Mazda SKYACTIV a castigat premiul 'Tehnologia anului' 2012 in Japonia

Noua motorizare Mazda SKYACTIV-G 1,3l a primit premiul "Tehnologia anului" 2012, oferit in cadrul Conferintei Jurnalistilor si Cercetatorilor Auto din Japonia (RJC). Motorizarea echipeaza modelul Demio (Mazda2) pe piata din Japonia.
Trimite unui prieten
Despre tehnologia Mazda SKYACTIV:
Mazda Motor Corporation anunta primele informatii oficiale despre trenurile de rulare de generatie noua ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii si platforme complet noi, care vor fi lansate incepand cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda. Acest proces se va concentra pe strategia de reducere a greutatii ca si valoare de baza a brand-ului, in paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare conventionale. In cadrul unor etape viitoare vor fi introduse si tehnologii de crestere a eficientei cum sunt sistemul de frane regenerative si sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scadea consumul de combustibil la nivelul intregii game cu 30% pana in 2015 raportat la media din 2008.
Motorul SKYACTIV-G pe benzina, spre exemplu, va obtine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injectie directa de inalta eficienta va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsa vreodata de un motor de serie pe benzina. Acesta permite motorului sa utilizeze cu 15% mai putin combustibil si contribuie la o crestere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici si medii va insemna un raspuns mai bun cu mai putin combustibil consumat.
Noul motor SKYACTIV-D, pe motorina, stabileste la randul sau un record in ceea ce priveste raportul de compresie, 14.0:1 fiind cel mai scazut inregistrat vreodata pentru un motor diesel. Acest lucru determina o scadere a consumului de combustibil cu 20% si totodata o ardere mai eficienta. Fara sa necesite tratarea costisitoare a emisiilor pentru a reduce nivelul de noxe, Mazda SKYACTIV-D va respecta normele Euro 6. O turbina in doua trepte asigura un raspuns fidel si liniar la orice viteza si creste nivelul cuplului furnizat la turatii reduse, dar si ridicate, pana la 5.200 de rotatii.
In paralel Mazda a dezvoltat si noua cutie automata SKYACTIV-Drive ca parte integranta a tehnologiei SKYACTIV care combina avantajele unei transmisii automate conventionale cu transmisia continua-variabila si a uneia cu dublu ambreiaj. Intervalul de blocare mult largit creste eficienta convertizorului de cuplu, imbunatateste eficienta transferului de cuplu si ofera o senzatie de condus similara cu cea a unei transmisii manuale. Noua SKYACTIV-Drive faciliteaza si un consum de combustibil redus cu pana la 7% comparativ cu transmisia automata utilizata in prezent.
Noua SKYACTIV-MT reprezinta o cutie de viteze manuala foarte usoara si compacta, ce prezinta un nivel redus al frecarii interne cu efect direct al scaderii consumului de combustibil. Dimensiunea compacta permite o arhitectura eficienta a autovehicului, in timp ce cursa scurta si senzatia de schimbare facila a vitezelor sunt preluate parca de la o masina sport.
Mazda este convinsa ca reducerea greutatii autovehiculului reprezinta cheia scaderii consumului si a emisiilor de CO2. Un rol esential in acest proces il va avea noua structura de caroserie SKYACTIV-Body si platforma vehiculului SKYACTIV-Chassis. Noua structura este cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida. Aceasta confera un nivel ridicat de siguranta si o manevrabilitate ridicata a autovehiculului. Reducerea masei a fost realizata prin intermediul cresterii cantitatii de aliaje de otel de inalta duritate si prin optimizarea materialelor de imbinare. Sasiul SKYACTIV va dispune de o suspensie nou dezvoltata, cu 14% mai usoara decat cea curenta si care ofera o manevrabilitate precisa si un confort ridicat.
Mazda Motor Corporation anunta primele informatii oficiale despre trenurile de rulare de generatie noua ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii si platforme complet noi, care vor fi lansate incepand cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda. Acest proces se va concentra pe strategia de reducere a greutatii ca si valoare de baza a brand-ului, in paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare conventionale. In cadrul unor etape viitoare vor fi introduse si tehnologii de crestere a eficientei cum sunt sistemul de frane regenerative si sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scadea consumul de combustibil la nivelul intregii game cu 30% pana in 2015 raportat la media din 2008.
Motorul SKYACTIV-G pe benzina, spre exemplu, va obtine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injectie directa de inalta eficienta va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsa vreodata de un motor de serie pe benzina. Acesta permite motorului sa utilizeze cu 15% mai putin combustibil si contribuie la o crestere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici si medii va insemna un raspuns mai bun cu mai putin combustibil consumat.
In paralel Mazda a dezvoltat si noua cutie automata SKYACTIV-Drive ca parte integranta a tehnologiei SKYACTIV care combina avantajele unei transmisii automate conventionale cu transmisia continua-variabila si a uneia cu dublu ambreiaj. Intervalul de blocare mult largit creste eficienta convertizorului de cuplu, imbunatateste eficienta transferului de cuplu si ofera o senzatie de condus similara cu cea a unei transmisii manuale. Noua SKYACTIV-Drive faciliteaza si un consum de combustibil redus cu pana la 7% comparativ cu transmisia automata utilizata in prezent.
Noua SKYACTIV-MT reprezinta o cutie de viteze manuala foarte usoara si compacta, ce prezinta un nivel redus al frecarii interne cu efect direct al scaderii consumului de combustibil. Dimensiunea compacta permite o arhitectura eficienta a autovehicului, in timp ce cursa scurta si senzatia de schimbare facila a vitezelor sunt preluate parca de la o masina sport.
Mazda este convinsa ca reducerea greutatii autovehiculului reprezinta cheia scaderii consumului si a emisiilor de CO2. Un rol esential in acest proces il va avea noua structura de caroserie SKYACTIV-Body si platforma vehiculului SKYACTIV-Chassis. Noua structura este cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida. Aceasta confera un nivel ridicat de siguranta si o manevrabilitate ridicata a autovehiculului. Reducerea masei a fost realizata prin intermediul cresterii cantitatii de aliaje de otel de inalta duritate si prin optimizarea materialelor de imbinare. Sasiul SKYACTIV va dispune de o suspensie nou dezvoltata, cu 14% mai usoara decat cea curenta si care ofera o manevrabilitate precisa si un confort ridicat.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (13)
Poze Mazda SKYACTIV
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (5)
-
Broasca haion nty skoda karoq 2017→ 1.0 tsi ezc-sk-084 120 Lei
Dezmembrez skoda superb 2 (3t) 2008 - 2015 1.4 tsi caxc( cp:...
Senzor detonatie dacia logan [2004 - 2008] sedan 1.6 mt (87 hp) 59 Lei
-
Suport cutie viteze renault scenic 3 2010 monovolum 1.5 dci 150 Lei
Grila / consola centrala bord hyundai coupe gk fab. 2001 -... 100 Lei
Ecu vw golf 6 1.6 tdi cayb 90 cai 03l906023ml 5wp42691aa 900 Lei
-
Amortizor soc spate dreapta bmw seria 5 e39 [1995 - 2000]... 82 Lei
Conducta ulei turbo opel insignia a 2.0 cdti a20dth contucta... 50 Lei
Suport motor renault laguna 2 [2001 - 2005] grandtour wagon... 70 Lei
-
Interior complet mercedes-benz c-class w204/s204 [2007 - 2012]... 1000 Lei
Set rulment roata ford transit bus (2006 - 2014) comline... 328 Lei
Modul stabilizator tensiune audi a6/s6 iv saloon (4g2, c7,... 180 Lei
-
Arbore cotit / vibrochen 038l vw touran i 1.9 tdi 90 cai motor... 1100 Lei
Janta aliaj r17 / 17x7.5j et50.8 cod hb17 jeep grand cherokee... 200 Lei
Teava intercooler audi a6 allroad 3.0 tdi - (2006 2011) 80 Lei
-
Maner iexterior usa fata/spate dreapta bmw seria 3 e92/93... 102 Lei
Lampa spate dreapta (tyc110197012 tyc) vw 157.95 Lei
Set 2 boxe / difuzoare chrysler pt cruiser fab. 2000 - 2010... 100 Lei
-
Suport bara stabilizatoare dreapta 4f0199352e audi a6 4f/c6... 110 Lei
Motoras macara vw passat b6 2005-2010 fata stanga 1k0959793g,... 100 Lei
Conducta admisie mercedes sprinter w906 (2006-2017), vito,... 150 Lei
-
Turbina ford fiesta 1.0 benzina 2021, cm5g6k682he 968 Lei
Roata janta aliaj 5x112 195 65 15 r15 vw passat b5 1997 - 2001... 299 Lei
Plansa bord, mercedes clasa e (w212), vol pe st (id:578182) 1700 Lei
-
Buson umplere ulei skoda fabia 5j [2007 - 2010] hatchback 1.2... 46 Lei
Corp termostat 04l121111a, audi a4 allroad (8kh, b8) 2.0tdi 184 Lei
Compresor clima opel meriva b 2010-2014 1.7 cdti 13250606 zj2 700 Lei
-
Suport motor stanga audi a6 2.7 tdi - (2004 2009) 65 Lei
Set placute frana fata trw opel movano b 2010→ gdb1910 276 Lei
Set accesorii, placute frana citroen berlingo (b9) (2008 -... 20 Lei
-
Unitate de comanda,lampa cu descarcare pe gaz seat leon (1p1)... 831 Lei
4e0807417b bandou stopuri bara spate audi a8 4e motor 3.0tdi... 250 Lei
Deflector difuzor captare aer vw golf plus 1.4 bud cgga 2008 -... 99.99 Lei
-
Cablu, frana de parcare stanga (814015148 tri) fiat,lancia 55.48 Lei
Media player / radio / unitate cd / casetofon opel corsa c... 250 Lei
Cutie transfer fata toyota rav 4 2.2 d-4d automata 4x4 w82 1y131 1000 Lei



Publicat în categoria: Inovatii auto
DATA PUBLICĂRII: 25 Noiembrie 2011