Iar premiul 1 pentru Motorul International al Anului merge la... Ford EcoBoost 1.0

Iar premiul 1 pentru Motorul International al Anului merge la... Ford EcoBoost 1.0
Motorul turbo in 3 cilindri marca Ford, ce poarta numele de EcoBoost, a castigat ieri premiul de "Motor International al Anului". Acest propulsor de 1 litru a obtinut cel mai mare scor din istoria competitiei.
Distribuie pe Facebook

Eficientul motor pe benzină EcoBoost de 1 litru al Ford Motor Company a fost ales Motorul Internațional al Anului 2013, fiind al doilea an consecutiv în care acest propulsor in trei cilindri obtine acest premiu.

Motorul EcoBoost de 1 litru, ce îmbină injecţia directă, supraalimentarea turbo şi supapele cu distribuţie variabilă reducând consumul fără a sacrifica puterea, a obtinut cel mai mare scor din istoria competitiei. Motorul a câstigat de asemenea categoria „Cel mai bun motor sub 1 litru” în cadrul premiilor anuale prezentate de revista Engine Technology International.

Ford a confirmat de asemenea planurile de a dubla producția motorului la uzina sa de motoare din Köln, Germania, la peste 1.000 de motoare pe zi începând cu jumătatea lunii august, pentru a face față cererii.

In Europa, motorul EcoBoost de 1 litru echipează modelele Fiesta, B-MAX, Focus, C‑MAX și Grand C‑MAX, si urmează să echipeze si modelele Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Mondeo si EcoSport

Motorul urmează a fi lansat în toată lumea – făcându-și recent debutul în India și China pe modelul Ford EcoSport, iar în cursul acestui an urmează a fi lansat și în America de Nord pe modelul Ford Fiesta.

Motorul EcoBoost de 1 litru a fost conceput la centrele de cercetare si dezvoltare ale Ford din Aachen si Merkenich, Germania, si Dunton, Marea Britanie, si este produs la uzinele din Köln și Craiova, România.







Dean Slavnich, co-preşedinte al premiilor „Motorul Internaţional al Anului" şi editor al revistei Engine Technology International, a declarat: “Baby EcoBoost – primul motor în trei cilindri conceput de Ford – este încă cel mai bun motor de pe piață. Este economic în condiții reale, în timp ce turbina compactă ajută întregul pachet să propulseze cu ușurință vehicule mari precum Grand C-MAX.”

Motorul EcoBoost de 1 litru echipează în prezent modele mici, precum Fiesta și B-MAX, dar și modele compacte precum Focus, C-MAX și Grand C-MAX. În viitorul apropiat va echipa modele mai mari, printre care noul Ford Mondeo. El va fi de asemenea oferit împreună cu vehiculele comerciale Transit Connect și Transit Courier și vehiculele de transport călători Tourneo Connect și Tourneo.

Motorul este în curs de lansare în toată lumea. Este în prezent disponibil pe modelele EcoSport din India și China, iar în cursul acestui an va fi lansat pe modelul Fiesta în America de Nord.

Destul de mic pentru a încăpea în compartimentul de bagaje de mână al unui avion, motorul oferă cel mai bun consum de benzină din clasa sa pe piața europeană fiind echipat pe modele precum Fiesta, Focus, C-MAX și Grand C-MAX.

Uzinele Ford din Craiova si Köln au fost modernizate pentru a facilita producția motorului EcoBoost de 1 litru, fiind introduse tehnici avansate de producție care reduc volum de agenți de răcire necesar la prelucrarea pieselor de motor din aluminiu la doar 5 mililitri per componentă de la 2 litri anterior, contribuind la o amprentă redusă de mediu a producției.

A fost de asemenea introdusă noua tehnologie de „testare la rece”, care permite testarea motoarelor fără a fi pornite, reducând consumul de carburant și emisiile CO2 din acest proces cu 66%. Restul de energie necesară pentru operarea uzinei din Köln provine din surse regenerabile, printre care trei hidrocentrale din Norvegia și Suedia.

Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141,000 în 2011. Compania estimează că peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri. În primul trimestru al anului 2013 în Europa, motorul EcoBoost de 1 litru a reprezentat 42% din comenzile modelului B-MAX, 30% din comenzile modelului Focus și 24% din comenzile modelului Fiesta pe toate cele 19 piețe tradiționale ale Ford în Europa.


# # #

*Toate cifrele privind consumul şi emisiile de CO2 exprimate în g/km sunt extrase din teste aprobate oficial în conformitate cu Directiva CE 93/116/EC. Cifrele privind consumul de combustibil sunt bazate pe Directiva UE privind Consumul de Combustibil în Europa 80/1268/EEC şi diferă de rezultatele privind ciclurile de consum de combustibil din alte regiuni ale lumii.

Despre Ford Motor Company
Ford Motor Company, lider al industriei mondiale auto cu sediul în Dearborn, Mich., produce sau distribuie automobile pe 6 continente. Cu aproximativ 175.000 de angajaţi şi aproximativ 65 de fabrici în toată lumea, printre mărcile auto ale companiei se numără Ford şi Lincoln. Compania furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company. Pentru mai multe informaţii privind produsele Ford vizitaţi www.ford.com.
Ford of Europe este responsabil pentru fabricarea, vânzarea şi deservirea autovehiculelor Ford pe 50 de pieţe individuale şi are aproximativ 47.000 de angajaţi la unităţile de producţie deţinute integral şi aproximativ 69.000 de angajaţi dacă se iau în considerare companiile mixte şi operaţiunile neconsolidate. În plus faţă de Ford Motor Credit Company, operaţiunile Ford Europa includ Divizia de Relaţii Clienţi Ford şi 24 de unităţi de producţie (15 deţinute integral sau societăţi mixte consolidate şi nouă societăţi mixte neconsolidate). Primele maşini Ford au fost livrate în Europa în 1903 - în acelaşi an în care a fost fondată Ford Motor Company. Producţia europeană a demarat în 1911.











Distribuie pe Facebook
mai multe