Inovatie marca KOENIGSEGG. Cum functioneaza CUTIA DE VITEZE care schimba direct si instant din orice viteza in orice viteza

  • Noul Jesko are o transmisie neconventionala
  • Schimbarea se face din orice viteza in orice viteza
  • Cutia in sine cantareste numai 90 de kilograme
Distribuie pe Facebook

Christian von Koenigsegg, fondatorul producatorului de automobile cu acelasi nume, a explicat la Geneva cum functioneaza noua transmisie SF cu care este echipat hypercar-ul Jesko.

Nu stim cum reuseste, dar cu fiecare model pe care il lanseaza compania fondata de el, Christian von Koenigsegg uimeste intreaga industrie auto.

Exemple sunt destule, dar cele mai recente sunt hypercar-ul hibrid Regera care nu este echipat cu o cutie de viteze (are un sistem Direct Drive care elimina complet necesitatea unei transmisii conventionale) si acest nou model botezat Jesko, in onoarea tatalui lui Christian.

Koenigsegg Jesko la Geneva

Spre deosebire de Regera, cei 1.600 de cai putere ai lui Jesko sunt gestionati de o transmisie automata cu noua trepte, dar este departe de a fi una obisnuita. Este o adevarata capodopera, marca Koenigsegg.

Koenigsegg Jesko la Geneva

Fondatorul brand-ului suedez sustine ca o cutie automata cu dublu ambreiaj nu putea stapani cuplul imens generat de unitatea V8 twin-turbo (1.500 Nm) si, daca era sa creeze una, influenta negativ masa proprie a masinii in contextul in care un asemenea ansamblu cantarea foarte mult.

Koenigsegg Jesko la Geneva

"Aproape 200 de kilograme," sustine von Koenigsegg, care s-a vazut nevoit sa dezvolte o transmisie neconventionala pentru Jesko. Asa s-a nascut aceasta Light Speed Transmission, o cutie de viteze fara sincroane traditionale care iti permite sa schimbi direct, spre exemplu, din treapta a 5-a in treapta a 2-a aproape instant.

Koenigsegg Jesko la Geneva

"Asa avem o transmisie capabila sa gestioneze fara probleme cei 1.500 Nm, cu doua viteze in plus, si care cantareste doar 90 de kilograme. Si este foarte compacta! Si ai avantajul de a schimba din orice treapta in orice treapta extrem de repede. De aici si numele Light Speed."

Koenigsegg Jesko la Geneva

Koenigseeg a mai explicat ca "Teoretic nu ai o volanta obisnuita montata undeva inafara cutiei, sau un ambreiaj, pentru ca toate piesele sunt inchise intr-o carcasa de aluminiu. Cand esti in N, motorul se tureaza ca o masina de Formula 1 si suna foarte foarte bine."

Koenigsegg Jesko la Geneva

Apoi a continuat: "Din anumite puncte de vedere este foarte simpla. Avem opt actuatoare si opt senzori de presiune. Cate unul pentru fiecare ambreiaj hidraulic. Sunt sapte ambreiaje, dar al optulea este destinat diferentialului electronic. Pe acesta l-am preluat de la Agera RS. Si apoi mai exista un actuator pentru marsarier si sase pentru vitezele de mers inainte, montate pe trei axe. Deci, doua ambreiaje per ax. Asta ii permite sa combine si sa sincronizeze trei rapoarte in perechi."

Koenigsegg Jesko la Geneva

Koenigsegg Jesko la Geneva

Koenigsegg Jesko la Geneva

Koenigsegg Jesko la Geneva

Koenigsegg Jesko la Geneva

Koenigsegg Jesko la Geneva

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (21) Poze Koenigsegg Jesko la Geneva
mai multe