Jaguar vrea sa introduca geamurile care se deschid singure cand le atingi

Jaguar vrea sa introduca geamurile care se deschid singure cand le atingi
  • Aceste geamuri tactile ar putea fi lansate in 2016
  • Este doar o functie estetica, nu una practica
  • Seful sectiei de design Jaguar a confirmat ca vor face astfel de geamuri pentru masinile de serie
Distribuie pe Facebook

Cei de la Land Rover-Jaguar au de gand sa lanseze pe piata multe inovatii in viitorul apropiat. Dupa ce s-au gandit ca pot realiza capota invizibila pentru Range Rover, iata ca acum Jaguar isi doreste sa vina cu ceva parca luat din viitor: geamurile cu functie tactila.

Jurnalistii de la Autoblog au discutat la Detroit, in cadrul unei mese rotunde, cu Ian Callum, Directorul de Design Jaguar. Acesta a mentionat ca divizia de dezvoltare lucreaza la niste geamuri laterale care se vor deschide cu functie tactila, nu prin intermediul butoanelor traditionale. Adica vor exista niste zone semnalizate pe geam care, odata atinse, vor permite inchiderea si deschiderea geamurilor.

Desi aceste lucruri sunt in plina dezvoltare, conform spuselor lui Callum, acestea sunt prevazute sa fie lansate in viitorul apropiat. Nu este clar inca in ce moment le vom putea cumpara pe o masina de serie, dar cei de la Jaguar se mandresc ca stiu sa le produca. Cel mai probabil, e vorba de niste geamuri speciale care vor utiliza niste functii imprumutate de la tablete. Din nefericire, e vorba doar de un sistem menit sa "fure ochii" clientilor, pentru ca nu are vreo utilitate aparte.

Tot oficialii Jaguar au mai spus ca nu sunt convinsi ca, in ciuda aparitiei unui asemenea sistem, butoanele clasice vor disparea. Cu alte cuvinte, aceasta functie ar putea fi utilizata numai pentru coborarea intregului geam sau doar pentru anumite plafoane panoramice sau trape. De exemplu, daca ai vrea sa cobori geamul numai la jumatate, cum o poti face daca zona de pe sticla care trebuie atinsa este deja coborata in portiera? Oricum, se pare ca inginerii Jaguar lucreaza in jurul ideii de "senzor de proximitate". Asa cum au facut si cu torpedoul de pe modelul XF. Care insa si-a dovedit ineficienta: accidental, pasagerii deschideau torpedoul cu genunchii, pentru ca senzorul simtea o apropiere.

Asa cum am vazut pe masinile de serie si faruri laser, asa cum urmeaza sa vedem tot felul de sisteme care localizeaza si evita pietonii sau alte obstacole, asa cum vom vedea masini care se conduc singure si capote transparente, parbrize pline de informatii si volane cu touch-screen, cu siguranta in curand vom avea parte si de o asemenea tehnologie. Ne pare bine ca industria auto se indreapta catre viitor si ca experimenteaza orice lucru nou, chiar daca are ca scop numai ideea de a fi primul intr-un anumit domeniu.

Distribuie pe Facebook
mai multe