Mazda SKYACTIV a castigat premiul 'Tehnologia anului' 2012 in Japonia

Noua motorizare Mazda SKYACTIV-G 1,3l a primit premiul "Tehnologia anului" 2012, oferit in cadrul Conferintei Jurnalistilor si Cercetatorilor Auto din Japonia (RJC). Motorizarea echipeaza modelul Demio (Mazda2) pe piata din Japonia.
Trimite unui prieten
Despre tehnologia Mazda SKYACTIV:
Mazda Motor Corporation anunta primele informatii oficiale despre trenurile de rulare de generatie noua ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii si platforme complet noi, care vor fi lansate incepand cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda. Acest proces se va concentra pe strategia de reducere a greutatii ca si valoare de baza a brand-ului, in paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare conventionale. In cadrul unor etape viitoare vor fi introduse si tehnologii de crestere a eficientei cum sunt sistemul de frane regenerative si sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scadea consumul de combustibil la nivelul intregii game cu 30% pana in 2015 raportat la media din 2008.
Motorul SKYACTIV-G pe benzina, spre exemplu, va obtine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injectie directa de inalta eficienta va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsa vreodata de un motor de serie pe benzina. Acesta permite motorului sa utilizeze cu 15% mai putin combustibil si contribuie la o crestere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici si medii va insemna un raspuns mai bun cu mai putin combustibil consumat.
Noul motor SKYACTIV-D, pe motorina, stabileste la randul sau un record in ceea ce priveste raportul de compresie, 14.0:1 fiind cel mai scazut inregistrat vreodata pentru un motor diesel. Acest lucru determina o scadere a consumului de combustibil cu 20% si totodata o ardere mai eficienta. Fara sa necesite tratarea costisitoare a emisiilor pentru a reduce nivelul de noxe, Mazda SKYACTIV-D va respecta normele Euro 6. O turbina in doua trepte asigura un raspuns fidel si liniar la orice viteza si creste nivelul cuplului furnizat la turatii reduse, dar si ridicate, pana la 5.200 de rotatii.
In paralel Mazda a dezvoltat si noua cutie automata SKYACTIV-Drive ca parte integranta a tehnologiei SKYACTIV care combina avantajele unei transmisii automate conventionale cu transmisia continua-variabila si a uneia cu dublu ambreiaj. Intervalul de blocare mult largit creste eficienta convertizorului de cuplu, imbunatateste eficienta transferului de cuplu si ofera o senzatie de condus similara cu cea a unei transmisii manuale. Noua SKYACTIV-Drive faciliteaza si un consum de combustibil redus cu pana la 7% comparativ cu transmisia automata utilizata in prezent.
Noua SKYACTIV-MT reprezinta o cutie de viteze manuala foarte usoara si compacta, ce prezinta un nivel redus al frecarii interne cu efect direct al scaderii consumului de combustibil. Dimensiunea compacta permite o arhitectura eficienta a autovehicului, in timp ce cursa scurta si senzatia de schimbare facila a vitezelor sunt preluate parca de la o masina sport.
Mazda este convinsa ca reducerea greutatii autovehiculului reprezinta cheia scaderii consumului si a emisiilor de CO2. Un rol esential in acest proces il va avea noua structura de caroserie SKYACTIV-Body si platforma vehiculului SKYACTIV-Chassis. Noua structura este cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida. Aceasta confera un nivel ridicat de siguranta si o manevrabilitate ridicata a autovehiculului. Reducerea masei a fost realizata prin intermediul cresterii cantitatii de aliaje de otel de inalta duritate si prin optimizarea materialelor de imbinare. Sasiul SKYACTIV va dispune de o suspensie nou dezvoltata, cu 14% mai usoara decat cea curenta si care ofera o manevrabilitate precisa si un confort ridicat.
Mazda Motor Corporation anunta primele informatii oficiale despre trenurile de rulare de generatie noua ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii si platforme complet noi, care vor fi lansate incepand cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda. Acest proces se va concentra pe strategia de reducere a greutatii ca si valoare de baza a brand-ului, in paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare conventionale. In cadrul unor etape viitoare vor fi introduse si tehnologii de crestere a eficientei cum sunt sistemul de frane regenerative si sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scadea consumul de combustibil la nivelul intregii game cu 30% pana in 2015 raportat la media din 2008.
Motorul SKYACTIV-G pe benzina, spre exemplu, va obtine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injectie directa de inalta eficienta va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsa vreodata de un motor de serie pe benzina. Acesta permite motorului sa utilizeze cu 15% mai putin combustibil si contribuie la o crestere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici si medii va insemna un raspuns mai bun cu mai putin combustibil consumat.
In paralel Mazda a dezvoltat si noua cutie automata SKYACTIV-Drive ca parte integranta a tehnologiei SKYACTIV care combina avantajele unei transmisii automate conventionale cu transmisia continua-variabila si a uneia cu dublu ambreiaj. Intervalul de blocare mult largit creste eficienta convertizorului de cuplu, imbunatateste eficienta transferului de cuplu si ofera o senzatie de condus similara cu cea a unei transmisii manuale. Noua SKYACTIV-Drive faciliteaza si un consum de combustibil redus cu pana la 7% comparativ cu transmisia automata utilizata in prezent.
Noua SKYACTIV-MT reprezinta o cutie de viteze manuala foarte usoara si compacta, ce prezinta un nivel redus al frecarii interne cu efect direct al scaderii consumului de combustibil. Dimensiunea compacta permite o arhitectura eficienta a autovehicului, in timp ce cursa scurta si senzatia de schimbare facila a vitezelor sunt preluate parca de la o masina sport.
Mazda este convinsa ca reducerea greutatii autovehiculului reprezinta cheia scaderii consumului si a emisiilor de CO2. Un rol esential in acest proces il va avea noua structura de caroserie SKYACTIV-Body si platforma vehiculului SKYACTIV-Chassis. Noua structura este cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida. Aceasta confera un nivel ridicat de siguranta si o manevrabilitate ridicata a autovehiculului. Reducerea masei a fost realizata prin intermediul cresterii cantitatii de aliaje de otel de inalta duritate si prin optimizarea materialelor de imbinare. Sasiul SKYACTIV va dispune de o suspensie nou dezvoltata, cu 14% mai usoara decat cea curenta si care ofera o manevrabilitate precisa si un confort ridicat.
Trimite unui prieten
Vezi toate pozele (13)
Poze Mazda SKYACTIV
Urmărește știrile 4tuning.ro și pe Google News
Vezi toate comentariile (5)
-
St8151 simulator suspensie auto 380v 22970 Lei
Cutie viteza manuala, cod gm428744098, opel corsa d, 1.2 benz,... 1106 Lei
Fiat ducato 2.3jtd 2010 31500 €
-
0445020160 0445020292 0445020195 0986437512 bosch pompa inalta... 3000 Lei
Stop dreapta honda cr-v (2013-2017) original 130 Lei
Dezmembrez piese caroserie, motor, cutie viteze, suspensie...
-
Ford fiesta mca trend 5 d 2017 5500 €
Pompa spalare parbriz era 465036 35 Lei
Fuzeta fata dreapta mercedes-benz e-class w211/s211 [2002 -... 200 Lei
-
Jante nissan juke, qashqai, x-trail, murano, leaf , originale,... 2499 Lei
Panou butoane start stop avarie mercedes eqs eqe amg cod... 1000 Lei
166000121r 8201453073 16600-00q2n 0445110652 bosch injector... 500 Lei
-
0986437512 0445020195 0445020292 5801486599r bosch pompa... 3000 Lei
Motor dacia logan 1.5 dci euro 4, cod motor k9k 1700 Lei
Bara fata dacia logan 2 2017-2018-2019-2020 noua 620223034r... 300 Lei
-
Capace roata diahatsu terios 2006+ din abs+pvc 850 Lei
Opel corsa s-d ba11 2009 2000 €
Fulie vibrochen 059 105 251 m audi a8 d3 3.0tdi 2004 asb oem... 150 Lei
-
Bmw 120 seria 1 /1.6 diesel recent adus si inmatri ro.2025 an... 31500 Lei
Jante nissan juke , qashqai , x-trail, jante aliaj nissan... 1700 Lei
95521533 55578075 dcri301030 denso injector opel astra j k... 600 Lei
-
Jante noi 17 inch originale seat leon 3 5f r17 590 €
Geam lampa plafon fata renault megane 2 [facelift] [2006 -... 20 Lei
Catadioptru bara spate stanga cod: 7210795 7210795 bmw seria 5... 128 Lei
-
0 986 435 655 0 445 124 014 504388750 bosch injector new... 2000 Lei
A2513200704 a2513201204 a2513200904 amk compresor airmatic... 1250 Lei
Stop tripla lampa stanga renault megane 2 break 8200417349... 200 Lei
-
9x2q-9k546-db 9x2q-9k546-da 0445116013 bosch injector citroen... 500 Lei
Praguri laterale pentru vw polo 9n / 9n3 toate modelele... 179 €
0445124036 5801906153r 0986435674 bosch injector iveco stralis... 750 Lei
-
Cardan audi a4 b8 allroad (8kh) 2.0 tdi quattro 163 cai cod:... 1299 Lei
5801621241 826996-0002 826996-5002 5801674711 garrett... 5000 Lei
Citroen ds4 2.0bluehdi 2017 8820 €
-
5801553219 504388756 0986437512 bosch pompa inalta presiune... 3000 Lei
Mini cooper s countryman all4 2014 7900 €
Macara cu motoras stanga vw golf 4 2 usi 150 Lei



Publicat în categoria: Inovatii auto
DATA PUBLICĂRII: 25 Noiembrie 2011