MICHELIN CrossClimate: speciala pentru vara, legala si iarna. Cum adica?

- MICHELIN CrossClimate a fost deja testata peste 5.000.000 de kilometri
- 65% din soferii europeni circula tot anul cu pneuri de vara
- Romania, una din tarile cu legislatie speciala dedicata anvelopelor de iarna
Am fost saptamana trecuta la marginea Alpilor, la granita dintre Elvetia si Franta. Dar nu ca sa ne dam cu schiurile si nici ca sa ne innoim sertarul cu ceasuri elvetiene. Ci ca sa testam noile pneuri lansate de producatorul francez Michelin. Niste anvelope care promiteau in campania de teasing sa revolutioneze siguranta rutiera.
Doar o alta anvelopa all-seasons?
Nicidecum. MICHELIN CrossClimate nu este un pneu numit popular all-seasons sau mixt. Si asta pentru ca, pana acum, anvelopele care erau catalogate a fi drept all-seasons aveau mai multe trasaturi si caracteristici ale pneurilor de iarna, decat ale celor de vara. Erau de fapt niste anvelope de iarna fabricate dintr-un compus care nu se intarea la venirea caldurii si cu o suprafata de rulare mai adanca, cu un profil mixt de iarna-vara. Insa erau preponderent orientate catre sezonul rece. Ca, pana la urma, cu cele de iarna poti sa mergi si vara, asa cum o fac multi soferi din Romania, insa cu cele de vara pe zapada sau gheata... nu prea.
CrossClimate este tocmai invers. Este o anvelopa special gandita pentru vara, cu care se poate merge cu niste performante uluitoare si iarna. Si este realizata cu o tehnologie noua, dintr-o compozitie revolutionara care isi pastreaza calitatile la oscilatiile de temperatura cuprinse intre -20 de grade si +40 de grade. Mai precis, daca o anvelopa de iarna se comporta defectuos vara, din cauza ca materialul se intareste, iar un pneu de vara devine rigid pe timp de iarna, in cazul acestor noi pneuri materialul ramane la fel si isi pastreaza aderenta si elasticitatea.
Pe langa materialul din care este fabricat, noul pneu MICHELIN CrossClimate mai are ceva inedit. Un design al suprafetei de rulare special gandit ca sa impace soferii in orice conditii de drum, fie vara, fie iarna. Profilul este mai mult de vara, pentru ca nu prezinta clasicele blocuri pozitionate in zig-zag si nici designul pronuntat al pneurilor de iarna. Dar datorita unor inovatii dezvoltate de inginerii de la Michelin, anvelopa CrossClimate reuseste sa aiba un profil ce permite aderenta perfecta pe zapada, dar si pe asfalt umed sau pe cel uscat.
Un pneu bun la orice si neperformant la nimic?
Pana acum, anvelopele mixte erau catalogate drept niste pneuri bune la orice dar perfecte la nimic. Adica erau un compromis care oferea performante multumitoare atat vara, cat si iarna, insa departe de performantele legate de franare, aderenta, longevitate si eficienta oferite de pneurile dedicate fiecarui sezon in parte. Si ai tinde sa crezi ca si MICHELIN CrossClimate, o anvelopa care se vrea a fi buna din vara pana in iarna, se va comporta la fel: decent in orice conditii, dar mult sub performantele pneurilor dedicate.
Nu o spunem noi, o spun cei de la TUV Sud si Dekra, doua autoritati de testare din Germania, care au avut ocazia sa testeze performantele acestui nou pneu. Si, conform noilor etichete de pe anvelope, acest CrossClimate a primit certificare simbolizata cu litera A pentru aderenta pe carosabil umed. Adica cea mai inalta omologare ce demonstreaza ca in cazul unui carosabil umed, acest pneu se comporta perfect, la fel ca o anvelopa speciala de vara. Si ca sa facem o diferenta, pneurile all-seasons au primit numai omologari C, D sau E, ceea ce le face mai putin performante, iar anvelopa MICHELIN Alpin 5, speciala de iarna, are omologare de tip B.
Daca pe carosabil umed CrossClimate a primit note maxime, in cazul nivelului de zgomot a primit... la fel. Adica inginerii de la Michelin au reusit sa faca un profil mai silentios decat cel de vara. Iar la capitolul dedicat economiei de carburant, a primit distinctia B, fiind depasit numai de pneul de vara Energy Saver Plus. Cu alte cuvinte, nivelul performantelor Michelin Total Performance este unul foarte echilibrat si extrem de capabil in cazul franarii pe carosabil umed.
La evenimentul de lansare din Franta au fost prezenti zeci de membri ai echipei Michelin. Inclusiv Jean-Claude Pats, vicepresedintele executiv Michelin, cel care ne-a povestit de unde nevoia de a dezvolta aceasta anvelopa, dar si alte persoane importante, sefi ai departamentelor de marketing, dezvoltare, performanta sau serviciu-clienti din cadrul companiei franceze. Cu ajutorul lor am inteles ce inseamna munca din spatele unei simple lansari de anvelopa, cate teste, studii si milioane de kilometri parcursi pe drumuri publice, inainte ca un produs sa iasa pe piata. Fara indoiala, CrossClimate este un produs inovativ, de calitate, care promite sa schimbe felul in care ne deplasam cu masina.
Anne Prevost
Jean-Claude Pats
Sophie Pigeat
Damien Hallez
Ce face ca MICHELIN CrossClimate sa fie un pneu de iarna?
Tot cei de la TUV si Dekra i-au acordat certificarea 3PMSF, adica Three Peak Mountain Snow Flake. Este acel semn dupa care se uita politistii cand te opresc sa-ti verifice pneurile de iarna. Dar ca un producator sa primeasca dreptul de a avea acest logo pe propriile pneuri, acel pneu trebuie sa respecte niste conditii. Adica sa aiba un anumit nivel de aderenta pe zapada, o anumita aderenta pe carosabil umed si in conditii de frig, dar si o buna franare pe un carosabil cu polei sau gheata.
Cand te uiti prima oara la profilul unui pneu CrossClimate ai baga mana in foc ca este de vara. Insa pe zapada se comporta excelent. Si asta am putut testa si singuri, atunci cand am urcat o panta inclinata cu masini incaltate cu diverse anvelope. Datorita profilului cu blocuri in forma de V, de diferite dimensiuni, car si datorita blocurilor cu o forma alungita care spre exterior se lateste, se pare ca inginerii Michelin au gasit formula magica. Formula care transforma pneul acesta intr-un cu adevarat performant pe timp de iarna, cand este zapada pe carosabil.
De ce era nevoie de o anvelopa de acest gen, cu care se poate merge tot anul?
Din cauza unor statistici cam sumbre. Mai precis, un procent de 65% din totalul soferilor la nivel european circula cu pneurile de vara tot timpul anului. Fie ca locuiesc in zone in care nu ninge, fie ca legea nu ii obliga sa aiba pneuri de iarna in sezonul rece, cert este ca acei soferi care circula cu masina incaltata pentru vara sunt extrem de multi. Restul au fie pneuri all-seasons sau au doua seturi, de vara si de iarna, pe care le schimba in functie de sezon si conditiile vremii.
Un exemplu si mai strigator vine din Franta: 76% din soferii francezi circula 365 de zile pe an cu pneurile de vara. Si asta pentru ca nu sunt obligati de lege sa aiba pe timp de iarna anvelope speciale. In schimb, Germania este o tara care le impune soferilor sa aiba echipament de iarna, motiv pentru care numai 20% dintre soferi merg cu anvelopele de vara tot anul...
Ei bine, pentru acesti soferi au fost gandite si dezvoltate aceste pneuri de vara, cu omologare pentru iarna. Au fost gandite pentru a le oferi un nivel crescut de siguranta soferilor tot timpul anului, indiferent de conditii, fara sa aiba parte de compromisurile oferite de anvelopele all-seasons. Adica de acum, un sofer european care circula in zone calde poate merge oriunde la munte sau intr-o tara in care ninge fara probleme.
E buna de ceva noua anvelopa MICHELIN CrossClimate in Romania, cu legislatia actuala?
In ultimii ani, numarul soferilor romani care isi echipeaza masina cu pneuri dedicate in functie de fiecare sezon a crescut datorita legislatiei care ii amendeaza pe soferii ce pun probleme traficului pentru ca nu au anvelopele corespunzatoare. Dar, pe langa legislatie, mai exista un factor ingrijorator: Romania este codasa la capitolul siguranta rutiera si este una din tarile cu cel mai mare numar de accidente grave.
Asadar, putem spune ca un pneu cum este CrossClimate este cea mai buna solutie pentru Romania. In primul rand, pentru ca ofera o siguranta sporita multumita calitatii si designului sau, indiferent de conditiile pe care le avem la drum. Daca azi e soare si plecam in vacanta la munte, unde ploua, dupa care ninge, vom avea cel mai mare nivel de siguranta. In al doilea rand, pentru ca MICHELIN CrossClimate are logo-ul 3PMSF, cel cu varful de munte si fulgul de nea, respectam intocmai legea si nu putem primi amenda.
Multi soferi pana acum credeau ca fac o afacere buna cumparand niste anvelope mixte. Ieseau mai ieftin si nici nu primeau amenda. Insa gumele de tip all-seasons se uzau prematur, erau zgomotoase, franau mai prost si pe uscat, dar si pe asfalt umed. Adica erau un compromis destul de periculos. Acum insa, pot face aceeasi economie la bani, dar cumparand cea mai buna tehnologie de pe piata. Mai ales ca francezii au anuntat ca pretul pentru CrossClimate se va situa undeva intre Energy Saver, cele mai accesibile pneuri, si Alpin 5, anvelopa de iarna a francezilor. Asadar, cu un singur set, poti impusca mai multi iepuri deodata.
De ce as cumpara CrossClimate?
Pentru ca Romania este exemplul ideal de tara careia i se potriveste de minune. De ce? Pentru ca are o clima temperata. Adica nu are extreme, asa cum sunt unele tari europene. Pentru ca daca ar avea, aceste anvelope nu ar fi bune de nimic... Si incerc sa va dau si niste exemple. Sa zicem ca locuiesti intr-o tara nordica, unde ninge 300 de zile pe an. Acolo, nu ai ce face cu aceste anvelope, acolo ai nevoie de pneuri dedicate sezonului de iarna, care ofera cea mai buna performanta pe zapada si gheata. La fel si daca locuiesti pe Coasta de Azur, pe malul Mediteranei, unde nu ninge niciodata: aici iti trebuie pneuri speciale de vara.
CrossClimate este pentru acei soferi care circula cu masina in toate conditiile de vreme. Asa cum este Romania. O tara in care poate ploua in orice zi din an, fie iarna, fie vara. O tara in care faci doua ore din Bucuresti pana la Busteni si poti intr-o singura zi sa treci de la +30 de grade la 0 grade, de la soare, la zapada. Romania este o tara cu ierni destul de scurte, dar foarte agresive, cu drumari lenesi si mult polei pe carosabil. Si, mai presus de toate astea, Romania este o tara cu soferi dornici sa faca economie: de ce sa cumpere 8 anvelope cand pot avea doar 4 tot anul? De ce sa cheltuie bani pe doua schimburi anual? Si de ce sa tina ocupat balconul cu 4 anvelope, cand nu au nevoie?
Care este concluzia noastra? CrossClimate este raspunsul acelor soferi, extrem de multi la numar, care sunt nedumeriti de nevoia unui set de iarna cand ei circula preponderent vara. Este raspunsul celor care vor sa aiba parte de cea mai buna siguranta, fara sa investeasca in doua seturi dedicate. CrossClimate este raspunsul celor care spuneau pana acum "Lasa nene ca am mers pana acum numai cu anvelope Victoria si nu au fost probleme niciodata, fie iarna, fie vara". Celor din urma le spunem: In sfarsit, au fost inventate anvelopele de vara cu care poti merge legal si iarna. In plus, riscul de a te infige intr-un pom din cauza ca banii pentru deszapezire au fost subtilizati, scade vertiginos!
-
35242180g 823024-5001s 823024-5005s 35242180f turbo grand... 2000 Lei
5801486599 0445020195 bosch pompa inalta presiune iveco... 3000 Lei
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
-
A6540700087 0445118009 bosch injector mercedes a, b, c, cla,... 600 Lei
0445020334 5801848002 5802206691 bosch pompa inalta presiune... 2250 Lei
0445020175 5801382396 bosch pompa inalta presiune daf iveco... 1750 Lei
-
A6510704987 28342997 delphi injector mercedes /jeep compass... 100 €
0445110819 8579232 13538579232 bosch injector bmw mini x1 x2... 650 Lei
9060969099 53279880013 53279707130 53279887120 turbo mercedes... 750 Lei
-
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
5801496001 5801454567 500060548 0986435662 injector iveco... 650 Lei
-
0445110021 7700111014 bosch injector opel movano vivaro/... 200 Lei
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
-
0445110939 166007383r hmlgt9558r bosch injector fiat nissan... 800 Lei
167008683r 95518968 a2c80584700 vdo pompa inalta presiune... 1750 Lei
Toyota rav-4 diesel 4x4 navigatie piele keyless pilot ~... 4300 €
-
0445110165 55191957 93178684 5821089 bosch injector opel... 200 Lei
Chevrolet aveo diesel euro 5 trapa senz park scaune incalzite... 3300 €
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
-
0445010759 55494494 0986437473 pompa inalta presiune opel... 1250 Lei
0445110351 55219886 0986435204 injector fiat ford lancia opel... 500 Lei
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
-
Seat leon benzina euro 5 clima geamuri+oglinzi electrice 2011 3300 €
A6510703287 28308779 delphi injector mercedes c cls e glc gle... 500 Lei
Vw golf 1,4 tsi 2015 8450 €
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
A2115000593 a2115000693 3137229008 electroventilator radiator... 450 Lei
0445124014 504388750 0986435655 bosch injector new holland t9... 2000 Lei
-
Jante aliaj 16 zoll originale audi a4b8 8k/a5 / q5 cod 8k0601025f 1200 Lei
Radio cd oem opel vectra c corsa siemens cdr2005 250 Lei
0445010799 167006205r bosch pompa inalta presiune renault 1.7... 1500 Lei
-
99485546 2995478 99445057 500363382 500324435 injector iveco... 750 Lei
042200-0423 88370-47030 denso compresor de aer condiționat... 1250 Lei
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei


