Mazda prezinta noua gama de motoare pe benzina Skyactiv-X: fara bujii si cu aprindere prin compresie

Mazda prezinta noua gama de motoare pe benzina Skyactiv-X: fara bujii si cu aprindere prin compresie
  • Mazda a lansat noua generatie de motoare Skyactiv-X
  • Acestea renunta la bujii pentru o aprindere prin compresie
  • Vor oferi cu 30% mai mult cuplu decat vechea generatie
Distribuie pe Facebook

Constructorul japonez de automobile tocmai a lansat noua generatie de motoare pe benzina Skyactiv-X. Multumita unei tehnologii inovative, acestea vor oferi mai mult cuplu si vor consuma cu pana la 30% mai putin.

Normele tot mai drastice pentru emisii i-au facut pe marii producatori de masini sa-si schimbe strategia si sa investeasca in dezvoltarea propulsoarelor turbo si hibrid. Japonezii de la Mazda insa nu s-au aliniat noului trend mondial si au continuat cu dezvoltarea si mai mult a propulsoarelor aspirate natural.

Astfel s-a nascut noua generatie de unitati pe benzina Skyactiv-X, prezentata cu surle si trambite in urma cu putin timp. Asa cum probabil te-ai astepta de la un motor de ultima generatie, acesta este mult mai fiabil dar si mai eficient decat cel anterior.

Principala noutate o reprezinta sistemul de aprindere Spark Controlled Compression Ignition. Acesta este o premiera mondiala pentru un motor pe benzina si implica renuntarea la aprinderea prin clasicele bujii, in favoarea unei aprinderi prin compresie. Cu alte cuvinte, se aplica o presiune ridicata asupra amestecului de carburant si aer.

Potrivit comunicatului oficial, munca inginerilor Mazda nu a fost deloc usoara. Pentru a putea implementa aceasta tehnologie, acestia au fost nevoiti sa "imbunatateasca zona in care aprinderea prin compresie este posibila." Un alt obstacol peste care au trecut cu brio a fost "atingerea unei tranzitii insesizabile intre aprinderea prin bujii si cea prin compresie."

Oficialii brand-ului asiatic sustin ca noua generatie de motoare Skyactiv-X va oferi cu pana la 30% mai mult cuplu si ca eficienta va creste deasemenea cu 20 sau 30 de procente. In acelasi timp, Mazda intentioneaza ca pana in 2030 sa reduca emisiile de CO2 la nivel de companie cu 50% fata de nivelul din 2010.

In tot acest timp, constructorul japonez isi pastreaza increderea in propulsoarele cu combustie interna si crede ca "Vehiculele electrice nasc o problema: reciclarea bateriilor litiu-ion. Trebuie sa ne gandim ca ele nu inseamna chiar zero emisii. Exista emisii in timpul vietii si emisii dupa ce masina iese pe strada."

Distribuie pe Facebook
mai multe