Motorul Anului 2012: BMW Group a fost premiat pentru propulsoarele cu patru, sase si opt cilindri

Motorul Anului 2012: BMW Group a fost premiat pentru propulsoarele cu patru, sase si opt cilindri
Distribuie pe Facebook
Cei patru laureati acopera un interval de capacitate cuprins intre 1,6 si 4,0 litri. Inca o data, BMW Group este cel mai de succes constructor auto in renumitul concurs international.
Detinatori neinvinsi ai titlului si nou-veniti triumfatori au asigurat, inca o data, succesul BMW Group in editia 2012 a Premiilor Motorul Anului. Propulsoarele care garanteaza furnizarea eficienta a puterii la actualele modele BMW si MINI au ocupat primul loc la jumatate din cele opt categorii de cilindree. Cvartetul invingator a cuprins doua motoare cu patru cilindri, unul cu sase cilindri dispusi in linie si un propulsor cu opt cilindri. Titlurile "best-in-class" au fost obtinute de motorul turbo de 1,6 litri de la MINI John Cooper S, cel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo care propulseaza - printre altele - noul BMW 328i, agregatul cu sase cilindri dispusi in linie cu M TwinPower Turbo de la BMW Seria 1 M Coupe, dar si versiunea V8 aflata sub capota BMW M3. Castigatorii de anul acesta au fost alesi de un juriu international compus din 76 de jurnalisti auto din 36 de tari. Laureatii "Engine of the Year Awards" au fost prezentati in cadrul Engine Expo de la Stuttgart.
Datorita acestor trofee, BMW Group isi continua seria de succese in cea mai importanta competitie mondiala pentru motoare. Din 1999, experienta remarcabila pe care BMW Group o detine in dezvoltarea motoarelor a permis obtinerea a peste 50 de victorii de clasa si la general in competitia "International Engine of the Year Awards". In 2012, motoarele cu design diferit, create pentru modelele BMW si MINI, au dominat mai multe categorii de cilindree. In plus, portofoliul castigator in acest an acopera un interval de putere neobisnuit de mare, de la 135 kW/184 CP la 309 kW/420 CP.
Competitia 2012 a consemnat, la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsa intre 1,4 si 1,8 litri, victoria propulsorului aflat in dotarea MINI Cooper S, o continuare a succesului inregistrat in urma cu un an. Motorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, dezvolta un maxim al puterii de 135 kW/184 CP cu ajutorul turbocompresorului twin-scroll, a injectiei directe pe benzina si a gestiunii variabile a supapelor bazata pe tehnologia VALVETRONIC patentata de BMW. Printre calitatile principale ale motorului se numara puterea furnizata cu vivacitate, dar si eficienta exemplara pentru aceasta clasa.
Un alt motor care furnizeaza o placere sporita a condusului in combinatie cu un nivel extrem de redus al consumului si al emisiilor este noul propulsor de 2,0 litri ce dispune de tehnologie BMW TwinPower Turbo. Motorul turbo cu patru cilindri, care ofera 180 kW/245 CP si dispune de injectie directa High Precision Injection si VALVETRONIC, i-a cucerit imediat pe jurati, astfel ca a triumfat in categoria propulsoarelor cu capacitatea cuprinsa intre 1,8 si 2,0 litri. In prezent, acest motor se afla in echiparea noului BMW 328i Sedan, dar si a modelelor BMW 528i, BMW Z4 sDrive28i, BMW X3 xDrive28i si BMW X1 xDrive28i.
Premiul la categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsa intre 2,5 si 3,0 litri a fost acordat propulsorului cu sase cilindri dispusi in linie, a carui tehnologie a impresionat juriul si in anii anteriori. In 2007 si 2008, motorul de 3,0 litri - cu doua turbocompresoare, High Precision Injection si Double VANOS, a obtinut locul I in clasamentul general al competitiei "Engine of the Year Awards". Agregatul a reprezentat baza atat pentru propulsorul M TwinPower Turbo care echipeaza BMW Seria 1 M Coupe, cat si pentru motorul BMW TwinPower Turbo de la BMW Z4 sDrive35is. Furnizor al unei puteri de 250 kW/340 CP, motorul cu sase cilindri dispusi in linie, de mare turatie, si-a atins cel mai inalt nivel de putere. Consecinta a fost o performanta cu adevarat remarcabila care i-a permis sa obtina un nou trofeu la Premiile Motorul Anului.
O realizare de acest nivel este depasita numai de seria de succese a celui de-al patru castigator BMW Group in 2012. Pentru al cincilea an consecutiv, motorul V8 din dotarea modelului sport BMW M3 a facut dovada tuturor acestor calitati in clasa de cilindree cuprinsa intre 3,0 si 4,0 litri. Motorul atmosferic de 4,0 litri este deosebit de atractiv datorita conceptului emblematic M de turatie inalta, puterii maxime de 309 kW/420 CP si demarajului remarcabil. Pe langa acestea, propulsorul cu opt cilindri a convins si prin eficienta remarcabila datorita functiei Auto Start-Stop, generarii energiei la franare si altor tehnologii Efficient Dynamics.
BMW Group

Datorita marcilor BMW, MINI, Motociclete Husqvarna si Rolls-Royce, BMW Group este unul dintre cei mai de succes constructori de automobile si motociclete la nivel mondial. In calitate de companie ce opereaza la nivel global, BMW Group dispune de 29 de locatii de productie si asamblare in 14 tari si are o retea de vanzari in peste 140 de tari.

In 2011, BMW Group a vandut, la nivel mondial, aproximativ 1,67 milioane de automobile si peste 113.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2011 a fost de 7,38 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 68,82 miliarde de euro. La 31 decembrie 2011, BMW Group dispunea de o forta de munca ce se apropia de 100.000 de angajati.

Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gandirea pe termen lung si pe actiunea responsabila. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltari durabile in plan ecologic si social prin lantul de valori, responsabilitatea vasta a produselor si un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integranta a strategiei sale. Ca urmare a eforturilor sale, BMW Group a fost desemnat - de-a lungul ultimilor sapte ani - lider al industriei in Dow Jones Sustainability Indexes.

Distribuie pe Facebook
mai multe