MICHELIN CrossClimate, prima anvelopa din lume de vara cu omologare de iarna

- MICHELIN CrossClimate nu este un pneu all-seasons
- Anvelopa CrossClimate are performante foarte bune vara si poate fi utilizata si iarna
- Este o solutie pentru soferii care fac mai putini kilometri iarna si nu vor sa investeasca intr-un set dedicat de iarna
Michelin este fara indoiala producatorul de anvelope cel mai preocupat de siguranta rutiera. Drept dovada sta si ultima lor nascocire in materie de anvelope, un pneu numit CrossClimate. Care nu este o anvelopa all-seasons, ci este o guma speciala de vara, dar care are omologare si pentru anotimpul rece. Cum vine asta?
Pana acum, cand vorbeam despre anvelopele ce pot fi utilizate tot timpul anului, eram destul de sceptici. Pentru ca tehnologia nu permitea unei anvelope sa se comporte bine si pe uscat, la temperaturi mari, dar si iarna, pe carosabil alunecos sau plin de zapada, cand temperaturile sunt negative. Iata insa ca francezii de la Michelin au dus totul mai departe si au venit pe piata cu o anvelopa care nu este all-seasons, ci este mult mai mult decat atat: este un pneu exceptional pentru vara care se adapteaza in functie de anotimp si poate fi utilizat si iarna. Se numeste CrossClimate si anunta viitorul anvelopelor de calitate.
In luna mai 2015, Michelin va lansa pe pietele europene MICHELIN CrossClimate, prima anvelopa de vara omologata pentru utilizare in timpul iernii. Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate constituie rezultatul fuziunii dintre doua tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vara si cea a anvelopelor de iarna – doua domenii considerate, pana in prezent, incompatibile.
MICHELIN CrossClimate este o anvelopa cu adevarat inovatoare intrucat se poate adapta unor conditii meteo variate. Cu alte cuvinte, este singura anvelopa care combina avantajele anvelopelor de vara cu cele ale anvelopelor de iarna, fara sa aiba parte de minusurile pneurilor mixte, asa cum le stiam noi pana acum. Adica franeaza pe distante scurte pe suprafete uscate, se incadreaza in clasa A de performanta la franarea pe suprafete umede si este omologata pentru utilizare in timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 varfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indica posibilitatea utilizarii in timpul iernii, inclusiv in tarile in care echiparea cu anvelope de iarna este obligatorie in timpul anotimpului rece, asa cum este si Romania.
Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate adauga acestei performante, si celelalte caracteristici de marca ale anvelopelor MICHELIN: longevitate, economie de carburant si confort. Aceasta anvelopa va fi disponibila in plus fata de catalogul Michelin deja existent, care include game de anvelope de vara si de iarna. Anvelopele de iarna raman importante in anumite piete si in anumite conditii.
Performantele noii anvelope MICHELIN CrossClimate rezulta din combinarea a trei tehnologii:
1. Un compus inovator al benzii de rulare: În primul rând, banda de rulare este extrem de îngusta, crescând astfel capacitatea compusului de a adera la suprafata de rulare, indiferent de tipul acesteia (uscata, umeda, acoperita cu zapada). În al doilea rând, noul strat intern de cauciuc optimizeaza eficienta energetica a anvelopei, reducând generarea de caldura. Inginerii Michelin au redus acumularea de caldura prin utilizarea de siliciu de ultima generatie, pe care l-au introdus în amestecul de cauciuc, reusind astfel sa îmbunatateasca economia de carburant a anvelopei MICHELIN CrossClimate.
2. O combinatie inovatoare între profilul unic în V si noile lamele 3D interblocante. Acest profil unic în V, cu unghi revolutionar, optimizeaza aderenta pe zapada: lateral, datorita unghiului zonei centrale a benzii de rulare si longitudinal, datorita unghiului mai larg din zona umerilor
3. Un profil în V care se combina cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabila si geometrie complexa, aceste lamele produc pe zapada un efect de gheara, crescând în acest fel tractiunea.
Ondulatiile verticale si laterale prevazute pe lamele asigura functia auto-blocanta a acestora. Altfel spus, lamelele adera unele la altele pentru o mai mare rigiditate a blocurilor de profil. Rezultatul îl constituie o stabilitate sporita a anvelopei, indiferent de fortele la care este supusa: forta longitudinala exercitata la frânare si accelerare si forta laterala exercitata în viraje. Prin urmare, precizia în deplasare si performantele generale pe carosabil uscat sunt îmbunatatite. Cu aceasta combinatie de tehnologii avansate, rigiditatea benzii de rulare este sporita, rezultatul fiind nu doar o manevrabilitate optimizata pe suprafete uscate, ci si o longevitate crescuta.
Tehnologiile avansate utilizate, la care se adauga si tehnologia EverGripTM din zona umerilor, asigura performante excelente pe zapada, precizie pe suprafete uscate si longevitate optima.
Combinatia inovatoare dintre blocurile de profil cu margini tesite si lamelele de înalta performanta asigura un contact optim cu suprafata de rulare, pentru îmbunatatirea performantelor în ceea ce priveste frânarea pe carosabil uscat. Prin acest design inovator, Michelin combina blocurile de profil cu margini tesite cu lamelele complexe, pentru frânare si tractiune excelente pe zapada.
Cum a luat nastere o anvelopa de vara ce poate fi utilizata si iarna?
Pentru a concepe aceasta anvelopa inovatoare, Michelin a trebuit sa înteleaga comportamentul soferilor. Scopul Michelin este acela de a oferi anvelope potrivite pentru fiecare tip de aplicatie si pentru fiecare stil de condus. Atingerea acestui scop implica trei etape:
1. Întelegerea. Zilnic, soferii trebuie sa faca fata schimbarilor neprevazute ale vremii: ploaie, zapada si temperaturi reduse. Solutiile de care dispun în prezent nu îi multumesc pe deplin. Astfel, conform studiilor realizate de Michelin:
65% din soferii europeni utilizeaza anvelope de vara pe tot parcursul anului, punându-si astfel în pericol siguranta în timpul iernii, atunci când temperatura este scazuta si carosabilul este acoperit cu zapada si polei. Aceste cifre sunt înregistrate în proportie de 20% în Germania, unde echiparea cu anvelope de iarna este obligatorie în timpul anotimpului rece, si de 76% în Franta, unde nu exista reglementari în acest sens (Sursa - GFK - Study European consumers behaviors - 2014).
4 din 10 soferi europeni considera ca schimbarea anvelopelor în functie de anotimp reprezinta o constrângere, astfel încât recurg la schimbarea anvelopelor chiar în ultimul moment (Sursa - Ipsos - Purchasing Behaviors tires Winter 2014/2015). soferii care nu îsi permit sau nu sunt de acord cu aceasta cheltuiala refuza sa îsi echipeze masinile cu anvelope de iarna.
3% din soferii din Germania si 7% din soferii din Franta utilizeaza anvelopele de iarna pe tot parcursul anului, compromitând astfel frânarea pe suprafete uscate, în mod special la temperaturi ridicate, crescând totodata consumul de carburant.
2. Inovarea. Inovarea permite Michelin sa obtina un echilibru perfect între tehnologia avansata si tipul de utilizare. Anual, Michelin investeste peste 640 milioane de euro în cercetare si dezvoltare, realizeaza 75.000 de teste printre utilizatorii din întreaga lume, si efectueaza sondaje printre aproximativ 11.000 de cumparatori de anvelope.
3. Produsul final. Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate satisface nevoia constanta de siguranta si mobilitate.
Odata cu lansarea sa din luna mai 2015, anvelopa MICHELIN CrossClimate va fi disponibila în 23 de dimensiuni diferite, de la 15 la 17 inches, ceea ce înseamna o acoperire de 70% a pietei europene. Mai multe dimensiuni vor fi disponibile din 2016.
Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate ofera siguranta si asigura economie de carburant. soferii pot conduce tot timpul anului, indiferent de conditiile meteo, cu un singur tip de anvelope: MICHELIN CrossClimate.
Culisele crearii anvelopei MICHELIN CrossClimate în 6 cifre
7 - Numarul tarilor în care anvelopa a fost testata: Germania, Canada, Finlanda, Franta, Polonia, Spania si Suedia.
36 - Numarul de luni necesar pentru crearea anvelopei, de la o simpla coala alba de hârtie la comunicatul de presa privind lansarea anvelopei, din 2 martie 2015. Au fost necesari 3 ani pentru dezvoltare când, în mod normal, sunt necesari 4 ani si 8 luni. Timpul de dezvoltare a noii anvelope MICHELIN CrossClimate a fost de 1,5 mai rapid decât în cazul celorlalte anvelope pentru turisme.
70 - Intervalul de temperatura, exprimat în grade Celsius, în care au fost efectuate testele. Testele au fost realizate la temperaturi cuprinse între -30°C si + 40°C.
150 - Numarul inginerilor si al specialistilor implicati în proiectarea, testarea, industrializarea si constructia anvelopei MICHELIN CrossClimate.
Peste 1000 - Numarul testelor de laborator efectuate pe materiale, banda de rulare si carcasa.
5.000.000 - Numarul kilometrilor parcursi în timpul testelor dinamice, de uzura si de rezistenta. Acesta reprezinta echivalentul ocolului Pamântului de 125 de ori, pe la Ecuator.
-
21977918 22254568 22254576 85002179 7485020179 delphi injector... 1250 Lei
0445010737 55272459 55260837 55274845 pompa inalta alfa romeo... 1000 Lei
500061280 504128307r 504128307 2855135 0986435530 bosch... 650 Lei
-
Stopuri cu led audi a6 4f (09-11) 2192.51 Lei
12709700251 5802084424 borgwarner turbosuflanta tractor case... 2600 €
Mercedes e 220 1 2005 3500 €
-
Tulumba frana, 2s61-2b195-ch, ford fiesta 5, 1.4tdci (id:189222) 130 Lei
Smart fortwo 1 2011 3500 €
5801361986 800252-0007 800252-5007s gt2556ns garrett... 2000 Lei
-
12709700221 5801785898 5801966925 borgwarner turbo tractor... 6000 Lei
Magnetou (stator aprindere) complet aprilia rs4 2t (11) -... 150 Lei
0445117036 0445117087 5801540213 0986435414 bosch injector... 650 Lei
-
Buton avarii renault clio simbol 1.2 b an fabr. 2010 100 Lei
Ford kuga 2.0diesel automata 4x4 xenon piele pilot keyless... 9250 €
Jante noi 18 inch originale audi a5 8w r18 8w0601025fm 950 €
-
0986435564 503777309 5042551850 504255185 bosch injector iveco... 750 Lei
Opel zafira 2.0 2001 1300 €
Chiulasa completa 03l103373j vw multivan t5 (7hm, 7hn) 2.0... 2500 Lei
-
5801453888 500060536 538884015 0986435663 bosch injector iveco... 750 Lei
Vw golf 2.0 tdi 2018 10700 €
Bara fata completa renault clio 4 1500 Lei
-
A1663200204 compresor airmatic mercedes gl-class (x166) gle... 1250 Lei
Skoda roomster benzina 2010 3640 €
Jante aliaj 17 zoll marca dezent, gama volvo, cu senzori de... 1500 Lei
-
Imobilizator / modul inchidere cod 38700-60b00 / 051500-2070... 70 Lei
Magnetou (stator aprindere) aprilia mojito 125cc - gilera... 200 Lei
8200146357 93190346 0445110141 bosch injector nissan opel... 300 Lei
-
2854608 500060544 504091505 0986435552 0445120057 bosch... 650 Lei
8972391616 injector opel signum vectra 3.0 cdti renault espace... 400 Lei
Rezervor adblue peugeot 308 ii citroen c4 picasso cod 12674101... 900 Lei
-
Audi a6 2.0 tdi 177cp full led bi-xenon piele camera navi an... 9900 €
5801966925 5801645175 borgwarner kkk turbosuflanta tractor... 3500 Lei
Skoda kodiaq dsg 2019 22000 €
-
28264951 28489548 96868900 25183186 delphi injector chevrolet... 500 Lei
Turbina volvo v50 2.0d 136cp 9662464980 795 Lei
Ford focus benzina 2014 4650 €


