GM prezinta primul airbag frontal central din industria auto
General Motors va prezenta primul airbag frontal central din industria auto: un sistem proiectat pentru a asigura protectia soferului si a pasagerilor din fata in cazul unui impact lateral in care ocupantul scaunului de pe partea opusa impactului este cel afectat.
Airbagul frontal central va fi montat pe autovehiculele crossover de dimensiuni medii Buick Enclave, GMC Acadia, si Chevrolet Traverse, an model 2013. Aceasta noua functie de siguranta va fi inclusa in dotarea standard a modelelor Acadia si Traverse prevazute cu scaune cu reglare electrica, precum si pentru toate modelele Enclave.
Airbagul frontal central este declansat din partea dreapta a scaunului soferului si este amplasat intre scaunele din fata, aproape de partea centrala a autovehiculului. Acest airbag tubular are rol de retinere in cazul impacturilor laterale atunci cand soferul este singurul ocupant din fata, absorbind in acelasi timp energia de impact dintre sofer si pasagerul din fata in cazul unor impacturi laterale din ambele parti. Airbagul poate asigura, de asemenea, o protectie optima in cazul accidentelor soldate cu rostogolirea autovehiculului.
Analiza GM cu privire la baza de date a Sistemului de raportare a victimelor accidentelor rutiere apartinand Administratiei nationale a sigurantei traficului pe autostrada a indicat faptul ca impacturile laterale, situatii pentru care a fost proiectat airbagul frontal central, au produs 11% din numarul total al victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta, in cazul accidentelor care nu s-au soldat cu rasturnarea autovehiculului, in perioada 2004 - 2009, in care au fost implicate autovehicule an model 1999 sau mai recente. Victimele coliziunilor laterale, in care pasagerul in cauza se afla pe partea opusa impactului, reprezinta 29% din totalul victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta in momentul coliziunii.
"Montarea airbagului frontal central nu reprezinta o prevedere a legislatiei federale si niciun alt airbag din dotarea autoturismelor existente in prezent pe piata nu asigura nivelul de retinere si protectie oferit de acest airbag pasagerilor din fata," a declarat Scott Thomas, inginer sef in cadrul departamentului Sisteme avansate al GM.
Se estimeaza ca airbagul frontal central va contribui la cresterea performantelor autovehiculelor in cadrul testelor de impact in care este implicata si o a treia persoana. Editiile an model 2012 ale modelelor crossover de dimensiuni medii au obtinut punctajul maxim de 5 stele pentru impacturile laterale si per ansamblu in cadrul Programul de evaluare a autovehiculelor noi al NHTSA si au fost incluse in topul celor mai sigure autovehicule 2011 de catre Institutul de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada.
"Airbagul frontal central are un adevarat potential de salvare a vietilor umane in cazul impacturilor laterale", a declarat Adrian Lund, presedintele Institutului de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada. "Companiile GM si Takata trebuie laudate pentru spiritul inovator."
GM si furnizorul de tehnologie Takata au dezvoltat airbagul frontal central in decurs de trei ani, testand mai multe designuri pentru a obtine forma adecvata si nivelul corespunzator de retinere si amortizare pentru diverse tipuri de impacturi si pozitii ale ocupantilor. Performanta deosebita se datoreaza numeroaselor elemente de design ale acestui sistem de retinere, cu patent detinut de ambele companii, luand in considerare in acelasi timp si dimensiunile ocupantilor.
"Desi nicio tehnologie de siguranta nu poate proteja toate partile corpului sau preveni toate leziunile posibile, airbagul frontal central este proiectat pentru a functiona impreuna cu celelalte airbaguri si cu centurile de siguranta din autovehicul in vederea asigurarii unui sistem de protectie cat mai complet", a declarat Gay Kent, director executiv GM pentru siguranta autovehiculului si comportamentul la impact. "Aceasta tehnologie reprezinta o dovada in plus a angajamentului deplin al companiei GM de a asigura o protectie permanenta ocupantilor inainte, in timpul si dupa producerea unei coliziuni."
Airbagul frontal central este declansat din partea dreapta a scaunului soferului si este amplasat intre scaunele din fata, aproape de partea centrala a autovehiculului. Acest airbag tubular are rol de retinere in cazul impacturilor laterale atunci cand soferul este singurul ocupant din fata, absorbind in acelasi timp energia de impact dintre sofer si pasagerul din fata in cazul unor impacturi laterale din ambele parti. Airbagul poate asigura, de asemenea, o protectie optima in cazul accidentelor soldate cu rostogolirea autovehiculului.
Analiza GM cu privire la baza de date a Sistemului de raportare a victimelor accidentelor rutiere apartinand Administratiei nationale a sigurantei traficului pe autostrada a indicat faptul ca impacturile laterale, situatii pentru care a fost proiectat airbagul frontal central, au produs 11% din numarul total al victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta, in cazul accidentelor care nu s-au soldat cu rasturnarea autovehiculului, in perioada 2004 - 2009, in care au fost implicate autovehicule an model 1999 sau mai recente. Victimele coliziunilor laterale, in care pasagerul in cauza se afla pe partea opusa impactului, reprezinta 29% din totalul victimelor asezate pe scaunele din fata, care purtau centura de siguranta in momentul coliziunii.
"Montarea airbagului frontal central nu reprezinta o prevedere a legislatiei federale si niciun alt airbag din dotarea autoturismelor existente in prezent pe piata nu asigura nivelul de retinere si protectie oferit de acest airbag pasagerilor din fata," a declarat Scott Thomas, inginer sef in cadrul departamentului Sisteme avansate al GM.
"Airbagul frontal central are un adevarat potential de salvare a vietilor umane in cazul impacturilor laterale", a declarat Adrian Lund, presedintele Institutului de asigurari pentru siguranta traficului pe autostrada. "Companiile GM si Takata trebuie laudate pentru spiritul inovator."
GM si furnizorul de tehnologie Takata au dezvoltat airbagul frontal central in decurs de trei ani, testand mai multe designuri pentru a obtine forma adecvata si nivelul corespunzator de retinere si amortizare pentru diverse tipuri de impacturi si pozitii ale ocupantilor. Performanta deosebita se datoreaza numeroaselor elemente de design ale acestui sistem de retinere, cu patent detinut de ambele companii, luand in considerare in acelasi timp si dimensiunile ocupantilor.
"Desi nicio tehnologie de siguranta nu poate proteja toate partile corpului sau preveni toate leziunile posibile, airbagul frontal central este proiectat pentru a functiona impreuna cu celelalte airbaguri si cu centurile de siguranta din autovehicul in vederea asigurarii unui sistem de protectie cat mai complet", a declarat Gay Kent, director executiv GM pentru siguranta autovehiculului si comportamentul la impact. "Aceasta tehnologie reprezinta o dovada in plus a angajamentului deplin al companiei GM de a asigura o protectie permanenta ocupantilor inainte, in timpul si dupa producerea unei coliziuni."
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 299.99 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2100 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Skoda yeti 2.0 tdi 2010 6890 € Kia sportage 1.6 crdi active smartdrive 2012 498 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Audi q5 quatro 2017 23800 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Vw touran diesel 2011 5790 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Vw golf 2.0 tdi 2017 10500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Set 4 anvelope vara 17 inch michelin primacy hp 225/50 r17 750 Lei
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Nissan qashqai 1,2 benzina turbo 2017 11750 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
PieseAuto.ro
Valva EGR: ce simptome are o masina diesel cu EGR-ul stricat?
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
StiriPeSurse.ro
Un oraș istoric are începând de astăzi taxă de intrare: Turiștii trebuie să plătească ca să...
mai multe
Publicat în categoria: Inovatii auto
DATA PUBLICĂRII: 3 Octombrie 2011