MICHELIN CrossClimate: speciala pentru vara, legala si iarna. Cum adica?

MICHELIN CrossClimate: speciala pentru vara, legala si iarna. Cum adica?
  • MICHELIN CrossClimate a fost deja testata peste 5.000.000 de kilometri
  • 65% din soferii europeni circula tot anul cu pneuri de vara
  • Romania, una din tarile cu legislatie speciala dedicata anvelopelor de iarna
Distribuie pe Facebook

Am fost saptamana trecuta la marginea Alpilor, la granita dintre Elvetia si Franta. Dar nu ca sa ne dam cu schiurile si nici ca sa ne innoim sertarul cu ceasuri elvetiene. Ci ca sa testam noile pneuri lansate de producatorul francez Michelin. Niste anvelope care promiteau in campania de teasing sa revolutioneze siguranta rutiera.

Doar o alta anvelopa all-seasons?

Nicidecum. MICHELIN CrossClimate nu este un pneu numit popular all-seasons sau mixt. Si asta pentru ca, pana acum, anvelopele care erau catalogate a fi drept all-seasons aveau mai multe trasaturi si caracteristici ale pneurilor de iarna, decat ale celor de vara. Erau de fapt niste anvelope de iarna fabricate dintr-un compus care nu se intarea la venirea caldurii si cu o suprafata de rulare mai adanca, cu un profil mixt de iarna-vara. Insa erau preponderent orientate catre sezonul rece. Ca, pana la urma, cu cele de iarna poti sa mergi si vara, asa cum o fac multi soferi din Romania, insa cu cele de vara pe zapada sau gheata... nu prea.

CrossClimateCrossClimateCrossClimate

CrossClimate este tocmai invers. Este o anvelopa special gandita pentru vara, cu care se poate merge cu niste performante uluitoare si iarna. Si este realizata cu o tehnologie noua, dintr-o compozitie revolutionara care isi pastreaza calitatile la oscilatiile de temperatura cuprinse intre -20 de grade si +40 de grade. Mai precis, daca o anvelopa de iarna se comporta defectuos vara, din cauza ca materialul se intareste, iar un pneu de vara devine rigid pe timp de iarna, in cazul acestor noi pneuri materialul ramane la fel si isi pastreaza aderenta si elasticitatea.

Pe langa materialul din care este fabricat, noul pneu MICHELIN CrossClimate mai are ceva inedit. Un design al suprafetei de rulare special gandit ca sa impace soferii in orice conditii de drum, fie vara, fie iarna. Profilul este mai mult de vara, pentru ca nu prezinta clasicele blocuri pozitionate in zig-zag si nici designul pronuntat al pneurilor de iarna. Dar datorita unor inovatii dezvoltate de inginerii de la Michelin, anvelopa CrossClimate reuseste sa aiba un profil ce permite aderenta perfecta pe zapada, dar si pe asfalt umed sau pe cel uscat.

CrossClimate

Un pneu bun la orice si neperformant la nimic?

Pana acum, anvelopele mixte erau catalogate drept niste pneuri bune la orice dar perfecte la nimic. Adica erau un compromis care oferea performante multumitoare atat vara, cat si iarna, insa departe de performantele legate de franare, aderenta, longevitate si eficienta oferite de pneurile dedicate fiecarui sezon in parte. Si ai tinde sa crezi ca si MICHELIN CrossClimate, o anvelopa care se vrea a fi buna din vara pana in iarna, se va comporta la fel: decent in orice conditii, dar mult sub performantele pneurilor dedicate.

Nu o spunem noi, o spun cei de la TUV Sud si Dekra, doua autoritati de testare din Germania, care au avut ocazia sa testeze performantele acestui nou pneu. Si, conform noilor etichete de pe anvelope, acest CrossClimate a primit certificare simbolizata cu litera A pentru aderenta pe carosabil umed. Adica cea mai inalta omologare ce demonstreaza ca in cazul unui carosabil umed, acest pneu se comporta perfect, la fel ca o anvelopa speciala de vara. Si ca sa facem o diferenta, pneurile all-seasons au primit numai omologari C, D sau E, ceea ce le face mai putin performante, iar anvelopa MICHELIN Alpin 5, speciala de iarna, are omologare de tip B.

CrossClimate

Daca pe carosabil umed CrossClimate a primit note maxime, in cazul nivelului de zgomot a primit... la fel. Adica inginerii de la Michelin au reusit sa faca un profil mai silentios decat cel de vara. Iar la capitolul dedicat economiei de carburant, a primit distinctia B, fiind depasit numai de pneul de vara Energy Saver Plus. Cu alte cuvinte, nivelul performantelor Michelin Total Performance este unul foarte echilibrat si extrem de capabil in cazul franarii pe carosabil umed.

La evenimentul de lansare din Franta au fost prezenti zeci de membri ai echipei Michelin. Inclusiv Jean-Claude Pats, vicepresedintele executiv Michelin, cel care ne-a povestit de unde nevoia de a dezvolta aceasta anvelopa, dar si alte persoane importante, sefi ai departamentelor de marketing, dezvoltare, performanta sau serviciu-clienti din cadrul companiei franceze. Cu ajutorul lor am inteles ce inseamna munca din spatele unei simple lansari de anvelopa, cate teste, studii si milioane de kilometri parcursi pe drumuri publice, inainte ca un produs sa iasa pe piata. Fara indoiala, CrossClimate este un produs inovativ, de calitate, care promite sa schimbe felul in care ne deplasam cu masina.

CrossClimateAnne PrevostCrossClimateJean-Claude PatsCrossClimateSophie PigeatCrossClimateDamien Hallez

Ce face ca MICHELIN CrossClimate sa fie un pneu de iarna?

Tot cei de la TUV si Dekra i-au acordat certificarea 3PMSF, adica Three Peak Mountain Snow Flake. Este acel semn dupa care se uita politistii cand te opresc sa-ti verifice pneurile de iarna. Dar ca un producator sa primeasca dreptul de a avea acest logo pe propriile pneuri, acel pneu trebuie sa respecte niste conditii. Adica sa aiba un anumit nivel de aderenta pe zapada, o anumita aderenta pe carosabil umed si in conditii de frig, dar si o buna franare pe un carosabil cu polei sau gheata.

Cand te uiti prima oara la profilul unui pneu CrossClimate ai baga mana in foc ca este de vara. Insa pe zapada se comporta excelent. Si asta am putut testa si singuri, atunci cand am urcat o panta inclinata cu masini incaltate cu diverse anvelope. Datorita profilului cu blocuri in forma de V, de diferite dimensiuni, car si datorita blocurilor cu o forma alungita care spre exterior se lateste, se pare ca inginerii Michelin au gasit formula magica. Formula care transforma pneul acesta intr-un cu adevarat performant pe timp de iarna, cand este zapada pe carosabil.

CrossClimate

De ce era nevoie de o anvelopa de acest gen, cu care se poate merge tot anul?

Din cauza unor statistici cam sumbre. Mai precis, un procent de 65% din totalul soferilor la nivel european circula cu pneurile de vara tot timpul anului. Fie ca locuiesc in zone in care nu ninge, fie ca legea nu ii obliga sa aiba pneuri de iarna in sezonul rece, cert este ca acei soferi care circula cu masina incaltata pentru vara sunt extrem de multi. Restul au fie pneuri all-seasons sau au doua seturi, de vara si de iarna, pe care le schimba in functie de sezon si conditiile vremii.

Un exemplu si mai strigator vine din Franta: 76% din soferii francezi circula 365 de zile pe an cu pneurile de vara. Si asta pentru ca nu sunt obligati de lege sa aiba pe timp de iarna anvelope speciale. In schimb, Germania este o tara care le impune soferilor sa aiba echipament de iarna, motiv pentru care numai 20% dintre soferi merg cu anvelopele de vara tot anul...

Ei bine, pentru acesti soferi au fost gandite si dezvoltate aceste pneuri de vara, cu omologare pentru iarna. Au fost gandite pentru a le oferi un nivel crescut de siguranta soferilor tot timpul anului, indiferent de conditii, fara sa aiba parte de compromisurile oferite de anvelopele all-seasons. Adica de acum, un sofer european care circula in zone calde poate merge oriunde la munte sau intr-o tara in care ninge fara probleme.

CrossClimate

E buna de ceva noua anvelopa MICHELIN CrossClimate in Romania, cu legislatia actuala?

In ultimii ani, numarul soferilor romani care isi echipeaza masina cu pneuri dedicate in functie de fiecare sezon a crescut datorita legislatiei care ii amendeaza pe soferii ce pun probleme traficului pentru ca nu au anvelopele corespunzatoare. Dar, pe langa legislatie, mai exista un factor ingrijorator: Romania este codasa la capitolul siguranta rutiera si este una din tarile cu cel mai mare numar de accidente grave.

Asadar, putem spune ca un pneu cum este CrossClimate este cea mai buna solutie pentru Romania. In primul rand, pentru ca ofera o siguranta sporita multumita calitatii si designului sau, indiferent de conditiile pe care le avem la drum. Daca azi e soare si plecam in vacanta la munte, unde ploua, dupa care ninge, vom avea cel mai mare nivel de siguranta. In al doilea rand, pentru ca MICHELIN CrossClimate are logo-ul 3PMSF, cel cu varful de munte si fulgul de nea, respectam intocmai legea si nu putem primi amenda.

CrossClimateCrossClimateCrossClimate

Multi soferi pana acum credeau ca fac o afacere buna cumparand niste anvelope mixte. Ieseau mai ieftin si nici nu primeau amenda. Insa gumele de tip all-seasons se uzau prematur, erau zgomotoase, franau mai prost si pe uscat, dar si pe asfalt umed. Adica erau un compromis destul de periculos. Acum insa, pot face aceeasi economie la bani, dar cumparand cea mai buna tehnologie de pe piata. Mai ales ca francezii au anuntat ca pretul pentru CrossClimate se va situa undeva intre Energy Saver, cele mai accesibile pneuri, si Alpin 5, anvelopa de iarna a francezilor. Asadar, cu un singur set, poti impusca mai multi iepuri deodata.

CrossClimateCrossClimate

CrossClimate

De ce as cumpara CrossClimate?

Pentru ca Romania este exemplul ideal de tara careia i se potriveste de minune. De ce? Pentru ca are o clima temperata. Adica nu are extreme, asa cum sunt unele tari europene. Pentru ca daca ar avea, aceste anvelope nu ar fi bune de nimic... Si incerc sa va dau si niste exemple. Sa zicem ca locuiesti intr-o tara nordica, unde ninge 300 de zile pe an. Acolo, nu ai ce face cu aceste anvelope, acolo ai nevoie de pneuri dedicate sezonului de iarna, care ofera cea mai buna performanta pe zapada si gheata. La fel si daca locuiesti pe Coasta de Azur, pe malul Mediteranei, unde nu ninge niciodata: aici iti trebuie pneuri speciale de vara.

CrossClimate este pentru acei soferi care circula cu masina in toate conditiile de vreme. Asa cum este Romania. O tara in care poate ploua in orice zi din an, fie iarna, fie vara. O tara in care faci doua ore din Bucuresti pana la Busteni si poti intr-o singura zi sa treci de la +30 de grade la 0 grade, de la soare, la zapada. Romania este o tara cu ierni destul de scurte, dar foarte agresive, cu drumari lenesi si mult polei pe carosabil. Si, mai presus de toate astea, Romania este o tara cu soferi dornici sa faca economie: de ce sa cumpere 8 anvelope cand pot avea doar 4 tot anul? De ce sa cheltuie bani pe doua schimburi anual? Si de ce sa tina ocupat balconul cu 4 anvelope, cand nu au nevoie?

Care este concluzia noastra? CrossClimate este raspunsul acelor soferi, extrem de multi la numar, care sunt nedumeriti de nevoia unui set de iarna cand ei circula preponderent vara. Este raspunsul celor care vor sa aiba parte de cea mai buna siguranta, fara sa investeasca in doua seturi dedicate. CrossClimate este raspunsul celor care spuneau pana acum "Lasa nene ca am mers pana acum numai cu anvelope Victoria si nu au fost probleme niciodata, fie iarna, fie vara". Celor din urma le spunem: In sfarsit, au fost inventate anvelopele de vara cu care poti merge legal si iarna. In plus, riscul de a te infige intr-un pom din cauza ca banii pentru deszapezire au fost subtilizati, scade vertiginos!

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (79) Poze CrossClimate
mai multe