MICHELIN CrossClimate, prima anvelopa din lume de vara cu omologare de iarna

MICHELIN CrossClimate, prima anvelopa din lume de vara cu omologare de iarna
  • MICHELIN CrossClimate nu este un pneu all-seasons
  • Anvelopa CrossClimate are performante foarte bune vara si poate fi utilizata si iarna
  • Este o solutie pentru soferii care fac mai putini kilometri iarna si nu vor sa investeasca intr-un set dedicat de iarna
Distribuie pe Facebook

Michelin este fara indoiala producatorul de anvelope cel mai preocupat de siguranta rutiera. Drept dovada sta si ultima lor nascocire in materie de anvelope, un pneu numit CrossClimate. Care nu este o anvelopa all-seasons, ci este o guma speciala de vara, dar care are omologare si pentru anotimpul rece. Cum vine asta?

Pana acum, cand vorbeam despre anvelopele ce pot fi utilizate tot timpul anului, eram destul de sceptici. Pentru ca tehnologia nu permitea unei anvelope sa se comporte bine si pe uscat, la temperaturi mari, dar si iarna, pe carosabil alunecos sau plin de zapada, cand temperaturile sunt negative. Iata insa ca francezii de la Michelin au dus totul mai departe si au venit pe piata cu o anvelopa care nu este all-seasons, ci este mult mai mult decat atat: este un pneu exceptional pentru vara care se adapteaza in functie de anotimp si poate fi utilizat si iarna. Se numeste CrossClimate si anunta viitorul anvelopelor de calitate.

In luna mai 2015, Michelin va lansa pe pietele europene MICHELIN CrossClimate, prima anvelopa de vara omologata pentru utilizare in timpul iernii. Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate constituie rezultatul fuziunii dintre doua tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vara si cea a anvelopelor de iarna – doua domenii considerate, pana in prezent, incompatibile.

MICHELIN CrossClimate este o anvelopa cu adevarat inovatoare intrucat se poate adapta unor conditii meteo variate. Cu alte cuvinte, este singura anvelopa care combina avantajele anvelopelor de vara cu cele ale anvelopelor de iarna, fara sa aiba parte de minusurile pneurilor mixte, asa cum le stiam noi pana acum. Adica franeaza pe distante scurte pe suprafete uscate, se incadreaza in clasa A de performanta la franarea pe suprafete umede si este omologata pentru utilizare in timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 varfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indica posibilitatea utilizarii in timpul iernii, inclusiv in tarile in care echiparea cu anvelope de iarna este obligatorie in timpul anotimpului rece, asa cum este si Romania.

Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate adauga acestei performante, si celelalte caracteristici de marca ale anvelopelor MICHELIN: longevitate, economie de carburant si confort. Aceasta anvelopa va fi disponibila in plus fata de catalogul Michelin deja existent, care include game de anvelope de vara si de iarna. Anvelopele de iarna raman importante in anumite piete si in anumite conditii.

Cross Climate

Performantele noii anvelope MICHELIN CrossClimate rezulta din combinarea a trei tehnologii:

1. Un compus inovator al benzii de rulare: În primul rând, banda de rulare este extrem de îngusta, crescând astfel capacitatea compusului de a adera la suprafata de rulare, indiferent de tipul acesteia (uscata, umeda, acoperita cu zapada). În al doilea rând, noul strat intern de cauciuc optimizeaza eficienta energetica a anvelopei, reducând generarea de caldura. Inginerii Michelin au redus acumularea de caldura prin utilizarea de siliciu de ultima generatie, pe care l-au introdus în amestecul de cauciuc, reusind astfel sa îmbunatateasca economia de carburant a anvelopei MICHELIN CrossClimate.

2. O combinatie inovatoare între profilul unic în V si noile lamele 3D interblocante. Acest profil unic în V, cu unghi revolutionar, optimizeaza aderenta pe zapada: lateral, datorita unghiului zonei centrale a benzii de rulare si longitudinal, datorita unghiului mai larg din zona umerilor

3. Un profil în V care se combina cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabila si geometrie complexa, aceste lamele produc pe zapada un efect de gheara, crescând în acest fel tractiunea.

Ondulatiile verticale si laterale prevazute pe lamele asigura functia auto-blocanta a acestora. Altfel spus, lamelele adera unele la altele pentru o mai mare rigiditate a blocurilor de profil. Rezultatul îl constituie o stabilitate sporita a anvelopei, indiferent de fortele la care este supusa: forta longitudinala exercitata la frânare si accelerare si forta laterala exercitata în viraje. Prin urmare, precizia în deplasare si performantele generale pe carosabil uscat sunt îmbunatatite. Cu aceasta combinatie de tehnologii avansate, rigiditatea benzii de rulare este sporita, rezultatul fiind nu doar o manevrabilitate optimizata pe suprafete uscate, ci si o longevitate crescuta.

Tehnologiile avansate utilizate, la care se adauga si tehnologia EverGripTM din zona umerilor, asigura performante excelente pe zapada, precizie pe suprafete uscate si longevitate optima.

Combinatia inovatoare dintre blocurile de profil cu margini tesite si lamelele de înalta performanta asigura un contact optim cu suprafata de rulare, pentru îmbunatatirea performantelor în ceea ce priveste frânarea pe carosabil uscat. Prin acest design inovator, Michelin combina blocurile de profil cu margini tesite cu lamelele complexe, pentru frânare si tractiune excelente pe zapada.

Cross Climate

Cum a luat nastere o anvelopa de vara ce poate fi utilizata si iarna?

Pentru a concepe aceasta anvelopa inovatoare, Michelin a trebuit sa înteleaga comportamentul soferilor. Scopul Michelin este acela de a oferi anvelope potrivite pentru fiecare tip de aplicatie si pentru fiecare stil de condus. Atingerea acestui scop implica trei etape:

1. Întelegerea. Zilnic, soferii trebuie sa faca fata schimbarilor neprevazute ale vremii: ploaie, zapada si temperaturi reduse. Solutiile de care dispun în prezent nu îi multumesc pe deplin. Astfel, conform studiilor realizate de Michelin:

65% din soferii europeni utilizeaza anvelope de vara pe tot parcursul anului, punându-si astfel în pericol siguranta în timpul iernii, atunci când temperatura este scazuta si carosabilul este acoperit cu zapada si polei. Aceste cifre sunt înregistrate în proportie de 20% în Germania, unde echiparea cu anvelope de iarna este obligatorie în timpul anotimpului rece, si de 76% în Franta, unde nu exista reglementari în acest sens (Sursa - GFK - Study European consumers behaviors - 2014).

4 din 10 soferi europeni considera ca schimbarea anvelopelor în functie de anotimp reprezinta o constrângere, astfel încât recurg la schimbarea anvelopelor chiar în ultimul moment (Sursa - Ipsos - Purchasing Behaviors tires Winter 2014/2015). soferii care nu îsi permit sau nu sunt de acord cu aceasta cheltuiala refuza sa îsi echipeze masinile cu anvelope de iarna.

3% din soferii din Germania si 7% din soferii din Franta utilizeaza anvelopele de iarna pe tot parcursul anului, compromitând astfel frânarea pe suprafete uscate, în mod special la temperaturi ridicate, crescând totodata consumul de carburant.

2. Inovarea. Inovarea permite Michelin sa obtina un echilibru perfect între tehnologia avansata si tipul de utilizare. Anual, Michelin investeste peste 640 milioane de euro în cercetare si dezvoltare, realizeaza 75.000 de teste printre utilizatorii din întreaga lume, si efectueaza sondaje printre aproximativ 11.000 de cumparatori de anvelope.

3. Produsul final. Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate satisface nevoia constanta de siguranta si mobilitate.

Odata cu lansarea sa din luna mai 2015, anvelopa MICHELIN CrossClimate va fi disponibila în 23 de dimensiuni diferite, de la 15 la 17 inches, ceea ce înseamna o acoperire de 70% a pietei europene. Mai multe dimensiuni vor fi disponibile din 2016.

Noua anvelopa MICHELIN CrossClimate ofera siguranta si asigura economie de carburant. soferii pot conduce tot timpul anului, indiferent de conditiile meteo, cu un singur tip de anvelope: MICHELIN CrossClimate.

Cross Climate

Culisele crearii anvelopei MICHELIN CrossClimate în 6 cifre

7 - Numarul tarilor în care anvelopa a fost testata: Germania, Canada, Finlanda, Franta, Polonia, Spania si Suedia.

36 - Numarul de luni necesar pentru crearea anvelopei, de la o simpla coala alba de hârtie la comunicatul de presa privind lansarea anvelopei, din 2 martie 2015. Au fost necesari 3 ani pentru dezvoltare când, în mod normal, sunt necesari 4 ani si 8 luni. Timpul de dezvoltare a noii anvelope MICHELIN CrossClimate a fost de 1,5 mai rapid decât în cazul celorlalte anvelope pentru turisme.

70 - Intervalul de temperatura, exprimat în grade Celsius, în care au fost efectuate testele. Testele au fost realizate la temperaturi cuprinse între -30°C si + 40°C.

150 - Numarul inginerilor si al specialistilor implicati în proiectarea, testarea, industrializarea si constructia anvelopei MICHELIN CrossClimate.

Peste 1000 - Numarul testelor de laborator efectuate pe materiale, banda de rulare si carcasa.

5.000.000 - Numarul kilometrilor parcursi în timpul testelor dinamice, de uzura si de rezistenta. Acesta reprezinta echivalentul ocolului Pamântului de 125 de ori, pe la Ecuator.

Distribuie pe Facebook
mai multe