Masina autonoma de la Google e gata! Ce au ales americanii pentru forma finala

Masina autonoma de la Google e gata! Ce au ales americanii pentru forma finala
  • Google a prezentat forma finala a masinii sale fara sofer
  • Productia de serie ar putea lua startul peste 2 ani, in 2017
  • Estimarile actuale indica o autonomie de 160 de kilometri
Trimite unui prieten

Daca in 2017 Google va reusi sa dea drumul productiei de masini autonome, in scurt timp vei avea impresia ca ai nimerit intr-un film clasic de comedie.

Varianta finala a vehicului fara sofer a fost prezentata de Google, iar aspectul ei este asemanator cu cel al unei masini de jucarie dotata cu girofar. "Astazi dezvelim cel mai frumos cadou de sarbatori pe care il puteam face: primul prototip real al unei masini care se conduce singura! Prototipul prezentat in luna mai era un fel de gluma proasta, nici macar nu avea faruri adevarate", a specificat compania.

Reprezentantii Google au mentionat ca noul protopip reprezinta forma cea mai apropiata de cea a masinilor autonome de serie pe care compania spera sa le introduca in productie din 2017. "Am reusit sa integram in acest model atat componentele clasice - directia si franele -, cat si cele ale tehnologiei autonome: computerul si senzorii", au mai spus reprezentantii constructorului american.

In parametri functionali

Vehiculul autonom de la Google este declarat apt pentru a circula pe drumurile publice, chiar daca reprezentanti companiei recunosc ca au un grup de piloti care va efectua in continuare teste pe masina. Pentru a fi in conformitate cu legislatia rutiera din California, masinuta autonoma a fost dotata cu pedale si volan, desi constructorul ar fi dorit ca aceasta sa nu mai fie sub controlul factorului uman.

Google CarAsa arata versiunea initiala a masinii Google.

Ce include prototipul

In afara volanului si a pedalei de frana, prototipul de masina fara sofer are doar doua alte comenzi aflate la indemana soferului: butonul de activare al sistemului automat de condus si cel de oprire al cursei. Computerul de bord preia comanda intregului vehicul primtr-un sistem complex de senzori, radar, laser si camere video care pot ghida masina printre pietoni si alte vehicule in trafic.

Pasagerii o sa aiba la dispozitie o harta pe care sa isi configureze traseul dorit. Google Car va fi un automobil 100% electric, estimarile din prezent indicand o autonomie de 160 de kilometri intre reincarcari. Distanta limita impusa de lege fata de masina din fata nu va fi obligatorie pentru masina Google, expertii demonstrand ca timpul de reactie al componentelor cibernetice este mai rapid fata de cel al unui om.

Botul masinii si parbrizul sunt construite pentru a atenua socul resimtit de un eventual pieton care se poate arunca in fata vehiculului. Caroseria este construita dintr-un material asemanator spumei poliuretanice, iar parbrizul are o flexibilitate crescuta.

100 de masini introduse pe strazi

Flota de masini autonome se va extinde in 2015 la 100 de exemplare care vor invada strazile mai multor state din intreaga lume. In ianuarie, intersectiile londoneze vor incepe sa fie testate de ciudata masinuta fara sofer, apoi urmand Parisul, Tokyo si Berlinul. Invazia va fi una lenta, viteza maxima setata pe prototipurile produse de Google fiind de 40 km/h.

Cu toate acestea, inginerii companiei se lauda ca au reusit sa dea un plus de agresivitate masinii, dupa ce au atins limita de 1.100.000 de kilometri parcursi in prototipul functional. "Este o optiune pe care o putem regla din software, dar pe care am probat-o abia dupa ce am depasit un milion de kilometri parcursi cu masina", au explicat acestia.

Ce cred americanii

Printre primii care au dat nas cu masina autonoma, reporterii revistelor si blogurilor de specialitate din Statele Unite se impart in doua clase: cei care cred in viitorul masinilor autonome si cei care considera ca abandonarea clasicului volan este un fenomen imposibil. Printre ultimii se numara inclusiv fondatorul companiei Tesla, Elan Musk, al carui concept de masina autonoma pastreaza inca 10% din comenzi in mainile pasagerului.

In schimb, cei care au incercat senzatiile date de o calatorie in Google Car au descris astfel experienta: "Masina este amuzanta prin forma ei. Nu este pusa in totalitate la punct. Are probleme pe timp de ploaie sau zapada, dar calculatorul se dovedeste un sofer mai prudent decat omul". Contestarii proiectului vad insa in forma finala a masinii Google o dezamagire, multi dintre acestia asteptandu-se la un vehicul inovator din toatele punctele de vedere.

Cum insa Google a testat tehnologia fara sofer si pe unele versiuni de serie a unor masini hibrid, nu ar fi de mirare ca aceasta sa poata fi implementata si pe alte tipuri de automobile.

Google CarAsa arata varianta finala a masinii Google.

Trimite unui prieten
Publicat în categoria: Inovatii auto DATA PUBLICĂRII: 5 Ianuarie 2015