laterale si per ansamblu in cadrul Programul de evaluare a autovehiculelor noi al NHTSA si au fost incluse in topul celor mai sigure autovehicule 2011 de catre Institutul de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada.
"Airbagul frontal central are un adevarat potential de salvare a vietilor umane in cazul impacturilor laterale", a declarat Adrian Lund, presedintele Institutului de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada. "Companiile GM si Takata trebuie laudate pentru spiritul inovator."
GM si furnizorul de tehnologie Takata au dezvoltat airbagul frontal central in decurs de trei ani, testand mai multe designuri pentru a obtine forma adecvata si nivelul corespunzator de retinere si amortizare pentru diverse tipuri de impacturi si pozitii ale ocupantilor. Performanta deosebita se datoreaza numeroaselor elemente de design ale acestui sistem de retinere, cu patent detinut de ambele companii, luand in considerare in acelasi timp si dimensiunile ocupantilor.
"Desi nicio tehnologie de siguranta nu poate proteja toate partile corpului sau preveni toate leziunile posibile, airbagul frontal central este proiectat pentru a functiona impreuna cu celelalte airbaguri si cu centurile de siguranta din autovehicul in vederea asigurarii unui sistem de protectie cat mai complet", a declarat Gay Kent, director executiv GM pentru siguranta autovehiculului si comportamentul la impact. "Aceasta tehnologie reprezinta o dovada in plus a angajamentului deplin al companiei GM de a asigura o protectie permanenta ocupantilor inainte, in timpul si dupa producerea unei coliziuni."
Airbagul frontal central este declansat din partea dreapta a scaunului soferului si este amplasat intre scaunele din fata, aproape de partea centrala a autovehiculului. Acest airbag tubular are rol de retinere in cazul impacturilor laterale atunci cand soferul este singurul ocupant din fata, absorbind in acelasi timp energia de impact dintre sofer si pasagerul din fata in cazul unor impacturi laterale din ambele parti. Airbagul poate asigura, de asemenea, o protectie optima in cazul accidentelor soldate cu rostogolirea autovehiculului.
Analiza GM cu privire la baza de date a Sistemului de raportare a victimelor accidentelor rutiere apartinand Administratiei nationale a sigurantei traficului pe autostrada a indicat faptul ca impacturile laterale, situatii pentru care a fost proiectat airbagul frontal central, au produs 11% din numarul total al victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta, in cazul accidentelor care nu s-au soldat cu rasturnarea autovehiculului, in perioada 2004 - 2009, in care au fost implicate autovehicule an model 1999 sau mai recente. Victimele coliziunilor laterale, in care pasagerul in cauza se afla pe partea opusa impactului, reprezinta 29% din totalul victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta in momentul coliziunii.
"Montarea airbagului frontal central nu reprezinta o prevedere a legislatiei federale si niciun alt airbag din dotarea autoturismelor existente in prezent pe piata nu asigura nivelul de retinere si protectie oferit de acest airbag pasagerilor din fata," a declarat Scott Thomas, inginer sef in cadrul departamentului Sisteme avansate al GM.
"Airbagul frontal central are un adevarat potential de salvare a vietilor umane in cazul impacturilor laterale", a declarat Adrian Lund, presedintele Institutului de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada. "Companiile GM si Takata trebuie laudate pentru spiritul inovator."
GM si furnizorul de tehnologie Takata au dezvoltat airbagul frontal central in decurs de trei ani, testand mai multe designuri pentru a obtine forma adecvata si nivelul corespunzator de retinere si amortizare pentru diverse tipuri de impacturi si pozitii ale ocupantilor. Performanta deosebita se datoreaza numeroaselor elemente de design ale acestui sistem de retinere, cu patent detinut de ambele companii, luand in considerare in acelasi timp si dimensiunile ocupantilor.
"Desi nicio tehnologie de siguranta nu poate proteja toate partile corpului sau preveni toate leziunile posibile, airbagul frontal central este proiectat pentru a functiona impreuna cu celelalte airbaguri si cu centurile de siguranta din autovehicul in vederea asigurarii unui sistem de protectie cat mai complet", a declarat Gay Kent, director executiv GM pentru siguranta autovehiculului si comportamentul la impact. "Aceasta tehnologie reprezinta o dovada in plus a angajamentului deplin al companiei GM de a asigura o protectie permanenta ocupantilor inainte, in timpul si dupa producerea unei coliziuni."
Trimite unui prieten
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (10)
-
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
Prag stanga vw passat b6 fab. 2005 - 2010 ⭐⭐⭐⭐⭐ 100 Lei
A2133004320 a2133200004 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
-
Vw touran euro 5 2012 5890 €
A2133202804 a2133202804 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
-
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
Motor ford focus 2 1.6 benzina 2006 peugeot 307 407 3500 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
Broasca capota motor bmw seria 5 e60/e61 [2003 - 2007] touring... 174 Lei
Modul confort audi a4 (8k2, b8) [fabr 2008-2015] 8t0959793q 90 Lei
-
Usa usi portiera portiere dreapta fata dezechipata cu defect... 149.99 Lei
0445876882 0445110800 166007427r h8201636333 injector... 500 Lei
Dezmembrez motor piaggio ciao bravo si grillo boxer ambielaj 10 €
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
-
Supapa combustibil, 058133517a, vw passat (3c) 1.6b, bse 84 Lei
0445116042 9687454380 1980el 0986435392 bosch injector citroen... 500 Lei
3z01011000 a2113200104 a2203200104 a2113200304 compresor... 700 Lei
-
H8201636333 0445110800 166007427r 0445876882 injector... 500 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
-
Covorase auto volvo v90 2016-prezent frogum 3d 399 Lei
Chiuloasa completa originala yamaha mbk minarelli 125 150... 600 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
Bujie incandescenta ford / peugeot / citroen 21864 ( lichidare... 40 Lei
Furtun apa 46349131 2.2d fiat ducato euro 6 46352348 200 Lei
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
9820403480 jx6q-9f593-aa 0445110749 bosch injector citroen... 600 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
-
A2313202701 a2133202904 a2133200104 compresor airmatic... 1000 Lei
Capota hyundai ix35 lm 2010 800 Lei
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei



Publicat în categoria: Inovatii auto
DATA PUBLICĂRII: 3 Octombrie 2011